ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فعال نزدیک به #روحانی چهار #وزیر_پیشنهادی کابینه را معرفی کرد

#محسن_بیگلربیگی، عضو شورای مرکزی #حزب_ندای_ایرانیان و رئیس ستاد فضای مجازی در توئیتی وزرای تازه #حسن_روحانی را معرفی کرده است: #محمد_شریعتمداری برای تصدی وزارتخانه کار، #فرهاد_دژپسند برای ریاست بر وزارت اقتصاد، #محمد_اسلامی برای تصدی بر وزارتخانه راه و شهرسازی و #رضا_رحمانی برای ریاست بر وزارت صنایع و معادن و تعاون (صمت). به گفته بیگلربیگی، کاندیداهای تازه روحانی برای چهار وزارتخانه یکشنبه ۲۹ مهرماه به مجلس معرفی می‌شوند. محمد شریعتمداری هم‌اکنون وزیر #صمت است و متهم به سوء مدیریت در توزیع ارز دولتی و #فساد در واردات خودرو بود. پیشتر الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب از استعفای او خبر داده بود اما این خبر تکذیب شد. خبر معرفی وزیر جدید راه و شهرسازی به مجلس نیز در حالی منتشر می‌شود که #عباس_آخوندی شنبه ۲۸ مهر استعفانامه خود را بر روی سایت وزارت راه قرار داد. اما این استعفا هنوز از سوی حسن روحانی تأیید نشده است. آخوندی در استعفای خود از نقض قانون و سیاست‌های اقتصادی حسن روحانی در دولت دوازدهم انتقاد کرده است. با شروع تازه‌ترین بحران اقتصادی در ایران و رشد نرخ ارزهای خارجی، مجلس ایران برای تغییر وزرا دولت حسن روحانی را تحت فشار قرار داده بود.

کاهش ۹۰ درصدی تولید #پسته در ایران

عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان #کرمان می‌گوید در سال زراعی جاری ۹۰ درصد محصول #پسته «از دست رفته است». به گفته عباس سعیدی، پیشبینی می‌شد ۹۰ هزار تن تولید پسته در سال جاری در استان کرمان تولید شود اما این رقم امسال به ۱۰ هزار تن هم نرسیده است. او درباره افزایش تولید پسته نیز گفته از آنجایی که ۸۵ درصد محصول پسته صادر می‌شود و فقط ۱۵ درصد در داخل کشور مصرف می‌شود، افزایش نرخ دلار بر افزایش قیمت پسته تأثیر گذاشته است. علاوه بر این کاهش تولید پسته نیز در افزایش قیمت این محصول مؤثر بوده.

بهار و تابستان ۹۷، #آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده ۲۰ درصد کاهش یافت

علی تیموری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت #شکار و صید سازمان حفاظت #محیط_زیست اعلام کرد: «در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.» به گفته این مقام سازمان محیط زیست، امسال وضع ادارات کل محیط زیست استان‌ها به لحاظ تجهیزات اطفای حریق نسبت به سال گذشته بهتر است و آنان از حمایت وزارت دفاع برخوردار بوده‌اند. ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها در ایران عامل انسانی دارد که از این میان ۱۵ درصد عمدی و باقی سهوی است. پیش از این مسئولان محیط زیست اعلام کرده بودند با توجه به اقداماتی که برای اطفای حریق انجام شده در سال ۹۵ آتش‌سوزی جنگل‌های ایران تا ۳۷ کاهش یافته است. بنابر آمار رسمی به طور میانگین آتش‌سوزی در ایران سالانه ۳۲۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم زیست‌محیطی بر جا می‌گذارد.

مأموران امنیتی یک شهروند عرب دیگر را در #اهواز بازداشت کردند

به گزارش وب‌سایت خبری «هرانا»، وابسته به فعالان حقوق بشر ایران،‌ یک شهروند عرب ساکن #اهواز جمعه ۲۷ مهر از سوی مأموران اداره اطلاعات بازداشت شده است. #قیس_غزی یک فعال مدنی ۳۳ ساله عرب است که هنوز از دلیل بازداشت و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست. وب‌سایت هرانا اعلام کرده که تا کنون صدها فعال عرب پس از حمله تروریستی به رژه سپاه پاسداران در اهواز دستگیر شده‌اند و از محل بازداشت آنها اطلاعی در دست نیست. چهارشنبه ۲۵ مهر نیز مأموران اداره اطلاعات دو شهروند عرب دیگر در اهواز را بازداشت کرده بودند.

پله برقی یک پل عابر پیاده در حال ساخت در #بومهن دزدیده شد

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا)، بخشی از پله برقی یک پل عابر پیاده در حال ساخت در محله «لوران» ‌شهر #بومهن به سرقت رفته است. این روگذر عابران پیاده بر خیابان اصلی شهر بومهن استان تهران در آستانه راه‌اندازی بود که جمعه‌شب ۲۷ مهر سارقان پله‌ برقی‌اش را دزیدند. به گزارش ایرنا،‌ هزینه این پله برقی یک میلیارد تومان اعلام شده و ساخت آن بیش از یک سال به طول انجامیده بود. طولانی‌ شدن زمان راه‌اندازی این پل عابر به فرسایش قطعات آن نیز انجامیده بود.

۱۱ تن در ارتباط با کشته‌شدن #محیط‌بان_گیلانی دستگیر شده‌اند

#امیر_عبدوس، مدیرکل #محیط_زیست #گلستان اعلام کرد تا کنون در رابطه با کشته شدن یک محیط‌بان این استان، ۱۱ تن بازداشت شده‌اند. چند روز پیش در درگیری محیط‌بانان و شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی گلستان، تاج محمد باشقره کشته شد. در این درگیری سه محیط‌بان دیگر نیز مجروح شدند. اکنون مدیرکل محیط ‌زیست گلستان می‌گوید همچنان یکی از متهمان اصلی پرونده کشته شدن تاج محمد باشقره متواری است. به گفته این مقام استانی، در میان ۱۱ متهمی که تا کنون بازداشت شده‌اند، کسانی که در اختفای متهمان نقش داشته‌اند هم حضور دارند. تا کنون ۱۲۳ محیط‌بان در جریان درگیری با شکارچیان غیرمجاز جانشان را از دست داده‌اند. بیش از ۵۰ تن از این محیط‌بانان تنها در ۹ سال گذشته جان خود را از دست دادند. مجلس قانونی برای حفاظت از محیط‌بانان در دست دارد.

سپاه #درود دو تن را در ارتباط با #اعتراضات #کامیون‌داران بازداشت کرد

چند روز پس از پایان موقت #اعتصاب سراسری #کامیون‌داران در ایران، کریم زینی‌وند، فرمانده سپاه درود اعلام کرد این نیرو دو نفر که «قصد اخلال در تردد کامیون‌داران در شهرستان دورود را داشتند در یک شب» دستگیر کرده است. فرمانده سپاه درود به روزنامه محافظه‌کار کیهان گفته «برخی خودرو‌ها که از سمت بروجرد یا ازسمت ازنا و الیگودرز وارد شهرستان دورود می‌شدند در بعضی نقاط مورد حمله قرار می‌گرفتند، اما افرادی قصد داشتند با سنگ پراکنی مزاحم تردد کامیون‌داران شوند که دستگیر شدند.» دور چهارم اعتصاب رانندگان کامیون از یکم مهر امسال در چند شهر آغاز و به سرعت به ۳۸۱ شهر گسترش یافت. در جریان این اعتراضات حدود ۲۷۰ راننده از سوی نیروهای امنیتی و قضایی بازداشت شدند. مقام‌های قضایی رانندگان بازداشت شده را به «اشد مجازات» و «اعدام» تهدید کردند. سرانجام ۲۲ مهرماه امسال، تشکل‌های کامیونداران و رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با صدور اطلاعیه از «توقف موقت» اعتصاب خبر دادند. آنها اعتصاب بیست روزه خود را «موفقیت‌آمیز» توصیف کردند.

«#اِبِر»، یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین #ترکیه خشک شد

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «حریت»، دریاچه «#اِبِر»،‌ یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین #ترکیه بر اثر خشک‌شدن آب سرچشمه‌های منتهی به آن کاملاً خشک شده است. پروژه‌های سدسازی ترکیه علاوه بر خشکسالی یکی از دلایل این اتفاق ذکر شده است. دریاچه ابر در ۱۹۹۲ منطقه محافظت‌شده اعلام شد. ابر منبع درآمد ساکنان محلی از ماهیگیری و ساخت صنایع دستی و آلات موسیقی با نیزارهای این دریاچه بود، ۱۲۴ کیلومتر وسعت داشت و در ارتفاع ۹۶۷ متری از سطح زمین قرار گرفته بود. هرچند ترکیه یکی از پرباران‌ترین کشورهای خاورمیانه است، خشکسالی و #تغییرات_اقلیمی این کشور را نیز با مشکل آب روبرو کرده است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی ترکیه، میزان بارش در این کشور از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.