ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کارگران_شهرداری_آبادان در اعتراض به سه ماه #دستمزد_معوق برای دومین روز پیاپی تجمع کردند

کارگران شهرداری آبادان سه‌شنبه ۲۹ آبان برای دومین روز پیاپی در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد سه ماه گذشته (شهریور، مهر و آبان) مقابل ساختمان مرکزی شهرداری این شهر تجمع کردند. یکی از کارگران به خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفته که کارگران به دلیل مشکلات مالی دیگر قادر به گذران زندگی عادی خود نیستند. آرش در معاون اداری مالی شهرداری آبادان هم تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران خدمات شهری مناطق یک، دو و سه را تائید کرد و گفت: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بخشی از مطالبات کارگران در اختیار شهرداری قرار گرفته است. کارگران شهرداری شهرهای استان خوزستان طی دو ماه گذشته بارها در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدهایشان در نقاط مختلف این استان تجمع کردند. اغلب این کارگران به واسطه شرکت‌های پیمانکاری و با قراردادهای موقت اشتغال دارند.

قاضی دادگاه فدرال #آمریکا دستور #ترامپ درباره رد درخواست #پناهندگی #پناهجویان_آمریکای_مرکزی را لغو کرد

با نزدیک شدن #پناهجویان آمریکای مرکزی از کشورهای هندوراس، السالوادور و گواتمالا به مرز مکزیک و آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ممنوعیت درخواست پناهندگی را برای تأمین امنیت ملی آمریکا ضروری دانسته و حرکت کاروان پناهجویان را «یورش» به آمریکا توصیف کرده بود اما جان تایگر، قاضی دادگاه ناحیه‌ای آمریکا با درخواست دولت ترامپ مبنی بر رد درخواست پناهندگی این افراد مخالفت و آن را لغو کرد. این قاضی با شکایت نهادهای مدافع حقوق بشر از دولت آمریکا موافقت کرد. به‌گفته جان تایگر قانون مهاجرت آمریکا به همه اجازه درخواست پناهندگی می‌دهد حتی اگر این درخواست در ایستگاه‌های بازرسی مرزی مطرح شده باشد. دولت آمریکا طرح جدیدی برای نظام پناهنده‌پذیری کشور در دست دارد که براساس آن پناهجویان و مهاجرانی که غیرقانونی از مرز جنوبی آمریکا وارد این کشور شوند، دیگر نمی‌توانند درخواست پناهندگی کنند. مبارزه با مهاجرت غیرقانونی از اصلی‌ترین وعده‌های ترامپ در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بود. او تلاش کرد با ایجاد حساسیت فوق‌العاده نسبت به کاروان پناهجویان آمریکای مرکزی و تبلیغات منفی حول آن، نظر رأی‌دهندگان انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا را نسبت به جمهوری‌خواهان مساعدتر کند.

#شهرزاد_نظیفی قهرمان موتوکراس زنان و از شهروندان #بهایی بازداشت شد

نیروهای امنیتی #شهرزاد_نظیفی از شهروندان بهایی و از قهرمانان و مربیان موتوکراس زنان در ایران را روز یکشنبه ۲۷ آبان بازداشت کرده و به زندان اوین منتقل کرده‌اند. هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده که نیروهای امنیتی به منزل او رفته و پس از حدود ۵ ساعت تفتیش منزل و ضبط شماری از وسایل شخصی از جمله کتاب‌ها، تلفن همراه و لپ‌تاپ، شهرزاد نظیفی را همراه خود بردند. یک منبع نزدیک به خانواده نظیفی گفته است که نیروهای امنیتی شنبه هفته گذشته نیز به منزل شهرزاد نظیفی و همسرش #مهرشاد_نراقی رفته و خانه را چند ساعت تفتیش کرده بودند. خانواده شهرزاد نظیفی و مهرشاد نراقی همگی از قهرمانان موتوکراس ایران بوده و شهرزاد نظیفی و دخترش نورا نراقی از پیشگامان موتوکراس زنان در کشور هستند.

۲۰۰ #کارگر_خودروسازی_بم اخراج شدند، ۱۵۰۰ #کارگر در آستانه اخراج قرار دارند

شرکت خودروسازی بم از مجموعه شرکت‌های خودروسازان کرمان ۲۸ آبان ۸۵ کارگر را اخراج کرد. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، این شرکت که سال ۱۳۸۱ در منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم تاسیس شد، از مهر امسال هر چند روز یک‌بار شماری از کارگران را اخراج کرده است. هادی شهسوار پور فرماندار بم اخراج کارگران شرکت خودروسازی بم را تائید کرده و گفته که طی دو ماه گذشته حدود ۲۰۰ کارگر «تعدیل شدند». او « تامین نشدن قطعات تولیدی و نوسانات نرخ ارز» را دلیل اخراج کارگران اعلام کرده و گفته که مدیران شرکت در نظر دارند ۱۵۰۰ کارگر را اخراج کنند. خروج شرکت‌های فرانسوی از ایران پس از بازگشت تحریم‌ها، صنعت خودروسازی ایران را با بحران روبرو کرده است، به گونه‌ای که انجمن‌های صنفی نسبت به بیکاری حداقل ۱۰۰ هزار کارگر این بخش هشدار دادند.

#ایران به دلیل پخش #سرود_شاهنشاهی در مسابقات #پومسه به #تایوان اعتراض کرد

ایران به دلیل پخش سرود شاهنشاهی به جای سرود ملی جمهوری اسلامی در مسابقات قهرمانی پومسه بانوان به تایوان اعتراض کرد. چند روز پیش مسابقات پومسه قهرمانی جهان در کشور چین تایپه برگزار شد. کاروان ایران با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۷ برنز در مجموع زنان و مردان موفق شد عنوان چهارمی این مسابقات را به نام خود ثبت کند. در پایان رقابت‌های تیمی رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال گروه زنان، تیم پومسه سه نفره ایران با ترکیب آتوسا فرهمند، سیده معصومه حسینی و سونا رزاقی بر سکوی قهرمانی ایستاد، کره‌جنوبی نایب قهرمان شد و تیم‌های فرانسه و فنلاند مشترکاً سکوی سومی را به دست آوردند. بعد از قهرمانی تیم پومسه زنان ایرانی در این مسابقات، هنگامی که تیم ایران روی سکو رفت، به جای سرود جمهوری اسلامی، سرود شاهنشاهی پخش شد.

#دادگاه_حقوق_بشر_اروپا از #ترکیه خواست #صلاح_‌الدین_دمیرتاش سیاستمدار طرفدار حقوق کردها را از زندان آزاد کند

#دادگاه_حقوق_بشر_اروپا در شهر استراسبورگ نسبت به مدت زمان و شرایط بازداشت #صلاح_‌الدین_دمیرتاش رهبر پیشین حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه به‌شدت انتقاد کرد و خواهان آزادی این مدافع حقوق کردها شد. دادگاه حقوق بشر اروپا گفته است که هدف از بازداشت دمیرتاش انسداد پلورالیسم و محدود کردن آزادی‌های سیاسی است. همچنین از حق این سیاستمدار مخالف برای انتخاب شدن و اجرای وظایف نمایندگی پارلمانی‌اش جلوگیری می‌شود. دمیرتاش، وکیل ۴۵ ساله به‌همراه حدود ۱۰ نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه، ۴ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۴ آبان ۱۳۹۵) در پاکسازی‌ها و بازداشت‌های گسترده پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه همان سال بازداشت شد. او متهم به ارتباط با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) شده است، حزبی که دولت ترکیه آن را «تروریست» می‌خواند و با آن در جنگ است. دمیرتاش و حزب‌اش این اتهام را رد می‌کنند و گناه دمیرتاش را حمایت مسالمت‌آمیز از حقوق کردها و مخالفت با رژیم رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه می‌دانند. دمیرتاش در انتخابات ریاست‌جمهوری ژوئن امسال نیز نامزد شد و او و حزبش از مخالفان حمله نظامی ترکیه به عفرین در منطقه کردنشین شمال سوریه بودند. این حزب از ژوئن سال ۲۰۱۵ تحت فشار و سرکوب‌هایی قرار گرفت که تا حال حاضر نیز ادامه دارد: حدود ۱۰ هزار تن از اعضا، ده‌ها شهردار و چندین نماینده مجلس از این حزب به زندان افتادند. دمیرتاش در شهریورماه سال جاری به چهار سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

دستور ممنوع از ملاقات شدن #نسرین_ستوده لغو شد

پیام درفشان وکیل مدافع #نسرین_ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر از لغو دستور ممنوع از ملاقات شدن موکلش خبر داد. درفشان با ایرنا گفت: «دستور ممنوع‌الملاقات بودن موکلم لغو و خانم ستوده موفق شده است طی روزهای گذشته با فرزندان خود ملاقات کند.» نسرین ستوده هفته گذشته از رئیس زندان اوین و معاون قضایی این زندان به‌دلیل صدور دستور ممنوع از ملاقات شدنش به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرده بود. پیام درفشان درباره این شکایت گفت: «با توجه به رفع مشکل ممنوع الملاقات بودن موکلم، ستوده خواسته شکایت صورت گرفته پیگیری نشود.» نسرین ستوده ۲۳ خردادماه سال جاری در منزل خود بازداشت و به زندان منتقل شد. او به‌دلیل محکومیت به پنج سال حبس با اتهام جاسوسی که در کیفرخواست او وجود ندارد، همچنین شکایت بازپرس دادسرای کاشان و صدور قرار بازداشت از سوی شعبه دوم بازپرسی در زندان است. ستوده که در زندان اوین در حبس است، در زندان دست به اعتصاب غذا زد و ۱۱ مهرماه جاری پس از ۳۸ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد. نسرین ستوده در ماه‌های گذشته وکالت دختران خیابان انقلاب را به عهده داشت و شکایت بازپرس یکی از پرونده‌های دختران انقلاب به عنوان دلیل بازداشت نسرین ستوده ذکر می‌شد.

#ظریف می‌گوید #اروپا برای انتخاب میزبان #ساز_و_کار_ویژه مالی با چالش مواجه است

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته در راستای «ساز و کار ویژه مالی» (SPV) با اروپا گفت: «اروپایی‌ها عنوان می‌کنند که برای پیدا شدن کشوری که میزبان این ساز و کار باشد قدری با چالش مواجه هستند.» ظریف افزود: «اروپایی‌ها می‌دانند بدون تأمین عواید اقتصادی برجام امکان تداوم وضعیت وجود ندارد.» هدف «ساز و کار ویژه مالی» تسهیل پرداخت‌های مربوط به مبادلات تجاری با ایران است تا شرکت‌های اروپایی بتوانند بدون استفاده از کانال‌های عادی تراکنش‌های مالی بین‌المللی، با جمهوری اسلامی به داد و ستد بپردازند و در معرض مجازات‌های اقتصادی آمریکا قرار نگیرند. «ساز و کار ویژه» بر پایه مبادله تهاتری (پایاپای) نفت در برابر کالا و خدمات و جایگزینی یورو با دلار در این معاملات قرار دارد. کشورهای اروپایی قول داده‌اند که در سال آینده میلادی این «ساز و کار ویژه» را به‌اجرا در آورند اما هنوز هیچ کشوری حاضر نشده است که میزبان این «ساز و کار ویژه» شود. ظریف همچنین افزود این‌که چه تصمیمی جمهوری اسلامی خواهد گرفت را مقام‌های کشور با توجه به آخرین وضعیت‌ها مشخص خواهند کرد. عباس عراقچی، معاون سیاسی ظریف روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که اروپا چه نخواهد با ایران کار کند چه با فشار آمریکا نتواند، نتیجه برای ایران فرقی ندارد و اروپایی‌ها باید بدانند وضعیت کنونی نمی‌تواند به این شکل ادامه پیدا کند. او گفت اگر اروپا فکر می‌کند منطقه غرب آسیا بدون برجام امن‌تر است می‌تواند امتحان کند.

برایان #هوک: داد و ستد با #ایران به معنای حمایت از #تروریسم است

وزارت خارجه آمریکا با انتشار پیامی به زبان فارسی، سخنان برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران را بازتاب داده است. هوک گفته است وقتی شرکت‌های خارجی با حکومت ایران داد و ستد بکنند، «احتمالا به تروریسم کمک مالی می‌کنند. شاید حتی تروریسم در خاک خودشان». نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران خاطرنشان کرده که آمریکا هوشیار است: «ما نسبت به هرگونه فرار از تحریم‌ها هوشیاریم و چنانچه این کار را مشاهده کنیم، در استفاده از تحریم برای متوقف کردن آن تردید نخواهیم کرد.» هوک یادآوری کرده که دولت آمریکا قصد دارد با تحریم اقتصادی ایران مانع از صدور تروریسم توسط رژیم ایران شود.

در #ایران ۶۶ هزار نفر به بیماری #ایدز مبتلا هستند

مسعود مردانی، دبیر علمی کنگره بین‌المللی ایدز در حاشیه سومین گردهمایی بین‌المللی و هفتمین سمینار سراسری ایدز اعلام کرد که در ایران ۶۶ هزار نفر به بیماری ایدز مبتلا هستند. به گفته مردانی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ موارد جدید ابتلا به ایدز ۳۴ درصد کم شده و در همین محدوده زمانی مرگ و میر ناشی از ایدز در ایران ۳۸ درصد کاهش یافته است. دبیر علمی کنگره بین‌المللی ایدز گفت آمار ابتلا به ایدز در بین زنان و مردان ایرانی تقریباً یکسان است، در حالی که تا ۲۰ سال پیش میزان مردانی که به ایدز مبتلا شده بودند ۹۰ درصد بود.

وزیر خارجه سعودی مشارکت #محمد_بن_سلمان در قتل #خاشقجی را رد کرد

واشنگتن‌پست گزارش داده که سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) در پی تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی فرمان قتل جمال خاشقجی را صادر کرده‌است. عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با شرق‌الاوسط گفته است: «ما در پادشاهی سعودی می‌دانیم که این اتهام‌ها در مورد ولیعهد هیچ پایه و اساسی ندارد و قطعاً آن‌ها را رد می‌کنیم. این‌ها درز اطلاعات هستند که رسماً اعلام نشده‌اند و من متوجه شده‌ام که چنین اطلاعاتی بر پایه برآوردها هستند و نه بر اساس مدارک مشخص.» روز گذشته (دوشنبه) پادشاه سعودی در مراسم افتتاحیه دور جدید مجلس شورای عربستان در نخستین سخنرانی‌اش بعد از قتل خاشقجی درباره این پرونده سکوت کرد. قرار است که ولیعهد سعودی در اجلاس جی ۲۰ شرکت کند. در این اجلاس او برای نخستین بار با رهبران کشورهایی که قتل روزنامه‌‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را محکوم کرده بودند مواجه می‌شود.

اعضای #جبهه_پایداری طرح #استیضاح_ظریف در مجلس را به جریان انداختند

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر خارجه در مجلس خبر داد و گفت: این طرح در حال تدوین است و قرار است در روز‌های آینده برای این طرح امضاء جمع‌آوری شود. دلیگانی که به جبهه پایداری تعلق دارد گفت: با توجه به اینکه آقای ظریف در چند روز گذشته اظهاراتی درباره وجود پولشویی گسترده در کشور عنوان کرده بود به او تا امروز سه‌شنبه ۲۹ آبان فرصت داده شده بود که مدارک خود را در این‌باره در اختیار نمایندگان قرار دهد. شورای نگهبان لایحه «سی اف تی» یکی از لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی را رد کرده است. وزیر خارجه ایران ۲۱ آبان تلویحاً گفته بود یکی از دلایل مخالفت با لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی این است که بسیاری از پولشویی در ایران منفعت می‌برند. ظریف در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته بود: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم، اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند.» نمایندگان جبهه پایداری به دلیل این اظهارات قصد دارند ظریف را استیضاح کنند.