ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مسکن نیمی از درآمد ساکنان تهران را می‌بلعد

حدود نیمی از درآمد ساکنان شهر تهران برای مسکن هزینه می‌شود. میانگین کشوری سهم مسکن در هزینه خانوار ۳۶ درصد گزارش شده است. وزارت راه و شهرسازی ایران در یک گزارش آماری از افزایش هزینه مسکن در سبد خانوار طی یک دوره دهه ساله (۱۳۹۸-۱۳۸۸) خبر داد. براساس این گزارش سهم بخش مسکن در هزینه خانوار در سال گذشته به بالاترین میزان خود یعنی ۳۶ درصد رسیده که نسبت به سال ۱۳۸۸ به میزان ۳,۴ درصد افزایش یافته است. هزینه مسکن در تهران بیشتر از میانگین کشوری است. وزارت راه و شهرسازی میانگین هزینه مسکن در سال گذشته برای شهر تهران را اعلام نکرد. با این حال در سال ۱۳۹۶ سهم مسکن در سبد هزینه در شهر تهران ۴۹ درصد گزارش شده است. براساس این گزارش میانگین قیمت معاملات مسکن در شهر تهران، روند صعودی دارد. به طوری که میانگین قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در ۸ ماه نخست سال ۹۸ معادل ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان بوده و در ۸ ماه نخست امسال این رقم به ۲۷ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان رسیده است.

پرونده #هپکو در کمیسیون اصل نود مجلس بررسی می‌شود

نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، گفت این کمیسیون پرونده خصوصی‌سازی شرکت هپکو اراک را بررسی می‌کند. نیمی از سهام شرکت هپکو که سال‌های اخیر محل اعتراضات کارگران بوده است مرداد امسال به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد. کارگران در جریان اعتراض‌های خود در سال‌های گذشته خواستار لغو خصوصی‌سازی این شرکت و بازگشت آن به مالکیت دولتی شده بودند. ایلنا به نقل از کارگران گزارش کرده است که تولید در این کارخانه پس از فسخ معامله واگذاری آن بهبود یافته است اما آنها همچنان منتظرند سازمان تامین اجتماعی هرچه سریعتر اقدامات لازم در خصوص ایجاد نقدینگی و تهاتر بدهی‌های گذشته هپکو را در دستور کار قرار بدهد.

جسد رئیس شورای اسلامی شهر #خرم‌آباد_تنکابن پیدا شد

رئیس شورای اسلامی خرم‌آباد تنکابن در استان مازنداران با شلیک گلوله کشته شد. فرماندار تنکابن می‌گوید او خودکشی کرده است. مدیرکل پزشکی قانونی استان مازنداران اما دلیل مرگ او را نامشخص اعلام کرد باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما ایران شامگاه شنبه ۲۹ آذر گزارش کرد؛ حبیب همتی، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تنکابن در استان مازندارن با شلیک گلوله اسلحه شکاری به زندگی خود پایان داده است. فرماندار تنکابن به این خبرگزاری گفت: نحوه اصابت گلوله به بدن نشان می‌دهد این عضو شورای اسلامی شهر خرم اباد خودکشی کرده، اما چگونگی و علت این اقدام در حال بررسی است. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) چند ساعت بعد به نقل از امیر حسینی‌جو، فرماندار تنکابن خودکشی رئیس شورای شهر خرم‌آباد را تکذیب کرد و نوشت: جسد حبیب همتی در حالی که جای ضرب گلوله شکاری بر بدن داشت ، پیدا شد. علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی استان مازنداران هم صبح شنبه ۳۰ آذر گفت: هنوز معلم نیست که این فرد با شلیک گلوله به قتل رسیده یا خودکشی کرده است. براساس گزارش خبرگزاری‌های ایران همتی ۵۲ ساله، پنج دوره عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بود.