ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه قدس فعالان رسانه‌ای را تهدید کرد: هرکس کار رسانه‌ای علیه نظام کرده باشد یک روز نوبتش خواهد رسید

سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سخنانی بار دیگر همچون دیگر رهبران جمهوری اسلامی اعتراضات سراسری در ایران را به آمریکا، اروپا و عربستان سعودی نسبت داد و گفت: «آن‌ها در این چند روز اخیر به دلیل ناتوانی‌شان در میدان‌های اصلی جنگ، پنجه به صورت چند جوان ناآگاه در فضای مجازی انداختند و آن‌ها را به میدان آوردند.» او افزود: «شما تمام توان خود را علیه ما بسیج کردید اما امروز در تمام خیابان ولی‌عصر اگر راه بروید یک زن با شرف بدون حجاب نمی‌بینید.» فرمانده نیروی قدس سپاه در پی این خط و نشان کشیدن‌ها فعالان رسانه‌ای را تهدید کرد و گفت: «هرکس یک روز کار رسانه‌ای علیه ایران کرده باشد یک روز نوبت‌اش خواهد رسید و ضربه‌اش را خواهد خورد. روزی می‌رسد که آن‌ها می‌بینند هیچ چیز برای‌شان باقی نمانده است.»

مدرسه‌ها و دانشگاه‌های تهران به دلیل آلودگی هوا چهارشنبه تعطیل شدند

کارگروه اضطرار آلودگی هوا اعلام کرد که فردا چهارشنبه ۳۰ آذر در شهرهای استان تهران مدرسه‌ها در تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها تعطیل هستند و کلاس‌های آن‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شوند. همچنین شهرداری تهران مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک را برای روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه صادر نخواهد کرد. از رئیسان اداره‌ها نیز خواسته‌شده که با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند. بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا امروز سه‌شنبه ۲۹ آذر شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲,۵ میکرون» در تهران روی عدد ۱۳۲ یعنی در وضعیت ناسالم قرار داشت.

درخواست گران شدن بلیت هواپیما در حال بررسی است

محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «شرکت‌های هواپیمایی به‌دلیل افزایش نرخ ارز و هزینه‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را ارائه کرده‌اند که این درخواست در حال بررسی است. جزئیات این درخواست مشخص نیست و پس از تصویب جزئیات آن اعلام خواهد شد.» براساس قانون برنامه پنجم توسعه قیمت بلیت هواپیما آزادسازی شد اما محمدی‌بخش گفت: «به‌دلیل شرایط کرونا و محدودیت‌های این دوره، متعادل‌سازی قیمت بلیت پرواز‌ها متوقف شد و در دی‌ماه سال گذشته حتی این قیمت ۱۵ درصد کاهش یافت. در این شرایط برخی شرکت‌های هواپیمایی به‌طور غیرمستقیم هواپیما‌های خود را زمین‌گیر می‌کنند و به همین دلیل بلیت پرواز به سختی تهیه می‌شود. در حالی که ناوگان هوایی مسافربری ایران حدود ۴۰۰ فروند هواپیما دارد در شرایط کنونی تنها حدود ۱۱۵ فروند از این ناوگان مسافری فعال است.

سخنگوی قوه قضاییه منتقدان صدور حکم محاربه برای معترضان را تهدید کرد

مسعود قریشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی منتقدان احکام قضایی علیه معترضان بازداشت‌شده را به «پیگرد قانونی» تهدید کرد. او در نشست خبری ادعا کرد حکم اعدام صادرشده برای مجیدرضا رهنورد و محسن شکاری، دو تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر، بر اساس «موازین شرعی و حقوقی» صادر شده است و گفت: بر اساس موازین شرعی «سزای کسانی که در زمین ظلم می‌کنند، دار است». قریشی در واکنش به انتقاد برخی از حقوقدانان و شخصیت‌های مذهبی به صدور حکم ارتداد برای معترضان بازداشت‌شده گفت این انتقادها «متاسفانه موجبات تردید نسبت به صحت آرای احکام صادره قطعی از ناحیه مراجع صادر کننده را فراهم کردند». سخنگوی قوه قضاییه منتقدان حکم محاربه را به آنچه که «تشویش اذهان عمومی» خواند، متهم کرد و افزود: «اگر نگاهشان تشویش اذهان عمومی  نسبت به احکام صادره باشد گفته‌ایم که ظلم به دستگاه قضایی ظلم به قانون است و آن را نمی‌پذیریم و هر کسی بدون استدلال مطالبی را بیان کند و باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی شود آن را نمی‌پذیریم». او ادعا کرد دستگاه قضایی با منتقدان «مدارا» کرده است اما «افراد شاخص روان مردم را بهم ریختند و نظم جامعه را مختل کردند که قابل پذیرش نیست». در روزهای گذشته مصطفی محقق داماد، فقیه و حقوقدانان و محسن یثربی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به صراحت از صدور حکم محاربه برای منتقدان انتقاد کرده‌اند. اظهار نظر این دو نفر با واکنش شدید رسانه‌های وابسته به نهادهای حکومتی رو به رو شده است.