ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروهی از وزیران دولت #روحانی از #رهبر جمهوری اسلامی خواستند بررسی لوایح مبارزه با پولشویی را تسریع کند

علیرضا رحیمی، عضو هیئت رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی در توییتر خود نوشت: «تعدادی از وزیران طی نامه‌ای از مقام رهبری درخواست کرده‌اند برای تسریع در بررسی CFT و پالرمو توسط مجمع تشخیص مصلحت، تأکید مستقیم کند. مجلس شورای اسلامی ایران یکشنبه ۳۰ دی حاضر به بازنگری لایحه الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) براساس خواسته‌های شورای نگهبان نشد تا این لایحه نیز به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود. دو لایحه دولت جمهوری اسلامی ایران برای پیوستن به گروه اقدام ویژه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعین تکلیف می‌شود. ایران تا فوریه ۲۰۱۹ برای برآورده کردن انتظارات گروه اقدام ویژه مالی فرصت دارد.

#کرباسچی آزاد شد

خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده بودند که حکم قطعی یک سال حبس تعزیری غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی از امروز یکم بهمن‌ماه به‌ اجرا گذاشته شده. محمود علیزاده طباطبایی وکیل غلامحسین کرباسچی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ساعتی بعد گفت: کرباسچی در تماسی اعلام کرده است که بازداشت نبوده و جهت بازجویی و ارائه پاره‌ای از توضیحات و پرسش و پاسخ احضار شده است. کرباسچی اردیبهشت‌ سال گذشته در مراسم گشایش ستاد انتخاباتی حسن روحانی در اصفهان سیاست‌های جمهوری اسلامی در سوریه را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: «ما هم دلمان می‌خواهد که در سوریه و لبنان و یمن و … صلح برقرار بشود، دفاع از مظلوم بشود، شیعیان آن‌جا تقویت بشوند، ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن و این‌ها درست می‌شود؟» این سخنان کرباسچی واکنش‌های گسترده‌ای را در میان روزنامه‌ها و سایت‌های مخالف دولت برانگیخت و دستگاه قضائی برای او پرونده قضائی تشکیل داد و دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان او را به جرم تبلیغ علیه نظام محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم با اعتراض وکیلش مواجه شد اما پس از بررسی پرونده در دادگاه مردادماه سال گذشته حکم قطعی صادر و امروز یکم بهمن اجرا شد.

گروهی از نظامیان #گارد_ملی به مدت کوتاهی محله‌ای فقیرنشین در #کاراکاس، پایتخت #ونزوئلا را تصرف کردند

در یک محله فقیرنشین در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا مأموران امنیتی با مردم ناراضی درگیر شدند. مأموران با پرتاب گاز اشک‌آور معترضان را پراکنده کردند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس صبح دوشنبه ۲۱ ژانویه درگیری‌ها در محله فقیرنشین کوتیزا هنگامی آغاز شد که گروهی از افرادی که لباس افسران گارد ملی ونزوئلا را به تن داشتند اعلام کردند که دولت ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسند و مردم را به شورش فراخواندند. گروهی از اهالی محله کوتیزا با به دست گرفتن قابله و ماهیتابه به خیابان‌ها ریختند و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند. سپس نیروهای امنیتی وارد عمل شدند و با پرتاب گاز اشک‌آور معترضان را پراکنده کردند. تورم فزاینده در ونزوئلا به کمبود مواد غذایی و نارضایتی عمومی انجامیده. فرماندهان ارتش ونزوئلا اما همچنان از نیکلای مادورو، رئیس جمهوری این کشور حمایت می‌کنند. در این میان ارتش ونزوئلا اعلام کرده که افسر گارد ملی که این شورش را سازماندهی کرده، بازداشت شده.

#افغانستان: مردان ناشناس #مدرسه_دخترانه را به آتش کشیدند

مردان ناشناس یکشنبه شب ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی مدرسه دخترانه‌ای را در مرکز ولایت فراه افغانستان به آتش کشیدند. معاون اداره آموزش در ولایت فراه گفته است که نزدیک به یک‌هزار دختر در این مدرسه ثبت‌نام کرده بودند. هویت مهاجمان هنوز مشخص نشده است. فراه ولایتی کم‌امن در غرب افغانستان است که در ماه‌های گذشته شاهد افزایش عملیات و فعالیت‌های نیروهای امنیتی بوده است.

آلمان #شرکت_هواپیمایی_ماهان را به ظنِ #جاسوسی تحریم کرد

آلمان مجوز شرکت هواپیمایی ماهان برای فعالیت در این کشور را لغو کرده است. یک مقام ارشد دولت آلمان با اعلام این خبر به رویترز افزوده است که دلایل لغو مجوز هواپیمایی ماهان از یک طرف نگرانی‌ها در مورد امنیت پرواز است و از طرف دیگر این ظن وجود دارد که ماهان برای مقاصد نظامی به کار گرفته می‌شود. ماهان از سال ۲۰۱۱ در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد. دولت آلمان اکنون مشکوک است که شرکت هواپیمایی ماهان از سوی سپاه پاسداران برای مقاصد نظامی و همچنین فعالیت‌های تروریستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر چندین کشور اتحادیه اروپا ایران را به انجام فعالیت‌های جاسوسی یا برنامه‌ریزی برای انجام حملاتی در این قاره متهم کرده‌اند. با این حال مقام دولتی آلمان به رویترز گفته است که مسئله این هواپیمایی مسبب تحریم‌های کلی علیه ایران نیست.

معاون وزیر خارجه #لهستان برای گفت‌وگو درباره اجلاس #ورشو وارد #تهران شد

پرزمیسلاو لانگ، معاون وزیر خارجه لهستان برای گفت‌وگو با سید عباس عراقچی همتای ایرانی خود صبح دوشنبه یکم بهمن/ ۲۱ ژانویه وارد تهران شد. سفر معاون وزیر خارجه لهستان در پی اعتراض تهران به میزبانی مشترک لهستان و آمریکا از کنفرانس صلح و امنیت خاورمیانه انجام می‌شود. وزیر خارجه آمریکا جمعه ۱۱ ژانویه در حین سفرش به خاورمیانه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرده بود که اجلاس لهستان برای ثبات و آزادی در خاورمیانه با توجه ویژه به ایران در ۱۳ و ۱۴ فوریه در دو روز پیاپی برگزار می‌شود. به گفته مایک پمپئو «کشورهایی از آسیا، آفریقا، چند کشور غربی از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه در این اجلاس شرکت می‌کنند. هدف از برگزاری این اجلاس این است که نقش «بی‌ثبات‌کننده ایران» در خاورمیانه خنثی شود. جمهوری اسلامی ایران به برگزاری این کنفرانس در غیاب ایران معترض است.

۲۱ کشته و ۲۸ مجروح در حمله #طالبان به ارتش #افغانستان در ولایت #میدان_وردک

طالبان افغانستان دوشنبه یکم بهمن/ ۲۱ ژانویه با یک خودروی بمب‌گذاری شده به قرارگاه ارتش افغانستان در ولایت میدان وردمک حمله کردند. در این حمله طالبان ۱۲ مأمور امنیتی را به قتل رساندند. ۲۸ نفر دیگر در این حمله مجروح شدند. پس از انفجار خودرو دو مهاجم مسلح وارد قرارگاه شدند و نظامیان افغانستان را به گلوله بستند. شنبه گذشته طالبان پیشنهاد زلمی خلیل‌زاد برای ادامه مذاکرات صلح افغانستان را نپذیرفتند. پادرمیانی پاکستان هم مؤثر نبود.

#وزارت_دفاع_روسیه: ۴ کشته و ۶ مجروح در حمله هوایی اسرائیل به مواضع سپاه قدس در #دمشق

وزارت دفاع روسیه صبح دوشنبه ۱ بهمن/ ۲۰ ژانویه با انتشار بیانیه‌ای جزئیاتی از حمله موشکی صبح دوشنبه اسرائیل به مواضع سپاه قدس در دمشق را افشا کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۳۰ موشکی که عمده آن‌ها از موشک‌های کروز یا بمب‌های هدایت‌شونده بود و جنگنده‌های اسرائیلی از سه محور به طرف مواضع سپاه قدس شلیک‌ کردند توسط سامانه‌های پدافند هوایی سوریه منهدم شدند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که در این تهاجم هوایی، چهار خدمه ارتش سوریه جان خود را از دست داده‌اند و شش نفر هم مجروح شده‌اند. «دیدبان حقوق بشر سوریه» مستقر در لندن اعلام کرده که ۱۱ نفر از نظامیان سوری در این حملات کشته شدند. وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که بخش‌هایی از فرودگاه دمشق نیز آسیب دیده است.

#دریای_خزر به دریایی مرده تبدیل می‌شود

دکتر حمید علیزاده، معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در گفت‌وگو با ایسنا هشدار داده که تراز آب دریای خزر در سال‌های اخیر کاهش یافته، ضمن آنکه انواع مواد آلاینده و فاضلاب‌های شهری و کشاورزی به این دریا وارد می‌شود که با افزایش بار آلی در بستر و کاهش اکسیژن در این مناطق، دریای خزر در بخش‌های عمیق به محیطی مرده تبدیل می‌شود. این مقام دانشگاهی گفته است پدیده یاد شده در سطح دریا سبب شکوفایی جلبکی و در سواحل سبب مردابی شدن و گسترش بوی تعفن می‌شود.

#دانشگاه_الطائف #عربستان دوره #شعر و #موسیقی برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری آناتولی دانشگاه الطائف در غرب عربستان اعلام کرد که انجمن شعر عربی این دانشگاه بیش از ۲۰۸ دانشجوی دختر و پسر را درخواست شرکت در دوره‌های آموزشی نگارش شعر و آموزش موسیقی را داده‌اند، پذیرفته است. این انجمن دوره‌های آموزشی آوازخوانی و نوازندگی را برگزار خواهد کرد. چند استاد عربستانی نواختن عود، قانون و پیانو را به دانشجویان آموزش می‌دهند. این آموزش‌ها ماه فوریه در مقر انجمن شعر عربی در دانشگاه الطائف آغاز خواهد شد. کنسرت‌ها و شب‌ شعرهایی هم برگزار می‌شود.

#هیأت_دولت: تأیید لایحه #پالرمو برای مقابله با #تحریم‌ها ضروری است

هیئت دولت، شامگاه گذشته به ریاست حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی، گزارشی از لایحه الحاق ایران به کنوانسیون جرایم سازمان یافته فرا ملی (پالرمو) و روند مراحل مختلف تصویب آن را بررسی کرد. وزیران دولت روحانی تأیید نهایی این لایحه را که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ضروری دانست. این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست صادق آملی لاریجانی ارجاع شده است. ایران تا فوریه ۲۰۱۹ برای برآورده کردن انتظارات گروه اقدام ویژه مالی فرصت دارد.

حکم قطعی یک سال حبس تعزیری #غلامحسین_کرباسچی به اجرا درآمد

حکم قطعی یک سال حبس تعزیری #غلامحسین_کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی از امروز یکم بهمن‌ماه به‌اجرا گذاشته شد. کرباسچی اردیبهشت‌ماه سال گذشته در مراسم گشایش ستاد انتخاباتی حسن روحانی در اصفهان سیاست‌های جمهوری اسلامی در سوریه را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: «ما هم دلمان می‌خواهد که در سوریه و لبنان و یمن و … صلح برقرار بشود، دفاع از مظلوم بشود، شیعیان آن‌جا تقویت بشوند، ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن و این‌ها درست می‌شود؟» این سخنان کرباسچی واکنش‌های گسترده‌ای را در میان روزنامه‌ها و سایت‌های مخالف دولت برانگیخت و دستگاه قضائی برای او پرونده قضائی تشکیل داد و دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان او را به جرم تبلیغ علیه نظام محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم با اعتراض وکیلش مواجه شد اما پس از بررسی پرونده در دادگاه مردادماه سال گذشته حکم قطعی صادر و امروز یکم بهمن اجرا شد.

#ژاپن واردات #نفت از #ایران را آغاز کرد

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اینستاگرام اعلام کرد که ژاپن نیز بعد از چین، کره جنوبی، هند و ترکیه وارادت نفت خام از ایران را آغاز کرده است. یک مقام رسمی شرکت نفت فوجی اعلام کرده این شرکت یک محموله نفت ایران را برای انتقال به ژاپن بار تانکر کرده است. ایالات متحده ژاپن را به مدت ۱۸۰ روز از تحریم نفتی ایران معاف کرده. این نخستین محموله نفتی ژاپن بعد از معافیت از تحریم ایران است.