نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#گزارشگران_بدون_مرز بازداشت #حسین_کروبی را محکوم کرد

سازمان گزارشگران بدون مرز بازداشت حسین کروبی، مدیر داخلی روزنامه‌ توقیف‌شده اعتماد ملی و فرزند مهدی کروبی را محکوم کرد. در اطلاعیه گزارشگران بدون مرز آمده است که علت اصلی بازداشت حسین کروبی انتشار نامه‌‌ ۲۱ دی ‌ماه پدرش مهدی کروبی به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است. مهدی کروبی که از ۵ اسفند ۱۳۸۹ در حبس خانگی به‌سر می‌برد، پس از انهدام هواپیمای اوکراینی توسط پدافند سپاه پاسداران و کشته شدن ۱۷۶ مسافر، در نامه خود به خامنه‌ای نوشته بود: «جنابعالی به‌عنوان فرمانده کل قوا مسئولیت مستقیم این امر را برعهده دارید (....) شما که بدون شک هیچ یک از شرایط و صفات احراز مسئولیت رهبری را بر اساس قانون اساسی ندارید». حسین کروبی ۲۴ دی در فردای حمله مأموران وزارت اطلاعات برای بازداشت‌اش و در پی مراجعه به زندان اوین بازداشت و زندانی شد. علت بازداشت حسین کروبی گویا محکومیت پیشین او به شش ماه زندان بود. محمدتقی کروبی برادر او در توییتی نوشت که پرونده تازه‌ای برای برادرش به‌خاطر نامه پدرش به رهبر جمهوری اسلامی در شعبه ۴ دادسرای اوین تشکیل شده است. محمدتقی کروبی گفت او با قرار بازداشت در انفرادى و تحت بازجویی وزارت اطلاعات برای اخذ اقاریر کذب تحت فشار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری #سیستان_و_بلوچستان:‌ حجم سیلاب اخیر ۳,۵ برابر سیلاب استان گلستان بود

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان سه‌شنبه یکم بهمن در نشست ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اعلام کرد: حجم سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان ۳,۵ برابر سیلاب استان گلستان بود و در زرآباد حجم بارندگی به بیش از ۱۲ هزار متر مکعب رسیده است. برخی از مسئولان این استان نیز در روزهای آغاز سیل اعلام کرده بودند در برخی از مناطق تنها در ۲۴ ساعت حجمی معادل حجم بارش سالانه، باران باریده است. عباسعلی ارجمندی، مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز درباره خسارت سیل به سیستان و بلوچستان گفت: «مجموعه خسارات برآورد شده سیلاب اخیر تاکنون سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که بیشترین خسارت به ترتیب مربوط به بخش‌ راه، مسکن و کشاورزی است». او تعداد روستاهای درگیر سیلاب را نیز هزار و ۵۴۲ روستا اعلام کرد. به گفته او ۳۳ روستای جنوب این استان با گذشت ۱۲ روز از بروز سیلاب همچنان در محاصره آب قرار دارند و آب ۶۰ روستا همچنان قطع است.

وزیر دفاع: برحسب تکلیف و فرموده رهبر «قوی» می‌شویم

امیرسرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران سه‌شنبه یکم بهمن اعلام کرد راهبرد «قوی‌شدن» را یک «تکلیف» و «واجب» می‌داند. براساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وزیر دفاع با اشاره به صحبت‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهورى اسلامى در خطبه‌های نماز جمعه گفت: بر اساس «تدبیر» فرمانده کل قوا مبنی بر قوی شدن، این راهبرد را به عنوان یک تکلیف بر خود واجب می‌دانیم. امیر حاتمی گفت: صحبت‌های رهبر جمهوری اسلامی و تاکید بر مقوله قوی ماندن و قوی شدن، «نشان از اهمیت قدرت در همه زمینه‌های ملی به‌ویژه قدرت نظامی و دفاعی است». وزیر دفاع از سازمان صنایع هوایی خواست در این راستا قیمت تمام شده تسلیحات را با «مجاهدت» کاهش دهد و با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها برای تولید تسلیحات دفاعی تعامل داشته باشد. اشاره وزیر دفاع به سخنرانی رهبر ایران در نماز جمعه ۲۷ دی تهران است. او در خطبه‌های نماز جمعه دستور داد: «باید قوی بشویم و تنها راه در پیش پای ملت ایران قوی شدن است». علی خامنه‌ای علاوه بر اشاره به قدرت اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت، شرکت وسیع در انتخابات را هم از عوامل قدرت‌نمایی توصیف کرد و گفت که خط کسانی را که می‌خواهند از انتخابات کناره بگیرند، تحمل نمی‌کند.

#یوسف_بن_علوی، وزیر خارجه #عمان برای دومین بار در دو هفته گذشته وارد تهران شد

یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان سه‌شنبه یکم بهمن برای دومین بار در دو هفته گذشته برای گفت‌وگو با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران وارد تهران شد. روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده بود که یک مقام بلندپایه خارجی وارد تهران می‌شود. در روزهای گذشته با ترور قاسم سلیمانی در بغداد و حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکا در استان الانبار و اربیل تنش ایران و آمریکا مجدداً بالا گرفت. درگذشت قابوس بن سعید، سلطان عمان، باعث شد که ایران نزدیک‌ترین متحد خود در حاشیه خلیج فارس را از دست بدهد. سلطان عمان همواره نقش پررنگی در دیپلماسی تهران و میانجیگری با آمریکا داشت. وزیر خارجه عمان ۱۷ دی برای شرکت در نشست مجمع گفت‌وگوی تهران به ایران آمد و ضمن شرکت در این نشست با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف ۱۱ آذر میزبان همتای عمانی خود در تهران بود و یوسف بن علوی در سفر دو روزه‌ای که به تهران داشت ضمن دیدار با ظریف، با حسن روحانی رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه ایران ۲ دی سفری دو روزه به مسقط داشت. محمدجواد ظریف ۲۲ دی برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان پیشین عمان و تبریک به «هیثم بن طارق» سلطان جدید سفری چند ساعته به مسقط داشت و جمعه ۲۷ دی در مسیر بازگشت از هند و در توقفی کوتاه در مسقط و دیدار و گفت‌وگو با همتای کانادایی با یوسف بن علوی هم دیدار و با بدرقه او تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ظریف را روی «نیمکت ذخیره» نشاندند و ادبیات نظامی را به دیپلماسی کشور تحمیل کردند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی گفت محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران را روی «نیمکت ذخیره‌» نشانده‌اند و شورای عالی امنیت ملی عملاً وظایف وزارت خارجه را به عهده گرفته است. فلاحت‌پیشه در بخشی از این مصاحبه گفت: «به اعتقاد من کشاندن موضوع (برجام) در حیطه سیاست خارجی به شورای عالی امنیت ملی اشتباهی بود که از ابتدا اتخاذ شد و حتی بعد از آنکه آقای روحانی تلاش کرد، آن را به وزارت خارجه بازگرداند، اما دوباره شاهد آن بودیم که وزارت خارجه تنها یک مجری است و این یکی از مواردی است که موجب شده است تا موضوعی کاملا فنی که می‌توانست از طریق دیپلمات‌های آشنا به امور به صورت تخصصی پیگیری شود تبدیل به موضوعی شده است که ادبیات امنیتی و نظامی و حتی ادبیات حاکم بر یکسری سخنرانی‌های تند اثر خود را بر الفاظ دیپلماتیکی داشته است.» با توقف تعهدات ایران در برجام بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، کشورهای اروپایی ساز و کار حل اختلاف در برجام را فعال کرده‌اند. این احتمال وجود دارد که پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود. محمد جواد ظریف روز گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در این صورت ایران از پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای خارج می‌شود.

#جبهه_پایداری از ائتلاف اصول‌گرایان خارج شد با این هدف که بعد از احراز صلاحیت‌ها ملاک ائتلاف با جریان‌های اصولگرا را خودش انتخاب کند

جبهه پایداری که در وهله نخست خواهان «وحدت حول ولایت» است از ائتلاف اصول‌گرایان که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفته بود خارج شد. فاطمه آلیا، یکی از اعضای جبهه در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی گفت « جبهه پایداری از ابتدا هم توسط شورای ائتلاف دعوت نشده بود که حال بخواهد از آن خارج شود. بنابراین نه ورود و نه خروج آن صحت ندارد.» آلیا در ادامه این گفت‌وگو اعلام کرد جبهه پایداری مدل انتخاباتی خود را ارائه داده است. به گفته آلیا در این مدل انتخاباتی که عملاً چیزی نیست جز مجموعه‌ای از گفته‌های خمینی و خامنه‌ای درباره «یک نماینده موثر» رکن اول این است که «چه یک لیست ارائه کرده چه چند لیست ارائه کنیم شرط اصلی این باشد که هیچ کدام از فعالان و تشکل های سیاسی همدیگر را تخریب نکنند.» آلیا گفت جبهه پایداری بعد از احراز صلاحیت‌ها وارد مصداق‌ها خواهد شد که یعنی تصمیم می‌گیرد کدامیک از جریان‌های اصول‌گرا بر اساس آموزه‌های خمینی و خامنه‌ای درباره مجلس و نماینده موثر حائز شرایط ائتلاف‌اند.

بر اساس مصوبه مجلس برای هر ایرانی که به سفر خارجی می‌رود می‌بایست مالیات سفر بپردازد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه یکم بهمن با تصویب ماده ۳۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند بابت خروج هر مسافر ایرانی از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌گردند، دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان، همچنین زائران اربعین و ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند از پرداخت این مالیات معاف شده‌اند.

اصابت سه راکت کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد

فرماندهی عملیات مشترک بغداد اعلام کرد که شامگاه دوشنبه ۲۰ ژانویه/ ۳۰ دی سه راکت کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد اصابت کرد ولی این حمله تلفات جانی نداشت. شبکه الحدث گزارش داد که این راکت‌ها از منطقه الزعفرانیه در جنوب شرق پایتخت عراق شلیک شده است. با بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکاُ طی هفته‌های اخیر منطقه سبز بغداد شاهد حملات راکتی متعددی بوده است.