ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حذف پرچم سه‌ رنگ افغانستان با دستور طالبان

طالبان به صورت رسمی استفاده از پرچم سه‌رنگ افغانستان را ممنوع اعلام کرد و گفت که از این پس تنها باید از پرچم این گروه به عنوان پرچم ملی استفاده شود. این گروه از تمامی ادارات دولتی و نمایندگی‌های افغانستان در خارج از کشور خواست که پرچم‌های سفید این گروه را برافرازند و هیچ مسئولی هم حق ندارد از پرچمی جز این پرچم استفاده کند. ساعاتی پس از این دستور پرچم سه رنگ افغانستان از تمام لوگوهای تلویزیون ملی افغانستان حذف و بجای آن از تک رنگ سفید استفاده شد. در دستوری دیگر، طالبان از رسانه های تصویری خواسته که در برنامه‌های تلویزیونی به جای موسیقی از ترانه‌های بدون موسیقی استفاده شود و مجری‌های تلویزیونی نیز باید بجای لباس‌های غربی از لباس افغانی استفاده کنند. پیش از این نیز طالبان دانشجویان دانشگاه کابل را ملزم به پوشیدن لباس افغانی کرده‌ بودند.

یک هواپیمای مسافربری در چین با ۱۳۳ مسافر سقوط کرد

تلویزیون دولتی چین خبر رسانه‌های محلی در مورد سقوط یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را تایید کرد. این هوایپما متعلق به خطوط هوایی چین شرقی (ایسترن چاینا) است و در مسیر کوان‌مینگ به گوانگجو در حرکت بوده است. این پرواز ۱۳۳ مسافر داشت و گفته شده که یک آتش‌سوزی در کوه‌های مسیر حرکت هواپیما ثبت شده است. مقام‌های چینی اعلام کرده‌اند که عملیات امداد و نجات آغاز شده و هنوز گزارشی در مورد سرنوشت مسافران و کادر پرواز منتشر نشده است.