ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست عاجزانه امیرعبداللهیان از ایرانیان خارج از کشور: در سال ده‌ها بار به ایران بیایید

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در یک پیام ویدئویی نوروزی که ملتمسانه به نظر می‌رسید از ایرانیان ساکن خارج از کشور مصرانه درخواست کرد که حتماً به ایران سفر کنند. او گفت: «در تمام طول سال نه یک بار و دو بار بلکه ده‌ها بار بدون دغدغه و بدون نگاه به اقدامات و سیاست‌های ایران‌هراسانه دشمنان به سرزمین آباء و اجدادی خود سفر کنید.» او در پیام خود وانمود کرد که همه چیز برای بازگشت ایرانیان به کشور مهیاست و گفت: «همه‌گونه تسهیلات کنسولی و امکانات برای تردد آسان و راحت شما به سرزمین مادری را فراهم کرده‌ایم و در سال آینده نیز اگر کاستی‌هایی وجود داشته، با کمک یکایک همکارانم و بخش‌های ذیربط در جمهوری اسلامی ایران برای رفع آن کاستی‌ها با تمام توان همت گماشته‌ایم.» به‌نظر می‌رسد که کفگیر مقام‌های حکومتی چنان به ته دیگ خورده است که حتی به سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و ارزهایی که آن‌ها با خود به کشور وارد می‌کنند چشم دوخته‌اند. این در حالی است که بازداشت دوتابعیتی‌ها در ایران همچنان ادامه دارد و جمهوری اسلامی از این بازداشت‌ها برای معامله با کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

پروازهای ایران و بحرین از سر گرفته می‌شود

عبدالنبی سلمان، معاون اول پارلمان بحرین اعلام کرد که به‌زودی پروازهای بین این کشور و ایران از سر گرفته می‌شود. عبدالنبی سلمان گفت: «این تفکر جدی است؛ به‌‌زودی انجام می‌شود و به تأخیر هم نمی‌افتد. خطوط هوایی میان دو کشور بار دیگر گشایش خواهد یافت. این مسئله مورد رضایت هیأت ایرانی هم بود.» او افزود این موضوع در گفت‌و‌گوهای صریح با هیأت پارلمانی ایران که اخیراً به بحرین سفر کرده بود، مطرح شد. سفر هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی به بحرین ۲۰ اسفند در فردای از سرگیری روابط ایران و عربستان سعودی با میانجی‌گری چین انجام شد. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی نیز ۲۵ اسفند به ابوظبی رفت و در آن‌جا و با همتای اماراتی خود، شیخ طحنون بن‌زاید آل‌نهیان دیدار کرد. عبدالنبی سلمان همچنین گفت که کشورش از نزدیک بر توافق ایران و عربستان سعودی نظارت دارد و در مدت دو ماه، نیت ایران در منطقه و جدیت آن مشخص خواهد شد.

نوروز در افغانستان: طالبان در هرات از رفتن خانواده‌ها به مکان‌های تفریحی جلوگیری می‌کنند

روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان سه‌شنبه یکم فروردین / ۲۱ مارس به‌نقل از منابع محلی در شهر هرات نوشته است که نوروز امسال مأموران اداره‌ امر به معروف و نهی از منکر طالبان با حضور در دروازه‌های خروجی این شهر، مانع از رفتن خانواده‌ها به مکان‌های تفریحی می‌شوند. آن‌ها از صبح سه‌شنبه در دروازه‌های شهر‌ی «کمرکلاغ»، «پل هاشمی»، شیدایی» و «پل مالان» هرات حضور دارند و وسایل نقلیه خانواده‌هایی که قصد رفتن به تفریحگاه‌ها را دارند، برمی‌گردانند. مأموران طالبان به مردم می‌گویند که تجلیل از نوروز حرام است و بیرون آمدن به قصد تقریح در این روز گناه است اما مردم می‌توانند در روزهای بعد به تفریح بروند. طالبان همچون عده‌ای از آخوندها در ایران تجلیل از سال نو را حرام می‌دانند و جشن نوروز را هم از تقویم افغانستان حذف کرده‌اند.

تهدید فرمانده کل نیروی انتظامی در روز اول سال:‌ «برخورد می‌کنیم و روزهایی متفاوت از سال گذشته رقم می‌زنیم»

احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی) در نخستین روز سال ۱۴۰۲ معترضان و مخالفان جمهوری اسلامی را تهدید کرد. به نوشته «اعتماد آنلاین» احمدرضا رادان، صبح سه شنبه اول فروردین ۱۴۰۲ در رزمایش نوروزی پلیس از تقسیم ۲۵ هزار نیروی پلیس برای «امنیت و آرامش مردم»‌ خبر داد و معترضان را تهدید کرد. او گفت:‌ «با بیش از ۲۵۰۰ گشت انتظامی در هر شیفت با هر کس که می‌خواهد ناامنی را بر مردم غالب کند برخورد خواهیم کرد و روزهایی متفاوت از سال گذشته را رقم خواهیم زد.» احمدرضا رادان، رئیس پلیس بدنام تهران بزرگ در سال ۱۳۸۸ را که نامش به پرونده کهریزک گره خورده است، در هفدهم مهر ۱۴۰۱ برای تشدید سرکوب خونین اعتراضات سراسری، توسط علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به سمت فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد. اعتراضاتی که شب گذشته و همزمان با آغاز نوروز در برخی از شهرهای کردستان و آذربایجان غربی ادامه یافت. بسیاری از شهروندان در شهرهای مختلف ایران در لحظه تحویل سال از درون منازل خود علیه جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای شعار دادند.

کمال خرازی: ایران و عربستان نمی‌توانند یکدیگر را حذف کنند

به گزارش خبرگزاری دولتی سانا کمال خرازی، مشاور خامنه‌ای در امور بین‌الملل در سخنانی در کتابخانه ملی دمشق گفت: «جمهوری اسلامی ایران پادشاهی عربستان سعودی را یک کشور مهم در منطقه و تأثیرگذار در جهان اسلام می‌داند و ایران و عربستان نمی‌توانند یکدیگر را حذف کنند.» خرازی یکشنبه ۲۸ اسفند برای دیدار با مقامات ارشد سوریه وارد دمشق شد. عباس عراقچی در این سفر او را همراهی می‌کند. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در دیدار و گفت‌وگو با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه گفت: «تحولات منطقه حاکی از آن است که موازنه‌های بین‌المللی در آینده متفاوت خواهد بود.» به گزارش سانا در همان حال مشاور خامنه‌ای بر حمایت ایران از سوریه و بر لزوم اقدام مشترک برای تقویت این روابط و تداوم هماهنگی بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد. قرار است خرازی در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هم دیدار و گفت‌وگو کند. سفر خرازی به دمشق یک روز بعد از سفر اسد به امارات و همزمان با بازگشت علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به تهران بعد از سفر او به امارات و عراق انجام می‌شود.

وزیر بهداشت: موج هشتم کرونا وارد کشور شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت دوشنبه ۲۹ اسفند بعد از بازدید از پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر در پیرامون حرم امام هشتم شیعیان در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: «پیش‌بینی شده بود که موج هشتم همه‌گیری ویروس کرونا از بهمن ۱۴۰۱ در کشور ایجاد شود، اما با تاخیر، در حال حاضر این موج در کشور ایجاد شده است.» عین‌اللهی توصیه کرد که تمامی سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و چنانچه شش ماه از آخرین واکسیناسیون آن‌ها گذشته است، نسبت به دریافت دوز یادآور اقدام کنند. عین‌اللهی گفت: «در حال حاضر استفاده از ماسک به ویژه در اماکن عمومی و سربسته امری ضروری است» و تاکید کرد: «عموم مردم در صورت ابتلا به علائم سرماخوردگی، آن را کرونا تلقی نمایند و تا زمان اطمینان نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دست دادن و دیده‌بوسی و استفاده از ماسک توجه ویژه داشته باشند.»