ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سردار #حسین_سلامی فرمانده کل #سپاه_پاسداران اسلامی شد

علی خامنه‌ای، رهبر ایران و «فرمانده کل قوا» یکشنبه اول اردیبهشت سرتیپ حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب کرد. او جانشین محمدعلی جعفری، فرمانده سابق سپاه پاسداران شده است. او بهمن ۹۷ در واکنش به تهدید‌های اسرائیل برای هدف قرار دادن مواضع ایران در سوریه گفته بود «راهبرد ما محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان است». به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خامنه‌ای در حکمی محمدعلی جعفری را نیز به مسئولیت «قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم» منصوب کرد. فرماندهی این قرارگاه پیشتر به حسین یکتا سپرده شده بود. جعفری از سال ۱۳۸۶ جانشین رحیم صفوی فرمانده اسبق سپاه پاسداران شد. در حکم خامنه‌ای برای جعفری کناره‌گیری او داوطلبانه نشان داده شده است. او در این حکم خطاب به جعفری نوشته: «نظر به تمایل جنابعالی به حضور در عرصه‌های فرهنگی و نقش‌آفرینی در جنگ نرم شما را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله الاعظم منصوب می‌کنم.».

#سیل در #سیستان_و_بلوچستان: سه روستا تخلیه شد، سه مسیر ارتباطی مسدود است

عبدالرحمن شهنوازی، مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان عصر یکشنبه یکم اردیبهشت گفت: سه روستای شهرستان نیمروز برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از سیلاب تخلیه شد. او به خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا) گفت: براثر آب ورودی به سیستان از رودخانه هیرمند بخشی از سیل بند نیمروز دچار تخریب شد که برای جلوگیری از مشکلات این روستاها تخلیه و ساکنان آنها به مکان های امن انتقال داده شدند. او از مردم خواست که با توجه به «شدت یافتن آب ورودی به منطقه سیستان از تردد در حاشیه رودخانه ها محلی جلوگیری کنند». سرهنگ کشواد بهروزی‌زاده فرمانده پلیس سیستان و بلوچستان هم از مسدود شدن سه مسیر ارتباطی به دلیل جاری شدن سیل در سیستان خبر داد. به گفته او مسیرهای بنجار - هیرمند، نیاتک- هیرمند و هیرمند- زابل بر اثر جاری شدن سیلاب بسته است. همچنین بر اساس اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زابل، با توجه به افزایش حجم ورودی آب تردد تمامی وسایط نقلیه سنگین در محور زابل - زاهدان به دلیل فشار بر پایه‌های پل نهراب ممنوع است.

سازمان #مدیریت_بحران_ایران: شرایط جوی همچنان مخاطره‌آمیز است

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران ایران اعلام کرد با ورود یک سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر روز شنبه ۳۱ فروردین، هوای مناطق مختلف کشور ناآرام خواهد بود و هنوز خطرات ناشی از بارش‌ها به قوت خود باقی است. به گفته او این سامانه در نقاط مختلف از جمله شمال، شمال غربی و شرقی ایران بارندگی، رعد و برق و باد شدید و بارش برف در ارتفاعات را سبب خواهد شد. به‌علاوه انتظار می‌رود این سامانه در شمال غرب و غرب کشور باعث بارش برف شود. او اعلام کرد که این سامانه در دوشنبه باعث تشدید بارش‌ها و ایجاد شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمالا کولاک شود. او از مردم خواسته از سفرهای غیرضروری به این مناطق پرهیز کنند.

#سیل یک میلیون و دویست‌هزار تن #گندم را از بین برد

به گزارش خبرگزاری تسنیم علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید سیل به بیش از یک میلیون تن گندم خسارت وارد کرده است. به گفته او در جلسه‌ مشترک با وزیر و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و خسارت سیل به بخش گندم کشور حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن برآورد شده است. براساس اظهارات ابراهیمی برای جبران این خسارت، تولید گندم در مزارع دیم افزایش خواهد یافت. او ادعا می‌کند که علیرغم آسیب به شالیزارهای کشور، ایران در سال جاری با کمبود تولید برنج مواجه نخواهد بود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار، یکی از مراکز مهم کاشت برنج در کشور اعلام کرده بود که سیلاب اخیر به بیش از ۶۰ درصد از زمین های شالیکاری و بذرهای شالی موجود در خزانه خسارت وارد کرده است. ابراهیمی اما خبر از احتمال کمبود در میزان تولید برخی از مرکبات را داد و گفت تولید سیل بر تولید برخی از میوه‌ها و مرکبات اثر منفی داشته است. علاوه بر خسارت سیل به تولیدات کشاورزی‌، خطر نابودی توسط آفت ملخ صحرایی نیز محصولات استان‌های جنوبی را تهدید می‌کند. سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل در این زمینه به ایران هشدار داده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران: دستورالعمل قیمت و #سهمیه‌بندی_بنزین ابلاغ نشده است

طی روزهای گذشته خبرهای متفاوتی در باره احتمال افزایش نرخ و یا سهمیه‌بندی بنزین در ایران منتشر شد. زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران یکشنبه یکم اردیبهشت به صورت تلویحی افزایش قیمت بنزین را تائید کرد اما گفت که اعداد و ارقام مطرح شده در رسانه‌ها در باره نرخ و میزان سهمیه بنزین «واقعیت ندارد و در سناریوهای پیشنهادی در حال بررسی مطرح نیست». او به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: هنوز هیچ دستورالعملی درباره قیمت و سهمیه‌بندی بنزین به این شرکت ابلاغ نشده است. او قیمت و میزان سهمیه بنزین اعلام شده در رسانه‌های جمعی را « صرفا گمانه زنی‌های نادرست» خواند.

افزایش شمار قربانیان انفجار در #سریلانکا: ۲۰۷ تن کشته و بیش از ۴۰۰ تن زخمی شدند

شمار قربانیان هشت انفجار در سریلانکا به ۲۰۷ کشته و بیش از ۴۰۰ زخمی رسیده است. پلیس این کشور می‌گوید که برخی از این انفجارها انتحاری بوده است. رووان ویجواردن، وزیر دفاع سریلانکا در بیانیه‌ای برقراری منع آمد و شد را در کشور اعلام کرد و گفت که مجرمان شناسایی شده‌اند. به گفته او این اقدامات «تروریستی» توسط گروه‌های افراطی مذهبی انجام شده است:«ما تمام اقدامات احتیاطی لازم را جهت حفظ امنیت این کشور و امنیت مردم انجام داده ایم. همه مجرمانی که در این حادثه تروریستی دخیل بوده اند، در اسرع وقت بازداشت خواهند شد. آنها شناسایی شده‌اند و در اسرع وقت دستگیر می‌شوند». گزارش کامل را در زمانه بخوانید: https://www.radiozamaneh.com/442482

پلیس #سریلانکا: هشتمین انفجار ناشی از یک بمب انتحاری بود

پلیس سریلانکا اعلام کرد که هشتمین بمبی که یکشنبه ۲۱ آوریل/اول اردیبهشت در کلمبو، پایتخت این کشور منفجر شد، یک بمب انتحاری بوده و سه نفر را کشته است. در سریلانکا انفجار پی‌درپی هشت بمب که کلیساها و هتل‌های پایتخت را نشانه‌ گرفتند، باعث کشته‌شدن حدود ۱۶۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن شده است. به‌دنبال انفجار هشتمین بمب، وزیر دفاع این کشور اجرای منع آمد و شد را اعلام کرد و نخست‌وزیر درخواست تشکیل جلسه فوری با پارلمان داد. مقامات و سران کشورهای مختلف از جمله وزارت امورخارجه ایران این انفجارها را محکوم کردند.

هشتمین انفجار و منع آمد و شد در #سریلانکا- وزیر دفاع بمبگذاری‌ها را به گروه‌های اسلام‌گرای افراطی نسبت داد

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس بس از وقوع هشتمین انفجار پیاپی بمب در سریلانکا، وزیر دفاع این کشور منع آمد و شد اعلام کرد. کلمبو پایتخت سری‌لانکا شاهد انفجار بمب‌های پیاپی در کلیساها و هتل‌های این شهر بوده که تا کنون دست کم ۱۵۶ نفر را قربانی و ۴۰۰ نفر را زخمی کرده است. بیشتر این افراد از جمله کسانی بودند که برای انجام مراسم مذهبی عید پاک به کلیسا رفته بودند. رووان ویجواردن، وزیر دفاع سریلانکا در بیانیه‌ای برقراری منع آمد و شد را در کشور اعلام کرد و گفت که مجرمان شناسایی شده‌اند. به گفته او این اقدامات «تروریستی» توسط گروه‌های افراطی مذهبی انجام شده است: «ما تمام اقدامات احتیاطی لازم را جهت حفظ امنیت این کشور و امنیت مردم انجام داده ایم. همه مجرمانی که در این حادثه تروریستی دخیل بوده اند، در اسرع وقت بازداشت خواهند شد. آنها شناسایی شده‌اند و در اسرع وقت دستگیر می‌شوند».

رئیس سازمان غذا و دارو: مردم ایران سالانه ۴۲ میلیارد قلم #دارو مصرف می‌کنند

مهدی پیرصالحی، رئیس سازمان غذا و دارو رقم مصرف سالانه دارو در کشور را حدود ۴۲ میلیارد قلم دارو اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) پیرصالحی از کاهش واردات داروی مشابه تولید داخل خبر داد و گفت: رقم واردات این نوع دارو از ۵۴۰ به ۴۴۰ قلم در شش ماهه دوم سال ۹۷ رسیده است و این ۱۰۰ قلم به صورت داخلی تولید و تامین شده است. به گفته او در حال حاضر هزینه واردات داروهای مشابه تولید داخل در ایران به ۱۶۰ میلیون دلار می‌رسد.

۱۱ #کارگر معدن زغال‌سنگ #سوادکود به علت آتش‌سوزی مسموم شدند

به گفته زکریا اشک‌پور، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مازنداران آتش‌سوزی در معدن زغال سنگ کارسنگ سوادکوه واقع در استان مازنداران موجب مسمومیت ۱۱ کارگر شد. او به خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که این حادثه شامگاه شنبه ۳۱ فروردین رخ داد. اشک‌پور، «اتصالی کابل های داخل تونل» علت آتش‌سوزی را علت وقوع حادثه اعلام کرد و گفت که« دود ناشی از این آتش‌سوزی باعث مسمومیت کارگران شد». به گفته او تمامی کارگران به بیمارستان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند. او گفت که «در این حادثه انفجار و ریزش آوار اتفاق نیفتاد ، حال مصدومان این حادثه وخیم گزارش نشده است».