ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امام جمعه #کازرون می‌گوید سه نفر در ناآرامی‌های این شهر کشته شدند که آن‌ها هم از «خانواده شهدا و ایثارگران» بودند

در حالی‌که برخی از مسئولان #محمد_خرسند امام‌جمعه کازرون را مسئول به خشونت کشیده شدن رویدادهای اخیر این شهر می‌دانند و بخشی از اعتراضات مردم در این شهر علیه این شخص بود، اکنون او در اظهار نظر کوتاهی گفته است که در جریان این وقایع سه نفر کشته شدند و آن‌ها هم از «خانواده شهدا و ایثارگران» بودند. خرسند با اشاره به تشییع پیکر کشته‌شدگان گفت: «این مراسم فردا برگزار خواهد شد و بنده نیز در مراسم تشییع این عزیزان شرکت خواهم کرد.» پیش از این، #حسین_رضازاده نماینده #کازرون در مجلس و #اسماعیل_تبادار استاندار فارس منشأ اعتراضات کازرون را «تریبون‌هایی مانند نماز جمعه» دانسته بودند. تجمع‌های اعتراضی در کازرون نخستین بار جمعه ۳۱ فروردین شکل گرفت. معترضان کازرونی در محل برگزاری نماز جمعه رفتند شعارهایی مانند «دشمن ما همین‌جاست، دروغ می‌‌‌گن آمریکاست» نماز جمعه شهر را به هم زدند. این اعتراضات در هفته گذشته شدت بیش‌تری گرفت و ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. معترضان به طرح تقسیم شهرستان کازرون اعتراض داشتند.

طرفداران #صلح در #آلمان علیه #صادرات_تسلیحات زنجیره انسانی هزار کیلومتری تشکیل می‌دهند

در آلمان طرفداران صلح دوشنبه ۲۱ مه / ۳۱ اردیبهشت از مقابل دفتر «هکلر و کخ»، ابرشرکت آلمانی اسلحه‌سازی در شهر «اوبرندورف آم نکار» ایالت بادن - وورتمبرگ در جنوب غربی این کشور تشکیل یک زنجیره انسانی به طول یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر تا برلین را آغاز کردند. به‌گفته سازمان‌دهندگان این حرکت روز دوشنبه ۳۰ تا ۴۰ نفر این زنجیره را به دفاع از صلح در «اوبرندورف آم نکار» تشکیل دادند. برای رساندن این زنجیره به برلین تاکنون یک هزار نفر داوطلب اعلام آمادگی کرده‌اند. این زنجیره باید تا دوم ژوئن / ۱۲ خرداد به برلین برسد. «هکلر و کخ» یکی از سه شرکت بزرگ اسلحه‌سازی جهان و هم‌چنین یکی از مهم‌ترین شرکای معاملاتی ارتش آلمان است. بر اساس گزارش مؤسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (SIPRI) در پنج سال گذشته #صادرات_سلاح نسبت به قبل از آن به میزان ۱۰ درصد افزایش داشته است. پنج کشوری که بیشترین صادرات سلاح را دارند آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان و چین هستند.

تفلیس مقصد جدید #دلار های خارج شده از ایران: #گرجستان #حساب_بانکی #تجار ایرانی را مسدود کرد

بانک «تی بی سی» #گرجستان از چند روز قبل اعلام کرد: تراکنش‌های مالی برای ایرانیان بدون اقامت در این کشور ممنوع است. به دنبال صدور این بخشنامه حساب بانکی گروهی از ایرانیان در تفلیس و دیگر شهرهای گرجستان مسدود شده است. فاطمه مقیمی رئیس اتاق بازرگانی #ایران و #گرجستان این موضوع را تائید کرده و گفته است: #حساب_بانکی #تجار مسدود شده، به پیگیری‌های طرف ایرانی مبهم پاسخ داده شده و بازگشایی حساب بانکی جدید برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست. بانک مرکزی «ورود حجم متفاوت #ارز» به این حساب‌ها را دلیل انسداد حساب‌های بانکی اعلام کرد. به گزارش بانک مرکزی، گرجستان طی ماه‌های گذشته یکی از مقاصد ارزی ایرانیان بوده و مردم #ارز زیادتری را نسبت به دوره‌های قبل به حساب‌های بانکی در این کشور وارد کرده‌اند. این مسئله حساسیت گرجستان را به دنبال داشته و بر اساس استانداردهای #پولشویی حساب‌های بانکی ایرانیان را مسدود کرده است.

حسن #خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر #تهران: آنطور که دوستان گفته‌اند #مومیایی مربوط به #رضاشاه بوده. یافته‌های ما این را می‌گوید

اوایل اردیبهشت در جریان گودبرداری برای گسترش حرم عبدالعظیم در تهران یک مومیایی که بی‌شباهت با رضا شاه پهلوی نبود پیدا شد. حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران گفته است: «آخرین خبری که داریم این است که مومیایی را در همان محدوده حرم عبدالعظیم که مدفون بود، دوباره دفن کرده‌اند.» این عضو شورای شهر تهران به رسانه‌های داخلی درباره هویت مومیایی گفته: «آنطور که دوستان دیگری گفته‌اند مربوط به رضا شاه بوده است. یافته‌های ما این را می‌گوید.» بعد از انقلاب اسلامی صادق خلخالی، حاکم شرع وقت در اردیبهشت سال ۱۳۵۹آرامگاه رضا شاه را با اذن آیت‌الله خمینی و با وجود مخالفت ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس جمهور ایران تخریب کرد اما جنازه بنیانگذار سلسه پهلوی را نیافت.

وزیر خارجه #آلمان می‌گوید خروج از #برجام آینده نامعلومی در پی خواهد داشت

هایکو ماس، وزیر امور خارجه #آلمان در هنگام ورود به آرژانتین برای شرکت در نشست گروه ۲۰ بر حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد و گفت تا آن‌جا که موضوع به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مربوط می‌شود، رها کردن #برجام به معنی رفتن به سوی آینده‌ای کاملاً نامعلوم است. مایک #پمپئو وزیر خارجه #آمریکا در نشست دو روزه گروه ۲۰ شرکت نمی‌کند. او می‌خواهد امروز (دوشنبه) در واشنگتن سخنان مهمی درباره استراتژی آمریکا در قبال ایران، پس از خروج این کشور از برجام، ایراد کند. اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه، طرف‌های دیگر برجام، بر حفظ آن تأکید کرده‌اند.

خانواده یکی از #فعالان_بازداشت‌شده_محیط‌زیست: #دفتر_رهبری پاسخ داد پرونده‌شان سنگین است، ما دیگر ورود نمی‌کنیم

خانواده یکی از فعالان محیط زیست که از چهارم بهمن ۹۶ در بازداشت اطلاعات سپاه به سر می‌برند، خبر داده که دفتر رهبر ایران در پاسخ پیگیری این خانواده‌ها از آنان خواسته «دیگر پرونده را از طریق این دفتر پیگیری نکنند، چرا که پرونده این افراد سنگین است». میرحسام خالقی، برادر امیرحسین خالقی با اعلام این خبر در توئیتر خود نوشت درحالی دفتر بیت رهبری پرونده را «اطلاعاتی- قضایی» خوانده که محمود علوی وزیر اطلاعات اعلام کرده فعالان بازداشتی جاسوس نیستند. فعالان بازداشت شده از مدیران و کارکنان «مؤسسه حیات وحش میراث پارسیان» بودند. دستگیری اعضای ارشد این موسسه از چهارم بهمن ماه آغاز شده بود.

حسینعلی حاجی #دلیگانی، نماینده #اصول‌گرا خودش را کاندید ریاست #مجلس_شورای_اسلامی کرد

حسینعلی حاجی‎دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و از اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی به رسانه‌های داخلی گفته است که نمایندگان اصول‌گرا هنور برای معرفی کرسی‌های هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به توافق نرسیده‌اند. او گفته است اگر کسی از فراکسیون ولایی کاندیدای ریاست نشود، من حتما کاندید می‌شوم. هفته گذشته نمایندگان اصول‌گرا علی لاریجانی را به تبانی با دولت متهم کرده و خواهان تغییر ریاست مجلس شورای اسلامی شده بودن. آن‌ها احتمال داده بودند که علی مطهری، نایب رئیس مجلس هم حذف می‌شود.

کشته و زخمی شدن سه کولبر در مناطق مرزی غرب ایران

سه کولبر در شهرستان‌های اشنویه، ارومیه و پیرانشهر در اثر شلیک نیروهای مرزبانی کشته یا زخمی شده‌اند. مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان گزارش کرده است روز یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ ۹۷، یک کولبر از اهالی منطقه «نازلو»‌ی ارومیه در مناطق مرزی ترگور هدف تیراندازی نیروهای مرزبانی قرار گرفته و از ناحیه‌ سینه دچار جراحت شده است. این فرد که هویت او «رامین سنجی» اعلام شده در بیمارستانی در شهر ارومیه بستری است و وضعیت جسمانی‌اش وخیم گزارش شده است. همچنین یک کولبر ۲۷ ساله از اهالی ارومیه به نام «میثم کریمی» بر اثر شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران مستقر در ارتفاعات کیله‌شین اشنویه، جان خود را از دست داده است. روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ هم یک کولبر از اهالی روستای بالاگیر پیرانشهر به نام «علی حسن‌زاده» در پی شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی در کوهستان کانی‌خدا مجروح شده است. سالانه ده‌ها کولبر در اثر شلیک نیروهای امنیتی و انتظامی یا به دنبال انفجار مین و همچنین بر اثر حوادث طبیعی جان خود را از دست می‌دهند و با وجود اعتراض‌های گسترده به این شرایط، تدبیری برای تغییر این وضعیت اندیشیده نمی‌شود.