ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در #آفریقا بیش از ۹۵ هزار مورد ابتلا به ویروس #کرونا ثبت شده است

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا گزارش داده‌اند که شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این قاره به ۹۵ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده است. براساس آخرین اطلاعات، آمار فوت‌شدگان ناشی از بیماری کوویدـ ۱۹ در آفریقا به دو هزار و ۹۹۷ نفر رسیده است. ۳۸ هزار و ۷۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند. آفریقای جنوبی با ۱۸ هزار مورد ابتلا بالاترین آمار را در این قاره دارد.

#پلیس_تهران می‌گوید دختر حاضر در عکس‌های #علیرضا_جاپلقی، #پارکورکار ایرانی را هم بازداشت کرده است

پلیس تهران در اطلاعیه‌ای بازداشت دختر حاضر در عکس‌های علیرضا جاپلقی، پارکورکار ایرانی را تأیید کرد. روز گذشته چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت، سردار رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت از بازداشت علیرضا جاپلقی خبر داد و گفت فرد همراهش نیز به‌زودی دستگیر خواهد شد. پلیس تهران در اطلاعیه روز پنج‌شنبه یکم خرداد خود آورده است: «آن‌چه که موجب جلب و دستگیری این دو نفر شد به هیچ وجه به واسطه فعالیت‌های ورزشی آن‌ها نبوده است؛ بلکه انجام حرکات خلاف عرف و شرع آن‌ها، موجب صدور دستور جلب و دستگیری آن‌ها توسط پلیس شده است.» پلیس افزوده است: «حفظ شئونات و ارزش‌های جامعه برای همه افراد آن لازم و ضروری است که اگر غیر از این باشد، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.» عکس علیرضا جاپلقی، پارکورکار ایرانی و دختری که در کنار او حاضر بود با عنوان «طلوع تهران در پل صدر» به‌تازگی به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. او در این تصاویر افزون بر انجام حرکات ورزشی مهیج و خطرناک، دختر را می‌بوسد. تصاویر و کلیپ‌هایی که جاپلقی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، بسیار پربیبنده بوده است. صفحه اینستاگرام او بیش از ۷۲ هزار دنبال‌کننده دارد.

#مترو_تهران در تأمین قطعات یدکی با بی‌پولی روبه‌رو شده است

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از مشکل مترو تهران در تأمین قطعات یدکی خبر داد و گفت: «کرونا باعث شد که نتوانستیم قطعات یدکی را تأمین کنیم، چرا که هم ما با بی‌پولی روبه‌رو شدیم و هم دنیا با مشکلاتی روبه‌رو شد و اکنون نیز برای تأمین قطعات یدکی نمی‌توانیم ارز تخصیص دهیم و اگر نتوانیم این مشکلات را حل کنیم‌، حفظ شرایط موجود نیز برای ما سخت خواهد بود.» او همچنین گفت در شرایط کنونی حداکثر توان در شرکت بهره‌برداری مترو به کار گرفته شده است.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۷۲۴۹ نفر، مبتلایان ۱۲۹۳۴۱ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر پنج‌شنبه یکم خرداد آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۷۲۴۹ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (چهار‌شنبه) تا ظهر امروز (پنج‌شنبه)، ۲۳۹۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲۹۳۴۱ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۰۰۵۶۴ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۶۵۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.