ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک: سه سال پیش مستاجران با پول رهن امسال خانه‌دار می‌شدند

یک عضو اتحادیه مشاوران املاک گفته افزایش تقاضا در حاشیه تهران باعث افزایش اجاره‌بهای حاشیه نشین‌ها شده است. به گفته سعید لطفی، در این شرایط دولت پیشنهاد وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای ودیعه را مطرح کرده است که نه تنها امروز کفاف پول رهن را نمی‌دهد بلکه اساسا مستاجران دسترسی به این وام را ندارند. در سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد مستاجران موفق به دریافت وام ودیعه شده‌اند. ‌ لطفی با اشاره به افزایش غیر منطقی اجاره‌بها در تهران گفته: «امروز شاهد شاهد جابه جایی و نزول منطقه سکونت خانوار هستیم به طوری که خانواری که در شمال تهران سکونت داشتند به  مرکز شهر و خانواری که در مرکز شهر مستاجر بودند به جنوب تهران و خانوار ساکن در جنوب تهران به حاشیه و حومه تهران منتقل شده‌اند و دقیقا افزایش قیمت اجاره در شهر تهران به طور مستقیم بر روی نرخ کرایه واحدهای حاشیه تهران هم اثر گذار است و حاشیه‌نشین‌ها هم با معضل افزایش اجاره مواجه‌اند.»  به گفته او خط فقر بالاتر آمده و خانوار بیشتری زیر خط فقر قرار گرفته‌اند که بخش عمده درآمد آنها صرف هزینه‌های مسکن می‌شود؛ به طوری‌که با مبلغ رهن امسال، سه سال پیش می‌توانستند صاحب خانه شوند. این در حالی است که درآمد خانوار به اندازه افزایش هزینه‌ها بالا نرفته و خط فقر عمیق‌تر شده‌است.

«سرمایه‌گذاران روس، امارات و ارمنستان را به ایران ترجیح می‌دهند، اینترنت گمرک را قطع می‌کنند تا رشوه بگیرند»

جلیل جلالی‌فر، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه به خبرگزاری ایلنا گفت که سرمایه‌گذاران روس از مشکلات و موانع اقتصادی در ایران آگاهند و به همین دلیل امارات متحده عربی را به ایران ترجیح می‌دهند. با این حال این عضو اتاق بازرگانی گفت که مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال جاری می‌تواند رشد ۱۰۰ درصدی داشته باشد. جلالی‌فر گفت که روسیه تمایل دارد بخشی از کالاهای صادراتی‌اش را از مسیر ایران ترانزیت کند ولی ایران امکانات ریلی و گمرکی مناسب برای عملیاتی‌شدن آن را یا در اختیار ندارد و یا بر سر راه آن موانعی ایجاد شده است. او مهم‌ترین مشکل گمرک‌های ایران را قطع مکرر ارتباط اینترنتی دانست و گفت: «در دنیای امروز که تمام خدمات عمومی الکترونیک است، بدترین خدمات الکترونیک در گمرکات و بنادر ما ارائه می‌شود. متاسفانه چون در شمال ایران و با روسیه کار می‌کنیم، شاهد قطعی‌های بیش از حد هستیم.» او گفت که یکی از دلایل این قطعی اینترنت در گمرک‌ها، اخلال عمدی مدیران و کارکنان آن برای دریافت رشوه از تجار است: «مدیران برای دفاع از خود می‌گویند که سیستم ما خیلی قوی است و مشکلی ندارد. بعضی اوقات سیستم عمدا و به صورت دستی از سوی برخی کارکنان خاموش می‌شود که صادرکننده یا تجار با رشوه کارشان راه بیفتد.»

کرونا در ایران: هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست

بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران، در شبانه روز گذشته ۹ بیمار کرونایی در کشور جان باختند. بنا بر این گزارش از دیروز تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۴۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است. تا کنون ۷ میلیون و ۳۰ هزار و ۳۵۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. ۷۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. بر این اساس در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست و هیچ شهرستانی هم در وضعیت نارنجی قرار ندارد. ۲۵۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

ششمین قربانی هوتک‌ها در یک هفته: دخترکی در «پیرسهراب» چابهار غرق شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، روز گذشته دختر بچه‌ای ۱۱ ساله در روستای «زهرآپ» از توابع بخش «پیرسهراب» شهرستان چابهار غرق شد و جان باخت. این دختر بچه ششمین نفر است که در طول هفته گذشته در پی غرق شدن در هوتک‌های منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده است. بخشدار پیرسهراب گفته این دختر بچه ظهر روز گذشته همراه برادرش با هدف سیراب کردن دام کنار هوتکی در نزدیکی روستای زهرآپ رفته که در پی سر خوردن داخل هوتک افتاده و غرق شده است. عبدالصمد پناد گفته:‌ «روستای محل زندگی این کودکان از شبکه آب بهره‌مند است اما فرهنگ منطقه به نحوی است که استفاده از هوتک با زندگی مردم عجین است؛ بنابراین اگر بخواهیم باز هم شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم ضرورت دارد خانواده‌ها با جدیت بیشتری از فرزندان خود مراقبت کنند.» هوتک‌ها که در سیستان و بلوچستان برای جمع‌آوری آب حفر می‌شوند به دلیل کمبود آب و امکانات سالانه موجب مرگ یا مصدومیت و قطع عضو چندین کودک می‌شوند.