ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم دوبار #قصاص برای #پزشک_تبریزی متهم به #قتل همسر و مادربزرگ

رئیس دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرده که برای پزشک تبریزی متهم به قتل، حکم دو قصاص صادر شده است. حکمت‌علی مظفری، گفته که اکنون منتظر رای و نظر نهایی دیوان عالی کشور هستند. دو سال پیش همزمان با روز تاسوعا خبری مبنی بر فوت دو عضو خانواده یکی از پزشکان تبریزی در رسانه‌ها منتشر شد. به گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی، این پزشک گفته بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آنها قرار داده و اعضای خانواده با خوردن آن مسمومیت پیدا کرده و راهی بیمارستان شده‌اند. با مرگ همسر و مادربزرگ این پزشک، او به اتهام قتل محاکمه شد.

برخی نزدیکان به #دراویش_گنابادی می‌گویند #زینب_طاهری، وکیل #محمد_ثلاث، درویش اعدامی در اثر اعتصاب غذا و شکنجه از #قرچک #ورامین به بیمارستان منتقل شده است

برخی از نزدیکان به دراویش گنابادی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث، درویش اعدامی که در سلول انفرادی زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده بود، در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته است. علیرضا روشن، درویش شاعر با انتشار پیامی در توییتر نوشته است: «ساعت ۱۱ شب دوشنبه گذشته به دفتر وکالت خانم زینب طاهری حمله کردند. ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز بعد بازداشتش کردند و به سلول انفرادی زندان قرچک منتقلش کردند. در همان سلول انفرادی اعلام اعتصاب کرد. سپس مورد تفقد قرار دادند و شکنجه‌اش کردند به قدری که کارش به بیمارستان کشید.» زینب طاهری یکشنبه گذشته در پیامی توئیتری اعدام محمد ثلاث را ظلم خوانده و خطاب به دادستان تهران بی‌گناهی موکل ۵۱ ساله‌اش را ضمانت کرده بود. او سه‌شنبه ۲۹ خرداد پس از احضار به شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شد. محمد ثلاث که متهم بود سه مأمور پلیس را در جریان درگیری با دراویش زیر گرفته، دوشنبه ۲۸ خرداد اعدام شد.

پدر #رامین_حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به #اعدام می‌گوید #ماموران_امنیتی به اجبار از او علیه فرزندش فیلم گرفته‌اند

محمد حسین پناهی، پدر رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام گفته که ماموران امنیتی روز گذشته به اجبار از او علیه فرزندش فیلم گرفته‌اند. رامین حسین پناهی که تیر ۹۶ دستگیر شده روز ۵ بهمن سال گذشته در دادگاه انقلاب به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در احزاب کوردی» به اعدام محکوم شد. رامین حسین پناهی در جریان آنچه رسانه‌های داخلی ایران درگیری با نیروهای امنیتی خواندند، هدف سه گلوله قرار گرفت و دستگیر شد. او پس از تحمل بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، در تاریخ ۱۹ دی‌ ماه گذشته به زندان سنندج منتقل شد.

هزاران نفر از کشورهای مختلف جهان روز جهانی #یوگا را در هند برگزار کردند

۲۱ ژوئن / ۳۱ خرداد بلندترین روز سال، از سوی سازمان ملل و به پیشنهاد هند به‌عنوان روز جهانی #یوگا شناخته شده است. به همین مناسبت در شهر دهرادون #هند با حضور نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور، ۵۰ هزار نفر از طرفداران یوگا از سراسر جهان این روز را گرامی داشتند. مودی در پیام کوتاهی در صفحه توئیتر خود نوشت: «یوگا راهی برای زندگی آرام، خلاق و رضایتمند است و می‌تواند با از میان برداشتن تنش‌ها و ترس‌های بی‌معنی راه را به ما نشان دهد.» ارتش هند نیز در این مراسم شرکت کرد. در سراسر هند دست‌کم پنج هزار مراسم ویژه به این مناسبت برنامه‌ریزی شد. در بزرگترین آن‌ها که در میسور، واقع در جنوب هند برگزار شد، بیش از ۶۰ هزار نفر شرکت داشتند. در کشورهای دیگر نیز مراسم مشابهی برگزار شد. یوگا ورزشی جسمی و روانی (فکری) است که در شبه‌قاره هند و توسط هندوها به‌وجود آمده‌ است.

#زلزله ۱۰ شهر و ۷۰۰ روستای #آذربایجان_غربی را تهدید می‌کند

خبرگزاری مهر گزارش داده که در حال حاضر ۱۰ شهر و بیش از ۷۰۰ روستای #آذربایجان_غربی روی خط گسل واقع شده و زمین لرزه «مثل سایه مرگ» جمعیت این مناطق از استان را تهدید می‌کند. بر اساس این گزارش، آذربایجان غربی روی گسل زمین‌لرزه واقع شده و سالانه نزدیک به ۸۰ زمین لرزه در مقیاس و بزرگی سه ریشتر و بیشتر در این منطقه روی می‌دهد که نشان‌دهنده قرار گرفتن استان در محدوده حوادث پرمخاطره است. ۶۰ درصد استان شامل ۱۰ شهر سلماس، پیرانشهر، ربط، باروق، کشاورز، چهاربرج، سیلوانا، امیرآباد، سرو، سیه‌چشمه، قره ضیاءالدین بر روی گسل زمین لرزه واقع شده‌اند. در حال حاضر از ۳۴ بلای طبیعی در ایران، نزدیک به ۲۶ مورد در آذربایجان غربی رخ می‌دهد. در چنین وضعیتی ایمنی و مقاوم‌سازی این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

۸ پلیس #افغانستان در درگیری با #طالبان در ولایت #غزنی و #بغلان کشته شدند

طالبان پنجشنبه ۳۱ خرداد در دو حمله جداگانه به پایگاه‌های نیروهای امنیتی افغانستان در مجموع ۸ پلیس افغانستان را کشتند. علی نوری سخنگوی والی غزنی گفته است که طالبان بامداد پنجشنبه به یک پایگاه نیروهای امنیتی در این ولایت حمله کردند. در این درگیری ۶ پلیس افغانستان کشته و ۴ نفر دیگر مجروح شدند. به گفته سخنگوی والی غزنی دست‌کم ۷ نفر از شورشیان طالب نیز در این درگیری جان خود را از دست دادند. ذبیح‌الله شجاع، سخنگوی پلیس افغانستان نیز اعلام کرده که پنجشنبه ۳۱ خرداد در حمله طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت بغلان دو پلیس افغانستان کشته و دو پلیس دیگر نیز مجروح شدند. طالبان روز گذشته (۳۰ خرداد) در نخستین حمله بزرگ خود بعد از پایان آتش‌بس عید فطر به یک پایگاه نظامی ارتش افغانستان در منطقه بالا مرغاب ولایت بادغیس حمله کردند و ۳۰ سرباز ارتش افغانستان را کشتند. دولت افغانستان در صدد مذاکره با طالبان است، دولت آمریکا هم از مذاکرات صلح حمایت کرده. طالبان که خواهان خروج نیروهای خارجی از افغانستان است ترجیح می‌دهد مستقیماً با دولت آمریکا گفت‌وگو کند.

وزارت تجارت #چین اعلام کرد روابط عادی تجاری خود با #ایران را حفظ می‌کند

وزرات تجارت چین پنجشنبه ۲۱ ژوئن/ ۳۱ خرداد اعلام کرد که روابط عادی تجاری خود با ایران را حفظ می‌کند. گائو فنگ، سخنگوی وزارت تجارت چین در یک نشست خبری در پکن اعلام کرد که شرکت‌های چینی با اعمال تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، بازار ایران را ترک نمی‌کنند. وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرده که بعد از برجام حجم مبادلات تجاری ایران و چین ۲۰ درصد رشد داشت و به ۵۲ میلیارد دلار در سال رسید.

محمدرضا #رضوی، مدیرکل هواشناسی #مازندران اعلام کرده که کل استان #مازندران درگیر #خشکسالی است

مدیرکل هواشناسی مازندران به رسانه‌های داخلی گفته است که از ابتدای مهر سال گذشته تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۷، کل مساحت استان مازندران متأثر از انواع خشکسالی بوده است. به گفته محمدرضا رضوی افزایش بیش از ۲ درجه‌ای دمای سال ۱۳۹۶ نسبت به نرمال بلندمدت در استان مازندران و ساعات آفتابی در ماه‌های پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری موجب ذوب زودهنگام برف و از دست رفتن ذخیره منابع آبی استان شده، در حالی که این برف می‌بایست تا اواخر اردیبهشت سال جاری به تدریج مقدار آب‌های سطحی استان را افزایش می‌داد. مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرده که در ارتفاعات شهرستان ساری و سرشاخه‌های آبی این حوزه شدیدترین نوع خشکسالی یعنی خشکسالی بسیار شدید و در گستره زیادی از نواحی میان بند شهرستان ساری، نواحی میان بند و بالادست سوادکوه و سوادکوه شمالی، تنکابن، چالوس و بخشی از شهرستان نوشهر و رامسر نیز خشکسالی شدید اتفاق افتاده است.

حسین نقوی #حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی #مجلس: موضوع لایحه الحاق #ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) منتفی شده

حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پنجشنبه ۳۱ خرداد به رسانه‌های داخلی گفته است که موضوع لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) منتفی شده. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ۳۰ خرداد در دیدار با رئیس و گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آن‌ها خواسته بود به جای تصویب قانون مبارزه با پولشویی، قانون جایگزین دیگری تدوین کنند و به تصویب برسانند. حسین نقوی حسینی اکنون یک روز بعد از سخنان خامنه‌ای گفته است: «بر اساس بیانات رهبری، دیگر الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم منتفی است و راه‌حل همان است که ما درباره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم رفتیم یعنی باید موارد مد نظر در کنوانسیون را استخراج کرده و در قالب قانون جدیدی در مجلس بررسی کنیم. در این باره دولت باید لایحه دهد یا اینکه در غیر این صورت مجلس به ارائه طرحی بپردازد.» یکی از مشکلاتی که تصویب قانون مبارزه با پولشویی برای جمهوری اسلامی ایران به وجود می‌آورد، حمایت مالی از حماس و حزب‌الله لبنان است. ایران تاکنون میزان کمک‌های مالی خود به این گروه‌ها را اعلام نکرده است. آویگدر لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل اما ادعا کرده که جمهوری اسلامی تنها در سال جاری ۸۰۰ میلیون دلار به حزب‌الله لبنان کمک مالی کرده.استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز کمک مالی ایران به سوریه را سالانه ۵ الی ۱۶ میلیارد دلار تخمین زده است. تراکنش‌های مالی و ساز و کارهای بانکی در چارچوب برجام در گروی تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT)بود.