ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس #فیفا خواهان حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها تا قبل از بازی‌های مقدماتی #جام_جهانی_فوتبال شد

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای نوشته و از او خواسته است که تا قبل از بازی‌های مقدماتی #جام_جهانی_فوتبال در زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها اقدام کند. او در نامه خود گفته است فیفا به حساسیت‌های فرهنگی آگاه است اما باید در زمینه زنان پیشرفت‌هایی صورت گیرد. او نوشته است: «ممنون خواهم شد اگر تا پیش از ۱۵ ژوئیه ٢٠١٩ (۲۴ تیر) اطلاع داده شود که چه اقدامات مشخصی از سوی فدراسیون فوتبال و دولت ایران انجام شده تا زنان ایرانی و خارجی خواهان تماشای بازی‌های مقدماتی جام جهانی قطر بتوانند بلیت بخرند و به ورزشگاه بروند.» جیانی اینفانتینو در ماه فوریه برای حضور در دیدار فینال جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا به ایران سفر کرده بود. او در این سفر درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیز با مقامات ایرانی گفت‌وگو کرده بود.

حمله انتحاری به یک #مسجد_شیعیان در #بغداد دست‌کم ۲۷ کشته و زخمی برجای گذاشت

منابع خبری عراق جمعه ۳۱ خرداد / ۲۱ ژوئن از حمله انتحاری به یک مسجد #شیعیان در محله بلدیه در شرق #بغداد خبر دادند. بنا بر گزارش‌‌ها،‌ این حمله دست‌کم هفت کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشته است. هرچند هنوز جزئیات این حادثه به صورت رسمی منتشر نشده است،‌ «کردستان ۲۴» از انفجار همزمان دو بمب انتحاری خبر داده است. در روزهای اخیر حملات در عراق به واسطه تنش‌ها بین ایران و آمریکا افزایش یافته است. پنج‌شنبه به فاصله چند ساعت دو حمله موشکی به شرکت‌های نفتی وابسته به «اکسون موبیل» آمریکا و «بریتیش پترولیوم» بریتانیا در منطقه نفت‌خیز بصره عراق انجام شد. مقام‌های عراقی پیش از این نسبت به افزایش تنش‌ها در کشورشان به واسطه افزایش تنش ایران و آمریکا هشدار داده بودند.

#برایان_هوک: ایران باید به دیپلماسی با دیپلماسی پاسخ دهد

#برایان_هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران جمعه ۲۱ ژوئن / ۳۱ خرداد در نشستی خبری در عربستان سعودی گفت: «دیپلماسی ما به ایران حق پاسخ‌دادن با زور نظامی را نمی‌دهد. ایران باید به دیپلماسی با دیپلماسی پاسخ ندهد و نه با زور نظامی». تنش‌ها بین ایران و آمریکا پس از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی به دست جمهوری اسلامی در بامداد پنج‌شنبه ۳۰ خرداد بالا گرفت؛ تا آن حد که به گزارش نیویورک تایمز فرمان حمله به ایران هم صادر شد اما رئیس جمهوری آمریکا آن را به تعلیق درآورد. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی سفیر سوئیس را در اعتراض به اقدامات واشنگتن احضار کرد و به سازمان ملل متحد شکایت برد.

فارس: جمهوری اسلامی گزارش رویترز درباره تحویل پیام #ترامپ به #خامنه‌ای را تکذیب می‌کند

خبرگزاری «فارس»، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توئیتی به نقل از یک «منبع آگاه در شورای عالی امنیت ملی» گزارش خبرگزاری «رویترز» درباره ارسال پیام از سوی رئیس‌جمهوری ایالات متحده به رهبر جمهوری اسلامی را تکذیب کرد. خبرگزاری رویترز جمعه ۲۱ ژوئن / ۳۱ خرداد در گزارشی اختصاصی از هشدار #دونالد_ترامپ به مقام‌های جمهوری اسلامی در مورد «حمله قریب‌الوقوع» خبر داد. تنش‌ها پس از سرنگونی یک #پهپاد_آمریکایی به دست پدافند هوایی سپاه پس از اخطار پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی بالا گرفته بود. بر اساس این گزارش و به نقل از مقام‌هایی ایرانی که نام‌شان ذکر نشده است، پیغام ویژه رئیس جمهور آمریکا از طریق حکومت عمان به تهران رسانده شد. یکی از آنها به رویترز گفته است:‌ «زمان کوتاهی برای پاسخ‌دادن به ما داد اما پاسخ فوری ایران این بود که مقام رهبری (علی خامنه‌ای) باید درباره این موضوع تصمیم بگیرد». فارس اما در توئیت خبری‌اش به نقل از مقام شورای عالی امنیت ملی نوشته است:‌ «هرگونه ارسال پیام از سوی آمریکا و پذیرش آن از سوی رهبر انقلاب کذب است».

ادامه تغییر مسیر #پروازهای_مسافربری: تعلیق پروازهای #لوفت‌هانزای_آلمان و #کانتاس استرالیا، «طرح‌ اضطراری» #الاتحاد امارات

در ادامه تغییر مسیر پروازهای مسافربری،‌ هواپیمایی #لوفت‌هانزای_آلمان و #کانتاس_استرالیا نیز همچون هواپیمایی بریتانیا (بریتیش ایرویز)، کی ال ام هلند و ایرفرانس فرانسه پروازهای خود بر فراز آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس و دریای عمان را به تعلیق درآوردند. لوفت‌هانزا بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان است و کانتاس نیز بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا. لوفت‌هانزا گفته است که پروازهایش به تهران ادامه خواهد یافت. شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات،‌ دومین شرکت بزرگ این کشور نیز گفته است که «طرح‌های اضطراری» آماده دارد. این تحولات پس از آن رخ می‌دهد که با افزایش تنش‌های بین ایران و آمریکا،‌ سازمان فدرال هوانوردی آمریکا جمعه ۲۱ ژوئن/۳۱ خرداد پرواز همه هواپیماهای مسافربری را که در آمریکا به ثبت رسیده‌اند بر فراز آب‌های ایران در خلیج‌فارس و تنگه هرمز ممنوع کرد. گزارش مشروح درباره تعلیق پروازها را در زمانه بخوانید.

#ایران سفیر #سوئیس را به عنوان حافظ منافع #آمریکا فراخواند

در پی ادامه #تنش_بین_ایران_و_آمریکا، سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع این کشور به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شد. محسن بهاروند دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران در ملاقات با سفیر سوئیس نسبت به آن‌چه «تجاوز هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به قلمرو هوایی ایران» اعلام شده اعتراض کرده و دولت آمریکا را مسئول پیامدهای «اقدامات تحریک‌آمیز دانسته است. به‌گزارش رسانه‌های ایران در این ملاقات جزئیات بیشتری از «تجاوز» پهپاد آمریکا، از جمله اعلام مختصات جغرافیایی دقیق محل اصابت هواپیمای آمریکایی در قلمرو ایران، به سفیر سوئیس اطلاع داده شد و به او گفته شد که بقایای لاشه هواپیمای ساقط شده آمریکا نیز در آب‌های ایران یافت شده و در اختیار نیروی‌های مسلح ایران قرار دارد که در صورت لزوم نشان داده خواهد شد. سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بامداد پنج‌شنبه ۳۰ خرداد/ ۲۰ ژوئن یک فروند پهپاد گلوبال هاوک ارتش آمریکا در حریم هوایی ایران هدف آتش پدافند نیروی هوافضا قرار گرفت و سرنگون شد. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) رسماً سرنگونی پهپاد ارتش آمریکا را تأیید کرد اما اعلام کرد بر خلاف ادعای سپاه، پهپاد ساقط شده در حریم هوایی بین‌المللی پرواز می‌کرد. این حادثه به تنش ایران و آمریکا دامن زد تا آن حد که به گزارش نیویورک تایمز فرمان حمله به ایران هم صادر شد اما رئیس جمهوری آمریکا آن را به تعلیق درآورد. دستیار وزیر امور خارجه همچنین در دیدار با سفیر سوئیس خواستار انتقال این پیام شد که ایران به دنبال جنگ با هیچ کشوری از جمله آمریکا نیست ولی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هیچ‌گونه اقدام تجاوزکارانه را تحمل نکرده و به شدت با آن برخورد خواهند کرد. او گفت پیامدهای چنین رویارویی‌ای قابل پیش‌بینی نیست و زیان و خسارت آن متوجه همه طرف‌ها خواهد بود.

شرکت هواپیمایی «#کی ال ام» برخی از پروازهایش در #حریم_هوایی_ایران را به تعلیق درآورد

شرکت هواپیمایی کی ال ام هلند اعلام کرد که برخی از پروازهایش در آسمان ایران را به تعویق درآورده است. به گزارش خبرگزاری رویترز سخنگوی این شرکت هواپیمایی درباره جزئیات بیشتر تعلیق پروازها در بخش‌هایی از حریم هوایی سکوت کرد. سازمان فدرال هوانوردی آمریکا جمعه ۲۱ ژوئن/۳۱ خرداد پرواز همه هواپیماهای مسافربری را که در آمریکا به ثبت رسیده‌اند بر فراز آب‌های ایران در خلیج‌فارس و تنگه هرمز ممنوع کرد. تعلیق پروازهای کی ال ام در بخش‌هایی از حریم هوایی ایران بعد از انتشار اطلاعیه سازمان فدرال هوانوردی آمریکا اعلام شد. پنجشنبه ۳۰ خرداد/ ۲۰ ژوئن یک فروند پهپاد گلوبال هاوک ارتش آمریکا هدف پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت و ساقط شد. سازمان فدرال هوانوردی آمریکا اعلام کرد که هنگام این درگیری نظامی، یک هواپیمای مسافربری در ۸۳ کیلومتری محل حادثه در پرواز بود.

#ظریف و #چاووش‌اوغلو در #اصفهان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند

به گزارش رسانه‌های داخلی جمعه ۳۱ خرداد گفت‌وگوهای محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در اصفهان پشت درهای بسته آغاز شد. این دیدار در چارچوب «نشست مشترک برنامه‌ریزی استراتژیک ایران و ترکیه» و مشورت‌های مستمر بین دو کشور برگزار می‌شود. مهم‌ترین موضوعات در این نشست روابط دوجانبه از جمله اجرایی کردن توافقات قبلی بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و نیز آخرین تحولات منطقه و جهان است. در جریان این نشست همچنین سند همکاری‌های سیاسی وزارتخانه‌های خارجه ایران و ترکیه به امضای دو وزیر خواهد رسید.

تجمع معترضان مقابل پارلمان #گرجستان در #تفلیس به خشونت کشیده شد

تجمع معترضان در مقابل پارلمان گرجستان در تفلیس در اعتراض به نفوذ سیاسی روسیه که شامگاه گذشته آغاز شد، صبح جمعه ۲۱ ژوئن/ ۳۱ خرداد به خشونت کشید. به گزارش خبرگزاری آلمان، هزاران نفر از معترضان تلاش کردند به پارلمان هجوم بیاورند که نیروهای ویژه وارد عمل شدند. بر اساس گزارش وزارت بهداشت گرجستان در درگیری نیروهای ویژه با معترضان دست‌‌کم ۳۸ پلیس و ۱۴ نفر از معترضان مجروح شدند. نیروهای امنیتی پارلمان را محاصره کردند و با شلیک گار اشک‌آور و با ماشین‌های آب‌پاش موفق شدند مانع از ورود معترضان به پارلمان شوند. رسانه‌های محلی از حضور یک هیأت سیاسی روسیه در پارلمان گرجستان خبر داده بودند. این امر سبب خشم گروهی از شهروندان گرجستانی شده بود.