ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کرونا در شبانه روز گذشته جان ۱۱۶ تن را گرفت_ چهار استان در وضعیت قرمز قرار دارند

کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۱۱۶ نفر دیگر را در ایران گرفت تا شمار قربانیان این ویروس به ۹ هزار و ۶۲۳ نفر برسد. سخنگوی وزارت بهداشت و درمان می‌گوید: در چهار استان وضعیت قرمز است. سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران ظهر یکشنبه یکم تیر از شناسایی ۲۳۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته (ظهر ۳۱ خرداد تا ظهر یکم تیر) خبر داد. براین اساس شمار بیماران این ویروس به ۲۰۴ هزار و ۹۰۵ تن رسیده است. به گفته او استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند. لاری در عین حال مدعی شد که دولت تمهیدات لازم را در این مناطق که عمدتا مرزی هستند، در نظر گرفته است. صبح امروز سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان گفته بود که ایران هنوز پیک اول بیماری را نگذرانده است. رئیس مرکز مراقبت و بیماری واگیر این وزارتخانه‌ها هم در سخنانی مشابه از ناتوانی ایران در کنترل انتقال بیماری کرونا خبر داد.

به‌رغم محدودیت دسترسی به تست #کرونا در #افغانستان، شمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به مرز ۲۹ هزار نفر رسید

شمار مبتلایان به ویروس کرونای جدید در افغانستان به مرز ۲۹ هزار نفر رسید. وزارت صحت عامه‌ افغانستان یکشنبه اول تیر اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۰۹ مورد مثبت ویروس کرونا در ولایات مختلف این کشور به ثبت رسیده و شمار مبتلایان به ۲۸ هزار و ۸۳۳ نفر افزایش پیدا کرده است. تعداد رسمی درگذشتگان نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲نفر و در کل ۵۸۱ نفر اعلام شده است. افغانستان با محدودیت دسترسی به تست‌گیری و همچنین کمبود تجهیزات و فضای درمانی روبه‌روست. گفته می‌شود بخش زیادی از بیماران در خانه‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

#دونالد_ترامپ در گردهمایی انتخاباتی خود گفت: «ایران به‌شدت دنبال #توافق است اما منتظر است #جو_بایدن برنده شود»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شنبه ۲۰ ژوئن/۳۱ خرداد در گردهمایی انتخاباتی با هوادارانش از رابطه ایالات متحده با ایران برای ضربه به جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود استفاده کرد و گفت: «ایران و چین می‌خواهند جو بایدن برنده شود. ایران به‌شدت به‌دنبال توافق است اما جان کری به آن‌ها گفته است صبر کنید، اگر ترامپ ببازد، آمریکا مال شما خواهد شد». طبق گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، ترامپ و مایک پنس، معاون اول او در سخنرانی‌های خود که بیشتر بر مسائل داخلی و به‌ویژه شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده و اعتراضات سراسری به خشونت پلیس و نژادپرستی متمرکز بود به ترور قاسم سلیمانی به‌عنوان یک موفقیت بزرگ در کارنامه سیاست خارجی دونالدترامپ اشاره کرده و ادعا کردند جو بایدن و اوباما برای ایران ۱۵۰ میلیارد دلار بسته‌های پول نقد ارسال کرده‌اند. اشاره آن‌ها در واقع به بخشی از دارایی‌های مسدودشده ایران در ایالات متحده است که طبق توافق هسته‌ای برجام و درقبال اعمال نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران، به مقامات جمهوری اسلامی برگردانده شد.

#محمدباقر_قالیباف در واکنش به قطعنامه شورای حکام: مجلس #مذاکره_با_آمریکا را «مطلقا مضر» و «ممنوع» می‌داند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران صبح یکم تیر در واکنش به قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی، «بانیان این قطعنامه» را مسئول آنچه که «تنش میان ایران و آژانس انرژی اتمی» عنوان کرد، دانست و گفت: «جمهوری اسلامی ثابت کرده که فشار نمی‌پذیرد و واکنش درخوری نشان می‌دهد.» او آژانس انرژی اتمی و دولت‌های اروپایی عضو آن را «تحت تاثیر آمریکا و اسرائیل» خواند و افزود: نمایندگان مجلس یازدهم عقیده دارند «مذاکره با آمریکا مطلقا مضر و ممنوع است». قالیباف گفت: «مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی‌اعتمادی و مذاکره با آژانس باید با اطمینان از استقلال آنها از قدرت‌های سلطه‌گر صورت گیرد و مذاکره با بقیه کشورها نیز براساس این شاخص‌ طراحی می‌شود که در صحنه‌های حساس چقدر از حقوق و منافع ملت ایران حمایت می‌کنند». رئیس مجلس شورای اسلامی از سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه خواست «طرحی در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی تنظیم کرده و برای تصویب آن به مجلس شورای اسلامی بفرستند.».