ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غیبت جنجالی روحانی و وزیر کشور در رأی‌گیری مجمع برای بازگشت #سپنتا_نیکنام

پس از ماه‌ها جدال مجلس و شورای نگهبان بر سر بازگشت سپنتا نیکنام، نماینده زرتشتی یزد به شورای شهر، قرار بود سرنوشت این مسئله در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت مشخص شود. جلسه‌ای که اگرچه اکثریت اعضای مجمع در آن رأی به ادامه کار سپنتا نیکنام در مقام عضو شورای شهر یزد دادند، اما غیبت حسین روحانی رئیس جمهوری و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور حاشیه ساز شد. روحانی در حالی ترجیح داد در این رأی گیری حضور نداشته باشند که تا کنون از حل مشکل سپنتا نیکنام استقبال می‌کرد. وزیر کشور نیز غایب دیگر بود، فردی که موضوع مستقیماً به حوزه مسئولیتش مربوط بود. تابناک در گزارشی دولت روحانی را «دولت شعارهای قشنگ» خوانده که به هنگام عمل پا پس می‌کشد. هر چند در این جلسه محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص نیز غایب بود.

#عبدالرشید_دوستم، معاون اول جنجالی رئیس‌جمهوری افغانستان پس از یک سال تبعید به کشور باز می‌گردد

به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، حامیان #عبدالرشید_دوستم، معاون اول جنجالی رئیس‌جمهوری #افغانستان از بازگشت او به کشور در روز دوشنبه، اول مرداد / ۲۳ ژوئیه خبر داده‌اند. محمد طاهر رحمانی، رئیس شورای محلی ولایت #فاریاب گفته است که دوستم بر اساس توافق انجام‌شده با #اشرف_غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان از ترکیه به کابل پرواز خواهد کرد. دوستم، جنگ‌سالار و موسس حزب «جنبش ملی اسلامی افغانستان» به خاطر بی‌رحمی‌هایش شناخته شده است. او به اتهام آزار جنسی تحت تعقیب قرار داشت که سال گذشته به ترکیه رفت. احمد ایشچی، از مخالفان سیاسی دوستم و معاون پیشین حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان، معاون اول رئیس‌جمهوری را متهم کرده بود که ۵ آذر ۱۳۹۵ احضارش کرده و به سربازانش دستور ضرب‌و‌شتم و تجاوز به او را داده است. غنی هفته گذشته در نشستی خبری گفته بود که دولت به دنبال توافق با دوستم برای بازگشت به افغانستان است. به گفته رئیس‌جمهوری افغانستان، تعقیب قضائی دوستم به دلیل اتهام‌های وارده از سوی ایشچی ادامه خواهد یافت. در هفته‌های اخیر معترضان در #میمنه، مرکز ولایت فاریاب دست به تظاهرات زدند و خواستار بازگشت دوستم شدند.

فرانسه با میانجیگری #روسیه به دولت #سوریه محموله امدادی پزشکی فرستاد

با محکم‌ترشدن جایگاه #بشار_اسد، رئیس دولت دمشق در پی پیروزی‌های اخیر، فرانسه برای یک منطقه‌ تحت کنترل او محموله‌ای ۵۰ تنی از کمک‌های پزشکی فرستاد. مقام‌های فرانسوی به خبرگزاری «رویترز» گفتند که این محموله شنبه ۲۱ ژوئیه / ۳۰ تیر برای ارسال به #غوطه_شرقی در حومه دمشق به سوریه خواهد رسید. کمک‌های پزشکی فرانسه به سوریه اسد پس از مذاکرات #ولادیمیر_پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با همتای فرانسوی‌اش #امانوئل_مکرون صورت می‌گیرد. محموله پزشکی فرانسه را یک هواپیمای روسی به پایگاه نظامیان این کشور در شمال غربی سوریه انتقال خواهد داد و از آنجا محموله به غوطه شرقی خواهد رسید. نیروهای حامی اسد آوریل امسال غوطه شرقی را پس از محاصره چندین‌ساله و بمباران سنگین آن از کنترل مخالفان خارج کردند. پاریس وعده داده که ۵۰ میلیون یورو به سوریه کمک خواهد کرد. این کمک‌ها تا کنون اغلب در ناحیه #رقه، پایتخت پیشین خلافت خودخوانده «دولت اسلامی» (داعش) هزینه می‌شد که در کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» به رهبری کردها قرار دارد. محموله ارسالی به رقه ارزشی معادل ۴۰۰ هزار یورو دارد.

به دستور #بانک_مرکزی، اعطای #ارز_مسافرتی متوقف شد

احمد اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران شنبه ۳۰ تیر به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) از توقف اعطای #ارز_مسافرتی خبر داد. به گفته او، #بانک_مرکزی در حکمی رسمی به همه بانک‌های عامل دستور داده که از پرداخت ارز مسافرتی امتناع کنند. ایران در هفته‌های اخیر، به ویژه پس از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (#برجام) به بحران اقتصادی دچار شده و بازار #ارز و طلا در این کشور به شدت متلاطم است. تهران شرایط پس از بازگشت #تحریم‌ها ی ایالات متحده را «#جنگ_اقتصادی» توصیف می‌کند.

#ممنوعیت_کاشت_چمن در تهران: شهروندان تخلفات را به سامانه ۱۸۸۸ اطلاع دهند

حجت نظری، عضو شورای شهر می‌گوید سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران بخشنامه‌ای صادر کرده که بر اساس آن کاشت چمن در تهران ممنوع شده است. به گفته این عضو شورای شهر «نحوه آبیاری فضای سبز تهران و گیاهانی که برای کاشت در فضای سبز تهران انتخاب می‌شوند، همواره انتقاداتی را در برداشته... در همین راستا از همان روزهای اولیه تابستان، تذکر دادیم در مورد کاشت گیاهانِ نامتناسب با اقلیم تهران به ویژه چمن تجدیدنظر شود و آبیاری این فضاها نیز در زمان‌های مناسبی صورت گیرد». بر اساس همین رویکرد سازمان فضای سبز شهر تهران در بخشنامه‌ای اعلام کرده کاشت چمن در سطحِ شهر ممنوع است و تنها گیاهان منطبق با اقلیم باید کاشته شود. علاوه بر این، این بخشنامه مقرر کرده که آبیاری فضای سبز از سوی پیمانکاران شهرداری تنها در فاصله ساعت ۱۸ عصر تا ۶ صبح مجاز است. آبیاری در ساعات گرم سبب تبخیر آب و هدررفت آب ‌می‌شود. اکنون حجت نظری که عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر هم هست از شهروندان خواسته مسئول باشند و تخلفات مربوط به آبیاری را به دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع‌ دهند.