ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پزشکی قانون از افزایش مراجعه مصدومان #نزاع در بهار ۹۸ خبر داد: تهران رکورد دار نزاع است

براساس آمارهای منتشر شده از سوی اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، در سه‌ماهه اول سال ۹۸ بیش از ۱۰۴ هزار مرد و نزدیک به ۵۰ هزار زن به‌خاطر مصدومیت ناشی از نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند. آمار مذکور نشان می‌دهد تعداد «مراجعان نزاع» نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ (۱۴۷هزار و ۶۷۵ نفر) رشدی ۲,۴ درصدی داشته است. ارقام منتشر شده همچنین نشان می‌دهند استان تهران با ۲۵رقم هزار و ۷۴۹ بیشترین مراجعان نزاع را داشته که تقریبا دوبرابر استان خراسان رضوی‌ست که تعداد مراجعان آن به ۱۲ هزار و ۹۷۳ نفر می‌رسد. استان اصفهان با رقم نزدیک ۱۱هزار و ۳۶۲ نفر سومین استان کشور پرنزاع کشور است. کمترین موارد نیز در استان‌های ایلام (۷۴۹ نفر)، خراسان جنوبی (۹۹۸ نفر) و بوشهر (۱۱۴۸ نفر) اعلام شده است. همچنین در این مدت استان‌های تهران با ۲۵ هزار و ۷۴۹، خراسان رضوی با ۱۲ هزار و ۹۷۳، اصفهان با ۱۱ هزار و ۳۶۲ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۷۴۹، خراسان جنوبی با ۹۹۸ و بوشهر با یک هزار و ۱۴۸ نفر کمترین آمار مراجعین نزاع را داشته‌اند. پزشکی قانونی پیشتر از رشد ۸ درصدی تعداد این نوع مراجعان از سال ۹۶ تا ۹۷ خبر داده بود.

وزیر اطلاعات ایران می‌گوید: فیلم مستند شناسایی و دستگیری «جاسوسان آمریکایی در مراکز حساس» از تلویزیون پخش می‌شود

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از پخش یک مستند تلویزیونی که به گفته او «جزئیات شناسایی و دستگیری جاسوسان آمریکایی» را نشان می‌دهد، خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، علوی یکشنبه ۳۰ تیر بدون بیان جزئیات گفت: جاسوسان زیادی در «مراکز حساس» مختلف «شناسایی، دستگیر و به قوه قضاییه تحویل شدند». به گفته علوی، این مستند تلویزیونی تنها به «جاسوسان» سازمان اطلاعات آمریکا می‌پردازد. او مدعی شد؛ ماموران امنیتی ایران جاسوسان سرویس‌های امنیتی کشورهای دیگر را هم شناسایی و دستگیر کرده‌اند اما گفت که هنوز زمان علنی کردن آن فرا نرسیده است. این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که وزارت امورخارجه ایران سریال «گاندو» که به ماجرای دستگیری «جیسیون رضاییان» در ایران می‌پرداخت، را غیرواقعی دانسته بود. در این سریال تلویزیونی سی قسمتی، یک روزنامه نگار ایرانی- آمریکایی که شباهت زیادی به لحاظ ظاهر و گفتار با جیسون رضاییان دارد، جاسوس آمریکا معرفی شده است. علاوه بر او، شماری از روزنامه‌نگاران، فرزندان مسئولان نظام و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و عباس عراقچی معاون سیاسی او نیز به همکاری با جاسوسان یا ضعف در برخورد با آنها متهم شده‌اند. صدا و سیما ایران مدعی است که پس از پخش این سریال، دولت بودجه صدا و سیما را قطع کرده است. علی ربیعی، سخنگوی هیئت دولت اما این موضوع را رد کرد.

خامنه‌ای مرتضی بختیاری را به عنوان رئیس #کمیته_امداد و پرویز فتاح را به ریاست #بنیاد_مستضعفان گماشت

به نوشته سایت خبری انتخاب مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد و قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی به سمت ریاست جدید کمیته امداد امام خمینی گماشته شد. بختیاری دارای تحصیلات حوزوی‌ است و پیشتر سمت‌های مدیر کل دادگستری استان خراسان و فارس، رئیس سازمان زندان‌ها، استاندار اصفهان در دولت اول احمدی‌نژاد را در اختیار داشته. او پس از انتخاب ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضائیه به‌عنوان رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه منصوب شد. اتحادیه اروپا در اکتبر ۲۰۱۱/ مهر ۱۳۹۰ مرتضی بختیاری و بیش از ۲۰ مقام دیگر جمهوری اسلامی را به‌دلیل دست داشتن در «نقض حقوق بشر و ادعاهای مربوط به شکنجه و کشتن ناراضیان» به‌ویژه در اعتراضات ۸۸ تحریم کرد. بختیاری گزارش سال ۹۰ احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ایران را «ظلمی نابخشودنی» و «سیاه‌نمایی» خوانده بود. پرویز فتاح رئیس سابق کمیته امداد که او هم در دوران احمدی نژاد به‌عنوان وزیر نیرو فعالیت می‌کرد، از کمیته امداد به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌رود و به سمت ریاست این بنیاد منصوب شده است. کمیته امداد امام و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به همراه نهادهایی چون بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی تحت نظارت و کنترل علی خامنه‌ای رهبر ایران قرار دارند و روسای این موسسات توسط او انتخاب می‌شوند. با وجود دراختیار داشتن بخشی از اقتصاد ایران و گزارش‌های متعدد مربوط به فساد مالی و فرار مالیاتی، دولت و مجلس بدون اجازه علی خامنه‌ای حق دخالت و تفحص در امور این موسسات را ندارند.

یک نماینده مجلس: برخورد پلیسی در باره مسئله #حجاب به مصلحت نیست

سهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایران یکشنبه سی‌ام تیر در واکنش به طرح‌های متعدد قوه قضاییه و نیروی انتظامی ایران برای برخورد با معترضان به حجاب اجباری، گفت که این طرح‌ها «اثری ندارد» و «با این روش‌ها نمی‌شود کاری را پیش برد». ستاد احیای امر به معرف و نهی از منکر ایران به تازگی طرحی موسوم به چهارشنبه‌های طلایی را به اجرا گذاشته که بر اساس آن، ماموران این ستاد در خیابان و معابر عمومی به معترضان حجاب اجباری یا افرادی که «بدحجاب» خوانده می‌شوند، تذکر می‌دهند و پس از گفت‌وگو پوشش آن‌ها را «مرتب می‌کنند». نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اما معتقد است که با این طرح‌ها نمی‌توان تغییری در باور مردم به وجود آورد. او گفت: با توجه به شرایط جامعه، نسل جوان «دین گریز شده‌اند» و مسئولان هم به اندازه کافی در این باره حرف زده‌اند، آنقدر که «دیگر مردم حرف‌های ما را قبول ندارد». جلودارزاده برخورد خشن پلیس و شیوه‌های دیگری که طی سال‌های اخیر برای مقابله با آنچه که «بدحجابی» عنوان می‌شود، اجرا شده را هم بی‌فایده و هزینه‌زا دانست و گفت: « وجود چنین رفتارهایی واکنش متقابل مردم را در پی دارد. قطعاً اگر با حقوق شخصی و زندگی خصوصی‌ مردم برخورد شود، ناراحت می‌شوند». او در نهایت توصیه کرد: «شورای عالی امنیت ملی و نهادهای امنیتی بررسی کنند تا ببیند این مسئله در شرایط فعلی به مصلحت هست یا نه.»

وزیر نفت ایران: کارهای مربوط به رفع #توقیف_نفتکش #گریس۱ در حال انجام است

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۳۰ تیر گفت: کارهای مربوط به نفت‌کش توقیفی توسط انگلستان در جبل الطارق در حال انجام است. سوپرنفتکش گریس ۱ که براساس گزارش‌های رسمی نفت ایران را به مقصد سوریه حمل می‌کرد ۱۳ تیر در جبل‌الطارق توقیف شد. دادگاه عالی جبل‌الطارق دوره توقیف این کشتی را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرده است. ایران این اقدام دولت جبل‌الطارق که تحت حمایت پادشاهی بریتانیا قرار دارد، را غیرقانونی دانسته و خواستار آزادی سوپرنفتکش گریس ۱ شده است. مقام‌های انگلیسی اما در واکنش به خواسته ایران، گفتند که با مقصد این نفتکش، یعنی سوریه که مشمول تحریم‌های اروپا است، مشکل دارند و ایران باید ضمانت بدهد تحریم‌های اروپا علیه سوریه را نادیده نگیرد. زنگنه اما به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: مشکل خاصی در این باره وجود ندارد. ایران هم شامگاه جمعه ۲۸ تیر یک نفتکش انگلیسی را که به مقصد عربستان سعودی در حال حرکت بود، توقیف کرد. انگلیس در واکنش به این موضوع، اقدام ایران را خصمانه خواند و در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار آزادی فوری کشتی توقیفی در ایران شد. مقام‌های ایران اما گفتند که این نفتکش پس از پاسخ ندادن به تماس یک کشتی صیادی که با آن برخورد کرد، به خواست سازمان امور بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان توقیف و به لنگرگاه بندرعباس منتقل شد.

مدیرعامل آبفای استان ‌#سیستان_و_بلوچستان: زاهدان ۶۰۰ لیتر بر ثانیه #کمبود_آب دارد

براساس گزارش خبرگزاری فارس علیرضا قاسمی، مدیر عامل آبفای استان سیستان و بلوچستان از کمبود آب معادل ۶۰۰ لیتر برثانیه در زاهدان خبر داد. به گفته او جمع مقدار آبی که سه منبع تامین‌کننده آب شرب در زاهدان به شبکه این شهر تزریق می‌کنند به ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد که در شرایط اوج مصرف باید حداقل ۱۸۰۰ لیتر برثانیه باشد. سه منبع مذکور شامل آب انتقالی از چاه نیمه‌های زابل به زاهدان، آب تولیدی آب شیرین‌کن و آب استحصالی چاه‌های جنوب می‌شوند. قاسمی نیاز آبی کلان شهر زاهدان را «در فصول گرم سال و پیک مصرف با وضعیت مشترکین موجود و بدون در نظرگرفتن مناطق جدید الحاقی» ۲۲۰۰ لیتر در ثانیه اعلام کرده است. زاهدان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۵۴ هزار فقره اشتراک آب دارد. شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان پیشتر با صدور اطلاعیه‌ای روند افزایش مصرف آب در شهر زاهدان را نگران‌کننده خوانده بود. شنبه ۲۹ تیر نیز وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر کمبود و قطعی آب در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان داد که منجر به حمله یک تمساح به دختر بچه‌ای که برای بردن آب به یک برکه نزدیک شده بوده و آسیب جدی به او شده است.

یک گروه از #طالبان در حین آماده‌سازی عملیات #انتحاری، با انفجار مواد ساخت خودشان کشته شدند

براساس گزارش روزنامه هشت صبح افغانستان و بنا بر اعلام دفتر مطبوعاتی والی غزنی، شنبه ۲۹ تیر ۱۵ عضو گروه طالبان در پی انفجار مواد منفجره جاسازی شده در بدن یک انتحار‌کننده این گروه در این ولایت کشته شدند. وزارت دفاع ملی افغانستان نیز یکشنبه ۲۱ ژوئیه/۳۰ تیر با انتشار خبرنامه‌ای تعداد کشته‌شدگان را ۲۴ نفر، از جمله یک فرمانده اعلام کرد. همچنین بر اثر این انفجار که در ولسوالی (شهرستان) «ناوه» در ولایت غزنی رخ داده، ۱۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. دفتر مطبوعاتی والی غزنی گفته انفجار به هنگام خداحافظی سه طالب انتحاری که برای انجام حملات اعزام می‌شدند از دیگر همراهانش رخ داده است. بنا بر اعلام این دفتر روز جمعه تا شنبه ۲۰ عضو دیگر طالبان در ولایت غزنی و حین «عملیات، حمله‌های هوایی و کمین نیروهای امنیتی» کشته و زخمی شده‌اند. در میان کشته‌شدگان نام دو فرمانده مهم گروه طالبان از جمله ملا ﺫاکر، مسئول استخبارات طالبان در ولسوالى قره‌باغ ولایت غزنی به چشم می‌خورد. غزنی از ولایت‌های ناامن افغانستان به‌شمار می‌آید.

اسناد به‌جامانده از #مصدق و #کاشانی در #آتش‌سوزی_حسن‌آباد تهران سوختند

علیرضا پناهی، سردفتر ۳۹ تهران خبر از سوختن اسناد باارزش مربوط به دکتر محمد مصدق و ابوالقاسم کاشانی داد که به گفته او در حادثه آتش‌سوزی چهارشنبه ۲۶ تیر در میدان حسن‌آباد طعمه حریق شده‌اند. براساس گزارش خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) پناهی در مورد جزئیات مربوط به این سندها توضیحی نداده است. به گفته پناهی ۷۰۰ دفتر استاد رسمی این دفترخانه در آتش‌سوزی حسن‌آباد ازبین رفته‌اند. او از اینکه برای حفاظت از اسناد مردم، طرح ثبت الکترونیک اسناد به‌صورت کامل در ایران اجرائی نشده انتقاد کرد و گفت خطر بروز آتش‌سوزی و حریق همیشه وجود دارد.

ده‌ها هکتار از #مزارع_ملی_زنجان و #جنگل‌های_ایلام در آتش سوختند

ایرج خانی‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان یکشنبه ۳۰ تیر از وقوع آتش سوزی در ۳۰ هکتار از مزارع و مراتع ملی روستای دوران شهرستان زنجان خبر داد. بر اساس گزارش خبرگزاری کار (ایلنا) ۲۰ هکتار از گندم‌زارهای این روستا و ۱۰ هکتار از مراتع ملی در این حریق سوخته‌اند. به گفته خانی‌پور پلیس، نیروهای امدادی و مردم، آتش را پس از حدود ۳ ساعت مهار کرده‌اند. دلیل وقوع این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست. روز گذشته (شنبه ۲۹ تیر) نیز یک آژانس خبررسانی محلی کردستان (کردپا) از سوختن جنگل‌های بلوط و بنه در دهستان «بولی» ایلام خبر داد. بر اساس این گزارش بیش از یک هفته از آتش‌سوزی جنگل‌های دهستان «بولی» می‌گذرد اما باوجود سوختن صدها هکتار از جنگل‌های این دهستان، هنوز هیچ اقدام موثری از سوی نهادهای مسئول انجام نشده و حریق همچنان ادامه دارد. دلیل این آتش‌سوزی نیز اعلام نشده است. گفته می‌شود منطقه «بولی» از زیستگاه‌‌های مهم گونه باارزش «مار دم عنکبوتی» است که در روزهای اخیر چندین لاشه سوخته از این گونه مشاهده شده. رضا احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ۲۸ خرداد وضعیت ۴۵۰ هزار هکتار از مناطق جنگلی استان ایلام را در بحش حریق «فوق بحرانی» اعلام کرده بود.

حمله تروریستی در پاکستان:۸ تن کشته و ۳۲ تن زخمی شدند

در دو حمله تروریستی در پاکستان دست‌کم شش تن کشته و ۳۲ تن زخمی شدند. به گزارش منابع خبری پاکستان در حمله نخست یک گروه ناشناس به مرکز ایست و بازرسی نیروهای پلیس در «کوتلی سیدان» حوالی شهر دیره اسماعیل خان حمله کردند و دو تن از نیروهای پلیس را کشتند. تعداد مهاجمان در این حمله چهار تن گزارش شد که پس از کشتن دو پلیس و زخمی کردن دو تن دیگر از محل درگیری فرار کردند. در جریان یک حمله دیگر، یک زن خود را مقابل یک بیمارستان در نزدیکی ایستگاه ایست و بازرسی منفجر کرد. «افتخار شاه» سخنگوی پلیس دیره اسماعیل خان با تایید این موضوع گفت که انفجار انتحاری دوم در مقابل در نزدیکی مرکز مراقب‌های ویژه بیمارستان رخ داد. افتخار شاه شمار کشته شدگان این حادثه را ۴ تن که همگی غیرنظامی بودند، اعلام کرد. صالح ریاض رئیس پلیس این منطقه هم در این باره به خبرگزاری الجزیره گفت که در جریان دو حمله جداگانه هشت تن کشته و دست‌کم ۳۰ تن زخمی شدند. او گفت که حمله انتحاری توسط یک زن انجام شد. فرد مهاجم خود را در نزدیکی آمبولانسی که دو پلیس زخمی را به بیمارستان منتقل می‌کرد، منفجر کرد. رسانه‌های پاکستان از احتمال افزایش شمار قربانیان این حمله خبر دادند. تا به حال هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.