ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی در #کرمانشاه #خلیل_حسینی، فعال حقوق بشر را بازداشت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری هرانا، خلیل حسینی، فعال حقوق بشر روز دوشنبه ۳۰ تیر در شهر کرمانشاه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است. ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از قول یک منبع نزدیک به خانواده این فعال حقوق بشر نوشته است که بازداشت خلیل حسینی پس از خروج از منزل صورت گرفته و مشخص نیست چه نهادی او را بازداشت کرده است. با وجود گذشت بیش از ۲۴ ساعت از بازداشت این شهروند، از دلایل بازداشت، اتهام‌های مطرح شده و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.

#حمید_منافی_نادارلی، فعال مدنی ساکن تهران بازداشت شد

حمید منافی نادارلی، فعال مدنی ساکن شهر تهران بعدازظهر روز سه‌شنبه ۳۱ تیر توسط مأموران امنیتی در محل کار خود دستگیر شده است. خبر دستگیری این فعال مدنی تُرک توسط همکاران به خانواده او اطلاع داده شده. هنوز از دلیل یا دلایل قطعی دستگیری منافی اطلاعی در دسترس نیست اما گمان می‌رود این بازداشت بر اساس سیاست جمهوری اسلامی در قبال زبان مادری یعنی محاکمه، زندان و تبعید و در ارتباط با حکم قطعی او در رابطه با مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۲ باشد. سال گذشته حمید منافی همراه با اکبر آزاد، علیرضا فرشی و بهنام شیخی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران و به اتهام شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری، هر یک به دو سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شدند. این چهار فعال مدنی پس از بازداشت در سال ۱۳۹۲ به قید وثیقه و تا پایان فرایند دادرسی موقتا آزاد شده بودند. دادگاه تجدید نظر اما روز دوشنبه دوم دی ماه ۱۳۹۸ به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران برگزار و حکم صادره روز دوشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸ پس از احضار سید محمد فقیهی، وکیل پرونده به او ابلاغ شد. حمید منافی پیشتر و در سال ۱۳۹۵ در دادگاه بدوی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور بر هم زدن امنیت کشور» به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به دو سال زندان و دو سال تبعید کاهش یافت.

#نخست‌وزیر_عراق عازم تهران شد

صبح سه‌شنبه ۳۱ تیر دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی عازم تهران شد. بر این اساس محورهای اصلی سفر نخست‌وزیر عراق به تهران، «بررسی روابط دوجانبه میان دو کشور همسایه و شیوه‌های تقویت آن و بررسی تحولات مربوط به مسائل مشترک در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.» قرار بود الکاظمی روز گذشته در رأس هیأتی از وزیران کابینه خود به ریاض سفر کند اما به سبب بیماری ملک سلمان پادشاه سعئدی و انتقال او به بیمارستان، این سفر به تعویق افتاد و الکاظمی سفر خود به ایران را در موعد مقرر آغاز کرد. به گزارش خبرگزاری‌های داخلی الکاظمی در تهران با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی هم دیدار و گفت‌وگو می‌کند. از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در ایران رهبر جمهوری اسلامی در قرنطینه به سر می‌برد. دیدار و گفت‌وگو با نخست‌وریر عراق نخستین دیدار حضوری خامنه‌ای بعد از پنج ماه است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ‌شنبه ۲۸ تیر به عراق سفر کرد و در بغداد و سپس اربیل با مقامات عراق و اقلیم کردستان ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد گفت‌وگو قرار داد.

#سازمان_جهانی_بهداشت: خبرهای خوب درباره #واکسن_ضد_کرونا

سازمان جهانی بهداشت از پیشرفت‌های احتمالی در زمینه واکسن ضد کرونا استقبال کرد. مایکل رایان، مدیر برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت بعد از ظهر دوشنبه ۲۰ ژوئیه/ ۳۰ تیر در یک نشست خبری در ژنو از نتایج مربوط به آزمایش موفقیت‌آمیز دو واکسن کرونا بر روی انسان در بریتانیا و چین استقبال کرد اما یادآوری کرد که «هنوز راه درازی مانده که باید پیموده شود.» رایان گفت: «لازم است ما الان به سمت آزمایش‌ها در مقیاس‌های بزرگ‌تر حرکت کنیم.» دانشمندان دانشگاه «آکسفورد» در مقاله‌ای که در نشریه معتبر پزشکی «لانست» به چاپ رسید اعلام کردند واکسن ضد کرونایی که آن‌ها ساخته‌اند سیستم ایمنی صدها نفر را که واکسن بر روی آن‌ها آزمایش شده به پاسخ واداشته است. دانشمندان چینی هم در مقاله‌ای در همین مجله نتایج تحقیقات خودشان را درباره یک واکسن آزمایشی دیگر منتشر کرده و گفتند که با استفاده از تکنیکی مشابه با تیم دانشمندان آکسفورد دستگاه ایمنی بدن را به پاسخ واداشته‌اند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که ۲۰ واکسن در حال حاضر مراحل آزمایش بر روی انسان را طی می‌کنند.