ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#سرگئی_لاوروف، وزیر خارجه #روسیه: #طالبان ۴ سپتامبر در مذاکرات صلح #مسکو شرکت می‌کنند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه ۲۱ اوت اعلام کرد که طالبان ۴ سپتامبر در مذاکرات صلح مسکو شرکت می‌کنند. ضمیر کابلوف، نماینده پوتین در امور افغانستان روز گذشته گفته بود مذاکرات مسکو در «چارچوب پروسه آشتی ملی در افغانستان صورت می‌گیرد.» محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به مناسبت عید قربان پیشنهاد آتش‌بس را به طالبان داد، آن‌ها هم این پیشنها را به رأی گذاشتند اما سرانجام نپذیرفتند. طالبان خواهان مذاکره مستقیم با دولت آمریکا هستند. مسکو آوریل ۲۰۱۷ میزبان یک کنفرانس بین‌المللی درباره افغانستان بود. در آن زمان نمایندگان افغانستان، هندوستان، ایران، چین، پاکستان و پنج جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق در این اجلاس شرکت کردند. ایالات متحده آمریکا هم به این اجلاس دعوت شده بود، اما شرکت نکرد.

#روسیه سامانه دفاع موشکی #اس ۴۰۰ را در سال ۲۰۱۹ به #ترکیه تحویل می‌دهد

خبرگزاری اینترفاکس گزارش داده که روسیه سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را در سال ۲۰۱۹ به ترکیه تحویل می‌دهد. ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ امنیت برخی سلاح‌های ناتو که در اختیار ارتش ترکیه قرار گرفته از جمله جنگنده‌های شکاری اف ۳۵ را به خطر می‌اندازد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از وزارت دفاع ایالات متحده خواسته است این موضوع را بررسی کند. شرکت روسو برون اکسپورت که این سامانه دفاع موشکی را به ترکیه می‌فروشد به خبرگزاری‌های روسی گفته است که این معامله تسلیحاتی به لیر ترکیه انجام می‌شود و نه با دلار آمریکا. لیر ترکیه در روزهای گذشته بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود در برابر دلار آمریکا را از دست داده است.

واکنش #وزیر_کشور به #اعتراض در استادیوم‌ها: ادامه پیدا کند برخی بازی‌های لیگ #بدون_تماشاگر برگزار می‌شود

#عبدالرضا_رحمانی_فضلی، #وزیر_کشور #جمهوری_اسلامی در واکنش‌ به اعتراض‌های اخیر در استادیوم‌ها و در جریان رقابت‌های #فوتبال #لیگ_برتر تهدید کرده است که اگر اعتراض‌ها ادامه پیدا کند، برخی بازی‌ها #بدون_تماشاگر برگزار خواهند شد. #رحمانی_فضلی در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران در پاسخ به این سوال که آیا ماجراهای اخیر در ورزشگاه‌ها ارتباطی با #اعتراضات_سراسری دارد یا نه، گفته است زمینه رویدادهایی که در ورزشگاه‌ها رخ داد نارضایتی بود: «درست است تماشاگران به برخی مسائل فوتبال اعتراض داشتند اما شعارها با جنس اعتراض هماهنگی نداشت.» او گفته است تکرار این حوادث می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که برای حفظ امنیت مردم و حتی بازیکنان در #شورای_امنیت تصمیم گرفته شود تا برخی بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود. وزیر کشور بر ضرورت کنترل و مدیریت فضا تاکید کرده و گفته است: «قرار است با وزیر ورزش جلسه بگذاریم. برای ما امنیت مهم است. اگر احساس کنیم گروه‌هایی وارد شده و انتظامات را دچار خدشه می‌کنند، این تصمیم (بازی بدون تماشاگر) را خواهیم گرفت.» روز جمعه ۱۹ مرداد در جریان بازی #استقلال با #تراکتورسازی تبریز در #ورزشگاه_آزادی، شعارهایی همچون «رژیم صهیونیستی همینه، همینه»، «مرگ بر دیکتاتور»، «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» سر داده شد. روز پنج‌شنبه ۱۸ مرداد و در جریان بازی #پرسپولیس با #استقلال_خوزستان در #اهواز نیز #نیروهای_امنیتی با تماشاگران معترض درگیر شدند که به دنبال این درگیری عده‌ای از هر دو طرف مجروح و روانه بیمارستان شدند. دور دوم اعتراضات سراسری در ایران از روز سه‌شنبه ۹ مرداد در اعتراض به گرانی و سقوط ارزش ریال در برابر دلار از شهرک صنعتی شاهپور جدید اصفهان آغاز شد و دامنه آن به شهرهای مختلف گسترش یافت.

#مولاوردی دستیار #روحانی در امور #حقوق_شهروندی می‌گوید از احضار برخی از داوطلبان #کارشناسی_ارشد به #نهادهای_امنیتی اطلاع ندارد

شهیندخت مولاوردی، دستیار حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در امور حقوق شهروندی درباره احضار شماری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد به نهادهای امنیتی و گرفتن تعهدنامه از آن‌ها گفت: «من این موضوع را در اخبار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیده‌ام و اطلاع چندانی از آن ندارم.» مولاوردی با بیان این‌که باید دید ماجرا چیست، افزود پیگیری این موضوع را یادداشت کرده بود تا در جلسه هیئت دولت با وزیر علوم در این باره صحبت کند اما «فرصت نشد» به همین دلیل به وزیر علوم پیام خواهد داد تا ببیند ماجرا چه بوده است. در خردادماه گذشته داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری نسبت به حذف کد رشته مورد نظرشان دست به اعتراض زده و گفته بودند حذف این رشته‌ها بدون اطلاع داوطلبان صورت گرفته و آن‌ها حدود یک سال برای رشته‌ای که دیگر در دانشگاه مورد نظرشان پذیرش ندارد، تلاش کرده‌اند.

از شش #شهروند_بهایی بازداشت شده در #شیراز، سه نفر همچنان در #حبس هستند

از میان شهروندان #بهایی بازداشت شده در روز جمعه ۲۶ مرداد که از سوی نیروهای امنیتی به بازداشتگاه #اداره_اطلاعات شهر #شیراز (پلاک ۱۰۰) منتقل شدند، سه نفر همچنان در بازداشت هستند. #پژمان_شهریاری، #کوروش_روحانی و #محبوب_حبیبی همچنان در بازداشت به سر می‌برند و #درنا_اسماعیلی، #نگار_میثاقیان و #هومن_اسماعیلی در همان روز بازداشت، آزاد شده‌اند. ادامه بازداشت این شهروندان بهایی در حالی‌ست که بعضی رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی خبر از بازداشت دست‌کم ۴۰ #شهروند_بهایی در شیراز در یک عملیات برنامه‌ریزی شده داده‌اند اما منابع حقوق بشری از جمله مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نتوانسته‌اند صحت این ادعا را تایید کنند. شهروندان بهایی در ایران از حق آزادی‌ عقیده و باور برخوردار نیستند و این محرومیت سیستماتیک در حالی‌ست که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی #حقوق_بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی #حقوق_مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد. بر اساس آمار منابع غیررسمی بیش از ۳۰۰ هزار بهایی در #ایران زندگی می‌کنند اما #قانون_اساسی #جمهوری_اسلامی تنها اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی‌گری را به رسمیت شناخته و #آیین_بهایی را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب سال ۵۷ در ایران، حقوق بهاییان از جمله #حق_تحصیل و حق کسب و کار به شکلی سیستماتیک نقض شده است.

عضو سابق شورای شهر #ورامین همسر دومش را به قتل رساند. او گفت حاضر است ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان دیه بپردازد

یکی از اعضای چهارمین دوره شورای شهر ورامین همسرش را با خودرو به قتل رسانده. او در دادگاه در دفاع از خودش گفت: چند وقتی بود که با همسر دومم اختلاف داشتم تا اینکه تصمیم گرفتم برای انتقام‌جویی ضربه‌ای به او بزنم. می‌خواستم فقط پایش بشکند، اما وقتی پشت فرمان نشستم او را با خودرو زیر گرفتم که در دم جان باخت. عضو سابق شورای شهر ورامین گفته است حاضر است ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان دیه همسر دومش بپردازد. چهارمین دوره شورای شهر ورامین ۹۹ عضو داشت. قاتل ۵۸۵۳ رأی به دست آورده بود.

بیش از ۱۰۰۰ نفر با #آب آلوده در استان #بصره در جنوب شرقی #عراق مسموم شدند

بیش از ۱۰۰۰ نفر به خاطر مصرف آب آشامیدنی آلوده در استان بصره در جنوب شرقی عراق مسموم شدند. زید طارق، نماینده بخش بهداشت عمومی در عراق گفته است موارد ابتلای شهروندان به عفونت باکتری در اثر اشامیدن آب آلوده در چندین نقطه از استان بصره ثبت شده. مبتلایان به این عفونت‌ها تحت درمان قرار گرفته‌اند. ماه گذشته در بندر جنوبی بندر بصره شماری از شهروندان در اعتراض به نبود آب و قطع برق و بیکاری و وضع بد معیشتی تجمعاتی برگزار کردند. با کشته شدن یکی از تظاهرکتندگان در درگیری با مأموران اعتراضات بالا گرفت. گرمای هوا هم به این بحران دامن زده است.

آیت‌الله #هاشم_بطحایی عضو مجلس #خبرگان_رهبری: پلاکارد «#استخر_فرح» طلبه‌ها به این معناست که جریانی اعلام کرده که اگر رئیس جمهور خلاف نظر ما حرکت کند، به سرنوشت #هاشمی_رفسنجانی دچار می‌شود

واکنش‌ها به تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌ها در حوزه علمیه قم و پلاکارد «استخر فرح» ادامه دارد. آیت‌الله هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به شعار «آنکه مذاکره شعارت-استخر فرح درانتظارت» در تجمع طلبه‌های حوزه علمیه قم گفته است: با این شعار یک جریانی ناخواسته پذیرفته که اگر رئیس جمهور یا کس دیگری هم کاری کند به اتفاق استخر فرح مبتلا می‌شود. به عبارت دیگر مفهوم این شعار آن است که غیرمستقیم بگوییم اتفاقی که برای آقای هاشمی [رفسنجانی] افتاد، ما انجام دادیم و اگر دیگران هم خلاف نظر ما حرکت کنند به آن سرنوشت مبتلا می‌شوند بنابراین همه مراجع و بزرگان حوزه علمیه همچون حضرت آیت‌الله مکارم این اقدام را محکوم می‌کنند.» روز گذشته مکارم شیرازی و نوری همدانی و سپاه پاسداران تجمع طلاب را محکوم کرده بودند. فاطمه هاشمی و مجید انصاری هم گفته بودند پلاکارد طلاب طن قتل هاشمی رفسنجانی را تأیید می‌کند. استخر کوشک که هاشمی رفسنجانی در آن جان خودش را از دست داد، متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام است و بعد از انقلاب سال ۵۷ ساخته شده، اما سعید قاسمی، از فرماندهان سپاه پاسداران و از منتقدان و مخالفان هاشمی رفسنجانی، اولین بار از این استخر با نام «استخر فرح» یاد کرد و از آن پس این نام در رسانه‌های محافظه‌کاران ایران تکرار شد.