ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#عراق مظنون بمب‌گذاری در مینی‌بوس مسافربری در جاده نزدیک #کربلا را بازداشت کرد

نخست‌وزیر عراق گفت نیروهای امنیتی مرد مظنون به بمب‌گذاری در یک مینی‌بوس مملو از مسافر بیرون از شهر زیارتی کربلا را دستگیر کرده‌اند. این انفجار که جمعه شب روی داد به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن پنج تن منجر شد. عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای که روز شنبه ۲۱ سپتامبر/ ۳۰ شهریور صادر کرد، از دستگیری مظنون این بمبگذاری خبر داد اما جزییات بیشتری درباره هویت او ارائه نکرد. بمب‌گذاری اخیر یکی از خون‌بارترین حملات دو سال گذشته بعد از اعلام شکست گروه دولت اسلامی (موسوم به داعش) در عراق بوده است. گروه‌های مخفی وابسته به داعش هنوز اقدام به حملات پراکنده در سراسر کشور می‌کنند. حمله اخیر در ایام مقدس شیعیان (بین عاشورا و اربعین) رخ داد. تمهیدات امنیتی روز شنبه در جاده‌های منتهی به کربلا افزایش یافت و ایست‌های بازرسی بیشتری در این مسیرها تعبیه شد.

#حسن_روحانی خواستار فسخ قرارداد واگذاری شرکت #هپکو شد

حسن #روحانی پس از اعتراضات کارگران شرکت ماشین‌آلات #هپکو_اراک، در پاسخ به نامه استاندار استان مرکزی، دستور فسخ قرارداد شرکت هپکو با #هیدرو_اطلس را صادر کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، #علی_آقا‌زاده استاندار استان مرکزی، شنبه ۳۰ شهریور درباره این دستور حسن روحانی گفت در روزهای اخیر درخواست فسخ قراردادها با شرکت هیدرو اطلس توسط سازمان خصوصی‌سازی به منظور رفع مشکلات شرکت هپکو به ریاست جمهوری ارسال شد.» به گفته آقا‌زاده نامه ارسال شده از سوی استانداری مبنی بر فسخ قرارداد شرکت هپکو با هیدرو اطلس، چهارشنبه گذشته ۲۶ شهریور ماه در جلسه هیات دولت مطرح شده است و پس از آن روحانی به سه وزیر اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی دستور داده که به فوریت بر اساس مصوبات جلسه مذکور هیات دولت، اقدام کنند. علی آقازاده با اشاره به قانونی بودن این راهکار فسخ قرارداد از سوی سازمان خصوصی‌سازی گفت: «در جلسه‌ای که در ارتباط با این دستور رییس جمهوری با حضور همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سازمان‌ خصوصی‌سازی برگزار می‌شود، فرمول‌های پیشنهادی استان و مذاکرات انجام شده مطرح و بررسی می‌شود.» او اما درباره وضعیت کارگران بازداشت شده هپکو ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت در خصوص دستگیری‌ها هیچ اطلاعی ندارد، اما شورای تامین استان تصویب کرده است «افرادی که آمر و عامل تحریک کارگران بودند توسط دستگاه‌های ذی‌ربط شناسایی شوند». به گفته استاندار، این کار انجام شده و در جلسه شورای تامین اجازه برخورد با این افراد نیز داده شده است. کارگران کارخانه ماشین آلات و راهسازی هپکو در سال‌های اخیر بارها در اعتراض به تعویق پرداخت حقوق خود تجمع کردند. معیشت این کارگران پس از خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۶ و سوء مدیریت، با مشکل مواجه شد. کارگران هپکو خواهان بازگشت مالکیت کارخانه به بخش دولتی و پرداخت حقوق معوقه خود هستند.

دیوان عالی کشور حکم صادر شده علیه #محمدعلی_نجفی را نقض کرد

حکم پرونده #محمدعلی_نجفی، شهردار سابق تهران، متهم به قتل همسرش، #میترا_استاد، از سوی دیوان عالی کشور نقض شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حکم صادره برای محمدعلی نجفی، از چهره‌های جریان اصلاحات و شهردار اسبق تهران که متهم به قتل همسر خود شده بود از سوی دیوان عالی کشور نقض شد. دادگاه در سه جلسه به پرونده این متهم رسیدگی کرده بود که در نهایت روز هشتم مرداد ماه، #غلامحسین_اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه از صدور رأی #قصاص برای این پرونده و ابلاغ آن به طرفین خبر داد. در جریان برگزاری این سه جلسه دادگاه، نجفی از سوی علی القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران به عناوین اتهامی «قتل عمد خانم میترا استاد» و «ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح» و همین‌طور «حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز» متهم شد. بر اساس آخرین رأی صادر شده، دادگاه در دو موضوع متهم را مجرم تشخیص داد، «قتل عمد» را محرز دانست و با توجه به تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص، حکم به قصاص صادر کرد. دادگاه در مورد «ایراد صدمه غیر موثر در قتل» رای برائت صادر کرد. نجفی در مورد اتهامی «نگهداری سلاح غیر مجاز» هم به دو سال حبس محکوم شد. پس از صدور حکم قصاص اما خانواده میترا استاد از قصاص گذشت کرد و محمدعلی نجفی روز ششم شهریور ماه با تودیع وثیقه از زندان اوین موقتا آزاد شد، اما محمدجواد حشمتی، رییس کل دادگستری استان تهران، هشتم شهریور ماه با اعلام بازگشت محمدعلی نجفی به زندان، گفت: «برابر ضوابط و مقررات قانونی هر چند با گذشت اولیای دم قصاص منتفی می‌شود اما در مورد جنبه عمومی جرم قتل توسط دادگاه، حکم مقتضی صادر خواهد شد.» حشمتی در ادامه گفت محکومیت نجفی بابت نگهداری سلاح غیرمجاز به قوت خود باقی است و سرانجام نیز مجازات اشد اجرا می‌شود. حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع نجفی اما پس از اعلام رأی از سوی دادگاه گفته بود به رای صادر شده در مورد قصاص و حبس موکلش اعتراض خواهد کرد.

هشت کشته و ۱۸ زخمی در پی برخورد یک تریلی با مینی‌بوس در حوالی #گنبد_کاووس

بنا به اعلام معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان #گنبد_کاووس، #تصادف یک دستگاه تریلی حامل سیمان با یک مینی‌بوس هشت کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشت. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، عبدالقدیر کریمی روز شنبه ۳۰ شهریور ماه با اعلام این خبر گفت در این حادثه که ساعت هفت صبح رخ داد، مینی‌بوسی که از شهرستان مراوه‌تپه به سمت گنبد کاووس در حرکت بود، در محل سه راهی قره ماخر به سمت اینچه برون پس از برخورد با تریلی دچار آتش‌سوزی شد. کریمی گفت در این حادثه هشت نفر جان باختند که به علت سوختگی شدید فعلا قابل شناسایی نیستند. او گفت از مجموع ۱۸ مصدوم این حادثه که ۱۴ نفر زن و چهار نفر مرد هستند، ۱۱ نفر بزرگسال و هفت نفر کودک‌اند که هم‌اکنون تحت درمان قرار دارند. علی اصغر آشور فارسیانی، فرمانده پلیس راه منطقه، علت این حادثه را خواب آلودگی راننده تریلی و انحراف به چپ اعلام کرد. به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس، استاندار استان گلستان دستور اعزام یک تیم فنی و کارشناسی به محل حادثه برای بررسی موضوع و تسریع رسیدگی به وضعیت مصدومان را صادر کرده است. سال گذشته سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد سالانه ۱۷ هزار ایرانی در #تصادفات_جاده‌ای کشته و حدود ۵۰ هزار نفر نیز مصدوم می‌شوند. بر اساس آمار پزشکی قانونی، در سال‌های گذشته به طور میانگین ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر در حوادث رانندگی ترافیکی در هر سال کشته شده‌اند. بر اساس گزارش‌های سازمان پزشکی قانونی، تصادفات جاده‌ای مهم‌ترین عامل مرگ و میر در ایران‌‌اند. کارشناسان، غیر استاندارد بودن جاده‌های ارتباطی، پایین بودن ایمنی بدنه خودروها و... را از عوامل اصلی آمار بالای وقوع تصادفات در ایران می‌دانند.

#حسن_روحانی دوشنبه به #نیویورک می‌رود

رئیس‌ جمهوری ایران روز دوشنبه اول مهر/ ۲۳ سپتامبر برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سالانه #سازمان_ملل متحد به #نیویورک سفر خواهد کرد. حسن روحانی بنا دارد تا در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد سخنرانی کند و دیدار و گفت‌وگو‌هایی با روسای جمهوری و سران برخی کشورها داشته باشد. برگزاری نشست خبری از دیگر برنامه‌های سفر روحانی به نیویورک است. یک هیات بلندپایه سیاسی روحانی را در این سفر همراهی خواهد کرد. با توجه به افزایش سطح تنش‌ها در منطقه و روابط تیره ایران و ایالات متحده، دستاوردهای این سفر برای جمهوری اسلامی مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

#ساعت_رسمی در #ایران، امشب یک‌ ساعت عقب کشیده می‌شود

ساعت رسمی در ایران از ساعت ۲۴ امشب، ۳۰ شهریور، یک ساعت به عقب کشیده می‌شود. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ضمن انتشار این خبر اعلام کرد بر اساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ شامگاه ۳۰ شهریور یک ساعت به عقب برگردانده می‌شود. قانون تغییر ساعت رسمی کشور مهر ماه سال ۱۳۸۶ پس از تصویب در مجلس به تایید شورای نگهبان رسید و پس از آن برای اجرا به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ شد. بر اساس ماده واحده این قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور به حال سابق برگردانده می‌شود.