ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: ما از #جنگ پیشرفت و طراوات به دست آوردیم

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۳۱ اردیبهشت به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق در سخنانی که به شکل ویدیویی در جمع شماری از «پیشکسوتان جنگ» ایراد کرد بدون هیچگونه بازنگری انتقادی در آنچه که اتفاق افتاد گفت: «ما از جنگ پیشرفت و طراوات به دست آوردیم. این شناخت برای ما مهم است و با توجه به این آشنایی کار کنیم.» خامنه‌‌ای بدون اشاره به اعدام فرماندهان ارتش و پاکسازی افسران عالی‌رتبه در بدو انقلاب بهمن گفت: « چند ماه بعد از شروع جنگ که در بین یگان‌ها بازدید انجام می‌دادم دیدم که تیپ زرهی ارتش به جای مثلاً ۲۰۰ تانک، چهل و چند تانک دارد و سپاه هم به طور کلی فاقد امکانات بود و در این شرایط جنگ تحمیلی آغاز شد.» خامنه‌ای به حضور کودکان و اشخاص سالخورده در جبهه‌ها هم اشاره کرد: «یک رزمنده ۱۳ یا ۱۴ ساله با دستکاری در شناسنامه به جبهه رفته بود،‌جای خود را پیدا می‌کرد، پیرمرد ۷۰ ساله هم می‌توانست کار خود را پیدا کند.» رهبر جمهوری اسلامی تصمیم روح‌الله خمینی برای پایان دادن به جنگ و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل را که از آن به عنوان «نوشیدن جام زهر» یاد شده مدبرانه جلوه داد.

با آغاز موج سوم #کرونا در ایران آمار مبتلایان دست‌کم ۳۰ درصد افزایش یافت

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت دوشنبه ۳۱ شهریور اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته در محموع سه هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کویید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران به ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر رسید. بر همین اساس استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. وزارت بهداشت روز گذشته رسما اعلام کرد که تهران به عنوان تقاطعی برای گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور وارد موج سوم همه‌گیری شده است. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که دوشنبه ۳۱ شهریور ایراد کرد گفت: «بعضی‌ها ارزیابی درستی از این موضوع (همه‌گیری ویروس کرونا) ندارند، علاج دست خودمان است،‌مسوولان دارند خود را فدا می‌کنند ما مردم باید به وظیفه خود عمل کنیم.» مسئولان در روزهای گذشته بدون اشاره به برگزاری کنکور، برگزاری مراسم عزاداری و بازگشایی زودهنگام مدارس، مسئولیت را صرفاً متوجه مردم کرده‌اند.

سومین افت شاخص کل #بورس: بازار یکپارچه سرخپوش می‌شود

شاخص کل بورس در آغاز معاملات دوشنبه ۳۱ شهریور با بیش از ۵۷ هزار واحد ریزش به عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی برگشت. این سومین افت شاخص کل بورس محسوب می‌شود. در همان حال شاخص کل هم‌وزن نیز بیش از ۲۸۰۰ واحد کاهش یافت که ممکن است بازار را یکپارچه سرخپوش کند. برخی تحلیلگران طرفدار دولت بازگشت تحریم‌های یک‌جانبه بین‌المللی از طرف آمریکا علیه ایران را سبب ریزش بازار بورس دانسته‌اند. برخی دیگر رفتارهای هیجانی مردم را که نقدینگی‌هایشان را در بازار بورس سرمایه‌‌گذاری کرده‌اند و اکنون به فروش سهام برای جلوگیری از زیان بیشتر روی آورده‌اند. شاخص بورس شنبه گذشته رشد نسبی داشت و دوباره به بالاتر از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد رسیده بود اما نتوانست برای دومین روز پیاپی این وضعیت را حفظ کند. روز گذشته شاخص کل ۴۷ هزار و ۲۴۷ واحد افت کرد و روی رقم یک میلیون و ۶۲۵ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با ۵۶۱۷ واحد کاهش به ۴۲۲ هزار و ۸۰ واحد تنزل کرد.