نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادعای دیگری از #کریمی_قدوسی در پاسخ به دفاعیات سخنگوی دولت: سال ۹۶ چهار رابط #روح‌الله_زم دستگیر شدند، یکی در دفتر آشنا، یکی در مجموعه ارتباطات دفتر رییس جمهوری، یکی در دفتر بانک و چهارمی در قوه قضائیه

جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۲۹ مهر با انتشار پیامی در توییتر ادعا کرد که در سال ۹۶ چهار رابط روح‌الله زم دستگیر شدند. به گفته او، از این چهار رابط یکی در دفتر حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای روحانی، یکی در مجموعه ارتباطات دفتر رییس جمهوری، یکی در دفتر بانک و چهارمی در قوه قضائیه بوده‌اند. جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۲۸ مهر از بازداشت چند نفر در «حوزه نهاد ریاست ‌جمهوری» به اتهام ارتباط با پرونده سایت آمدنیوز خبر داده بود. او همچنین از حسام‌الدین آشنا به ‌عنوان «مسئول اتاق عملیات روانی دولت» در پرونده آمدنیوز نام برده بود. حسام‌الدین آشنا هم در پاسخ به کریمی قدوسی او را «مسئول اتاق عملیات روانی ضد دولت» خوانده بود. علی ربیعی، سخنگوی دولت صبح دوشنبه اظهارات نماینده مشهد درباره بازداشت چند نفر از نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با پرونده آمدنیوز را «کذب محض» خواند و چنین سخنانی را «مایه تشویش اذهان عمومی» دانست.

#دانشگاه_تربیت_مدرس: شیوه‌نامه اجرایی #فرهنگ_حجاب_و_عفاف از جمله در زمینه پوشش و نحوه معاشرت تصویب شد و لازم‌الاجراست

دانشگاه تربیت مدرس دوشنبه ۲۹ مهر اعلام کرد: پیرو مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی مبنی بر تدوین برنامه‌های ترویجی فرهنگ حجاب و عفاف در سازمان‌ها و دستورالعمل طرح صیانت از حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، شیوه‌نامه اجرایی فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه تربیت مدرس در پنج محور تهیه و تدوین شد. این شیوه نامه شامل شیوه پوشش دانشگاهی، شیوه معاشرت، شیوه‌های ترویج و آموزش، آسیب‌شناسی، شیوه پایش و نظارت، از یکم مهر ۹۸ در شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تصویب و از همان تاریخ لازم‌الاجرا شده است.

انفجار گاز به مرگ یک #کارگر و مصدومیت کارگر دیگر انجامید

انفجار سیلندر گاز در یک واحد تولید اسپری در تهران به مرگ یک کارگر انجامید. یک کارگر هم در این حادثه مصدوم شد. به گفته سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران حادثه دوشنبه ۲۹ مهر در واحد تولید اسپری داشبورد خودرو در محورجاده خاوران‌ـ‌قاسم‌آباد تهرانچی رخ داده است. به گفته‌ی او، شدت انفجار به حدی بوده است که یکی از کارگران به دلیل شدت جراحات در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده است. کارگر دیگر که موفق شده بود خود را به خارج از کارگاه منتقل کند به یک مرکز درمانی منتقل شده است. ایران یکی از ناامن‌ترین کشورها برای کارگران است. روزانه در ایران ده‌ها حادثه ناشی از کار روی می‌دهد که تعدادی از آن‌ها به مرگ کارگران می‌انجامد.

کارگران #شهرداری_کاشان چهار ماه مزد نگرفته‌اند

بیش از دو هزار و ۵۰۰ کارگر #شهرداری_کاشان مزد معوقه دارند. مقامات شهرداری کاشان علت #تعویق_مزد_کارگران را «کمبود منابع مالی» عنوان کرده‌اند. خبرگزاری دولتی ایلنا به نقل از «منابع کارگری» خود در کاشان نوشته است بیشترین معوقات مربوط به معوقات مزدی کارگران پیمانی فضای سبز و نیروهای آتش‌نشانی است که چهار ماه است مزد نگرفته‌اند. تعداد کمتری از کارگران نیز که قرارداد مستقیم دارند یک تا دو ماه دستمزد نگرفته‌اند. کارگران گفته‌اند عدم پرداخت مطالبات آن‌ها مسائل معیشتی و مشکلات بسیاری را برای خانواده‌های آنان به وجود آورده است. علی هاشمی طاهری عضو شورای اسلامی شهر کاشان ضمن تائید عقب‌افتادن مزد کارگران شهرداری گفته است شهرداری به دلیل نبود درآمد پایدار و عدم وصول مطالبات، قادر نیست دستمزد کارگران را پرداخت کند. او افزوده است شورای شهر در جلسه‌ای اختصاص ۲۵ میلیارد تومان منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران را تصویب کرده است اما شهرداری مدعی است قادر به پرداخت حقوق کارگران نیست. مشکل تعویق مطالبات کارگران شهرداری‌ها به کارگران شهرداری کاشان منحصر نمی‌شود. کارگران تعداد دیگری از شهرداری‌ها نیز با مساله تعویق مطالبات روبرویند و بارها در این رابطه تجمع و اعتراض کرده‌اند. یک نمونه کارگران شهرداری کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون، در جنوب شرق اهواز هستند که در اعتراض به تاخیر در پرداخت مزدهایشان اعتصاب کردند و مسئولان به جای پاسخگویی، روز شنبه ۲۷ مهر ۱۳ تن از کارگران را دستگیر کردند.

#وزیر_نفت: #صادرات_پتروشیمی‌ها و بازگشت #ارز آن‌ها به خوبی انجام می‌شود

در حالی‌که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به‌شدت صادرات نفت جمهوری اسلامی را کاهش داده است، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی گفت: «صادرات پتروشیمی‌ها و بازگشت ارز حاصل از این صادرات به کشور به‌خوبی انجام می‌شود». زنگنه گفت: «به‌عنوان کسی که از طرف رئیس‌جمهوری مسئولیت کنترل نحوه بازگشت ارز شرکت‌های پتروشیمی‌ را بر عهده دارم، باید بگویم؛ بیش از ۹۵ درصد پتروشیمی‌ها در بازگرداندن ارز بسیار خوب عمل می‌کنند و تنها چند شرکت به اصطلاح بازی در می‌آورند که برای پیگیری به دستگاه‌های نظارتی معرفی شده‌اند». به‌گفته زنگنه پتروشیمی‌های بزرگ و اصلی مانند هلدینگ خلیج‌فارس، هلدینگ پارسیان و هلدینگ تاپیکو «خیلی خوب عمل می‌کنند». اسفند سال گذشته یک گروه ۱۴ نفره به اتهام انتقال ندادن درآمدهای ارزی حاصل از فروش محصولات پتروشیمی در دور قبلی تحریم‌ها محاکمه شدند. علی اشرف ریاحی، داماد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم و مرجان شیخ‌الاسلام که سال‌ها قبل به «اصلاح‌طلبان» و حزب منحل اعلام شده «جبهه مشارکت ایران اسلامی» نزدیک بود و در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به او و «ستاد دور زدن تحریم‌ها» نزدیک شد در این پرونده ۶ میلیارد یورویی محاکمه شدند. آن‌ها برای «دور زدن تحریم‌ها» منابع ارزی حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را به حساب بانکی شرکت‌های خودشان واریز کردند. سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در آن روزها «فرماندهی دور زدن تحریم‌ها» را عهده‌دار بودند.

#نیروهای_سوریه_دموکراتیک #رأس_العین را ترک کردند

نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF)، شهر مرزی رأس العین سوریه را ترک کردند. ارتش ترکیه و متحدان آن این شهر را اشغال کردند. کاروان حامل زخمی‌ها و اجساد افراد نیروهای سوریه دموکراتیک شهر رأس العین را ترک کرده و به سمت منطقه تل تمر رفته است. رأس العین در محاصره نیروهای ترکیه قرار داشت. پیش از این سخنگوی کاخ سفید از توافق آمریکا و ترکیه برای برقراری آتش‌بس در سوریه خبر داده و گفته بود ترکیه به‌منظور خروج نیروهای کُرد از منطقه به‌مدت ۱۲۰ ساعت عملیات نظامی را متوقف می‌کند.

#مارک_اسپر باقی ماندن بخش کوچکی از #نیروهای_آمریکایی در #سوریه را یکی از گزینه‌ها دانست

در پی انتشار گزارش روزنامه نیویورک ‌تایمز درباره احتمال باقی ماندن ۲۰۰ نظامی آمریکایی در شمال سوریه، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا که در افغانستان به‌سر می‌برد گفت چنین اقدامی «یکی از گزینه‌های در دست بررسی» است. اسپر هدف از حفظ شماری از نظامیان آمریکایی در شمال شرق سوریه را مقابله با تصرف میادین نفتی این منطقه توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) یا گروه‌های مشابه دیگر دانست. این میادین نفتی در حال حاضر در دست نیروهای سوریه دموکراتیک متشکل از کردها و عرب‌هاست. یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود به نیویورک ‌تایمز گفته بود که دولت آمریکا قصد دارد شماری از نیروهای نظامی خود را به‌منظور مقابله با داعش و جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه و نیروهای روسیه به میدان‌های نفتی شرق سوریه در این منطقه حفظ کند.