ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی‌رغم اعتراض‌ها،‌ #مجلس به تبعیت از علی خامنه‌ای از #نیروی_انتظامی به خاطر گرداندن و آزار متهمان در سطح شهر تشکر کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اصول‌گرایان بر آن کنترل مطلق دارند، چهارشنبه ۳۰ مهر در بیانیه‌ای با ارجاع به سخنان علی خامنه‌ای از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به دلیل «برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با اراذل و اوباش و ناامن‌کنندگان محیط زندگی و فضای عمومی جامعه» تشکر کردند. این بیانیه یک روز پس از آن صادر شد که رهبر جمهوری اسلامی از نیروی انتظامی به خاطر «برخورد با منکرات» تشکر کرد و گفت «سلام مرا به همه کارکنان نیروی انتظامی برسانید». نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به دلیل نقض حقوق شهروندی در روزهای اخیر هدف انتقادهای شدید قرار داشت. سه‌شنبه ۱۵ مهر، ویدئوهایی از گرداندن متهمان همراه با ضرب و جرح و تحقیر توسط مأموران نیروی انتظامی در سطح شهر تهران منتشر شد که به انتقادها و اعتراض‌های گسترده انجامید. در این ویدئوها تعدادی از متهمان که از سوی مقام‌های نیروی انتظامی و قوه قضاییه «اراذل و اوباش» خوانده می‌شوند، توسط مأموران نقاب‌دار نیروی انتظامی در سطح شهر و مقابل انظار عمومی گردانده شدند و زیر مشت و لگد و ناسزا قرار گرفتند. فعالان و حامیان حقوق بشر این کار را مصداق بارز شکنجه می‌دانند.

رئیس فراکسیون #محیط_زیست مجلس: #صید_ترال از یکم آذر به مدت دو سال ممنوع شد

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در یک پیام توئیتری در حساب شخصی خود از ممنوعیت #صید_ترال برای دو سال خبر داد. رفیعی چهارشنبه ۳۰ مهر نوشت: «پس از پیگیری‌های بی‌وقفه‌ی فراکسیون محیط زیست و حمایت‌های بی‌دریغ رئیس محترم مجلس، به لطف خداوند متعال صید ترال ، که ضررهای شدیدی به محیط زیست دریا و اقتصاد بومیان زده بود، از اول آذرماه به مدت ۲ سال ممنوع شد.» صید ترال نوعی ماهیگیری عمیق صنعتی است که در آن شناورها، تور بزرگ ماهیگیری را در بستر دریا می‌کشند. این روش از صید آبزیان، به زیست گاه‌های دریایی آسیب زده و باعث کاهش تولید ماهی دریایی و در خطر قرار گرفتن معیشت صیادان بومی می‌شود. صیادان غیرمجاز با استفاده ار روش ترال، ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در یک شب درآمد دارند. براساس اعلام برخی از مسئولان سازمان شیلات و به استناد مدارکی که سازمان بنادر و دریانوردی برای شناورهای موجود در خلیج فارس صادر کرده، برخی از مدیران و مسئولان بازنشسته سازمان شیلات، با شناورهای خود اقدام به صید ترال در دریاهای جنوب کشور می‌کنند. به علاوه، شناورهای چینی نیز در خلیج فارس و دریای عمان به صید ترال دست می‌زدند که بارها در رسانه‌ها و فضای مجازی خبرساز شد. علی‌رغم مضرات صید ترال برای محیط زیست دریا و معیشت صیادان سنتی، نبی‌الله خون‌میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران پیش‌تر و در اوایل شهریورماه سال جاری گفته بود: «صید ترال یکی از گونه‌های مرسوم صیادی در دنیاست و در کشور ما نیز از سالیان گذشته تاکنون ادامه داشته و قرار نیست این شیوه صید در کشور صورت نگیرد.» ممنوعیت دوساله صید ترال در حالی وضع می‌شود که به گفته برخی کارشناسان محیط زیست،‌ ترمیم ضرر زیست‌محیطی حاصل از این صید همین حالا بیش از ۲۰ سال زمان لازم دارد.