ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کارگران #شهرداری_خنافره در اعتراض به شش ماه #دستمزد_معوق #اعتصاب کردند

کارگران شهرداری خنافره از توابع شهرستان شادگان استان خوزستان چهارشنبه ۳۰ آبان بار دیگر در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهایشان دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. کارفرما و شهرداری خنافره دستمزد شش ماه گذشته این کارگران که پیشتر (۲۱ آبان) هم تجمع کرده بودند، را نپرداخته است. شهردار خنافره همزمان با تحصن کارگران در ۲۱ آبان گفته بود که شهرداری برای پرداخت دستمزدها، درآمد و منبع مالی ندارد. به گفته محسن البوخنفر کارگران شهرداری خنافره با شکایت به دستگاه قضایی علیه شهرداری حکم گرفتند و شهرداری موظف است که ماهیانه بخشی از دستمزد معوق آنها را به صورت نوبتی پرداخت کند. شمار کارگران شهرداری خنافره حدود ۷۰ تن اعلام شده است. عدم پرداخت دستمزد کارگران شهرداری در شهرهای مختلف استان خوزستان و سراسر ایران طی ماه‌های گذشته اعتراض و اعتصاب ‌های متعددی را به دنبال داشته است. بیشتر کارگران شهرداری با قرارداد موقت و به واسطه شرکت‌های پیمانی اشتغال دارند و مقام‌های شهری شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی را مسئول پرداخت دستمزد کارگران معرفی می‌کنند.

هشت #شهروند_بهایی ساکن بهارستان #اصفهان در مجموع به ۴۲ سال #زندان محکوم شدند

هشت #شهروند_بهایی بازداشت شده در بهارستان #اصفهان در دادگاهی مجموعا به ۴۲ سال #حبس_تعزیری محکوم شدند. به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس احکام صادر شده، افشین بلبلان، سهام آرمین، میلاد داوردان، فرهنگ صهبا و انوش راینه، هر کدام به تحمل شش سال حبس تعزیری و بهاره زینی (سبحانیان)، فوژان رشیدی و سپیده روحانی هر کدام به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. از اتهامات و دلایل صدور این احکام اطلاعی در دست نیست. این افراد در تاریخ اول مهر ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند. یک منبع نزدیک به این شهروندان بهایی پیشتر به هرانا گفته بود: «ماموران امنیتی در زمان بازداشت آقای افشین بلبلان اقدام به تفتیش منزل وی کرده و تعدادی از وسایل شخصی ایشان ازجمله کتاب‌ها، لب‌تاپ، تبلت و گوشی تلفن همراه ایشان را ضبط و با خود بردند.» شهر بهارستان در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جاده اصفهان-شیراز قرار دارد.

#کارگران و کارکنان #بیمارستان_خمینی_کرج در اعتراض به پرداخت نشدن #دستمزد یک‌سال گذشته تجمع کردند

کارگران و کارکنان بیمارستان خمینی کرج چهارشنبه ۳۰ آبان برای چهارمین روز پیاپی در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت مالکیت بیمارستان و عدم پرداخت دستمزدهایشان تجمع کردند. غدیر مهدوی عضو شورای اسلامی شهر کرج از نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی و مقام‌های دولتی خواست که برای حل مشکل این بیمارستان به مسئله ورود کنند. بیمارستان خمینی کرج حدود ۶۰۰ کارگر و کارمند دارد که از شش ماه تا یک‌سال دستمزد معوقه دارند. یک ماه قبل مدیر بیمارستان و مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های البرز گفتند که این بیمارستان به یک گروه پزشکی واگذار شده و دستمزد معوق کارگران و کارکنان به زودی پرداخت خواهد شد. قاسم طاهری نایب رئیس شورای اسلامی کار این بیمارستان اما گفته که خبر واگذاری بیمارستان صحت ندارد و هیچ یک از مسئولان پاسخگوی اعتراض کارگران نیستند. کارگران و کارکنان بیمارستان خمینی کرج طی یک‌سال گذشته بارها در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد، قراردادهای کار موقت و نامشخص بودن مالکیت بیمارستان در محل کار و یا مقابل سازمان همیاری شهرداری‌ها و فرمانداری کرج تجمع کردند.

#احمد_جنتی: «مشکلات و مسائل» فقط با دست امام زمان حل می‌شود

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان به مناسبت هفته بسیج در سخنانی گفته که اوضاع داخلی نسبتاً آرام است. او با انتقاد از بی‌سامانی قیمت‌ها در بازار آزاد گفته است: «ناراحتی از گرانی هنوز احساس می‌شود. در بازار هرکس هرگونه می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کند و به بی‌ثباتی بازار دامن می‌زند.» دبیر شورای نگهبان از دولت روحانی خواسته که در «فروش اجناس خود» با «تمهیداتی» مانع از گرانی بیشتر شود. جنتی اما در پایان گفته است: «این مشکلات و مسائل فقط با دست امام زمان حل می‌شود.»

#عراقچی: ابتکارات جدیدی درباره «کانال ویژه مالی #اروپا» در حال طراحی است

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در صفحه توئیترش نوشته است: «دیروز و امروز با مدیران سیاسی و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای انگلستان و فرانسه دیدارهای خوبی در تهران داشتم.» عباس عراقچی در ادامه نوشته است اراده سیاسی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی برای حفظ برجام همچنان جدی است. او همچنین اعلام کرده که کشورهای اروپایی طرح‌های تازه‌ای برای اجرایی کردن ساز و کار ویژه مالی اروپا را به بحث گذاشته‌اند: «ابتکارات جدیدی در خصوص SPV (کانال ویژه مالی اروپا) در حال طراحی است و مذاکرات کارشناسی ما با آنها ادامه دارد.» «ساز و کار ویژه» بر پایه مبادله تهاتری (پایاپای) نفت در برابر کالا و خدمات و جایگزینی یورو با دلار در این معاملات قرار دارد. کشورهای اروپایی قول داده‌اند که در سال آینده میلادی این «ساز و کار ویژه» را به‌ اجرا در آورند اما هنوز هیچ کشوری حاضر نشده است که میزبان این «ساز و کار ویژه» شود. اتریش میزبانی کانال ویژه اروپا را رد کرد. عنوز معلوم نیست که فرانسه میزبانی این کانال را بپذیرد.

#طالبان اعلام کردند که در #حمله_انتحاری به روحانی‌های #کابل دست نداشته‌اند

#طالبان افغانستان اعلام کردند که در #حمله_انتحاری به روحانی‌های کابل که دست‌کم ۵۵ کشته بر جای گذاشت، دست نداشته‌اند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان شامگاه سه‌شنبه ۲۹ آبان گفت این گروه هرگونه حمله به غیرنظامیان و روحانی‌ها را محکوم می‌کند. روز سه‌شنبه فردی در یک حمله انتحاری در کابل جمعی از روحانیون افغان را مورد هدف قرار داد. بر اثر انفجار بمبی که عامل انتحاری به همراه داشت دست کم ۵۵ نفر کشته و ۷۰ نفر زخمی شدند. احتمال می‌رود که گروه «دولت اسلامی» (داعش) این حمله انتحاری را انجام داده باشد.

شکستی برای #روسیه : رئیس #اینترپل کیم جونگ یانگ از #کره_جنوبی شد

«سازمان بین‌المللی پلیس جنایی» (اینترپل) چهارشنبه ۲۱ نوامبر / ۳۰ آبان در کنگره سالانه خود در دوبی کیم جونگ یانگ از کره‌ جنوبی را به‌عنوان رئیس‌ آینده خود انتخاب کرد. کیم جونگ یانگ، کفیل #اینترپل بود. پیش از این گمان می‌رفت که الکساندر پروکوپچوک، ژنرال روسی و معاون رئیس اینترپل به این سمت انتخاب شود. ریاست اینترپل دو ساله خواهد بود. در کنگره سالانه اینترپل در دوبی ۱۹۴ کشور عضو آن شرکت داشتند. آمریکا اعلام کرده بود که به نامزد روسیه رأی نخواهد داد و گفته بود این خطر وجود دارد که با انتخاب پروکوپچوک اینترپل زیر نفوذ سیاست‌های کرملین قرار گیرد. پیش از این، منگ هونگوی در نوامبر ۲۰۱۶ به‌عنوان نخستین نماینده دولت چین رئیس اینترپل شده بود. منگ هونگوی در روزهای پایانی ماه سپتامبر سال جاری به زادگاه خود چین سفر کرد و در آن‌جا ناپدید شد. چند روز بعد اینترپل چین اعلام کرد که منگ هونگوی از سمت خود استعفا داده است. افزون بر این پکن منگ هونگوی را متهم به فساد مالی کرد.

سیو د چیلدرن: دست‌کم ۸۵ هزار کودک زیر پنج سال #یمنی در اثر #گرسنگی مرده‌اند

سازمان غیر دولتی «سیو د چیلدرن» در گزارشی اعلام کرده که در سه سالی که از جنگ یمن می‌گذرد، دست‌کم ۸۵ هزار کودک زیر پنج سال در اثر سوءتغذیه و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند. در این گزارش گفته شده: «کودکانی که به این شکل جان خود را از دست می‌دهند، تا قبل از مرگ، در حالی‌که اعضای بدن آن‌ها به مرور قابلیت و عملکرد خود را از دست می‌دهند و بالاخره از کار می‌افتند، دچار دردی جانکاه می‌شوند.» هفته گذشته دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا از بیمارستانی در یمن که این کودکان در آن‌ها بستری‌اند بازدید کرده بود. بیزلی بعد از بازگشت به نیویورک در جمع خبرنگاران گفته بود: «تلاش برای خنداندن یک کودک یمنی مثل قلقلک دادن یک روح است». «سیو د چیلدرن» اعلام کرده در ازای هر کودک یمنی که بر اثر شلیک گلوله و یا بمب می‌میرد، ده‌ها کودک بر اثر گرسنگی و سوءتغذیه جان می‌دهند.

وزیر خارجه ترکیه: #هاکان_آتیلا باقی‌مانده دوران حبس‌اش را در خاک ترکیه سپری می‌کند

مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده که شامگاه سه‌شنبه ۲۰ نوامبر در گفت‌وگو با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود موضوع مهمت هاکان آتیلا، معاون مدیر کل بانک دولتی «هالک» ترکیه را نیز مطرح کرده است. آتیلا اواخر اردیبهشت سال جاری در دادگاهی در نیویورک، به اتهام نقض تحریم‌های ایران به ۳۲ ماه زندان زندان محکوم شده‌. به گزارش خبرگزاری رویترز، مولود چاوش‌اغلو در جمع خبرنگاران گفته است در گفت‌وگو با مایک پمپئو به این توافق دست یافته که هاکان آتیلا باقی‌مانده دوران محکومیت خود را در خاک ترکیه سپری کند. در این پرونده رضا ضراب، تاجر ایرانی‌ ترکیه‌ای که به نقل و انتقال غیرقانونی میلیاردها دلار ارز و طلا برای دولت جمهوری اسلامی متهم شده و به جرایم خود نیز اعتراف کرده، در پرونده آتیلا در دادگاه شهادت داد.

#وزارت_دفاع از خودروی زرهی «#طوفان» رونمایی کرد

وزارت دفاع جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۲۹ آبان در مراسمی از خودروی زرهی «طوفان» رونمایی کرد. امیر حاتمی، وزیر دفاع در سخنانی گفت این خودرو بر اساس نیازهای نیروهای مسلح طراحی و در ایران تولید شده است. حاتمی اعلام کرد که این خودروی زرهی می‌تواند ۱۰ سرنشین را حمل کند، در برابر انفجار مین و تله‌های انفجاری با قدرت چندین کیلوگرم تی ان تی و همچنین در برابر گلوله مقاوم است و قیمت آن هم در سطح بازارهای جهانی تا ۵۰۰ هزار دلار بوده که «با تلاش متخصصان صنایع زرهی سازمان صنایع دفاع بهای تمام‌شده این خودروی بومی با قیمتی به‌ مراتب کمتر تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود.»