ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستانی #اسرائیل علیه #نتانیاهو به اتهام رشوه‌خواری، کلاهبرداری و خیانت در امانت کیفرخواست صادر کرد

آویخای مندل‌بلیت، دادستان اسرائیل، پنج‌شنبه ۳۰ آبان / ۲۱ نوامبر برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور در ارتباط با سه پرونده کیفرخواست صادر کرد. بدین ترتیب محاکمه نتانیاهو می‌تواند آغاز شود و این در شرایطی که اسرائیل نتوانسته است دولت جدید خود را تشکیل دهد می‌تواند بحران‌زا باشد. در پرونده‌ موسوم به «۱۰۰۰» نتانیاهو متهم است که هدایای غیرقانونی از میلیاردرهای خارجی برای خود و همسرش گرفته و اتهامات او در این پرونده «فریبکاری» و «خیانت در امانت» است. در پرونده دوم موسوم به «۲۰۰۰» نخست‌وزیر اسرائیل متهم است که با مِنی موزِس، مالک روزنامه «یدیعوت آخرونوت» برای پوشش خبری مثبت و فشار بر روزنامه رقیب آن «اسرائیل هیوم» تبانی کرده و به همین خاطر به «خیانت در امانت» متهم شده است. در پرونده «۴۰۰۰»، نتانیاهو متهم است که یک شرکت مخابراتی دولتی را که مدت‌ها تنها شرکت مخابراتی اسرائیل بود، به شائول آلوویچ، مالک پایگاه خبری والانیوز فروخته و با دادن تسهیلات به او، وب‌سایت والانیوز خبرهای مثبتی از نتانیاهو منتشر کرده است. در این پرونده اتهام او دادن رشوه‌ است. دادستانی اسرائیل در حالی راه را برای محاکمه نتانیاهو هموار کرده که بنی گانتس، رهبر حزب «آبی‌ و سفید» نیز نتوانست دولت ائتلافی تشکیل دهد و شکست خود را شب گذشته چهارشنبه ۲۹ آبان / ۲۰ نوامبر به رئوبن ریولین، رئیس ‌جمهوری اسرائیل اطلاع داد. پیش از او نتانیاهو نیز نتوانسته بود دولت ائتلافی مورد نظر خود را تشکیل دهد. بدین ترتیب راه برای دور دیگر انتخابات در کمتر از یک‌ سال باز شد.

#مهدی_چمران: #اصلاح‌طلبان در حال غرق‌شدن هستند، #اصول‌گرایان هیچ حزب شاخصی ندارند

مهدی چمران، سیاستمدار اصول‌گرا و رئیس سابق شورای شهر تهران چهارشنبه ۲۹ آبان در جریان همایش «گام دوم انقلاب» گفت که اصلاح‌طلبان در حال غرق شدن هستند و قصد دارند اصول‌گرایان را هم با خود به زیر بکشند: «از یک مقطعی نیروهای سیاسی کشور به اصول‌گرا و اصلاح‌طلب معروف شدند. اصلاح‌طلبان در این دوره به شکست رسیدند و هیچ یک از وعده‌هایشان عملی نشد، این عملکرد آنها باعث یاس، ترس و عدم اعتماد مردم به آنها شده و با این بی‌تدبیری‌ها نشان دادند جایگاهی در کشور ندارند، لذا برای اینکه رقیب خود را از میدان خارج کنند، شعار نه به اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را خلق کردند.» شعار «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا / دیگه تمومه ماجرا» شعاری بود که دانشجویان چپ‌گرا در اعتراض‌های دی ۹۶ سر دادند و به سرعت فراگیر شد. در حالی که این روزها ناآرامی‌ها در اعتراض به گرانی بنزین سراسر ایران را فراگرفته و بر اثر اعتراضات مردمی تا این لحظه بیش از ۱۰۶ نفر کشته و بیش از ۱۰۰۰ نفر بازداشت شده‌اند، اصول‌گرایان معترضان را به تبعیت از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی «اشرار» می‌خوانند. مهدی چمران در نشست چهارشنبه به اختلافات درون جناحی اصول‌گرایان هم اشاره کرد و گفت: «اصول‌گرایان حزب شاخص ندارند، من در هیچ‌کدام از این احزاب اصول‌گرا نبودم و نیستم، حدود ۲۷ حزب منسوب به اصول‌گرایی وجود دارد که هر کدام کار خود را می‌کنند.» او همچنین خطاب به جوانان اصول‌گرای جمعیت گام دوم انقلاب تاکید کرد ارائه لیست انتخاباتی به رای نیاوردن منجر خواهد شد. با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جناح های سیاسی فعال در ایران تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف میزان مشارکت عمومی و موفقیت خود در انتخابات پیش‌رو را افزایش دهند. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

#ناتو معیارهای مقابله با آزار جنسی را به تصویب رساند

چهارشنبه ۲۰ نوامبر/​ ۲۹ آبان، وزرای خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که به منظور بررسی طیف گسترده‌ای از چالش‌های امنیتی در بروکسل گرد هم آمده بودند، معیارهای جامع برای مبارزه با آزار جنسی در زمان خدمت نیروهایشان را به نیز تصویب رساندند. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در این باره گفت: «وزرا سیاستی را به تصویب رساندند که معیارها در زمینه هشدار و واکنش نسبت به آزار و سوء استفاده جنسی را مشخص می کند.» به گفته دبیرکل ناتو این سیاست فراگیر در قبال همه کارکنان ناتو اعمال می‌شود و به گفته او، مهر تأییدی بر رویکرد «تحمل صفر» ناتو در قبال آزار جنسی خواهد بود. بحث بر سر مقابله با آزار جنسی در زمان جنگ در چند سال اخیر و پس از افشای برخی رسوایی‌ها در مورد نیروهای ائتلاف‌های بین‌المللی بالا گرفته بود. جنبش «من هم» (#MeToo) نیز مقابله با آزار جنسی را به داخل ارتش‌ها به ویژه ارتش ایالات متحده کشاند. ژنرال رز گوته‌مولر، معاون دبیرکل ناتو ۱۴ ژانویه سال جاری در نشستی از آغاز تدوین سیاست جامع ناتو درباره سوء استفاده و تجاوز جنسی خبر داده بود.

جسد یک روحانیِ نماینده سابق مجلس در ساختمانی نیمه‌کاره کشف شد

جسد حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌زاده معروف به «سیدعلی صفدر»، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و شاغل اداره ارشاد در یک ساختمان نیمه‌کاره در یاسوج یافت شد. این روحانی ۶۰ ساله از سه روز پیش مفقود شده بود. این نماینده سابق مجلس (سال‌های ۶۳ تا ۶۷) در سال‌های اخیر در کهگیلویه و بویر احمد زندگی می‌کرد و در بخش تبلیغات اداره ارشاد فعال بود. آفتاب‌نیوز در این باره به نقل از محسن جلیل مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نوشته است: «پیکر حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی زاده معروف به سیدعلی صفدر که حدود سه روز پیش مفقود شده بود، در آسانسور زیرزمینی در یک ساختمان نیمه‌کاره در خیابان ابوذر ۱۰ یاسوج پیدا شد.» رسانه‌های ایران درباره علت مرگ این روحانی توضیحی منتشر نکرده‌اند.

عفو بین‌الملل: الگوی تجاری گوگل و فیس‌‌بوک تهدیدی برای حقوق بشر است

سازمان عفو بین‌الملل شرکت‌های بزرگ اینترنتی مانند گوگل و فیس‌بوک را به تهدید حقوق بشر با الگوی تجاری خود متهم کرد. براساس گزارش عفو بین‌الملل، نظارت و بهره‌برداری نامحدود شرکت‌های دیجیتال از داده‌های کاربران با حق حریم خصوصی و تعیین اطلاعات توسط خود کاربران ناسازگار است. به‌گفته عفو بین‌الملل این شرکت‌ها یک نظام نظارتی ایجاد کرده‌اند که تا حد زیادی از کنترل عمومی مستقل خارج است. براساس آمار عفو بین‌الملل، ۲,۸ میلیارد نفر در سراسر جهان هر ماه از فیس‌بوک استفاده می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد کل جست‌وجوهای اینترنتی از طریق گوگل انجام می‌شود.

در گیرودار #گرانی_بنزین و #سرکوب_اعتراضات، نظارت بر بازار تشدید و گشت ویژه برخورد با #محتکران هم تشکیل شد

در پی گرانی ۳۰۰ درصدی بنزین و اعتراضات در بیش از ۱۰۰ شهر ایران، اکنون مقامات جمهوری اسلامی به‌منظور مقابله با گرانی‌های احتمالی، نظارت بر بازار را نیز تشدید می‌کنند. داریوش بهنود قاسمی مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پنج‌شنبه ۳۰ آبان از تشدید نظارت بر بازار و تشکیل گشت ویژه برخورد با محتکران خبر داد و گفت: «با اصلاح (گرانی) قیمت بنزین و جو روانی که بعد از آن ایجاد شد، این احتمال وجود دارد که متخلفان بخواهند با گران‌فروشی یا امتناع از فروش کالا، بازارسازی کاذب کنند یا بخواهند جریان عرضه کالا را به دست بگیرند؛ بنابراین طرح تشدید اقدامات نظارتی و کنترلی در بازار کالا و برخورد با محتکران و گران‌فروشان در سراسر کشور در دستور کار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان تولیدکنندگان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان‌های کشور قرار گرفت». سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور، انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، ناظران افتخاری سازمان حمایت، بازرسان اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی در این نظارت‌ها همکاری می‌کنند. داریوش بهنود قاسمی تأکید کرد که «تشدید نظارت‌ها تا جایی که لازم باشد ادامه دارد» و در تمام ابلاغیه‌ها تأکید شده که «با کسانی که از عرضه کالا خودداری یا اقدام به احتکار کالا می‌کنند، به شدت برخورد شود». این مقام مسئول همچنین از تشکیل گشت ویژه برخورد با محتکران خبر داد و گفت: «به همه واردکنندگان، تولیدکنندگان و واحدهای صنفی خرد و کلان به صورت اکید توصیه شده که هیچ وقفه‌ای در عرضه کالا ایجاد نکنند». پیش‌بینی می‌شود که با افزایش شدید قیمت نفت کالاهای دیگر نیز گران شوند و تورم بیشتر شود. مقامات جمهوری اسلامی برای حل این مشکلات اقتصادی چاره را در فشار بیشتر می‌بینند.

ادامه تهدیدات مسئولان #جمهوری_اسلامی علیه معترضان: «تک تک اغتشاشگران را دستگیر کرده و به اشد مجازات خواهیم رساند»

در ادامه تهدیدات مسئولان جمهوری اسلامی علیه مردم معترضی که در روزهای اخیر به خیابان‌ها آمدند، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی روز پنج‌شنبه ۳۰ آبان از «برخورد قاطع» با معترضان صحبت کرد و گفت: «تک تک اغتشاشگران در هرجای ایران که باشند، شناسایی شده و به سزای عمل خود خواهند رسید». حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نیز گفت: «دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی تا آخرین نفر اغتشاشگران و آشوبگران وقایع اخیر را شناسایی، دستگیر و مجازات خواهند کرد». ‌آسیابی گفت: «همه اشرار و اغتشاشگران را تا نفر آخری که اقدام به اخلال در امنیت و نظم عمومی کرده باشد پیدا می‌کنیم و براساس قانون به اشد مجازات خواهیم رساند». به‌نظر می‌رسد در اعتراضات اخیر که در بیش از ۱۰۰ شهر ایران علیه گرانی ۳۰۰ درصدی بنزین آغاز شد و سپس به طرح خواسته‌های سیاسی فرارویید، مسئولان جمهوری اسلامی با شدت بیشتری نسبت به اعتراضات قبلی وارد عمل شده‌اند. در روزهای گذشته خبرهای منتشرشده نشان می‌داد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دست به کشتار وسیعی زده‌اند. سازمان عفو بین‌الملل دو روز پیش شمار کشته‌شدگان اعتراضات اخیر را ۱۰۶ نفر در ۲۱ شهر تخمین زد اما تأکید کرد که این تعداد می‌تواند بیشتر باشد. اینترنت نیز در ایران از روز شنبه گذشته به‌طور کامل قطع شده است.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی: صادرات مشکل داشت #قطع_اینترنت بدترش کرد

فرزام گلچین، عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: «اجرای نادرست قوانین مربوط به صادرات و یا تصمیمات خلق‌الساعه، صادرات فرآورده را دچار اختلال کرد ضمن این‌که قطعی اینترنت نیز مزید بر علت شده است». گلچین افزود: «صادرات قبل از قطع اینترنت هم با مشکل مواجه بود و حالا قطعی اینترنت نیز در این موضوع بی‌تأثیر نیست». به‌گفته این عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی «مشکل صادرات تحریم‌های بیرونی نیست (...) مسائل گمرکی و تعزیرات هم دست به دست هم داده که روند صادرات را نزولی کرده است». اینترنت در ایران با آغاز اعتراضات گسترده در بیش از ۱۰۰ شهر روز شنبه ۲۵ آبان قطع شد و هنوز وصل نشده است. نت بلاکس، شرکت آمریکایی خدمات اینترنتی اعلام کرده است که قطع اینترنت برای دولت ایران طی این بازه زمانی بیش از یک میلیارد دلار هزینه به همراه داشته که با تداوم آن میزان زیان‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: بهترین موقعیت است که به #اینترنت_داخلی بپیوندیم

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این‌که قطعی اینترنت مقطعی و موقت است، گفت: «اگر هم حل نشود بهترین موقعیت است که به اینترنت داخلی بپیوندیم». او افزود: «وزیر ارتباطات باید تلاش کند که اینترنت داخلی را فعال کند و از اینترنت داخلی استفاده و زیرساخت‌های آن را برای استفاده از اینترنت داخلی فراهم کند و دولت باید زودتر بتواند اینترنت داخلی و سرورهای آن را وصل کند». جمهوری اسلامی بارها تمایل خود را نسبت به ایجاد اینترنت داخلی یا «ملی» ابراز داشته و از چند سال پیش در این جهت گام برمی‌دارد اما هنوز موفق به برقراری آن نشده است. در پی اعتراضات اخیر در ایران، شنبه شب ۲۵ آبان به دستور شورای امنیت کشور (شاک) اینترنت در ایران از دسترس خارج شد و برخلاف وعده‌ها که قرار بود تنها برای ۲۴ ساعت قطع باشد، تاکنون وصل نشده است. به‌دنبال ادامه قطعی سراسری دسترسی کاربران ایران به اینترنت، سخنگوی دولت اعلام کرد: نگرانی بزرگ‌تر حفظ آرامش در کشور است و تا زمانی که از «آرامش در استان‌ها» اطمینان حاصل شود، اینترنت مسدود خواهد بود. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، گزارشگران بدون مرز و دیده‌بان حقوق بشر قطع اینترنت در ایران را محکوم کرده‌اند.

#بنی_گانس رسماً از تشکیل کابینه انصراف داد، احتمال برگزاری سومین #انتخابات_پارلمانی_اسرائیل در فقط یک سال قوت گرفت

بنی گانتس، رئیس ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» به روون ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل رسماً اعلام کرد که در تشکیل کابینه ناکام مانده است .نتانیاهو ماه گذشته از تشکیل کابینه فراگیر انصراف داد و مجوز تشکیل کابینه فراگیر را به رئیس جمهوری بازگرداند. پیش از این آویگدور لیبرمن، رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» اعلام کرده بود که با هیچیک از طرفین وارد مذاکرات ائتلاف نمی‌شود. اکنون احتمال برگزاری سومین انتخابات پارلمانی اسرائیل در فقط یک سال قوت گرفته است.