ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان عراقی دفاتر حزب دعوت اسلامی و سپاه بدر را در شهر ناصریه آتش زدند

در اعتراض به کشته‌شدن یک فعال مدنی در شهر ناصریه، معترضان روز جمعه ۲۰ دسامبر/۲۹ آذر، دفتر سپاه بدر و مقر حزب دعوت اسلامی را در شهر ناصریه به آتش کشیدند. همچنین گروهی از معترضان پل‌های ارتباطی را در مرکز این شهر مسدود کردند. از آغاز اعتراضات عراق، ناصریه محل برخورد خشونت‌آمیز میان تظاهرکنندگان و نیروهای دولتی بوده است. سازمان بدر، به رهبری هادی عامری یک سازمان سیاسی شبه نظامی شیعه و وابسته به سپاه پاسداران ایران است. حزب دعوت اسلامی نیز به رهبری نوری مالکی از سازمان‌های سیاسی شیعه در عراق است که در سال ۱۹۵۷ به دست علامه سیدمرتضی عسکری و شاگردان و پیروان محمدباقر صدر تاسیس شد. از ماه اکتبر، عراق صحنه تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به بیکاری، فساد مالی و فقدان یا نارسایی در ارائه خدمات عمومی بوده است. معترضان از جمله خواستار عدم دخالت ایران در امور داخلی عراق هستند. تداوم اعتراضات باعث کناره‌گیری عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق شد. قرار بود نخست‌وزیر جدید عراق تا روز ۲۸ آذر انتخاب شود اما مهلت انتخاب نخست‌وزیر جدید تا روز یکشنبه تمدید شده است. از زمان آغاز اعتراض‌های عراق دستکم ۴۹۶ نفر کشته شده‌اند.

اطلاعات سپاه ۵ نفر از جمله معاون سابق غذا و دارو و تعدادی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز را به اتهام «فساد دارویی» دستگیر کرد

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران شنبه ۳۰ آذر اعلام کرد اطلاعات سپاه ۵ نفر از جمله معاون سابق غذا و دارو و تعدادی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز را دستگیر و «شبکه فساد دارویی استان البرز» را «متلاشی» کرده است. تسنیم اتهام این افراد را «اتهامات متعدد دارویی و درمانی» و دلیل دستگیری آن‌ها را «برخورد با تخلفات شبکه‌ای در حوزه دارو و درمان» عنوان کرده است. درگزارش تسنیم جزئیات بیشتری ذکر نشده اما خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) نام سیامک جبارنیا، معاون فعلی پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز (و از نزدیکان استاندار این استان) را در میان بازداشت شدگان ذکر کرده و نوشته است: برخی تخلفات در حوزه دارو در زمان تصدی سیامک جبارنیا در مقام معاونت غذا و دارو منجر به بازداشت او شده است.

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری آنفولانزا: موج ابتلا به آنفولانزا به‌رغم تاثیر آلودگی هوا درتشدید این بیماری، فروکش کرده است

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری آنفولانزا شنبه ۳۰ آذر در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از فروکش کردن موج آنفولانزا در ایران خبر داد اما گفت ممکن است بسته به میزان برودت هوا و «رفتارهای افراد» موج دوم این بیماری ایجاد شود. مسعود مردانی اضافه کرد: «موارد جدید ابتلا به آنفلوآنزا نیز در حال کاهش است، اما همچنان موارد ابتلا به عفونت آنفلوانزایی که منجر به عارضه آنفلوآنزامانند پنومونی (ذات‌الریه) شده‌اند، هنوز به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و عده‌ای نیز در بیمارستان بستری می‌شوند». مردانی درباره تاثیر آلودگی هوا بر ابتلای شهروندان به آنفولانز هشدار داد: آلودگی هوا به علت سکون هوا و آلاینده‌ها در مناطق پر تردد شهرها می‌تواند بستری برای انتقال ویروس‌ها، ‌ عفونت‌های باکتریایی و قارچی را فراهم کند. به گفته او تنفس آلاینده‌های موجود در هوا از جمله گازهای اس.اچ ۲ و سی.او ۲ و آمونیاک که منشاء احتمالی بوی نامطبوع تهران اعلام شده‌اند، ممکن است به مخاط و ارگان‌های دفاعی ریه آسیب وارد کرده و احتمال ابتلا به عفونت‌های قارچی، ویروسی و ریوی را افزایش دهد. هزاران نفر در ایران در هفته‌های گذشته به‌خاطر ابتلا به بیماری آنفولانزا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. طبق اعلام حسین عرفانی، رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران ویروس آنفولانزا تاکنون جان بیش از ۹۶ تن را گرفته است.

سخنگوی شورای نگهبان: نتایج بررسی هیات مرکزی درباره صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس آخر دی‌ماه اعلام می‌شود

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری شنبه ۳۰ آذر اعلام کرد نتایج بررسی هیات مرکزی از تایید صلاحیت نامزدان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا آخر دی ماه و نتیجه نهایی در نیمه دوم بهمن اعلام خواهد شد. کدخدایی نارضایتی دیگر مقامات جمهوری اسلامی درباره تعداد ثبت‌نام کنندگان را تکرار کرد و گفت: «در بحث ثبت نام افراد در انتخابات که گسترده بود گلایه کردم و مجلس شورای اسلامی می‌توانست با تصویب قانون از آن جلوگیری کند». علی خامنه‌ای، رهبر ایران پیشتر از ثبت‌ نام «بی‌محابا»ی داوطلبان برای انتخابات مجلس اظهار نارضایتی کرده بود. جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور هم مدعی شده بود تعدد کاندیداها «مشکلات قانونی» ایجاد کرده است کدخدایی ثبت داوطلبان را ‌«بی‌رویه» خواند و گفت تعداد زیاد ثبت‌نام کنندگان برای شورای نگهبان«وقت‌گیر» و «پرهزینه» است: «در دور گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت نام کننده داشتیم و نزدیک به ۹ هزار نفر ثبت نام اولی داشتیم و این دور ۱۱ هزار نفر جدید هستند که برای یک دور ثبت نام و از صحنه خارج می شوند. قانونگذار می‌توانست آن را تنظیم کند و فرصت داشت و در سیاست کلی ابلاغ شده بود که جلوی ثبت نام بی‌رویه را بگیرند تا هزینه‌ای بار نشود. بیش از ۱۶ هزار نفر در انتخابات ثبت نام کردند. حداقل ۱۲ هزار نفر را در ۱۰ دقیقه ضرب کنید ببینید از نظر زمانی چقدر نیاز به زمان داریم». کدخدایی از قانون کنونی درباره هزینه‌های انتخاباتی نیز انتقاد کرد و گفت: باید قانون برای جلوگیری از «حاکمیت پول» اصلاح شود.

به دستور #دادگستری_گرگان، هفت نفر به اتهام #تجاوز_به_عنف دستگیر شدند

#نیروی_انتظامی استان #گلستان با دستور دادگستری شهر #گرگان، هفت نفر را به اتهام #تجاوز_به_عنف و عضویت در یک «باند مجرمانه» دستگیر کرد. یک نفر دیگر نیز در همین زمینه تحت تعقیب پلیس استان گلستان قرار دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، #هادی_هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان روز شنبه ۳۰ آذر ماه با اعلام این خبر گفت: «اعضای این باند در پوشش #مسافرکش دست به این اقدام مجرمانه می‌زدند و از اعمال شنیع خود فیلم گرفته و قربانیان را تهدید می‌کردند در صورت شکایت، فیلم را در #فضای_مجازی پخش می‌کنند.» او شجاعت یکی از قربانیان این باند در خصوص طرح شکایت در دادگاه شهر گرگان را عامل تحت پیگرد قرار گرفتن این متهمان عنوان کرد و گفت: «طی مدت کوتاهی دو قربانی دیگر هم که با این روش گرفتار شده بودند شکایت کردند و همین امر قاضی پرونده را به این نتیجه رساند که پای یک باند تبهکار در میان است.» در قانون مجازات اسلامی تعریف دقیقی از تجاوز ارائه نشده و متجاوزان به عنف تحت عنوان کلی #زناکار شناخته می‌شوند. بر اساس ماده ۱۰۲ قانون #آیین_دادرسی_کیفری، انجام هر گونه تعقیب و تحقیق در جرایم منافی عفت ممنوع است و پرسش از هیچ فردی در این خصوص مجاز نیست، مگر در مواردی که جرم در مریی و منظر عام واقع شده یا دارای شاکی یا به عنف یا سازمان یافته باشد که در این‌ صورت، تعقیب و تحقیق فقط در محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضایی انجام می‌شود.

ابراز نگرانی #محمود_صادقی درباره وضعیت #درویشان_زندانی

#محمود_صادقی، نماینده #مجلس ایران در توئیتر خود ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی #درویشان_گنابادی در #زندان_فشافویه از #ابراهیم_رئیسی، رئیس #قوه_قضاییه خواست مطابق دستورالعمل #کرامت_انسانی که خود او صادر کرده، به #حقوق_زندانیان رسیدگی شود. در پی امتناع از غذا خوردن #نورعلی_تابنده، قطب درویشان گنابادی، بیش از ۷۰ نفر از دراویش زندانی از روز ۱۲ آبان ماه دست به #اعتصاب_غذا زده‌ بودند که بسیاری از آنها تاکنون به اعتصاب غذای خود پایان داده‌اند. دراویش زندانی همزمان با آغاز اعتصاب غذای خود از نورعلی تابنده خواسته‌ بودند به اعتصاب غذایش پایان دهد. همچنین دراویش اعتصاب کننده خواستار کنار گذاشته شدن نگاه امنیتی به دروایش گنابادی، باز کردن حسینیه امیر سلیمانی تهران و رفع محدودیت از نورعلی تابنده برای دیدار با دوستداران خود به صورت آزادانه شده‌اند. بر اساس اخبار منتشر شده هم اکنون تنها ۱۴ نفر از دراویش از جمله #محمد_شریفی‌مقدم، #رضا_انتصاری، #احمد_ایرانی‌خواه، #مرتضی_کنگرلو، و #سینا_انتصاری، محبوس در زندان تهران بزرگ و #شهرام_مقدسی، درویش محبوس در #زندان_بروجرد، همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند. روز پنج‌شنبه گذشته چهار نفر از این دراویش به دلیل وخامت شرایط جسمانی از #زندان_فشافویه به بیمارستان منتقل شده بودند.

#کره_شمالی به #آمریکا: انتقاد از وضع #حقوق_بشر ما موجب تنش در شبه جزیره کره می‌شود

کره شمالی با صدور بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد که انتقاد از وضعیت حقوق بشر این کشور و انتقاد از سیستم حکومتی کره شمالی برایش هزینه خواهد داشت و چنین اقداماتی منجر به تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره می‌شود. مجمع عمومی سازمان ملل متحد، چهارشنبه گذشته در قطعنامه پایانی خود نقض حقوق بشر در کره شمالی را محکوم کرد. آمریکا از جمله طراحان این قطعنامه بود. نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل متحد بارها به موارد نقض حقوق بشر در کره شمالی اشاره کرده‌اند. بنا بر گزارش‌های این نهادها مردم کره شمالی با «فجایع غیرقابل وصف» از جمله «محرومیت عامدانه از غذا، کار اجباری، اعدام، شکنجه و سرکوب سیاسی» رو‌به‌رو هستند. اخیرا استیون بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی خواهان بازگشت کره شمالی به میز مذاکرات شده است اما کره شمالی تاکنون به این درخواست واکنشی نشان نداده است.

چهارده استان ایران تحت تاثیر #سیل، #آبگرفتگی، #برف و #کولاک قرار گرفتند

#رییس_سازمان_امداد_و_نجات از امدادرسانی به ۲۶ هزار و ۲۹۰ نفر در روزهای گذشته در ۱۴ استان متاثر از سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک خبر داد. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، #مرتضی_سلیمی درباره امدادرسانی در حوادث جوی در فاصله ۲۵ تا ۳۰ آذر گفت: «۱۴ استان اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قم، کرمان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، مازندران و هرمزگان متاثر از کولاک، برف، سیل و آبگرفتگی هستند.» به گفته سلیمی در ۲۸۴ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ۲۴ محور کوهستانی به ۲۶ هزار و ۲۹۰ نفر امدادرسانی شده‌ و شرایط اسکان اضطراری برای هزار و ۷۳۲ نفر فراهم شده است. رییس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر همچنین از جان باختن یک نفر در بندرعباس خبر داد. او گفت در روزهای گذشته ۲۴۵ دستگاه خودرو از مسیر کولاک و برف رهاسازی شده‌اند. همچنین از ۲۸۱ واحد منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفته‌ است. به گفته مرتضی سلیمی امدادرسانی در استان‌های خوزستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.