ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شماری از #کارگران #معترض #پتروشیمی_پارس #عسلویه دستگیر شدند

شماری از #کارگران #پتروشیمی_پارس در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه استان بوشهر طی روزهای گذشته در اعتراض به اخراج خود از محل کار اقدام به تجمع اعتراضی کردند. صبح سه‌شنبه ۲ بهمن، ماموران پلیس کارگران معترض که مقابل ساختمان مدیریت کار و خدمات اشتغال این شرکت، تجمع و در ورودی به ساختمان را مسدود کرده بودند، بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل کرد. تا شامگاه ۲ بهمن هویت و شمار کارگران بازداشت شده مشخص نیست. یک ویدئو کوتاه از دستگیری کارگران معترض منتشر شده که ماموران پلیس آنان را با الفاظ رکیک تهدید می‌کنند و بازداشت شدگان را در کنار خیابان دست‌بند می‌زنند.

نخست‌وزیر #اسرائیل از آزمایش یک سامانه #دفاع_موشکی تازه برای مقابله با موشک‌های بالستیک خبر داد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل سه‌شنبه 2 بهمن/ 22 ژانویه اعلام کرد که اسرائیل با موفقیت سامانه دفاع موشکی تازه‌ای را آزمایش کرده است. به گفته نتانیاهو این سامانه دفاع موشکی می‌تواند موشک‌های بالستیک را رهگیری و منهدم کند. نخست‌وزیر اسرائیل به ایران هشدار داد: «دشمنانی که می‌خواهند ما را نابود کنند بدانند که مشت گره کرده ما به آن‌ها اصابت می‌کند و ما از آ‌ن‌ها انتقام می‌گیریم.» هم‌زمان با این اظهارات، وزارت دفاع اسرائیل هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی Arrow 3 از اسرائیل در برابر خطرات کنونی و آتی در منطقه حفاظت می‌کند.

#فرهاد_میثمی و #رضا_خندان به ۶ سال زندان محکوم شدند

محمد مقیمی، وکیل فرهاد میثمی و رضا خندان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که دو موکل او، هر یک به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت» به شش سال زندان و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها محکوم شده‌اند. مسئولان قضائی سه‌شنبه ۲ بهمن حکم محکومیت فرهاد میثمی و رضا خندان را به آن‌ها ابلاغ کرده‌اند. به گفته محمد مقیمی، این حکم قطعی نیست و در دادگاه تجدیدنظر قابل اعتراض است. رضا خندان، همسر نسرین ستوده، ۱۳ شهریور سال جاری در منزل خود بازداشت و ۲ دی نیز آزاد شد. فرهاد میثمی، پزشک و فعال مدنی از ۹ مرداد زنذانی است.

#حمیرا_ریگی_زیروکی به عنوان سفیر ایران در #برونئی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حمیرا ریگی زیروکی، فرماندار شهر قصرقند در استان بلوچستان، به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برونئی منصوب شد. این انتخاب به پیشنهاد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و تایید حسن روحانی رئیس جمهوری ایران صورت گرفته است. در طول ۴۰ سال گذشته او اولین سفیر اهل سنت و دومین زنی است که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی انتخاب می‌شود. پیش از او مرضیه افخم (سخنگوی سابق وزارت امور خارجه) به عنوان سفیر ایران در مالزی انتخاب شده بود. پیشتر پروین فرشچی، معاون زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان سفیر ایران در فنلاند منصوب شد ولی طبق گزارش‌ها او پس از مدتی پیش از اعزام به محل ماموریتش به دلایل خانوادگی از این مسئولیت کناره گیری کرد. بر اساس آمارها، رقم حضور زنان در نظام سیاسی جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای منطقه بسیار پایین است و زنان در دسترسی به پست‌های مهم دولتی و حکومتی همچون وزارت با محرومیت و محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو هستند.

#ماشاءالله_شمس‌الواعظین به #دادسرای_اوین احضار شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اعلام کرده که ماشاالله شمس‌الواعظین، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب به دادسرای اوین احضار شده. شمس‌الواعظین احضاریه را ۲۹ دی دریافت کرده و دادسرا به او ۵ روز مهلت داده است. شمس‌الواعظین در تأسیس روزنامه‌های توقیف‌شده جامعه، توس، عصرآزادگان و نشاط نقش داشت. این روزنامه‌نگار به ایرنا گفته است که از علت احضار خود به دادسرا بی‌اطلاع است. شمس‌الواعظین به ایرنا گفته است: «چهارسال پیش به خاطر سخنانی که در مراسم اهدای جایزه جهانی آزادی مطبوعات داشتم پرونده‌ای برایم تشکیل و نهایتا به موجب حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۴ ماه حبس محکوم شدم. پس از آن به حکم صادره اعتراض کردم تا پرونده در مرجع تجدید نظر بررسی شود.»

صدور کیفرخواست علیه حسام‌الدین آشنا به‌دلیل اظهارنظر درمورد «پوسته #حصر»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد «برای فردی که به اشتباه اعلام کرده بود پوسته حصر شکسته شده است پرونده ای تشکیل شده و کیفرخواست آن هم صادر شده است». اشاره او به حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی ست که در مراسم سیزده آبان در مورد حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی توسط دستگاه امنیتی ایران گفته بود: « امروز از حصر جز یک پوسته نمانده و آنچه باید از سوی رئیس شورای عالی امنیت ملی اتفاق بیفتد افتاده و امیدوارم آن پوسته نیزبرداشته شود». دادستان تهران گفت: «هر زمان این پوسته شکست، از سوی مراجع ذیربط اعلام خواهد شد و مطبوعات اخبار حوزه حصر را صرفاً پس از تایید دبیرخانه شورای امنیت ملی کشور منتشر نمایند».

وزیر ورزش و جوانان: توجه به #ورزش_زنان اولویت مهم دولت است

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش وجوانان در جمع مسئولان ورزش شهر بم اعلام کرد وزارتخانه او برنامه توسعه ورزش در حوزه زنان را مهم می‌داند و «توجه به ورزش زنان اولویت مهم دولت و وزارت ورزش و جوانان است». او نتیجه این اولویت‌گذاری را حضور زنان در رشته‌های مختلف ورزشی دانست و گفت:«خوشبختانه هم اکنون در رشته های متعدد ورزشی بانوان ایرانی در جهان و در میادین معتبر به میدان می روند». ورزشکاران زن ایرانی علیرغم مشکلات ساختاری مرتبط با بودجه و امکانات، و محدودیت‌های اجتماعی و عرفی در سال‌های اخیر موفق عمل کرده‌اند. اما به‌گفته خود آن‌ها، بیشتر این موفقیت‌ها حاصل تلاش شخصی و درون‌گروهی بوده است. آن‌ها به‌اندازه ورزشکاران مرد از حمایت دولت و سرمایه‌گذاران برخوردار نیستند.

هیات علمی #دانشگاه_آزاد باید بر اساس پایبندی به مبانی اسلام و نظام انتخاب شوند

به‌ گزارش خبرگزاری فارس علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد در خصوص روند جذب اعضای جدید هیات علمی این دانشگاه گفت: افرادی که قرار است به عنوان اعضای هیأت علمی جذب شوند، باید به مبانی اسلام و نظام پایبند باشند. به‌گفته او اساتید متقاضی که در گذشته باید به تایید وزارت علوم می‌رسیدند، از این پس طبق نظر «هیات مرکزی جذب» که اعضای شورای انقلاب فرهنگی در آن حضور دارند، انتخاب می‌شوند و نظارت بر استان‌ها تشدید خواهد شد. او می‌گوید این هیات در استان‌ها بر روند جذب اعضا نظارت دارند «تا فرآیند جذب براساس سلایق استان‌ها انجام نشود و اساتید دانشگاه براساس ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شوند و پس از انتخاب هم بر نحوه فعالیت آنها نظارت صورت گیرد». ولایتی بدون اشاره به حادثه سقوط اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات و مسئولیت این دانشگاه در قبال جان دانشجویان گفت که جوانان باید در دانشگاهی تحصیل کنند که اساتید آن علاقه مند به اسلام، کشور و نظام باشند: «ما به عنوان مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به اینکه این دانشگاه پسوند «اسلامی» دارد، در قبال دانشجویان مسئول هستیم که به وضعیت فرهنگی و اعتقادی آنها خدشه‌ای وارد شود. این خط ممنوعه ماست که کاری خلاف مبانی اسلام و نظام در دانشگاه آزاد اسلامی صورت نگیرد چرا که پسوند «اسلامی» این دانشگاه باید بامسمی باشد».

یک #روزنامه_‌نگار در #مکزیک به قتل رسید

دادستانی ایالت باخا کالیفرنیا سور در مکزیک اعلام کرد که جسد ژوس رافائل موروا مدیر رادیوی محلی در حاشیه جاده منطقه مولگ پیدا شده است. در بیانیه دادستانی آمده است که قتل این روزنامه‌نگار ۳۴ ساله با ضربات چاقو صورت گرفته و دلیل قطعی مرگ او بعد از کالبدشکافی مشخص خواهد شد. به‌گفته ژان آلبرت هوتسن، نماینده کمیته دفاع از روزنامه‌نگاران مکزیک، رافائل پیش از مرگ بارها تهدید شده بود. خانواده او نیز به پلیس اطلاع داده‌اند که او روز شنبه از خانه خارج شده و بازنگشته است.

لیبی ساخت #دیوار_حائل را در مرز با مصر آغاز کرد

مقامات لیبی و مصر کنترل بر مرز مشترک را با هدف «جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها، قاچاق و مهاجرت غیر قانونی» تشدید می‌کنند. میلود جواد، معاون وزیر کشور دولت شرق لیبی و فرمانده ارتش ملی این کشور اعلام کرد که لیبی در گذرگاه مرزی زمینی ساخت دیوار حائل مرزی امساعد را آغاز کرده است. بر اساس اعلام اداره امنیتی امساعد، این دیوار به ارتفاع سه متر و در مرز با مصر برای کاهش ورود مهاجران ساخته می‌شود. مقامات مصری نیز پیشتر اعلام کردند گذرگاه مرزی سلوم را به‌قصد مقابله با نفوذ تروریسم خواهند بست و تردد کامیون‌ها و افراد کمتر از ۵۰ سال را ممنوع اعلام کردند. ورود از لیبی به خاک مصر نیز پیش از این تنها با کسب روادید میسر بود. بر اساس گزارش‌ها مصر در سال‌های گذشته با افزایش مهاجرت غیر قانونی مواجه بوده است و لیبی نیز با افزایش مهاجرانی روبه‌روست که از این کشور به عنوان گذرگاه عبور از طریق دریای مدیترانه به سواحل جنوبی اروپا استفاده می‌کنند.

رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران نسبت به اضافه کردن ماده مخدر #گل به #قلیان هشدار داد

رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران نسبت به اضافه کردن ماده مخدر «گل» به توتون برای شادی‌آور کردن آن هشدار داد و گفت این موضوع باعث افزایش روزافزون استعمال قلیان در جوانان و نوجوانان شده است. دکتر ایرج خسرونیا به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است «در گذشته افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله قلیان می‌کشیدند و در سن ۷۰ سالگی سرطان می‌گرفتند، اما الان که جوانان گرفتار این دخانیات و قلیان شده‌اند، انتظار داریم سرطان و بیماری‌های دستگاه تنفسی شیوع بیشتری پیدا کند.» این مقام مسئول گفته است استعمال این نوع از دخانیات (قلیان با گل) در میان دانش‌آموزان دبیرستانی افزایش یافته.

#وزارت_خارجه_ایران حمله تروریستی #طالبان به #ارتش_افغانستان را محکوم کرد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله انتحاری به یک مرکز نظامی در غرب کابل را محکوم کرد. قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان و بازماندگان کشتهشدگان این حادثه تروریستی، هرگونه توسل به کشتار و خشونت را مردود خواند و بر انجام گفت‌وگو و تفاهم ملی در افغانستان برای دستیابی به صلح، ثبات و آرامش در این کشور تاکید کرد. در پی حمله انتحاری دوشنبه یکم بهمن طالبان به یک پایگاه ارتش افغانستان در منطقه وردک، در غرب کابل ۱۲۰ سرباز ارتش افغانستان کشته و زخمی شدند. همزمان با پادرمیانی پاکستان، چهارمین دور مذاکرات زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر آغاز شد. ایران در این مذاکرات از طالبان حمایت کرده است که خواهان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان‌اند.

روزنامه #سپاه #روحانی را به عوام‌فریبی متهم کرد

روزنامه جوان، از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران در انتقاد از سخنان دوشنبه یکم بهمن حسن روحانی در وزارت ارتباطات، رئیس جمهوری اسلامی را به عوام‌فریبی متهم کرد. جوان نوشت: «روحانی ترجیح می‌دهد به وزارت ارتباطات برود و از فیلترینگ سخن بگوید. فیلترینگ اصلی، رفتن به وزارت ارتباطات و سخن گفتن از تلگرام و شعر و موسیقی و قصه رادیو و رضا شاه و ادعای نداشتن رسانه آزاد است. از "آزادی" برباد رفته در رسانه می‌گویید تا کسی از آورده‌های برجام نپرسد. از شادی‌های فانتزی مردم در فضای مجازی می‌گویید تا کسی از شادی‌های واقعی داشتن درآمد مناسب و بازار بدون تورم حرفی نزند. خود به خود، مسکن و معیشت و اشتغال و استقلال را فیلتر می‌کنید و از شعر و ترانه و غزل می‌گویید.» حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه یکم بهمن در سخنانی در وزارت ارتباطات خواهان کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی شده و گفته بود: «نه مسدود کردن و نه رها کردن این فضا ما را به مقصد نمی‌رساند». حسین شریعتمداری نیز در سرمقاله‌ای در روزنامه کیهان روحانی را متهم کرده که در پی ترویج یک حکومت عرفی بر اساس خواسته‌های آمریکاست و نظرات او حتی از واتیکانیسم هم خطرناک‌تر است.

#کیهانِ #شریعتمداری: نظرات #روحانی از «#واتیکانیسم» هم خطرناک‌تر است

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه یکم بهمن در سخنانی در وزارت ارتباطات خواهان کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی شده و گفته بود: ««نه مسدود کردن و نه رها کردن این فضا ما را به مقصد نمی‌رساند». حسین شریعتمداری، سه شنبه ۲ بهمن در سرمقاله‌ای در روزنامه کیهان روحانی را متهم کرد که در پی ترویج یک حکومت عرفی بر اساس خواسته‌های آمریکاست و نظرات او درباره وظیفه دولت نسبت به شهروندان حتی از واتیکانیسم هم خطرناک‌تر است. شریعتمداری در سرمقاله سه‌شنبه ۲ بهمن کیهان نوشته است دیدگاه روحانی مبنی بر آنکه می‌بایست فیلترینگ را از میان برداشت «از نسخه واتیکانیسم نیز به مراتب خطرناک‌تر است و مفهوم آن، دقیقاً این است که جوانان و نوجوانان و همه مردم را در وادی پر مخاطره فضای مجازی به حال خود رها کنیم و فقط خوب و بد را به آنان معرفی کنیم.» از زمان روی کار آمدن دولت اول حسن روحانی موضوع چگونگی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی همواره مورد اختلاف مسئولان جمهوری اسلامی بوده است. پیش از این نیز وزیران قبلی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دولت‌های روحانی از ضرورت «فیلترینگ هوشمندانه» برای کنترل فضای مجازی دفاع کرده بودند.