ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رادا مردانی، معلم زندانی اعتصاب غذا کرد

رادا مردانی معلم زندانی در اعتراض به دستگیری و ضرب و شتم توسط ماموران امنیتی و بازجو دست به اعتصاب غذا زد. رادا مردانی یکی از دستگیر شدگان تجمع سراسری معلمان در روز شنبه است. به نوشته شورای هماهنگی، مردانی به دستورنادر شکری، بازپرس شعبه‌ی یک دادسرای دلفان بوسیله‌ی ماموران این دادسرا در جمع فرهنگیان دلفان بطور وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم و تحقیر قرار گرفت. او هنگام دستگیری و پس از انتقال به اداره آگاهی نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. این فعال صنفی در حالی که مجروح بوده در هنگام بازجویی دست و پایش به صندلی بسته شده است. مردانی اعتصاب غذا را بعد از ظهر سه شنبه سوم اسفند آغاز کرده است. جعفر ابراهیمی بازرس تشکل‌های صنفی فرهنگیان در باره بزاداشت رادا مردانی و آزار فعالان صنفی معلمان نوشت: «آن‌ها پرونده می‌سازند. بوقچی‌های اصلا‌ح‌طلب و اصولگرا همسو با پرونده‌سازان علیه معلمان به شیوه کیهان بولتن‌سازی می‌کنند. فعالان را با خشونت بازداشت می‌کنند. احکام زندان صادر می‌کنند و در حبس بر فشارها می‌افزایند و ما به راه خود ادامه می‌دهیم». جعفر ابراهیمی افزوده است: «رادا مردانی برای شنیده‌شدن صدایش دست به اعتصاب غذا زده‌است مسئول جان او کسانی هستند که این وضعیت را به معلمان و آقای مردانی تحمیل کرده‌اند.»

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام: نتیجه مشخص نیست، مسائل کلیدی باید برطرف شود

انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام سه‌شنبه ۳ اسفند / ۲۲ فوریه در صفحه توئیتر خود نوشت: «برجام، مذاکرات وین در لحظه سرنوشت‌سازی قرار دارد. ما پس از ۱۰ ماه مذاکره به پایان نزدیک می‌شویم. نتیجه هنوز مشخص نیست. مسائل کلیدی باید برطرف شود. اما همه هیأت‌ها به‌طور کامل درگیر هستند و کار فشرده در (هتل) کوبورگ ادامه دارد». دور هشتم مذاکرات احیای برجام میان ایران و کشورهای باقی‌مانده در این توافق هسته‌ای ۱۹ بهمن / ۸ فوریه آغاز شد. در روزهای اخیر طرف‌های مذاکره بارها از نزدیکی به توافق نهایی خبر داده‌اند اما همزمان گفته‌اند مسائلی هنوز باقی مانده است و نیاز به «تصمیم‌های سیاسی» دارد.

به‌دلیل ثبت نشدن در سازمان مالیاتی حدود سه میلیون کارتخوان قطع می‌شود

با به سر رسیدن بهمن ۱۴۰۰ فرصت دارندگان کارتخوان و یا درگاه پرداخت الکترونیک برای ثبت در سازمان امور مالیاتی نیز به پایان رسید. به گزارش خبرگزاری ایسنا بررسی‌ها پس از پایان مهلت سازمان امور مالیاتی برای ساماندهی کارتخوان‌ها حاکی از آن است که بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و بیش از ۳ میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده‌اند. معلوم شده که از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان صاحبان بیش از ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار کارتخوان نسبت به تعیین تکلیف در سازمان مالیاتی اقدام نکرده‌اند و بلاتکلیف مانده‌اند که بانک مرکزی به‌زودی نسبت به غیرفعال و قطع کردن آن‌ها اقدام خواهد کرد. این اقدام در راستای اجرای بخشی از قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسیده و تاکنون به مرحله اجرای کامل نرسیده است که در این زمینه، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام می‌کرد.