ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرمایه‌گذاری خارجی در #مناطق_آزاد تجاری در سال ۹۷ بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت

شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد که میزان سرمایه‌گذاری خارجی در این مناطق در سال ۹۷ در مجموع ۳۲,۸ درصد کاهش پیدا کرده است. جمع کل صادرات کالا و خدمات از این مناطق به خارج از کشور در یازده ماهه سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن با کاهش ۱۴ درصدی به ۸۹۵ میلیون دلار رسیده است.

#ترامپ دستور داد تحریم‌های جدید علیه #کره_شمالی لغو شود اما معلوم نیست کدام تحریم‌ها

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا جمعه ۲۲ مارس با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که به وزارت خزانه‌داری آمریکا دستور داده تحریم‌های تازه علیه کره شمالی را لغو کند. ترامپ در این پیام نوشت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز اعلام کرد که با اعمال تحریم‌های تازه تحریم‌های موجود علیه کره شمالی را گسترش می‌دهد. من دستور دادم که این تحریم‌ها لغو شوند.» خبرگزاری رویترز می‌نویسد معلوم نیست که دستور رئیس جمهوری آمریکا ناظر به کدام تحریم‌های تازه علیه کره شمالی است. پنجشنبه ۲۱ مارس وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت کشتی‌رانی چینی را به دلیل دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی تحریم کرده بود.

بخش‌هایی از شهر #گمیش‌تپه در استان گلستان با ۲۰ هزار نفر جمعیت زیر آب رفت

بخش‌هایی از شهر گمیش تپه مرکز شهرستان گمیشان استان گلستان به دلیل طغیان شاخه فرعی گرگانرود که از داخل این شهر می‌گذرد به زیر آب رفت. این شهر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. رامین نورقلی‌پور، نماینده غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی جمعه ۲ فروردین با تایید این خبر به خبرگزاری ایرنا گفت: «تلاش برای امدادرسانی به افراد سیل‌زده با حضور نیروهای امدادی و کمک به تخلیه خانه‌های در معرض آسیب و تخریب همچنان ادامه دارد.» سیمین شهر و ۸ روستای پیرامون گرگانرود نیز در محاصره آب قرار گرفته‌اند. امدادگران به برای جلوگیری از نفوذ هر چه بیشتر آب به واحدهای مسکونی به بیل مکانیکی، بولدوزر و گریدر نیاز مبرم دارند. ایمن وسایل به اندازه کافی وجود ندارد. به همین سبب امدادگران تلاش می‌کنند با دست خالی سیل‌بندهایی برای مهار آب بسازند.

در بحران سیل، استاندار #گلستان در دسترس نیست

دامنه بحران سیل در استان گلستان هر روز گسترده‌تر می‌شود. با این‌حال خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که مناف هاشمی، استاندار گلستان در پنجمین روزی که از جاری شدن سیل در استان گلستان می‌گذرد در دسترس نیست. آخرین بار ۲۸ اسفند ۹۷ استاندار از سد گلستان بازدید کرده بود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی جمعه ۲ فروردین با معاون استاندار گلستان و با استاندار مازندران تلفنی صحبت کرد و به وزیر کشور دستور داد که از امکانات و تجهییزات استان‌های مجاور برای کمک به سیل‌زدگان استفاده شود. باران و برف و سیلاب در شمال ایران همچنان ادامه دارد و خسارت‌هایی در استان‌های گلستان و مازندران با خود به‌همراه داشته است. در استان گلستان ارتباط ۷۰ روستا و در مازندران بیش از ۲۰۰ روستا قطع شده است. ۲۰ روستا نیز در گلستان تخلیه شده‌اند.

جلاد #داعش با گذرنامه جعلی همراه با دوست دخترش در فرودگاه #بوداپست بازداشت شد

یک مرد سوری ۲۷ ساله که در یونان تقاضای پناهندگی داده و با گذرنامه جعلی همراه با دوست دخترش به بوداپست، پایتخت مجارستان سفر کرده بود در فرودگاه این شهر بازداشت شد. او متهم است به اینکه در در زمان خلافت اسلامی در سوریه و عراق، در شهر حمص به عنوان جلاد داعش سر ۲۰ نفر از اهالی این شهر را که حاضر به همکاری با داعش نشده بودند بریده است. این فرد که نام او افشا نشده، از سال ۲۰۱۶ عضو گروه دولت اسلامی (داعش) است.

تظاهرات جلیقه‌زردها در شانزلیزه‌ی پاریس، در نقاط مرکزی شهرهای بوردو، تولوز، مارسی و نیس و همچنین در روان در شرق فرانسه ممنوع شد

مقامات فرانسه تظاهرات جنبش جلیقه زردها را ممنوع اعلام کردند. ریاست پلیس در پاریس گفت فردا (شنبه) تظاهرات در شانزه ‌لیزه و خیابان‌های مجاور ممنوع است. هفته گذشته شورش‌ها، درگیری‌ها و غارت‌های جدی رخ داده بود. تظاهرات جلیقه زردها در نقاط مرکزی شهرهای بوردو، تولوز، مارسی و نیس نیز ممنوع شد. نیس در انتظار بازدید شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین در آخر هفته است. دولت فرانسه برنامه استفاده از نیروهای ضدتروریستی را در دست انجام دارد. فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه به روزنامه «لو پاریزین» گفت نیروهای ضدتروریستی برای حفاظت از ساختمان‌های دولتی باید به‌کار گرفته شوند. اپوزیسیون دولت را به‌دلیل آن‌که تظاهر‌کنندگان را با تروریست‌ها یکی دانسته مورد انتقاد قرار دادند.

#نیروی_انتظامی: در درگیری شهروندان #دزفول و #اندیمشک به خودروی ما آسیبی نرسید

در درگیری میان مردم دزفول و اندیمشک بر سر محدوده مرزی دو شهرستان فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که نشان می‌داد یک خودروی نیروی انتظامی سرنگون شده است اما پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد که «به هیچ خودرویی متعلق به نیروی انتظامی آسیبی وارد نشده است و کلیپ منتشره مربوط به حوادث گذشته بوده که توسط برخی کاربران در فضای مجازی منتشر شده است.» رضا نجاتی، مدیرکل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان با اشاره به درگیری‌های اخیر بین شهروندان دزفول و اندیمشک، گفت: «اوضاع در دزفول و اندیمشک عادی است». او افزود: «موضوع شناسایی و دستگیری مسببین، محرکین و اخلالگران نظم عمومی در دستور کار شورای تأمین خوزستان قرار گرفته است و با برهم‌زنندگان نظم عمومی و امنیت این دو شهرستان مطابق قانون با قاطعیت برخورد می‌شود و در این زمینه با هیچ کسی مماشات نخواهد شد.» مناقشه در مورد محدوده دو شهر مجاور اندیمشک و دزفول، از سال‌های قبل در جاده ارتباطی دو شهر و در اطراف پایگاه چهارم شکاری و دانشگاه جندی شاپور وجود داشته است. این موضوع با سقوط تابلوی ورودی شهر دزفول در اردیبهشت ماه سال گذشته شدت گرفت. در ۳۰ بهمن سال گذشته نیز درگیری‌هایی در این منطقه رخ داد. درگیری اخیر از شامگاه چهارشنبه ۲۹ اسفند آغاز شد.

وزیر خارجه #آمریکا قبل از سفر به #لبنان: فشارهای سیاسی و اقتصادی بر #ایران ادامه پیدا می‌کند

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به غرب آسیا در گفت‌وگویی که شبکه فاکس‌نیوز در بیت‌المقدس (اورشلیم) پیش از عزیمت به بیروت با او انجام داد از تداوم فشارهای سیاسی و اقتصادی بر ایران خبر داد. وزیر خارجه آمریکا گفت: «می‌بینید که ما اکنون شبه‌نظامیان [تحت حمایت ایران] در داخل عراق را گروه تروریستی اعلام کرده‌ایم. می‌بینید که [سران ارشد سپاه ایران] را شناسایی کرده‌ایم. شاهدید که ما موسسه‌های مالی و عوامل مالی که در انتقال غیرقانونی پول و در حمایت از حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله فعالیت داشتند را شناسایی کرده‌ایم. دولت آمریکا تلاش‌های جدی و گسترده‌‌ای را برای مقابله با اقدام‌های ایران در منطقه انجام داده است.» قرار است که وزیر خارجه آمریکا جمعه ۲۲ مارس/ ۲ فروردین با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و سعد الحریری، نخست‌وزیر این کشور درباره نگرانی آمریکا از قدرت روزافزون حزب‌الله لبنان در کابینه و پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کند. آمریکا از دولت لبنان خواسته بود منابع مالی دولتی را در اختیار حزب‌الله لبنان قرار ندهد. بریتانیا نیز حزب‌الله لبنان در هر دو شاخه نظامی و سیاسی آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. اتحادیه اروپا فقط شاخه نظامی حزب‌الله را به عنوان گروه تروریستی شناسایی کرده.

#حوثی‌های #یمن #عربستان سعودی را به مانع تراشی و کارشکنی در اجرای کامل #توافق_صلح #سوئد متهم کردند

انصارالله یمن عربستان سعودی را به کارشکنی در اجرای توافق مبادله اسرا در چارچوب توافق صلح سوئد متهم کرد. رئیس کمیته امور اسرای انصارالله و عضو هیأت مذاکره‌کننده صنعا در صفحه فیسبوک خود نوشت: اگر سازمان ملل بخواهد توافق مبادله اسرا را که تحت نظارت و ضمانت آن است، اجرایی کند باید سعودی‌ها را پای میز مذاکرات حاضر کند چون آنها مانع‌تراشی و کارشکنی می‌کنند. آنها هستند که تصمیم می‌گیرند و نه دولت یمن.» ماتیو تولر سفیر آمریکا در یمن روز گذشته از شورشیان حوثی نزدیک به ایران خواست «بلوغ سیاسی» خود را نشان دهند و به تعهدات خود در توافق صلح سوئد عمل کنند. هیأت‌های نمایندگی دولت یمن و شیعیان حوثی ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۲ آذر ۹۷) در مذاکراتی که با نظارت سازمان ملل در سوئد برگزار شده بود بر سر آتش‌بس در بندر الحدیده و تبادل اسرا به توافق رسیدند. بر اساس این توافق حوثی‌های یمن متعهد شده‌اند کنترل این بندر استراتژیک را در اختیار نیروهای محلی قرار دهند. سفیر آمریکا در یمن اعلام کرده که دولت آمریکا خواهان تجزیه یمن نیست.

وزارت خارجه #ایران: تصمیمات خلق‌الساعه #ترامپ منطقه را به سمت بحران‌های جدید سوق می‌دهد

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران جمعه ۲ فروردین در یک نشست خبری تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر شناسایی حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را محکوم کرد. قاسمی گفت: «تصمیمات خلق‌الساعه ترامپ، منطقه را به سمت بحران‌های جدیدی سوق می‌دهد. جولان بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت بخش اشغال شده سرزمین سوریه به شمار می‌رود و جز خاتمه اشغال هیچ راه حل دیگری برای آن متصور نمی‌توان شد.» سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه سخنانش تصمیم ترامپ را نمایانگر شکست سیاست‌های به تعبیر او «سازشکارانه» دانست و گفت جمهوری اسلامی ایران «به دقت تمامی تحولات آتی را رصد کرده و در همکاری و رایزنی با دولت سوریه و دیگر کشورها، سیاست‌های متناسب را اتخاذ خواهد کرد.» اتحادیه عرب و ترکیه هم بر حاکمیت سوریه بر بلندی‌های جولان تأکید کرده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه گذشته با انتشار پیامی غیرمنتظره گفته بود وقت آن رسیده که حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان به طور کامل به رسمیت شتاخته شود.

وزیران خارجه #ایران و #ترکیه قبل از آغاز نشست فوق‌العاده #سازمان_همکاری_اسلامی در #استانبول با هم دیدار و گفت‌وگو کردند

وزیران خارجه ایران و ترکیه در حاشیه نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. محمدجواد ظریف روز گذشته برای شرکت در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی عازم ترکیه شد. در پی حمله به دو مسجد مسلمانان در نیوزیلند که به کشته شدن بیش از ۵۰ نفر انجامید ایران پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی را داد. ترکیه ریاست دوره‌ای بر این سازمان را به عهده دارد. این نشست در استانبول در حال برگزاری است.