ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#آنگلا_مرکل، صدر اعظم آلمان، در خانه‌اش قرنطینه شد؛ در تماس با یک پزشک مبتلا به بیماری #کرونا بوده است

در شامگاه روز یک‌شنبه ۲۲ مارس/۳ فروردین، سخنگوی دولت آلمان، اشتفن زایبر، اعلام کرد که آنگلا مرکل باید در خانه‌اش تحت مراقبت ویژه قرار گیرد. معلوم شده که خانم مرکل در روز جمعه گذشته با پزشکی تماس داشته که اکنون مشخص شده به بیماری کرونا مبتلا است.

طغیان رودخانه راه ارتباطی ۵۴ روستا در استان هرمزگان را قطع کرد

عبدالحمید سعدینی، سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان شامگاه یکشنبه سوم فروردین گفت: بر اثر بارش باران و طغیان رودخانه جگین راه ارتباطی ۵۴ روستا در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد مسدود شده است. به گفته او بارش شدید باران در شامگاه شنبه دوم فروردین و طغیان رودخانه مسیر ارتباطی این روستاها با شهر قطع شده است اما روستاها می‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. او گفت که روستاها درگیر سیل و خسارت احتمالی به منازل مسکونی نیستند. پیش از این سازمان هواشناسی نسبت به افزایش بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در برخی استان‌ها هشدار داده بود.

نماینده ایران در #بانک_جهانی: ایران به نشست مجازی مشترک بانک جهانی و #صندوق_بین‌المللی_پول با کشورهای منطقه منا درباره پیامدهای اقتصادی #کرونا، دعوت نشده است

حسین میرشجاعیان، مشاور وزیر اقتصاد و «نماینده ایران در بانک جهانی» یکشنبه سوم فروردین در توییتر اعلام کرد ایران به نشست مشترک بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول که سه روز پیش به صورت مجازی و با حضور وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) برگزار شد، دعوت نشده است. میرشجاعیان این خبر را در واکنش به توییت فرید بالحج، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی، اعلام کرد. فرید بالحج در توییتر نوشته بود: بانک جهانی و صندوق بین‌المللی به صورت مجازی وزیران اقتصاد کشورهای منا را به‌دور هم جمع کرده تا درباره راه‌حلی برای حمایت از مردم و اقتصاد در شرایط ناشی از شیوع کرونا گفتگو کنند. او در ادامه گفته بود: این دو نهاد به‌دنبال نشست مذکور قول داده‌اند از کشورهای منطقه منا حمایت کنند. میرشجاعیان توییت بالحج را مورد خطاب قرار داده و نوشته است: ««ما از بانک جهانی و تیم منا تشکر و قدردانی می‌کنیم اما متأسفانه ایران به این اجلاس دعوت نشده است این در حالی است که این بیماری همه‌گیر و مسری نیازمند همکاری جهانی است و کشورهایی که درگیر این ویروس‌اند، نیازمند حمایت‌های جامع و مداوم بانک جهانی هستند». دولت جمهوری اسلامی پیشتر از صندوق بین‌المللی پول در خواست کرده بود برای مقابله با کرونا به ایران پنج میلیارد دلار کمک کند. صندوق بین‌المللی پول اما تاکنون به درخواست ایران جوابی نداده است.

#زلزله زاگرب پایتخت #کرواسی را لرزاند

صبح یکشنبه ۲۲ مارس/ سوم اسفند یک زمین لرزه به قدرت ۵,۳ ریشتر زاگرب، پایتخت کرواسی را لرزاند. براساس گزارش خبرگزاری‌ها این زلزله تلفات جانی نداشت اما موجب فروریختن ساختمان‌ها و زخمی شدن صدها تن از ساکنان زاگراب شد. به دنبال این زلزله، چندین پس لرزه دیگر نیز رخ داد و شهرندان زاگراب هراسان به خیابان آمدند. وزیر کشور کرواسی از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند و برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از یکدیگر فاصله بگیرند. در کرواسی تا به حال ۲۰۹ نمونه مثبت کرونا گزارش شده است.

یک #پرستار و یک #کارگر واحد نقلیه بیمارستان در قم به دلیل بیماری #کرونا جان دادند

علیرضا طریقی، رئیس نظام پرستاری استان قم یکشنبه سوم فروردین گفت که طاهره اسماعیلی، پرستار بیمارستان بهشتی و احمد سلیم‌آبادی کارگر واحد نقلیه بیمارستان کامکار این استان به علت بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. پیش از این هم مرگ حداقل پنج پرستار در استان گیلان، یک پرستار در تهران و یک پرستار در استان فارس به دلیل شیوع کرونا تایید شده بود. براساس گزارش وزارت بهداشت و درمان ایران، کرونا از آغاز اسفند که این وزارتخانه به صورت رسمی شیوع آن در ایران را تایید کرد تا ظهر سوم اسفند جان هزار و ۶۸۵ تن را گرفته و ۲۱ هزار و ۶۳۸ تن را مبتلا کرده است. کانون صنفی معلمان ایران هم در همین رابطه فوت دستکم ۲۱ معلم شاغل و بازنشسته در نقاط مختلف ایران به دلیل بیماری کرونا را تایید کرده است.

دادستان فردیس: #دستفروشان اگر به خیابان بیایند دستگیر می‌شوند

حسن جهان‌شاه‌لو، دادستان عمومی وانقلاب فردیس در استان البرز یکشنبه سوم اسفند در صفحه اینستاگرام خود نوشت؛ از امروز دستور دستگیری دستفروشانی که به خیابان بیایند را خواهد داد. مقام‌های دولتی در ایران شامگاه روز گذشته (شنبه) اعلام کردند که از صبح امروز به منظور مقابله با کرونا محدودیت‌های بیشتری برای رفت و آمد و ساعت کار مراکز خرید و تفریحی اعمال خواهد شد. بر این اساس فعالیت کلیه فروشگاه‌ها و مراکز خرید به استثناء مراکز فروش مواد غذایی و پمپ بنزین‌ها و نانوایی‌ها ممنوع خواهد بود. پیش از این شهرداری‌ها در تهران و سایر شهرها فعالیت دستفروشان را ممنوع اعلام کرده و قول داده بودند به دستفروشان از منابع دولت و بنیاد مستضعفان کمک مالی پرداخت شود. با گذشت نزدیک به دو هفته از این وعده تا دستفروشان هنوز کمک نقدی دریافت نکرده‌اند.

#روسیه برای مقابله با #کرونا وسایل و گروه‌های پزشکی به #ایتالیا می‌فرستد

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه یکشنبه ۲۲ مارس/ ۳ فروردین اعلام کرد؛ ۹ هواپیمای روسیه برای انتقال کمک‌های مسکو به ایتالیا آماده پرواز هستند. این کمک‌ها شامل نیروی انسانی و وسایل و امکانات بهداشتی خواهد بود. پیش از این رسانه‌های روسیه از آمادگی و قول ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به جوزپه کونته، نخست وزیری ایتالیا برای ارسال کمک خبر داده بودند. ایتالیا پس از افزایش آمار کشته شدگان ناشی از بیماری کرونا از تمامی دولت‌های جهان درخواست کمک کرده است. بر اساس آخرین گزارش سایت «ورلد مترز»، تا به حال ۵۳ هزار و ۵۷۸ نمونه مثبت کرونا در ایتالیا به ثبت رسیده است. کرونا جان ۴ هزار و ۸۲۵ تن را هم در این کشور گرفته است. همزمان با افزایش شمار بیماران و قربانیان کرونا، مقام‌های دولتی ایتالیا از کمبود تخت بیمارستانی، کادر پزشکی و درمانی و وسایل و امکانات بهداشتی و حفاظتی خبر داده و خواستار کمک سایر دولت‌ها شده‌اند. پوتین شنبه ۲۱ مارس در تماس تلفنی با کونته به او قول داد که وسایل مقابله به کرونا به این کشور ارسال کند. براساس اعلام وزارت دفاع روسیه؛ هواپیماهای نظامی روسیه هشت تیم ویروس شناس و پزشکان نظامی، مجموعه‌های ضدعفونی وسایل حمل و نقل و امکان عمومی و همچنین تجهیزات پزشکی ضروری را فوراً به ایتالیا تحویل خواهند داد. ارسال این کمک‌ها قرار است از امروز (یکشنبه ۲۲ مارس) آغاز شود.

آمار جدید وزارت بهداشت از #کرونا در ایران: ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شدند، ۱۶۸۵ نفر فوت کردند

آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر رسید. براساس گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت یکشنبه سوم فروردین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲۸ نفر به مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شده‌ و ۱۲۹ نفر از بیماران نیز جان خود را از دست داده‌اند. این ارقام تعداد کل مبتلایان را به ۲۱ هزار و ۶۳۸ بیمار و تعداد قربانیان کرونا را به ۱۶۸۵ نفر می‌رساند. به گفته جهانپور تاکنون ۷ هزار و ۹۱۳ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود پیدا کرده‌اند. طبق اعلام رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در یک روز گذشته در تهران ۲۴۹ نفر، قم ۱۷ نفر، گیلان ۳۸ نفر، اصفهان ۸۷ نفر، البرز ۶۰ نفر، مازندران ۳۶ نفر، مرکزی ۳۶ نفر، قزوین ۲۹ نفر، گلستان ۱۰ نفر، خراسان رضوی ۴۲ نفر، فارس ۲۶ نفر، لرستان ۳۳ نفر، آذربایجان شرقی ۵۷ نفر، خوزستان ۲۲ نفر، یزد ۸۴ نفر، زنجان ۲۸ نفر، کردستان ۱۶ نفر، اردبیل ۱۹ نفر، کرمانشاه ۷ نفر، کرمان ۸ نفر، همدان ۱۹ نفر، سیستان و بلوچستان ۱۵ نفر، هرمزگان ۲ نفر، خراسان جنوبی ۱۵ نفر، چهارمحال و بختیاری ۲ نفر، ایلام ۱۷ نفر، آذربایجان غربی ۲۸ نفر، خراسان شمالی ۲۶ نفر مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ ثبت شده‌اند.

حکومت #افغانستان می‌گوید ۲۷ تن از اعضای گروه #طالبان را کشته است

در حالی که قرار بود گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و حکومت افغانستان آغاز شود، وزارت دفاع ملی این کشور می‌گوید: در درگیری شامگاه شنبه دوم اسفند ۲۷ عضو گروه طالبان به شمول یک فرمانده برجسته آنان کشته شدند. برپایه اطلاعیه وزارت دفاع ملی افغانستان که یکشنبه سوم اسفند منتشر شد، نیروهای طالب شامگاه شنبه در دو اقدام جداگانه، بر بخش‌هایی از ولسوالی خان آباد و دشت ارچی قندوز حمله کردند و در ولسوالی امام صاحب قصد داشتند به نیروهای ملی دفاعی و امنیتی حمله کنند اما نیروهای دفاعی و امنیتی ۲۷ تن از طالبان از جمله «قاری حافظ» یکی از فرماندهان این گروه را کشتند و ۱۹ تن دیگر را زخمی کردند. گروه طالبان این ادعا را رد کرده و گفته است: در حملات هوایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز، جنگجویان این گروه نه بلکه غیرنظامیان کشته شده‌اند.

موارد ابتلا به کرونا در جهان از ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفت

بر اساس گزارش سایت «ورلد مترز» شمار کسانی که به ویروس کرونا (کووید 19) مبتلا شدند در جهان تا صبح یکشنبه سوم فروردین به ۳۰۷ هزار و ۲۷۷ نفر رسید. این ویروس و بیماری از آغاز تا به حال جان ۱۳ هزار و ۴۸ را هم گرفت. بر اساس گزارش رسمی دولت‌ها از آغاز شیوع این بیماری، همچنان ۹۲ هزار و ۳۷۲ نفر درمان شده‌اند. بیشترین شمار مبتلایان به این بیماری در چین است، ایتالیا در مکان دوم و امریکا در مکان سوم به عنوان کشورها با بیشترین افراد آلوده به ویروس کرونا هستند. اسپانیا، آلمان و ایران هم از دیگر کانون‌های شیوع کرونا به شمار می‌روند.

حقوق #پرستاران_شرکتی افزایش نیافته است

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، یکشنبه سوم فروردین به نقل از تعدادی از پرستاران شرکتی بیمارستان‌های مشهد گزارش کرد؛ افزایش حقوق ۵۰درصدی که شامل حال تمام کارکنان تبصره‌ای، پیمانی، طرحی و یا تمدید طرحی می‌شود، شامل حال پرستاران ۱۰۰ ساعته یا همان شرکتی نمی‌شود. این پرستاران که به صورت قراردادهای موقت، به واسطه شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی جذب می‌شوند، در شرایطی مشمول افزایش حقوق نمی‌شوند که همانند سایر پرستاران کار می‌کنند و حتی مزایای کمتری دریافت می‌کنند. خانه پرستار اسفند امسال در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران خواستار افزایش حقوق برابر تمامی پرستاران شده بود. پرستاران همچنین خواستار توقف طرح استخدام پرستار برای هشتاد و نه روز شده بودند. وزارت بهداشت و درمان ایران پس از شیوع کرونا آگهی استخدام پرستار با قراردادهای ۸۹ روزه منتشر کرد.