ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#سخنگوی_دولت: روحانی بارها از #سپاه برای #امنیت و #عمران کمک خواسته و روی حمایت این نهاد در امور مختلف حساب باز کرده است

#نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به انتقاد از اظهارات #حسن_روحانی در جمع فرماندهان #ارتش گفت: #سپاه در نگاه #رئیس‌جمهوری ازچنان جایگاهی برخوردار است که او بارها برای حل مشکلات و اعتلای ایران خواستار نقش‌آفرینی این نهاد انقلابی شده و برای آینده هم حتما روی پشتیبانی این نهاد در امور مختلف حساب باز کرده است.

مدیران #بیمارستان_کمالی #کرج یک کودک را به دلیل ناتوانی مالی ترخیص نمی‌کنند

ولی‌نژاد ساکن کرج گفته که مدیران #بیمارستان_کمالی #کرج خواهرزاده تازه متولد شده‌اش را به دلیل ناتوانی مالی و عدم پرداخت #هزینه‌_بیمارستان ترخیص نمی‌کنند. مدیر این بیمارستان دولتی هم بدون تکذیب این خبر گفته است که بهتر بود خانواده کودک به رئیس بیمارستان مراجعه می‌کردند تا کمک‌شان می‌کرد. این کودک ۲۷ فروردین متولد و مادرش ۱ اردیبهشت از بیمارستان مرخص شد.

تجلیل #خامنه‎ای از فرمانده ارتش برای انتقاد از #حسن_روحانی

علی خامنه‌ای رهبر ایران در دیدار با فرمانده کل ارتش و فرماندهان نیروی زمینی از عبدالرحیم موسوی به خاطر انتقاد از حسن روحانی، رئیس جمهوری تجلیل کرد. فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از خانواده‎ کشته‎شدگان ایران در سوریه از کنایه حسن روحانی به سپاه پاسداران در روز ارتش انتقاد کرده بود. فرمانده ارتش بدون نام بردن از روحانی گفته بود کسانی که از سپاه برای ورود به حوزه‎های غیر نظامی انتقاد می‎کنند با دشمن هم مسیر شده‎اند. در روزهای اخیر ستایش رئیس‌جمهوری ایران از ارتش برای «عدم ورود ارتش به بازی‌های سیاسی و اینکه نام ارتشی‌ها در فسادهای مالی دیده نمی‌شود»، بازتاب گسترده‎ای در رسانه‎های داخلی و خارجی پیدا کرد. اکنون رهبر ایران موضع فرمانده ارتش در مقابل روحانی را «انقلابی و وحدت‌آفرین» خوانده است.

تجمع #بازنشستگان #بانک_ملی و #معدن_زغال‌سنگ_البرزغربی #گیلان

#بازنشستگان #بانک_ملی دوم اردیبهشت، در اعتراض به عدم اجرای همسان‌سازی حقوق‌ها در برابر ساختمان مرکزی بانک تجمع کردند. آنها خواستار بازگشایی #کانون_بازنشستگان هم هستند. همزمان بازنشستگان #معدن زغال‌سنگ_البرزغربی #گیلان هم در برابر ساختمان #ایمیدرو در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. خواسته معترضان پرداخت #مطالبات_معوق بود.

یک سوم جمعیت #آلمان با #فقر روبرو است

یک بررسی نشان می‌دهد که ۲۱,۳ میلیون، یک‌سوم، جمعیت بالای ۱۶ سال #آلمان درآمد ماهیانه کمتر از ۹۸۵ یورو دارد. ۴,۹ میلیون تن هم هر دو روز یکبار به #غدای_کامل دسترسی دارند. ۱۲,۸ میلیون- یک‎‎پنجم جمعیت هم تعطیلات را به ناچار در خانه می‌مانند.

کارگران #فولاد_قزوین در اعتراض به اخراج همکاران خود تجمع کردند

مدیران شرکت #فولاد_قزوین مانع ورود ۱۰۰ تن از #کارگران این شرکت شدند.۲۰۰ #کارگر کارخانه که سه ماه #دستمزد_معوق دارند با تجمع در مقابل فرمانداری #تاکستان خواستار بازگشت به کار همه کارگران و پرداخت مطالبات معوق شدند.

#محمدحسین_حیدری، مدیرمسئول «دولت بهار»، وب‌سایت حامیان #احمدی‌نژاد در منزل شخصی‌اش دستگیر شد

وب‌سایت خبری «دولت بهار»، وابسته به حامیان #محمود_احمدی‌نژاد از بازداشت #محمدحسین_حیدری، مدیرمسئول این سایت در منزل شخصی‌اش خبر داد. مرجع دستگیری او و محل نگهداری‌اش مشخص نیست. #دولت_بهار به مرکز اطلاع‌رسانی اصلی اقدامات رئیس‌جمهوری پیشین ایران بدل شده و نامه‌های سرگشاده او و حلقه یاران نزدیکش همچون اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی به مقام‌های حکومتی و گفتگوهای جنجالی آنها را منتشر می‌کند. بقایی و رحیم‌مشایی اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

#نبی_تاجیما، #پیرترین_انسان_جهان در ۱۱۷ سالگی در گذشت

#نبی_تاجیما، زن ۱۱۷ ساله ژاپنی و #مسن‎ترین_انسان_شناخته‎شده_جهان یکم شنبه اردیبهشت/ ۲۱ آوریل در گذشت. او روز گذشته در بیمارستانی در کاگوشیمای ژاپن، به مرگ طبیعی از دنیا رفت. او‎ مسن‌ترین انسان ژاپنی شناخته شده در طول تاریخ است. او ۹ فرزند داشت و همسرش در سن ۹۵ سالگی در سال ۱۹۹۱ از دنیا رفته بود. او علت عمر طولانی‎اش را مصرف ماهی و کار می‎داند. تاجیما در رتبه سوم جدول رکورد #کهن‎سال‎ترین_انسان‎های_جهان قرار دارد. پیرترین انسان جهان ۱۲۲ سال ۱۶۴ روز زندگی کرد و در سال ۱۹۹۷ درگذشت. همه ۱۰ نفر نخست جدول کهن سال‎ترین انسان‎های جهان زن بودند. با مرگ تاجیما، اکنون چیو میاکو، یک زن ژاپنی دیگر با ۱۱۶ سال سن، عنوان مسن‎ترین انسان زنده جهان را به دست آورد.

حمله #انتحاری به یک مرکز توزیع شناسنامه در غرب #کابل به جان‌باختن دست‌کم ۳۱ تن و مجروح‌شدن بیش از ۵۴ تن دیگر انجامید

یک مهاجم انتحاری خود را در یک مرکز ثبت‌نام و توزیع شناسنامه به واجدان شرایط رأی‌دهی در غرب کابل منفجر کرد. انفجار انتحاری در این مرکز که در محله «قلعه‌ناظر» پایتخت افغانستان واقع است، دست‌کم ۳۱ کشته و ۵۴ زخمی برجای گذاشت اما شمار قربانیان شاید افزایش یابد. روزنامه هشت صبح از ایستادن شمار زیادی از مردم در صف این مرکز هنگام انفجار خبر داده بود. اغلب ساکنان محله وقوع این حمله در غرب کابل را اقلیت هزاره تشکیل می‌دهند و گروه «دولت اسلامی» (داعش) چندین‌بار مسئولیت حملات به این منطقه را برعهده گرفته. این انفجار پس از چندین هفته آرامش در کابل رخ داد. پایتخت افغانستان در ماه‌های اخیر هدف حملات شدت‌گرفته طالبان و داعش قرار داشته.

#صدا و سیما برای #جام_جهانی فوتبال ۲۰۱۸ #گزارشگر به روسیه نمی‌فرستد

علی اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه #صدا_و_سیما احتمال حضور گزارشگران ایرانی در روسیه را «بعید دانست». به گفته او از آنجایی که در سال‎های گذشته حضور گزارشگران ایرانی در کشورهای میزبان «تأثیرگذار و موفق نبوده»، امسال صدا و سیما هیچ تصمیمی مبنی بر اعزام گزارشگر ایرانی به جام‎جهانی ندارد.

نشست #سران_سه_قوه ایران عصر یکشنبه دوم اردیبهشت در صحن علنی #مجلس به مسائل کشوری اختصاص می‌یابد

حسن #روحانی، #علی_لاریجانی و صادق #آملی_لاریجانی، سران سه قوه #مجریه و #مقننه و #قضائیه عصر یکشنبه دوم اردیبهشت برای بررسی چالش‌ها و مسئله‌های کشوری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سخنرانی می‌پردازد. به گفته #بهروز_نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران، نمایندگان سه فراکسیون سیاسی مجلس (ولایی، مستقلین ولایی و امید) نیز علاوه بر روسای قوا در مورد چالش‌های کشور صحبت خواهند کرد. وزرای کابینه و اعضای شورای عالی قضائی در کنار نمایندگان مجلس در این نشست حضور خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ساری: کیفیت و کمیت #آب_کشاورزی در #مازندران کاهش یافته، تنها راه‎حل تغییر الگوی کشت است

محمدعلی بهمنیار، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ساری با تأکید بر اینکه کیفیت و کمیت #آب همبسته هستند گفت در #مازندران «شوری آب در حال افزایش است، زیرا بیلان منفی #آب_زیرزمینی موجب شور شدن می‎شود». او گفته با توجه به افزایش ورود #مهاجران_اقلیمی به مازندران باید از طریق تغییر الگوی کشت در مصرف آب صرفه‎جویی کرد. به گفته او، آبیاری قطره‎ای برنج مصرف آب را به نصف کاهش خواهد داد.

#کیهان: از مأمور کتک‌زننده تقدیر شود

#روزنامه_کیهان در یادداشت شماره دوم اردیبهشت خود انتقادها به بدرفتاری یک مأمور زن گشت ارشاد با زن جوانی در یکی از پارک‎های تهران را «جوسازی‌های پلشت و شرم‌آور» خواند. این روزنامه از فرمانده نیروی انتظامی خواسته «از پلیس زن وظیفه‌شناس تقدیری شایسته کند و این تقدیر را رسما و با شجاعت مثال‌زدنی خود به همگان اعلام کند». کیهان در گزارش خود از ویدیوی این حادثه نوشته: «فیلم به وضوح نشان می‌دهد که اقدام پلیس زن در حد یک تذکر قانونی و خیرخواهانه و حرکت زن کشف حجاب کرده، فریاد و فحاشی بوده است». روز گذشته طیبه سیاوشی، نماینده مجلس از تعلیق زن پلیس خبر داده بود.

جنجال برگزاری کنسرت در #برج_سلمان #مشهد: #کاظم_دبیری، رئیس اداره ارشاد مشهد به قید وثیقه آزاد شد

#کاظم_دبیری،‌ معاون مدیر کل و رییس اداره #ارشاد_مشهد پس از سه روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد. مبلغ این وثیقه هنوز گزارش نشده است. دبیری به دلیل آنچه «جریحه دار کردن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین مربوطه و ایجاد مزاحمت برای کاسبان #برج_سلمان» شهر #مشهد خوانده شده، بازداشت شده‌ بود. شنبه نیز هفت تن دیگر در ارتباط با این مسئله بازداشت شدند. ماجرا به سه شنبه شب ۲۸ فروردین بازمی‌گردد که در یک مراسم قرعه‌کشی برای اهدای جایزه به خریداران بازدیدکننده از برج سلمان کنسرتی برگزار شد و چند نفر رقصیدند.

خبرگزاری میزان: سعید مرتضوی در شمال بازداشت شد

خبرگزاری میزان از #بازداشت #سعید_مرتضوی، دادستان سابق تهران در یکی از شهرهای شمالی ایران خبر داد. #قاضی_مرتضوی که در پرونده #کهریزک به دو سال حبس قطعی محکوم شده است، در روزهای گذشته ناپدید شده بود. مقام‌های قضایی پیشتر از صدور قرار بازداشت او خبر داده بودند.

ایران گرم‌تر و #خشک‌تر می‌شود. تابستان امسال ۳۵ میلیون‌تن از جمعیت ایران با مشکلات ناشی از #کمبود_آب سروکار خواهند داشت

در #خشک‌ترین_سال تاریخ آب ایران از زمان ثبت آمار آن به سر می‌بریم. به گفته رضا #اردکانیان وزیر نیرو، تابستان امسال ۳۳۴ شهر با جمعیتی برابر ۳۵ میلیون تن در سرتاسر ایران در معرض «#تنش_آبی» قرار دارند و با مشکل تأمین آب مواجه خواهند بود. از این میان، وضعیت آبی ۱۰۷ شهر با جمعیتی بیش از ۱۷ میلیون قرمز پیش‌بینی می‌شود. در نیم قرن گذشته، میانگین ۱۰ ساله #بارش در ایران از ۲۵۰ میلیمتر به ۲۱۷ میلیمتر کاهش یافته. مشروح خبر به زودی در سایت زمانه.