ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بشار #اسد، رئیس جمهوری عربی #سوریه هرگونه مذاکره با #آمریکا را رد کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که بشار اسد در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی روسیه گفته است که مذاکره با ایالات متحده آمریکا بی‌فایده است. بخش‌هایی از این گفت‌وگو را دفتر رئیس جمهوری عربی سوریه منتشر کرده. اسد در بخشی از گفت‌وگو با شبکه ان تی وی روسیه می‌گوید: «مذاکره با آمریکا در حال حاضر حاصلی جز اتلاف وقت در بر ندارد. ما با آمریکایی‌ها فقط به این دلیل که آمریکایی هستند مذاکره نمی‌کنیم.» اسد در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی می‌گوید: «ما گمان نمی‌کنیم که سیاست خارجی آمریکا در قبال سوریه تغییر کرده باشد.» ارتش سوریه با بمباران مواضع شورشیان مخالف اسد و با شلیک توپخانه حملات خود به درعا را بعد از یک سال از سر گرفته است. ایالات متحده آمریکا به دولت سوریه هشدار داده. درعا در جنوب غربی سوریه، در نزدیکی بلندی‌های جولان و در مرز با اسرائیل قرار دارد.

ارتش #سوریه در منطقه استراتژیک #درعا در مرز با #اسرائیل با شلیک توپخانه و پرتاب بمب‌های بشکه‌ای مواضع شورشیان مخالف #اسد را هدف قرار داد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که حملات ارتش سوریه به درعا در جنوب غربی این کشور، در نزدیکی بلندی‌های جولان در مرز با اسرائیل با شلیک توپخانه و بمباران مواضع شورشیان مخالف اسد ادامه دارد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش داده که بالگردهای ارتش سوریه جمعه ۲۲ ژوئن/ ۱ تیر در استان درعا بیش از ۱۲ بمب بشکه‌ای به سوی مواضع شورشیان پرتاب کرده‌اند. اگر این خبر صحت داشته باشد، بعد از یک سال این نخستین بار است که ارتش سوریه بمب‌های بشکه‌ای را مجدداً به کار می‌گیرد. ژوئن سال گذشته ایالات متحده آمریکا، اردن و روسیه موفق شدند با حکومت اسد درباره برقراری آتش‌بس در استان درعا به توافق برسند. از آغاز هفته گذشته نخستین نشانه‌های از سرگیری درگیری‌ها در این منطقه استراتژیک مشاهده شده است. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه در درگیری‌های روز جمعه در استان درعا دست‌کم ۱۶ نفر که ۹ نفر آنان کودک‌اند کشته شده‌اند.

#پیونگ_‌یانگ و #سئول با دیدار خانواده‌های جدامانده از دوران جنگ کره در ماه اوت موافقت کردند

#کره_شمالی و #کره_جنوبی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که خانواده‌های جدامانده از دوران جنگ کره (۱۹۵۳ - ۱۹۵۰) از ۲۰ تا ۲۶ اوت سال جاری میلادی در شهر مونت کومگانگ کره شمالی با یکدیگر دیدار خواهند کرد. نزدیک به ۷۰ سال پس از آغاز جنگ کره هنوز هزاران نفر از خانواده‌های دو کره از یکدیگر جدا هستند. بسیاری از آن‌ها در این مدت فوت کرده‌اند بدون آن‌که بتوانند بستگان خود را که در بخش دیگر کره به‌سر می‌برند ببیند یا خبری از آن‌ها داشته باشند. دیدار خانواده‌های جدامانده بخشی از توافق‌های بین دو کره در ماه آوریل گذشته است. مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در این ماه با هم ملاقات و گفت‌وگو کردند. در بیانیه مشترک آمده است: «اعضای خانواده‌هایی که دیدار خواهند کرد از سوی دو طرف برگزیده شده‌اند.» فهرست نهایی این افراد تا چهارم اوت بین دو کشور مبادله خواهد شد. تنها ۵۷ هزار نفر در صلیب سرخ کره جنوبی ثبت نام کرده‌اند تا بتوانند بستگان خود را که هنوز زنده‌اند ملاقات کنند. بیشتر آن‌ها بیش از ۷۰ سال سن دارند.

#خشکسالی و #کمبود_آب #خشونت در خراسان شمالی را افزایش داد

ابراهیم محجوب معاون پیشگیری اداره کل دادگستری خراسان شمالی بدون بیان جزئیات «#خشکسالی و #کمبود_آب» را یکی از علل بروز #خشونت در مناطق روستایی این استان دانسته است. او گفته: در یکسال گذشته ۲۸ هزار و ۸۳۱ پرونده مربوط به خشونت وارد دستگاه قضایی این استان شده است. که در مقایسه با سال ۹۵، ۱۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. به گفته محجوب بیشترین آمار رشد پرونده قضایی مرتبط با خشونت در شهرستان شیروان با ۳۷ درصد و سپس در جاجرم ۱۹ درصد و اسفراین ۷ درصد بوده است. براساس گزارش سازمان هواشناسی، خراسان شمالی یکی از سه استان اول دچار خشکسالی شدید در ایران به شمار می‌رود. میزان بارش در این استان به نسبت گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته است.

فرماندار #اهواز: همه #کارگران #فولاد_اهواز که بازداشت شده بودند، آزاد شدند

فرماندار #اهواز تائید کرد که همه #کارگران #فولاد_اهواز که ۲۰ و ۲۱ خرداد بازداشت شده بودند، آزاد شدند. به گفته نبی‌الله خون میرزایی سرپرست فرمانداری اهواز تمامی این کارگران شامگاه پنجشنبه ۳۱ خرداد پس از «رایزنی با دادستان اهواز» آزاد شدند. این کارگران شامگاه ۲۰ و ۲۱ خرداد پس از تجمع اعتراضی و مسدود کردن راه‌آهن اهواز- تهران بازداشت شدند. مقام‌های قضایی خوزستان پیشتر از بازداشت بیش از ۵۰ کارگر خبر داده بودند. اما یک مقام آگاه در دادگستری اهواز که نامش فاش نشد، ۲۷ خرداد گفت: همه کارگران به غیر از حدود ۱۰ تن از آنان آزاد شده‌اند. این مقام قضایی اتهام کارگران بازداشت شده را «اخلال در نظم عمومی» و «تحریک سایر کارگران در تظاهرات اخیر» عنوان کرده و گفته بود که آنها به تدریج آزاد خواهند شد. کارگران فولاد اهواز ۳۰ خرداد مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان تجمع کردند و خواستار آزادی همکاران خود شدند.

#موحدی‌_کرمانی در نماز جمعه تهران گفت روحیه انزجار و تنفر از #آمریکا نجات‌دهنده ایران است

آیت‌الله محمدعلی #موحدی_‌کرمانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان در نماز جمعه تهران از کسانی که به‌گفته او خواهان #مذاکره_با_آمریکا هستند انتقاد کرد و گفت «باید با تمام وجود از آمریکا متنفر و منزجر بود». موحدی‌کرمانی که به‌عنوان امام جمعه سخنرانی می‌کرد گفت: «افرادی که می‌گویند شاید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل شود، مشکلی را حل نخواهند کرد.» ۲۶ خردادماه ۱۰۰ نفر از فعالان داخل و خارج از کشور با نوشتن نامه‌ای خطاب به مسئولان بلندپایه حکومت ایران خواستار بازنگری در تصمیمات اساسی و مذاکره مستقیم با آمریکا شدند. آن‌ها با اشاره به استقبال جهانی از دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی و «با توجه به وضعیت ناامن و پر خطر منطقه [خاورمیانه]»، از حکومت و دولت ایران خواستند که «شجاعانه اعلام کند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکاست تا قدمی در راه حل مشکلات و اختلافات برداشته شود.» این نامه با واکنش منفی بسیاری از مسئولان حکومتی مواجه شد. موحدی‌کرمانی در نماز جمعه گفت: «[آمریکا] به هیچ یک از وعده‌هایش عمل نکرده است. روحیه انزجار از آمریکا و تنفر از او و ایادی‌اش نجات‌دهنده است.»

#استاندار_تهران درباره #حضور_زنان_در_ورزشگاه‌ها: عجله نکنید، اجازه بدهید پله پله جلو برویم

محمد حسین مقیمی، استاندار تهران درباره اینکه آیا صدور مجوز حضور خانواده‌ها و بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای بازی فوتبال ایران و اسپانیا فتح بابی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها است، گفته: «عجله نکنید، اجازه دهید آهسته آهسته و پله پله جلو برویم. بگذارید در خصوص این اقدامی که انجام شده صحبت شود و نظرات بیان شود، بعد انشالله درباره حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقات فوتبال تصمیم گرفته می‌شود.» روز چهارشنبه در جریان مسابقه ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ زنان توانستند برای تماشای پخش زنده این مسابقه در استادیوم آزادی حضور یابند.

مرزبانی #جمهوری_آذربایجان اعلام کرد که مرزبانان این کشور در نقطه مرزی #گوی‌تپه #ایران با گروهی از افراد مسلح درگیر شده‌اند

مرزبانی جمهوری آذربایجان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در نخستین ساعات بامداد جمعه ۲ تیر در نزدیکی نقطه مرزی گوی‌تپه گروهی از افراد مسلح قصد داشتند از مرز عبور کنند که مرزبانان جمهوری آذربایجان با آنان درگیر شدند. در این درگیری مسلحانه فرمانده گروه گشتی مرزبانی آذربایجان در اثر اصابت گلوله مجروح شده و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته است. دادستانی نظامی جمهوری آذربایجان برای پیگیری این حادثه پرونده‌ای تشکیل داده است. فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پیش از این اعلام کرده بود که هیچ تردد غیر مجازی در مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان صورت نمی‌گیرد. نخست‌وزیر اسرائیل ۱۰ اردیبهشت سال جاری اسنادی از برنامه هسته‌ای ایران را ارائه داده بود. نتانیاهو ادعا کرده بود که این اسناد را مأموران موساد از طریق مرز ایران با جمهوری آذربایجان به اسرائیل منتقل کرده‌اند. جمهوری آذربایجان و اسرائیل با هم روابط دوستانه‌ای دارند.

#علی_گلمرادی، نماینده #مجلس: در استان #خوزستان نمی‌توان از #آب لوله‌ها حتی برای شست‌وشوی لباس و ظروف استفاده کرد

نماینده مردم ماهشهر، بندر امام خمینی، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که آب آشامیدنی در استان خوزستان از نظر بهداشتی قابل استفاده نیست. علی گلمرادی جمعه ۱ تیر به خبرگزاری‌های داخلی گفته است: «در خیلی نقاط استان حتی آب لوله‌ها برای شست‌وشوی البسه و ظروف هم استفاده نمی‌شود.» به گفته این نماینده مجلس در برخی نقاط فاضلاب وارد کارون می‌شود، تصفیه‌خانه‌ها فرسوده شده و جمعیت هم افزایش پیدا کرده و به همین سبب تأسیسات قدیمی پاسخگوی نیاز مردم نیست. گلمرادی اعلام کرده که در برخی شهرهای استان خوزستان آب جیره‌بندی شده و در برخی شهرها مانند امیدیه و هندیجان آب در برخی ساعت‌های روز قطع است.

دادگاه فدرال #شیکاگو یک تاجر ایرانی به نام #سعید_ولیدبیگی را به اتهام صدور تجهییزات موشکی به ایران محاکمه می‌کند

دادگاه فدرال شیکاگو سعید ولدبیگی تاجر ایرانی ۵۶ ساله را متهم کرده است که با قاچاق لوله‌های آلومنیوم، ورق‌های تیتانیوم و ورق‌های آکرلیک به پیشرفت برنامه موشکی سپاه پاسداران کمک کرده است. ولدبیگی متهم است که در سال ۲۰۱۱ تلاش کرده از طریق بلژیک و مالزی اقلام یاد شده را که در آمریکا تهیه کرده بوده به ایران ارسال کند. این فلزات در صنایع هوافضا هم کاربرد دارند. پرونده این تاجر ایرانی در سال ۲۰۱۶ به جریان افتاد اما بعد از مذتی مسکوت ماند. اکنون با خروج آمریکا از برجام این پرونده یک بار دیگر به جریان افتاده است.

#طالبان در ادامه حملاتشان به نیروهای امنیتی در #افغانستان، در ولایت #بادغیس ۸ پلیس افغانستان را کشتند

طالبان در ادامه حملاتشان به نیروهای امنیتی در افغانستان، در ولایت بادغیس ۸ پلیس افغانستان را کشتند. یک مقام امنیتی در کابل به خبرگزاری رویترز گفته است بعد از انقراض آتش‌بس عید فطر، طالبان در تلاش‌اند که کنترل ۸ نقطه در ولایت بادغیس را به دست بگیرند. در سه روز گذشته طالبان در حملات جداگانه به پایگاه‌های نیروهای امنیتی افغانستان در مجموع ۳۸ پلیس افغانستان را کشته‌اند. علاوه بر این طالبان به یک شرکت راهسازی در ولایت قندهار در مرز پاکستان حمله کردند و ۱۳ مهندس و ۲۰ نیروی امنیتی را که حافظت از این شرکت را به عهده داشتند ربودند. دولت افغانستان در صدد مذاکره با طالبان است، دولت آمریکا هم از مذاکرات صلح حمایت کرده. طالبان که خواهان خروج نیروهای خارجی از افغانستان است ترجیح می‌دهد مستقیماً با دولت آمریکا گفت‌وگو کند. پادشاهی عربستان سعودی از اتش‌بس دولت افغانستان با طالبان حمایت کرده. منتقدان دولت افغانستان اما می‌گویند دولت اشرف غنی با اعلام آتش‌بس یک‌جانبه عملاً دست طالبان را در حمله به ولایت‌های افغانستان باز گذاشته است.