ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرخ تورم رسمی خرداد ۳۷,۶ درصد اعلام شد

مرکز آمار ایران نرخ تورم رسمی برای خرداد ۱۳۹۷ را ۳۷,۶ درصد اعلام کرد که نسبت به یک ماه قبل (اردیبهشت) ۳,۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. نرخ تورم نقطه به نقطه هم که میزان افزایش میانگین قیمت کالا و خدمات در یک سال گذشته را نشان می‌دهد، در خرداد امسال به ۵۰,۴ درصد رسید که به معنای افزایش حداقل ۵۰,۷ درصدی میانگین هزینه خانواده‌ها برای «کالا و خدمات یکسان» در مقایسه با خرداد یکسال قبل است. دولت جمهوری اسلامی بارها وعده کرده که روند صعودی نرخ تورم را کنترل کند اما از نیمه دوم سال قبل که نرخ تورم در مسیر صعودی قرار گرفت، اقدامات دولت بی‌نتیجه بوده است.

ادامه تغییر مسیر پروازهای مسافربری: شرکت هواپیمایی #الاتحاد امارات پروازها از فراز #تنگه_هرمز و #دریای_عمان را به حالت تعلیق درآورد

در ادامه تغییر مسیر پروازهای مسافربری، شرکت هواپیمایی #الاتحاد امارات،‌ دومین شرکت هواپیمایی بزرگ این کشور شنبه ۲۲ ژوئن / ۱ تیر اعلام کرد که پروازهای خود از فراز تنگه هرمز و دریای عمان را به حالت تعلیق در آورده است. این شرکت هواپیمایی تا اطلاع ثانوی از راههای هوایی جایگزین استفاده خواهد کرد. روز گذشته هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان و کانتاس استرالیا نیز همچون هواپیمایی بریتانیا (بریتیش ایرویز)، کی ال ام هلند و ایرفرانس فرانسه پروازهای خود بر فراز آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس و دریای عمان را به تعلیق درآوردند. لوفت‌هانزا، که بزرگترین شرکت هواپیمایی گفته است که پروازهایش به تهران ادامه خواهد یافت. شرکت هواپمایی الاتحاد پیشتر گفته بود که «طرح‌های اضطراری» آماده کرده است. این تحولات پس از آن رخ می‌دهد که با افزایش تنش‌های بین ایران و آمریکا،‌ سازمان فدرال هوانوردی آمریکا جمعه ۲۱ ژوئن/۳۱ خرداد پرواز همه هواپیماهای مسافربری را که در آمریکا به ثبت رسیده‌اند بر فراز آب‌های ایران در خلیج‌فارس و تنگه هرمز ممنوع کرد. گزارش مشروح درباره تعلیق پروازها را در زمانه بخوانید.

#برنجکاران #حمیدیه در استان #خوزستان در اعتراض به تامین نشدن #حق‌آبه کشت تابستانی #تجمع کردند

خبرگزاری صدا و سیما ایران شنبه یکم تیر گزارش کرد؛ صد تن از برنجکاران روستاهای مسیر کرخه تا هویزه در استان خوزستان در اعتراض به تامین نشدن حق‌آبه کشت تابستانی مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب کرخه در شهر حمیدیه تجمع کردند. دولت جمهوری اسلامی سال گذشته به دلیل آنچه که کمبود منابع آبی اعلام شد، کشت برنج در استان خوزستان را ممنوع اعلام کرد. امسال اما پس از جاری شدن سیل در خوزستان و دیگر مناطق ایران، استاندار خوزستان به کشاورزان قول داد که حق‌آبه کشت تابستانه آنها تامین شود. کشاورزان معترض اما گفتند که این وعده تحقق نیافته است و آنها برای کشت در فصل تابستان آب ندارند. شمار کشاورزان معترض حدود یکصد تن گزارش شده است.

رهبران سیاسی افغانستان برای شرکت در #اجلاس_صلح وارد #اسلام‌_آباد شدند

به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، ده‌ها رهبر سیاسی #افغانستان شنبه ۲۲ ژوئن / ۱ تیر در یک کنفرانس صلح در کشور همسایه پاکستان شرکت می‌کنند. این نشست سه‌روزه که قرار است برای گفتگوهای مستقیم صلح میان افغان‌ها راهگشا باشد، پیش از سفر هفته آینده اشرف غنی، رئیس‌جموری افغانستان به پاکستان برگزار می‌شود. غنی، مخالفان سیاسی‌اش و گروههای متنوعی از جامعه مدنی افغانستان در روزهای اخیر با زلمای خلیل‌زاد فرستاده ویژه ایالات متحده به افغانستان دیدار کردند. خلیل‌زاد در نظر دارد که دولت افغانستان، اپوزیسیون و طالبان را برای انجام گفتگوهای صلح متقاعد کند. هیچ نماینده‌ای از طالبان در دیدار روز شنبه رهبران سیاسی افغان در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان حضور ندارد. اما گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان که پیش از این با دولت غنی پیمان صلح امضا کرد و از فهرست تروریستی ایالات متحده خارج شد، در این کنفرانس حضور خواهد شد. توافق صلح حکمتیار با غنی به عنوان یک نقشه راه برای توافق با طالبان تبلیغ می‌شود.

سخنگوی #وزارت_خارجه_ایران: فارغ از تصمیم #آمریکا، #ایران با هر گونه تهدید علیه خود مقابله می‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران، عباس موسوی، سخنگوی وزارت حارجه ایران، شنبه ۲۲ ژوئن / ۱ تیر درباره تنش‌های اخیر با ایالات متحده گفت: «فارغ از هر تصمیمی که آن‌ها بگیرند، اجازه تجاوز به حریم جمهوری اسلامی را نمی‌دهیم و آماده هستیم که با هرگونه تهدید علیه تمامیت جمهوری اسلامی ایران مقابله کنیم.» موسوی همچنین گفت درصورتی که تعهدات سایر کشورها در برجام در قالب حرف و وعده باشد، ایران «قدم دوم خود را محکم برمی‌دارد.» او افزود که تهران فعلاً تصمیم گرفته است در قالب برجام عمل کند، اما در صورتی که کشورهای دیگر به تعهدات خود عمل نکنند، «تصمیم با با نظام و شورای عالی نظارت بر برجام است.» تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران ا زمان خروج دولت ایالات متحده از توافق هسته‌ای در سال گذشته رو به افزایش بوده است. مرحله جدید این تنش‌ها روز پنج‌شنبه گذشته آغاز شد. ایران با شلیک موشک زمینه به هوا پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک ایالات متحده را ساقط کرد. به ادعای تهران این پهپاد داخل مرزهای ایران در حال پرواز بوده است، اما واشنگتن ادعا می‌کند که حمله به پهپاد این کشور در آب‌های بین‌المللی رخ داده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده جمعه در واکنش به شلیک پهپاد گفت که از تصمیم حمله نظامی به ایران در لحظات آخر صرف‌نظر کرده است زیرا بیم کشته شدن ۱۵۰ نفر را داشته است. برخی کارشناسان این گفته ترامپ را چراغ سبزی برای مذاکرات با تهران دانستند. موسوی گفت: «تصمیمات ما منوط به تصمیمات آن‌ها نیست و با تجاوز چه با تهدید باشد و یا نباشد مقابله خواهیم کرد.»

آمریکا خواستار تشکیل جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل در باره ایران شد

منابع دیپلماتیک به خبرگزاری رویترز خبر دادند که آمریکا خواستار تشکیل جلسه غیرعلنی شورای امنیت در رابطه با ایران شده است. دفتر نمایندگی امریکا در سازمان ملل، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «ما، اعضای شورای امنیت را درجریان آخرین اطلاعات درباره تحولات مربوط به ایران و تحقیقات در موضوع حمله اخیر به نفت‌کش‌ها قرار می‌دهیم.». آمریکا درخواست کرده است که این جلسه دوشنبه همین هفته تشکیل شود. به دو نفتکش فرانت آلتر با پرچم جزایر مارشال، و کوکوکا کوریجوس با پرچم پاناما ۲۳ خرداد، همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن به تهران، در دریای عمان حمله شد. واشنگتن این اقدام را به ایران نسبت می‌دهد و تهران دست داشتن در انفجار نفتکش‌ها را رد می‌کند.