ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ترانه_علیدوستی به ۵ ماه زندان محکوم شد

گیسو فغفوری، خبرنگار روزنامه شرق در صفحه توییتر خود از محکومیت ۵ ماهه ترانه علیدوستی، بازیگر سینما خبر داد و نوشت: «ترانه علیدوستی با شکایت معاونت حقوقی و امور مجلس ننیروی انتظامی به ۵ ماه زندان محکوم شد. اتهامش توهین به نیروی‌ انتظامی است موضوع شکایت ناجا، بازنشر فیلم برخورد مأمور گشت ارشاد با یک خانم بود.» به‌گفته فغفوری، ترانه علیدوستی ۱۱ بهمن ۹۸ احضار شد ولی با قرار کفالت آزاد شد اکنون حکم حبس‌اش ابلاغ شده که «تا دو سال تعلیق دارد.» ویدئوی مورد نظر در روزهای پایانی فروردین‌ماه سال ۹۷ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در این ویدئو یکی از مأموران زن گشت ارشاد به دختری در یکی از پارک‌های تهران حمله می‌کند و او بیهوش روی زمین می‌افتد. ترانه علیدوستی در صفحه توییتر خود این ویدئو را بازنشر کرد و در توضیح آن نوشت: «حیف از اسم زن. حیف از اسم انسان. به مو و روسری دیگران چنگ‌زدن ارشاد نیست. حلقوم بچه‌های مردم رو فشردن برای ارزش‌های خودتون ارشاد نیست. توحش است! گشت خفقان و قلدری و بربریت. ما از این فیلم‌ها باز هم این سال‌ها دیدیم؛ ادای حیرت و برخورد با مأمور خاطی رو درنیارید لطفاً.» این توییت بعد حذف شد.

وزارت خارجه ایران تصویب قطعنامه وضعیت #حقوق_بشر ایران در نشست #شورای_حقوق_بشر سازمان ملل را «غرض‌ورزانه» خواند

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران طبق روال همیشگی، تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل را «گزینشی، غرض‌ورزانه، تقابل‌آمیز و با اهداف سیاسی» خواند و آن را محکوم کرد. موسوی جمهوری اسلامی را پای‌بندی به معاهدات بین‌المللی معرفی کرد و گفت حکومت ایران «در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می‌داند.» در روزهای گذشته ۳۹ سازمان مدافع حقوق بشر با ارسال نامه‌‌ای مشترک به کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل از آن‌ها خواسته‌ بودند در چهل‌‌ و سومین اجلاس این شورا از قطعنامه‌ درباره‌ وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران و تمدید مأموریت جاوید رحمان، گزارشگر ویژه‌ این سازمان در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران حمایت کنند. این قطعنامه با ۲۲ رأی موافق، هشت رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع تصویب شد.

رئیس اتاق ایران و عراق: طلب‌مان از #عراق را از طریق واردات کالاهای غیرتحریمی وصول خواهیم کرد

یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق ایران و عراق اعلام کرد که در سفر عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی به عراق، نحوه تسویه حساب بدهی این کشور به ایران که ناشی از صادرات برق و انرژی است، مشخص شد و قرار است از محل مطالبات ایران در حوزه برق و انرژی از عراق، خریدهای ایران از طریق بانک مرکزی به فروشنده تسویه شود. همچنین ارز مورد نیاز برای کالاهای خریداری شده توسط ایران را عراق می‌پردازد و کالا بدون دخالت عراق و از مبداء فروشنده به ایران می‌آید و مبالغ از طلب ایران پرداخت می‌شود. آل‌اسحاق افزود: «پرداخت پول از طریق واحدی است که TBI عراق آن را به عهده دارد. ما در اولین فرصت سفارشات کالایی خود را خواهیم داد و مقداری از طلب‌مان را از طریق واردات کالاهای غیرتحریمی وصول خواهیم کرد.» کالاهای تحریمی از این طریق نمی‌توانند وارد شوند. در حال حاضر مرزهای شمالی با عراق پا برجا است و ایران در حال مذاکره برای بازگشایی مرزهای جنوبی است که به‌گفته آل‌اسحاق احتمالاً این هفته یا هفته دیگر باز می‌شود.

#سازمان_جهانی_بهداشت: رکوردی در میزان گسترش ابتلا به #کرونا با ۱۸۳ هزار مورد ثبت‌شده در یک روز

سازمان جهانی بهداشت از رکورد افزایش ابتلا به ویروس جدید کرونا در سراسر جهان خبر داد. طبق آمار این سازمان شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در طی یک روز ۱۸۳۰۲۰ مورد افزایش یافته است که بیشتر آن‌ها در آمریکای شمالی و جنوبی با بیش از ۱۱۶۰۰۰ مورد جدید، ثبت شده است. در این میان برزیل براساس آمار رسمی، روز یکشنبه یکم تیر / ۲۱ ژوئن ۵۰۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ و ۵۰۶۱۷ مورد فوت بر اثر این ویروس را ثبت کرده است. بنا به گفته وزارت بهداشت برزیل، شمار کل مبتلایان در این کشور ۱۰۸۵۰۳۸ است. براساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، ابتلای دست‌کم ۸,۹ میلیون نفر در سراسر جهان تأیید شده است و حداقل ۴,۴ میلیون نفر بهبود یافته‌اند. همچنین بیش از ۴۶۷۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.