ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس بنیاد شهید: فقط یکی از شرکت‌های بنیاد شهید پنج هزار میلیارد تومان اختلاس کرده است

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید در مورد اختلاس‌ها در این نهاد به خبرگزاری تسنیم گفت: «هنوز ما حجم خسارت‌هایی که وارد شده و اختلاس‌هایی که اتفاق افتاده است نمی‌دانیم. روز‌های گذشته مدیرعامل فعلی بانک دی پیش من بود و گزارش می‌داد فقط یکی از شرکت‌ها حدود پنج هزار میلیارد تومان اختلاس انجام داده است.» قاضی‌زاده هاشمی افزود همین مدیر عامل بانک به او گفته «آن‌قدر این موضوع بزرگ بوده است که دیگر ما از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواستیم بیایند، ورود کنند و موضوع را بررسی کنند». رئیس بنیاد شهید افزود: «این فقط یک نمونه از بانک دی بود، حالا همین مسائل در مجموعه کوثر یا در مجموعه صندوق ذخیره شاهد و جا‌های مختلفی که خبرهایش هر از چند گاهی به گوش می‌رسد، هم تا حدی وجود دارد.» صندوق ذخیره شاهد زیر نظر بنیاد شهید است و ده‌ها شرکت از جمله در زمینه‌های انرژی، فن‌آوری، عمران و ساختمان، بازرگانی و کشاورزی در اختیار دارد. سازمان اقتصادی کوثر نیز از سازمان‌های مهم اقتصادی در ایران است که دارای بزرگترین کارخانه خوراک دام و طیور، دام‌داری، مزرعه و باغ‌های فراوان است و زیر نظر بنیاد شهید کار می‌کند. در سال‌های اخیر گروهی از مدیران بانک دی که از زیرمجموعه‌های صندوق ذخیره شاهد است، به دلیل اختلاس دستگیر شدند. روزنامه شرق ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ به نقل از یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، که نامش فاش نشد نوشت وام پنج میلیارد تومانی به شرکت گنجینه آتیه یکی از تخلف‌های صورت گرفته در بانک دی بنیاد شهید است. بانک دی بدون دریافت وثیقه و با پذیرش همه شرایط پنج میلیارد تومان وام به این شرکت پرداخت کرده بود. این بانک به شرکت آهن و فولاد لوشان نیز بدون دریافت وثیقه ۲۰ میلیارد تومان وام داده بود که ۱۱,۹ میلیارد تومان از این وام بازگشت داده نشده بود. روزنامه شرق نوشته بود چندین شرکت دیگر در مجموع با تخلف و تبانی ۱۱۷ میلیارد تومان از بانک دی تسهیلات دریافت کرده‌‌اند.

۷ تن از کارگران معترض کارخانه سیمان کارون توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به دنبال تجمع روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد کارگران کارخانه سیمان کارون و درگیری مدیر کارخانه با آنها، ۷ کارگر این کارخانه بازداشت شدند. کارگران در اعتراض به اخراج یکی از همکاران‌شان و ممانعت از ورود او به محل کار دست به اعتراض زده بودند. حسن اسیوند، رئیس اداره کار شهرستان مسجد سلیمان ضمن تایید بازداشت ۷ توسط نیروهای امنیتی، گفته «این بازداشت‌ها به‌دنبال درگیری مدیر کارخانه و عوامل او با تعدادی از کارگران صورت گرفته است.» حسن اسیوند بدون اشاره به هویت و محل نگهداری کارگران بازداشتی اضافه کرد: «در این خصوص طی روز جاری جلسه‌ای توسط شورای تامین شهرستان برگزار شد که اداره کار به حضور در این جلسه دعوت نشد. همچنین رونوشت نامه اخراج کارگر تعدیل شده نیز تاکنون به اداره کار ارسال نشده است.» کارخانه سیمان کارون واقع در شهر گلگیر از توابع شهرستان مسجدسلیمان در استان خوزستان است.

مأموران امنیتی آرام ابراهیمی از فعالان صنفی معلمان سنندج را هم بازداشت کردند

در ادامه بازداشت فعالان صنفی معلمان در ایران، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران خبر داد که مأموران امنیتی جمهوری اسلامی آرام ابراهیمی از فعالان صنفی سنندج را هم ساعت دو بامداد چهارشنبه یکم تیر در منزل پدریش در سنندج دستگیر کرده‌اند. هنوز از نهاد بازداشت‌کنندە و علت این دستگیری اطلاعی در دست نیست. این بازداشت در حالی صورت می‌گیرد که غیاث نعمتی، صلاح حاجی میرزایی، محمدرضا مردادی و بهزاد قوامی، از فعالان صنفی معلمان سنندج از روز پنج‌شنبه ۲۶ خرداد در بازداشت و در بلاتکلیفی به سر می‌برند و رضا طهماسبی یکی دیگر از فعالان انجمن صنفی معلمان سنندج‌ نیز روز دوشنبه ۳۰ خرداد بازداشت شد. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران گفته است که هر نوع برخورد قهری، با فعالان صنفی را اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی می‌داند و «انتظار دارد که با درایت برخی از مسئولان، این برخوردهای غیرقانونی برچیده شود و آرامش به جامعه فرهنگیان کشور باز گردد».

رئیس قوه قضائیه می‌گوید خمینی در برابر افرادی که در مقابل نظام می‌ایستادند «هیچ گذشتی نداشت»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی چهارشنبه اول تیر بر سر مقبره روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران درباره خصوصیات خمینی گفت او «نسبت به مسائل دینی و نسبت به اصل نظام اسلامی و حتی نسبت به نظامات جامعه ما بسیار حساس بودند و چنان‌چه کسانی می‌خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند و به نظام اسلامی لطمه وارد کنند، حضرت امام هیچ گذشتی در قبال چنین افرادی نداشتند». اژه‌ای هم‌چنین گفت خمینی «به همه مسئولان در خصوص متحد و همدل بودن و اجتناب از اختلافات» تأکید می‌کرد. غلامحسین محسنی اژه‌ای در زمان کشتار صدها زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ نماینده وقت دستگاه قضایی در وزارت اطلاعات بود و از مجریان این کشتار محسوب می‌شود. نام محسنی اژه‌ای در ۴۳ سال گذشته همواره با پرونده‌های مهم و حساس در رده‌های بالای امنیتی گره خورده است.