ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#عبدالرشید_دوستم پس از ۱۴ ماه تبعید به #کابل بازگشت ــ یک انفجار #انتحاری در فرودگاه محل ورود او ۱۱ تن را کشت

#عبدالرشید_دوستم، معاون اول جنجالی رئیس‌جمهوری #افغانستان یکشنبه ۳۰ تیر به افغانستان بازگشت. دوستم، جنگ‌سالار و موسس حزب «جنبش ملی اسلامی افغانستان» به خاطر بی‌رحمی‌هایش شناخته شده است. او به اتهام آزار جنسی تحت تعقیب قرار داشت که سال گذشته به ترکیه رفت. #احمد_ایشچی، از مخالفان سیاسی دوستم و معاون پیشین حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان، معاون اول رئیس‌جمهوری را متهم کرده بود که ۵ آذر ۱۳۹۵ احضارش کرده و به سربازانش دستور ضرب‌و‌شتم و تجاوز به او را داده است. در هفته‌های اخیر حامیان او در ولایت #فاریاب دست به اعتراض زدند و خواستار بازگشت دوستم شدند. دوستم پس از ورود خواهان پایان اعتراض‌ها شد. او بر اساس توافق انجام‌شده با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان از ترکیه بازگشت. یک مهاجم #انتحاری پس از ورود دوستم به #فرودگاه_کابل خود را در نزدیکی آن فرودگاه منفجر کرد که بر اثر آن دست‌کم ۱۱ تن کشته و ۱۴ تن زخمی شده‌اند. به معاون اول رئیس‌جمهوری افغانستان و همراهان او آسیبی وارد نشد.

#زلزله ۵,۹ ریشتری #تازه‌آباد #کرمانشاه تا کنون ۱۴۶ مصدوم بر جای گذاشته

پیرحسین کولیوند، سرپرست #سازمان_اورژانس ایران اعلام کرد که تا این لحظه ۱۴۶ تن در #زلزله ۵,۹ ریشتری یکشنبه ۳۱ تیر در #تازه‌آباد #کرمانشاه مصدوم شده‌اند. به گفته او، یک تن با اورژانس هوایی و ۲۰ تن با آمبولانس به دلیل شدت مصدومیت به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. زلزله امروز که ۱۴:۳۰ به وقت محلی رخ داد، در شهرستان‌‌های ثلاث باباجانی، کرند، پاوه، سرپل ذهاب و جوانرود به شکستگی شیشه‌ها و ایجاد ترک‌ در دیوار خانه‌های روستایی و شهری منجر شده است. پس از آن ۳۲ پس‌لرزه رخ داد. در مسیر شرق به غرب جاده جوانرود ـ ثلاث باباجانی نیز کوه ریزش کرده و ترافیک سنگین در این مسیر به وجود آورده است. کرمانشاه در ۲۱ آبان گذشته زلزله‌ای ۷,۳ ریشتری را از سر گذارند. در زلزله آبان‌ماه ۵۶۹ نفر جان خود را از دست دادند، هزاران نفر زخمی شدند و حدود ۷۰۰۰۰ تن بی‌خانمان شدند. بیشترین تلفات این زلزله مربوط به شهر سرپل ذهاب بود.

آتش‌سوزی در برج #پارامیس مهار شد

جلال ملکی، سخنگوی #سازمان_آتش‌نشانی از مهار آتش‌سوزی برج #پارامیس خبر داد. به گفته او، ۸۰ تن از ساکنان ساختمان تخلیه شده‌اند و شماری هنوز روی پشت بام هستند که «با رعایت نکات ایمنی» به تدریج خارج خواهند شد. برج ۲۱ طبقه پارامیس در شهرک راه‌آهن تهران حدود ۱۵ عصر یکشنبه ۳۱ تیر دچار حریق شد و عده‌ای در آن گرفتار شدند. به گزارش «ایران»، تا کنون این حادثه ۳۰ مصدوم بر جای گذاشته که ۲۴ تن به صورت سرپایی مداوا شده‌اند. هنوز علت این حادثه مشخص نشده است.

وکیل #هنگامه_شهیدی، #روزنامه‌نگار_زندانی: پرونده موکلم به اتهام همکاری با آمدنیوز به دادگاه ارسال شده است

#مصطفی_ترک_همدانی، وکیل #هنگامه_شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی می‌گوید که موکل او یکی از متهمان به همکاری با کانال خبری «آمدنیوز» در خارج از کشور است. به گفته ترک همدانی، برای هنگامه شهیدی کیفرخواست جداگانه‌ای صادر و به دادگاه انقلاب ارسال شده اما دادگاه هنوز پرونده را وصول نکرده است. این وکیل دادگستری از مفتوح‌بودن پرونده دیگر متهمان به همکاری با آمدنیوز خبر داد. به گفته ترک همدانی، هنگامه شهیدی ۱۹ اسفند ۹۵ نیز به اتهام «ارتباط با کانال خبری آمدنیوز» بازداشت و پس از شش ماه با قرار وثیقه آزاد شده بود. شهیدی اسفند گذشته گفته بود که «هرگونه ارتباطی» با آمدنیوز را تکذیب می‌کند. به گزارش خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه این روزنامه‌نگار و فعال مدنی برای مخفی ماندن از ماسک استفاده کرده و در جزیره کیش شناسایی و بازداشت و به زندان معرفی شده است. هنگامه شهیدی، عضو حزب #اعتماد_ملی و مشاور #مهدی_کروبی در امور زنان در انتخابات سال ۸۸، مرداد ۹۶ در اعتراض به «بلاتکلیفی و نیز عدم مسئولیت‌پذیری مسئولان قضایی» در بند ۲۴۱ زندان #اوین اعتصاب غذای خشک کرد. در اثر اعتصاب غذا کلیه، مثانه و روده او آسیب دیده است. کانال تلگرامی آمدنیوز در جریان #اعتراضات_سرتاسری دی گذشته پس از اعتراض وزیر ارتباطات ایران به مدیر نرم افزار پیام رسان تلگرام به اتهام نقض «ممنوعیت دعوت به خشونت» مسدود شد اما با نام «صدای مردم» مجدداً به راه افتاد. این کانال خبری با اتهام انتشار اخبار جعلی روبه‌رو است.

پیش‌نویس قانون اساسی جدید #کوبا راه قانونی‌شدن #ازدواج_دو_هم‌جنس را هموار می‌کند

پیش‌نویس قانون اساسی جدید #کوبا راه را برای قانونی‌شدن #ازدواج_هم‌جنس‌گرایان در این کشور هموار می‌کند. کوبا در دهه اخیر و با حمایت #ماریلا_کاسترو ــ برادرزاده #فیدل_کاسترو، رهبر درگذشته انقلاب ۱۹۵۹ و دختر رائول، رئیس‌جمهوری پیشین ــ از حقوق #دگرباشان، پیشرفت‌های چشمگیری در این رابطه داشته است. اما پیشنهادهای مطرح‌شده برای قانونی‌کردن #ازدواج_دو_هم‌جنس در بوروکراسی این کشور معطل مانده بود. قانون اساسی جدید تأهل را بین دو «فرد» و نه بین «یک زن و یک مرد» تعریف کرده است. یک کمیسیون دولتی به ریاست #میگل_دیاز_کانل، رئیس‌جمهوری جدید کوبا اخیراً پیشنهاد قانون اساسی تازه‌ای را داده است که بر اساس آن مالکیت خصوصی و بازار آزاد نیز به رسمیت شناخته می‌شوند. این قانون اساسی باید در همه‌پرسی به تأیید مردم برسد.

از میان ۱۷۷ سد بزرگ ایران ۷۸ سد کمتر از ۴۰ درصد آب دارند

با وجود رشد ۱۲ درصدی بارش‌ها در بهار ۹۷، از میان ۱۷۷ سد بزرگ ایران ۷۸ سد کمتر از ۴۰ درصد آب دارند. خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در گزارشی نوشته به سبب کمبود بارش، نسبت به سال گذشته آب ورودی به سدها ۳۳ درصد و آب خروجی ۲۸ درصد افت داشته است. در مجموع به طور میانگین تنها ۴۹ درصد مخازن سدها از آب پُر است. کاهش ارتفاع و ذخیره آب سدها، نیروگاه برقابی را هم برای تولید انرژی دچار مشکل کرده است. قطع برق و کمبود آب اعتراضات گسترده‌ای را در ایران دامن زده است. ایران خشک‌ترین سال‌ آبی خود ـ از زمان ثبت این آمارهاـ را از سر می‌گذارند.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: اطلاعات متقن داریم که در ۱۸ ماه گذشته دولت #آمریکا به دنبال #حمله_نظامی به #ایران بود

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته «درست است که آمریکا در ظاهر حرفی از تهدید نظامی نمی‌زند اما اطلاعات متقن داریم که در یک سال و نیم اخیر دولت جدید آمریکا تلاش داشت تا ارتش این کشور را وادار به تهاجم نظامی به ایران کند، اما فرماندهان ارتش جلوی آن را گرفته‌اند». بالاترین مقام نظامی ایران در ادامه نسبت به برنامه‌های دولت فعلی آمریکا هشدار داده و گفته «باید برای هر اتفاقی آماده باشیم». گمانه‌زنی‌ها درباره درگیری نظامی تهران با اسرائیل و آمریکا در شش ماه گذشته و پس از ورود پهپاد ایرانی به خاک اسرائیل مجدداً بالا گرفت. اسرائیل در واکنشی تلافی‌جویانه پایگاه تی‌۴ را بمباران کرد. در ماه‌های گذشته گزارشاتی منتشر شد که بنابر آنها معاون رئیس سابق موساد گفته بود در همان سالی که علی خامنه‌ای، رهیر جمهوری اسلامی با مذاکرات عمان موافقت کرد، بنیامین نتانیاهو دستور حمله نظامی به ایران را صادر کرده بود، اما از این تصمیم برگشت. در تازه ترین تحول نیز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۷ نیز حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران هشدار داده که جنگ با ایران مادر همه جنگ‌هاست.

#دگرباشان معترض اسرائیلی در برابر خانه #نتانیاهو تجمع کردند و یک شاهراه در #تل‌آویو را بستند

#دگرباشان جنسی یکشنبه ۳۱ تیر / ۲۲ ژوئیه در برابر خانه #بنیامین_نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور تجمع کردند و در اعتراض شعار می‌دادند: «نتانیاهو #هم‌جنس‌گراهراس [#هموفوب] است، ما به خیابان‌ها ریخته‌ایم/ برابری وجود ندارد، تبعیض در کار است، حکومت را ساقط می‌کنیم». آنها که امروز دست به اعتصاب زده بودند، به جای حضور در محل کار، شاهراه آیالون در تل‌آویو را مسدود کردند. هفته گذشته پارلمان اسرائیل قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، زنان مجرد و دیگر زنان می‌توانند از دولت برای بچه‌دارشدن از طریق اجاره رحم، کمک درخواست کنند اما مردان مجرد و مردان هم‌جنس‌گرا از این حق محروم شده‌اند. قرار بود متممی برای قائل‌شدن این حق برای مردان نیز تصویب شود اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از ارائه این متمم منصرف شد. ائتلاف حاکم او بر #اسرائیل احزاب راست افراطی را در خود جای داده که به دلیل تعصب دینی با هم‌جنس‌گرایی و دگرباشی جنسی مخالفند.

هزاران داوطلب بریتانیایی برای یک‌ربع #پروانه‌ها را‌ می‌شمرند

بریتانیا در حال برگزاری یک کارزار بزرگ «#شمارش_پروانه‌ها» است؛ کمکی به متخصصان تا وضعیت حیات وحش و #محیط_زیست را ارزیابی کنند. هزاران‌ داوطلب در این کارزار ۱۵ دقیقه باید وقت صرف شمردن پروانه‌هایی از گونه‌های مختلف کنند. این کارزار از ۲۰۱۰ و به ابتکار خیریه «حفاظت از پروانه‌ها» آغاز شده. سال گذشته در سرشماری جمعیت پروانه‌ها ۶۰ هزار داوطلب شرکت کردند. امسال گرم‌ترین تابستان بریتانیا پس از مدت‌هاست. کارشناسان حفاظت از پروانه‌ها می‌گویند که پروانه به سرعت به تغییرات زیست‌محیطی واکنش نشان می‌دهد و به همین خاطر یک شاخص تنوع زیستی فوق‌العاده به حساب می‌آید. این کارزار ۲۰ ژوئیه / ۲۹ تیر آغاز شده و تا ۱۲ اوت ادامه خواهد داشت.

دو فرد محکوم به قتل و #کودک‌آزاری #ندا، دختر هفت ساله و #امیرحسین، پسر ۱۰ ساله در ملاء عام در #مشهد #اعدام شدند

در #مشهد دو محکوم به قتل در ملاء عام اعدام شدند. یکی از آنها میوه‌فروشی ۴۱ ساله بود که در اوایل امسال، #ندا، دختر هفت ساله افغان را در مشهد پس از تجاوز جنسی به قتل رساند. دیگری «سجاد.ر»، جوانی ۲۷ ساله بود که #امیرحسین، یک کودک ۱۰ ساله مشهدی را ربود و پس از تجاوز، او را در جاده فرعی شهرک صنعتی مشهد به قتل رساند. هر دو به جرم‌شان اعتراف کرده بودند. حکم این افراد با وجود انتقادهای جدی نهادهای حقوق بشری از برگزار کردن #اعدام_در_ملاء_عام در ایران اجرا شده است.

دو زلزله ۴,۷ و ۵,۷ ریشتری به فاصله چند دقیقه از یکدیگر #رویدر #هرمزگان را لرزاندند

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری ایران، دو زلزله ۴,۷ و ۵,۷ ریشتری منطقه #رویدر در استان #هرمزگان را به فاصله چند دقیقه از یکدیگر لرزاندند. زمین‌لرزه ۵,۷ ریشتری ساعت ۹:۳۷ دقیقه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن مرز دو استان فارس و هرمزگان بوده است. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با «فارس» از اعزام تیم‌های ارزیاب سازمان اورژانس به منطقه خبر داده و گفته که بالگردهای ارزیاب در حال پرواز بر فراز منطقه زلزله‌زده هستند. او احتمال آسیب‌دیدگی خانه‌های روستایی را رد نکرد و گفت که ۱۲ روستا در منطقه رویدر وجود دارند و جمعیت کل منطقه به ۱۰ هزار تن می‌رسد. هنوز از خسارت‌های احتمالی خبری در دست نیست.