نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#چین خواهان اجرای کامل #برجام برای کاهش تنش‌های موجود در منطقه شد

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری بر اجرای کامل برجام جهت کاهش تنش‌های موجود در خلیج فارس تأکید کرد. شوانگ از تشکیل کمیسیون مشترک برجام تا چند روز آینده خبر داد و گفت کشورش فعالانه در این نشست شرکت خواهد کرد. این کمیسیون قرار است در سطح مدیران سیاسی کشورها و با هدف بررسی وضعیت توافق هسته‌ای، در شهر وین اتریش برگزار شود. سخنگوی وزارت خارجه چین افزود پکن در ارتباط نزدیک با دیگر طرف‌های درگیر درباره این نشست است.

#آلمان به سیاست #فشار_حداکثری آمریکا علیه ایران نمی‌پیوندد

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در پی گفت‌وگو با وزیران خارجه فرانسه و بریتانیا اعلام کرد که کشورش از سیاست «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران پیروی نخواهد کرد و سیاست کاهش تنش‌ها از طریق دیپلماسی را دنبال خواهد کرد. ماس روز دوشنبه ۳۱ تیر / ۲۲ ژوئیه پس از این گفت‌وگوها در پاریس گفت: «آن‌چه باید در مورد تحولات تنگه هرمز انجام گیرد، استفاده از کارت دیپلماسی است». او گفت: «ما به دیپلماسی نیاز داریم و معتقدم همکاران بریتانیایی و فرانسوی نیز بر همین نظرند». وزیر خارجه آلمان روز گذشته (یکشنبه) نیز نسبت به افزایش تنش‌ها در پی توقیف نفتکش بریتانیایی از سوی ایران هشدار داده و گفته بود مسئله اصلی جلوگیری از وقوع جنگ است.

تجمع کارگران آزاد راه قزوین مقابل استانداری قزوین

دوشنبه ۳۱ تیر کارگران آزاد راه قزوین در اعتراض به شرایط کار خود مقابل استانداری قزوین تجمع کردند. با الکترونیکی شدن اخذ عوارض در آزاد راه قزوین ۱۳۵ کارگر کار خود را از دست داده‌اند و در کارهایی از جمله «کارهای غیرمتعارف» به کار گمارده شده‌اند که مورد رضایت آنان نیست. شرکت سپندار، مجری طرح الکترونیکی اخذ عوارض تعدادی از کارگران را به کار گرفته است. اغلب این کارگران سابقه کار زیادی دارند و در شرف بازنشستگی‌اند. از این کارگران خواسته شده است برای پرکردن سوابق کاری خود با شرایط جدید خود کنار بیایند. سایر کارگران که تعدادشان حدود ۸۰ تن است به کارهایی از قبیل جمع‌آوری و دور کردن سگ‌های ولگرد و پاک کردن پلاک خودروهایی که دوربین‌های جایگاه امکان ثبت پلاک آنها را برای اخد الکترونیکی عوارض ندارند، گماشته شده‌اند. این کارگران به شرایط کاری خود معترضند و از مسئولان خواسته‌اند پاسخگو باشند. علی برجعلی‌زاده سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین در پاسخ اعتراض کارگران گفته است کارگرانی که حاضر به ادامه کار با شرایط فعلی نباشند، قراردادشان فسخ خواهد شد. طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها از اسفند ۹۷ به اجرا گذاشته شده و کارگران آزادراه‌ها در سایر استان‌ها نیز با شرایطی مشابهی روبرو هستند.

#عادل_عبدالمهدی، نخست‌وزیر #عراق وارد تهران شد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) دوشنبه ۳۱ تیر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در صدر یك هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در بدو ورود عبدالمهدی از او استقبال کرد. مراسم رسمی استقبال از نخست وزیر عراق تا ساعتی دیگر با حضور حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود. این سفر نخستین سفر عبدالمهدی به تهران در مقام نخست وزیری عراق است. عبدالمهدی در سفر دو روزه خود به ایران علاوه بر دیدار و گفت و گو با رییس جمهوری و دیگر مقامات عالی‌رتبه ایران، در سومین نشست مشترك اقتصادی ایران و عراق با حضور اعضای اتاق مشترك دو كشور در تهران شركت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به بازداشت ۱۷ نفر در ایران به اتهام #جاسوسی_برای_سیا: حکومت ایران نمک و فلفل هر چیزی را زیاد می‌کند

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا صبح دوشنبه ۲۲ ژوئیه/ ۳۱ تیر در واکنش به خبر دستگیری ۱۷ نفر در ایران که به جاسوسی برای سازمان سیا متهم شده‌اند گفت: «حکومت ایران سابقه درازی در دروغگویی دارد. نظر من شخصاً این است که حکومت ایران درباره اقداماتی که می‌خواهد انجام دهد، ادعاهایی می‌کند که قدری نمک و فلفلش زیاد است.» وزیر خارجه آمریکا از آوردن مثال‌های مشخص خودداری کرد و گفت: «فهرست بلندبالایی در دست داریم از آمریکایی‌هایی که [در ایران زندانی‌اند] و برای بازگشتشان به وطن تلاش می‌کنیم.» مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات صبح دوشنبه ۳۱ تیر در نشستی خبری که در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در تاریخ ۲۸ خرداد سال جاری موفق به انهدام یک شبکه جاسوسی مرتبط با سازمان اطلاعاتی آمریکا شد. به گفته او ۱۷ نفر بازداشت شده‌اند و حکم اعدام برخی از آن‌ها هم صادر شده است. سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که به زودی حکم اعدام متهمان این پرونده اجرا می‌شود.

تجمع #ناظران_کشاورزی سراسر کشور مقابل وزارت جهاد کشاورزی

گروهی از #ناظران_کشاورزی که از استان‌های مختلف به تهران آمده بودند روز دوشنبه ۳۱ تیر مقابل وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردند و خواستار استخدام در این وزراتخانه شدند. تجمع‌کنندگان گفته‌اند از سال ۸۲ بصورت قراردادی و در طرح موسوم به «قرارداد محصول» در جهاد کشاورزی کار می‌کنند. «گاهی دو ماه در سال، گاهی ۵ ماه و گاهی هم بیشتر اما هیچ چشم‌انداز روشنی در مقابل ما وجود ندارد.» ناظران کشاورزی افزوده‌اند: برغم سال‌ها سابقه کار این وزارتخانه برنامه‌ای برای استخدامشان ندارد. ناظران کشاورزی که در شرایط سخت و با حقوق ناچیزی کار می‌کنند تا کنون چندین بار با خواست تعیین وضعیت شغلی خود مقابل وزارت جهاد کشاورزی تجمع کرده‌اند.

تجمع #کارکنان_شرکت‌های_سهام_عدالت مقابل مجلس

#کارکنان_شرکت‌های_سهام_عدالت که ۳۵ ماه دستمزد معوقه دارند روز دوشنبه ۳۱ تیر مقابل مجلس تجمع کردند. شرکت‌های سهام عدالت بیش از ۱۵۰۰ تن شاغل دارد که هر یک معادل ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان ازدولت طلب داشتند. هفته گذشته طلب ۱۰۰ تن از آنان بطور کامل پرداخت شد. به ۳۵۰ تن نفری ۳۵ میلیون تومان پرداخت شده و سایر کارکنان وجهی دریافت نکرده‌اند. کارکنان سهام عدالت که از کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام هستند، در سال‌های اخیر بارها مقابل سازمان خصوصی‌سازی، کارفرمای این تعاونی‌ها و وزارت اقتصاد و دارایی تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات‌شان شده‌اند. به گفته‌ی بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت، کارگران علاوه بر تعویق مزدها با عدم امنیت شغلی هم مواجه‌اند اما بزرگترین مشکل آن‌ها عدم پرداخت حق بیمه آن‌ها به تامین اجتماعی است که سال است به تعویق افتاده و سازمان خصوصی‌سازی نیز حاضر به پرداخت آن نیست.

تجمع #کارکنان_دانشکده_نفت_و_گاز_گچساران در فرمانداری در اعتراض به مرخصی اجباری

گروهی از #کارکنان_شرکتی_دانشکده_نفت_و_گاز_گچساران روز شنبه ۳۰ تیر در اعتراض به مرخصی یک ماهه و بدون حقوق در فرمانداری گچساران تجمع کردند. خبرگزاری محلی «کبنا نیوز» در توضیح تجمع به نقل از معترضان نوشته است: دارای ۳ سال سابقه کار در دانشکده نفت و گاز هستیم که تمامی امورات این دانشکده توسط نیروی شرکتی انجام می‌شود اما با اتمام سال تحصیلی نیروهای شرکتی از ۲۷ تیرماه تا ابتدای شهریورماه به‌صورت اجباری به مرخصی بدون حقوق فرستاده می‌شوند که عملاً بیکار می‌شویم. این اقدام مسئولان دانشکده برخلاف قوانین کار است و باعث مشکلات زیادی برای پرسنل دانشکده می‌شود ما از فرماندار شهرستان گچساران تقاضای رسیدگی داریم. آن‌ها افزوده‌اند: قرار است یک ماه حقوق نگیریم؛ آیا این یک ماه، ما کرایه خانه و هزینه‌های زندگی نداریم؟ چگونه باید هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنیم؟ به گفته‌ معترضان، دانشکده نفت و گاز گچساران هر سال تابستان کارکنان شرکتی را به مرخصی اجباری بدون حقوق می‌فرستد.

#بازنشستگان_شرکت_مخابرات_راه_دور_شیراز مقابل وزارت صمت تجمع کردند

صدها تن از #بازنشستگان_شرکت_مخابرات_راه_دور_شیراز صبح روز دوشنبه ۳۱ تیر در اعتراض به تعویق مطالبات ایام اشتغال مقابل وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) در تهران تجمع کردند. کارخانه مخابرات راه دور شیراز سال ۸۵ تعطیل شده است و بازنشستگان بابت مزدهای پرداخت‌نشده و سایر مطالبات، هریک ۵ تا ۷۰ میلیون از شرکت طلبکارند. تجمع‌کنندگان که خبرگزاری دولتی ایلنا شمار آن‌ها را ۳۰۰ تن اعلام کرده است، گفته‌اند مسئولان هیئت حمایت از صنایع بیش از ۱۲ سال است که مطالبات ایام اشتغال حدود ۱۲۰۰ بازنشسته را پرداخت نمی‌کنند. یکی از بازنشستگان در توضیح کاهش ارزش ریالی طلب بازنشستگان از دولت گفته است: اگر به بازنشسته‌ای که ۵ میلیون تومان در سال ۸۵ طلب داشت، این پول پرداخت می‌شد، می‌توانست برای خانه خود وسیله‌ای تهیه کند اما حالا با ۵ میلیون تومان، نمی‌توان یک خودروی بی‌کیفیت خرید. به نوشته‌ ایلنا نمایندگان بازنشستگان با بازرس ویژه وزارت صمت و دیگر اعضای وزارتخانه برای رسیدگی به مشکلاتشان جلسه تشکیل داده‌اند. بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز سال گذشته نیز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات‌شان چند روز متوالی مقابل ساختمان وزارت صمت و دیگر نهادهای دولتی تجمع کردند. آن‌ها خرداد سال ۹۵ در اعتراض به بی‌توجهی به خواست‌هایشان در محوطه کارخانه تعطیل‌شده چادر زدند و تحصن کردند.

سومین جلسه دادگاه نجفی: وکیل #نجفی می‌‌گوید موکلش به قتل «شبه‌عمد» اقرار دارد نه قتل عمد

سومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران صبح دوشنبه ۳۱ تیرماه به‌شکل علنی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد. در حالی که نماینده دادستان معتقد به قتل عمد از سوی نجفی است، حمید گودرزی یکی از وکلای نجفی در دادگاه گفت: «موکلم به قتل شبه‌عمد اقرار دارد نه عمد». او افزود: «شاهدی بر عمدی بودن قتل وجود ندارد». محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران و از چهره‌های مدیریتی جریان اصلاحات، صبح روز هفتم خرداد ۹۷، میترا استاد، همسر دوم خود را با شلیک گلوله به قتل رساند و در بعدازظهر همان روز، خود را به پلیس آگاهی معرفی کرد. گودرزی با بیان این‌که «نجفی هیچ گاه در اعترافات خود نگفته است که اسلحه را گرفتم و مستقیم به سمت میترا شلیک کردم»، گفت: «دادسرا باید روشن کند که شلیک گلوله به سمت مقتول مستقیم بوده یا غیرمستقیم تا مجهولات رفع شود. اگر شلیک گلوله مستقیم باشد، نشان می‌دهد که قتل عمدی است و اگر شلیک غیرمستقیم باشد نشان می‌دهد که متهم نمی‌دانسته است که گلوله به کجا اصابت می‌کند». او افزود بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گلوله مستقیم به بدن میترا استاد اصابت نکرده است.

سخنگوی #سفارت_روسیه در ایران: #خدمه_نفتکش #استنا_ایمپرو #بریتانیا در سلامت کامل‌اند

آندری گاننکو، سخنگوی سفارت روسیه در ایران اعلام کرد که سفارت روسیه در تهران با مقام‌های ایرانی درباره وضعیت خدمه نفتکش توقیف‌شده «استنا ایمپرو» بریتانیا در گفت‌وگوست. به گفته آندری گاننکو خدمه این نفتکش در سلامت کامل هستند و هیچ تهدیدی برای جانشان وجود ندارد و انتقال و عبور و مرور آن‌ها در اطراف کشتی نیز محدود نشده است. این کشتی ۲۳ خدمه دارد که سه نفر اهل روسیه، ۱۸ تن اهل هند، یک نفر اهل فیلیپین و یک تن دیگر اهل کشور لتونی هستند. جمعه گذشته روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرد، نیروهای سپاه نفتکش استینا ایمپرو بریتانیا را که با پرچم این کشور از بندر فیجره امارات به طرف الجبیل عربستان می‌رفت توقیف کرده‌اند. این اقدام ظاهراً در پاسخ به توقیف سوپر تانکر گریس ۱ حامل نفت خام ایران در تنگه جبل‌الطارق انجام شد. کابینه بریتانیا به ریاست ترزا می، نخست‌وزیر مستعفی دوشنبه ۲۲ ژوئیه/۳۱ تیر درباره نفتکش توقیف‌شده این کشور توسط سپاه پاسداران یک جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد. ریاست این جلسه را ترزا می به عهده دارد.

پیشنهاد #مصباح_یزدی به همفکرانش برای جذب نیرو: تحمل اختلاف سلیقه‌ها پیرامون یک هدف مشترک و بعد از رسیدن به آن هدف، حذف کسانی که سلیقه متفاوتی دارند

محمد تقی مصباح یزدی که از او به عنوان رهبر معنوی جبهه پایداری یاد می‌شود در سخنانی که در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران ایراد کرد، ادعا کرد که در ایران حداقل ۱۰ میلیون «انقلابی» وجود دارد که باید آن‌ها را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیج کرد. مصباح‌یزدی روش خمینی در صدر انقلاب را پیشنهاد داد: تحمل اختلاف سلیقه‌ها پیرامون یک هدف مشترک و بعد از رسیدن به آن هدف، حذف کسانی که سلیقه متفاوتی دارند. مصباح یزدی گفت: «امام در اوایل نهضت حتی همکاری چپی‌های منکر خدا را هم رد نکردند. زیرا برای عبور از یک مرحله، وجود آنها نیز بی‌فایده نبود. اما وقتی کار به جایی رسید که باید هدف اصلی شکوفا شود، امام صراحتاً اسلام را مطرح کردند. حتی در مورد مصدق که برای برخی، الگوی مبارزان ضدپهلوی بود، هم فرمودند: "او هم مسلم نبود".»

به دلیل #بحران_کاغذ، #دفتر_مشق بیش از ۲۰۰ درصد گران شد

اتحادیه صحاف مسئول تولید دفترهای مشق برای دانش‌آموزان ایرانی است. از اواسط مرداد تولیدکنندگان محصولاتشان را به تدریج عرضه می‌کنند. جلیل غفاری رهبر، رئیس اتحادیه صحاف شهرستان تهران اعلام کرد وزارت ارشاد کاغذ دولتی به تولید دفتر مشق اختصاص نمی‌دهد و وزارت صنعت هم نتوانست ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تجار برای واردات کاغذ قرار دهد. بنابراین تولیدکنندگان کاغذ را از بازار آزاد تهیه کردند. به گفته غفاری رهبر هزینه خرید هر بند کاغذ از ۴۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است. قیمت تمام شده یک دفتر مشق ساده منگنه‌ای در سال گذشته ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان بود و در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ تومان افزایش یابد. رئیس اتحادیه صحاف در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که ساده‌ترین دفتر مشق در سال جاری ۴۰۰۰ تومان قیمت خواهد داشت.

#ظریف در #کاراکاس: باید به جای #تحریم از واژه #تروریسم استفاده کرد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نشست دفاع از منشور ملل متحد و هنجارهای حقوق بین‌الملل که در کاراکاس پایتخت ونزوئلا برگزار شد پیشنهاد داد که به جای تحریم از واژه تروریسم استفاده شود: «دوستان لطفاً استفاده از واژه تحریم را متوقف کنید. تحریم وسیله‌ای برای تحمیل یک فرمان قانونی است. تحریم‌ها دارای یک پشتوانه قانونی هستند اما اقداماتی که آمریکایی‌ها به اسم تحریم انجام می‌دهند، یک تروریسم اقتصادی است. ما نیاز داریم در مورد آنچه که ایالات متحده در حال حاضر اعمال می‌کند، از واژه تروریسم استفاده کنیم.» ظریف خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست گفت: «ما نیاز داریم که دائم این موضوع را تکرار کنیم که ما با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.»