ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: #تجمع شبانه مقابل اداره آب #چغادک در #اعتراض به #کم‌آبی

جمعی از ساکنان شهر «#چغادک» در استان بوشهر شامگاه سه‌شنبه ۳۰ مردا در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی مقابل اداره آب این شهر #تجمع کردند. به گزارش سایت خبری «چغادک نیوز» معترضان خواستار رفع مشکل تامین آب شدند و چند ساعت پس از تجمع بدون اینکه پاسخی دریافت کنند توسط ماموران نیروی انتظامی «به منزل خود هدایت شدند». این گزارش می‌افزاید ساکنان بخشی از شهر چغادک از ۲۰ روز قبل در «بی‌آبی» به سر می‌برند. مشکل تامین آب در چغادک پیش از این نیز به اعتراض‌های مردمی انجامیده بود. پس از این اعتراض‌ها برای مدت کوتاهی تامین آب آشامیدنی حدود ۳۰۰ خانوار «با تانکر تامین شد» اما دوباره بدلیل آنچه هواگرفتگی لوله عنوان می‌شود، ساکنان برای تامین آب شرب با مشکل روبرو هستند. برپایه این گزارش ساکنان مناطق حاشیه‌ای به دلیل کمبود آب و فشار ضعیف آب شهری «به شدت در فشار بوده و با آب کولر و آب تصفیه گذران زندگی می‌کنند». مسئولان شورای اسلامی و رئیس اداره آب چغادک دو ماه پیش «احداث مخزن و دو ایستگاه پمپاژ آب» را اولویت اصلی این شهر عنوان کرده بودند، اما رئیس شورا و شهرداری به تازگی « اولویت اصلی و مشکل شهر چغادک را اجرای بلوار اصلی» اعلام و اقدام برای ساخت آن را آغاز کرده‌اند. چغادک با بیش از ۱۶ هزار تن جمعیت در مسیر جاده بوشهر- شیراز قرار دارد.

#سپاه_پاسداران می‌گوید ظرفیت‌های دفاعی کشور باید ارتقا یابند

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای به‌مناسبت «روز صنعت دفاعی» گفته است که ارتقای ظرفیت‌های دفاعی راهبرد نیروهای مسلح ایران است. این بیانیه از جمله برنامه موشکی جمهوری اسلامی را موجب «چالش و دغدغه بزرگ جبهه دشمنان» و در رأس آن‌ها آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی دانسته و گفته است ارتقای ظرفیت‌های دفاعی کشور جد‌ی‌ترین مطالبه رهبر جمهوری اسلامی است و سازمان‌های نظامی حکومت ایران «در این عرصه لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد». ایران ۲۲ مرداد از یک موشک بالستیکی به نام «فاتح مبین» و روز گذشته، سه‌شنبه ۳۰ مرداد از یک جنگنده شکاری به نام «کوثر» رونمایی کرد. فرماندهان نظامی در ایران به‌تازگی تمرکز ویژه‌ای بر تبلیغ دستاوردهای نظامی و آمادگی دفاعی این کشور کرده‌اند. در آخرین نمونه، وزیر دفاع جمهوری اسلامی شنبه ۲۷ مرداد با حضور در شبکه اول تلویزیون دولتی مدعی شد که تهران به برنامه موشکی ادامه می‌دهد.

افزایش فشار بر ترامپ؛ رئیس کارزار انتخاباتی و وکیل #ترامپ در دادگاه مجرم شناخته شدند

دادگاهی در شهر الکساندریا واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا پل منافورت، رئیس کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را گناهکار شناخت. مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ نیز مجرم شناخته شد. علیه منافورت ۱۸ اتهام مطرح شده بود که به ارتکاب ۸ مورد مجرم شناخته شد. از جمله این اتهامات فرار از پرداخت مالیات، تقلب مالی و حساب بانکی اعلام نشده در خارج از کشور بود. با این حال حکمی علیه او صادر نشد و قرار است حکم نهایی در تاریخ ۲۹ اوت / ۷ شهریور صادر شود. این محاکمه اولین مورد از تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه است. مولر در حال بررسی دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. ترامپ پیش از این، تحقیقات محرمانه دادستان ویژه را به عنوان «شکار جادوگر» توصیف کرده و از پل منافورت به عنوان یک مرد خوب یاد کرده بود. دومین مورد از محاکمات اطرافیان ترامپ، محاکمه وکیل سابق او مایکل کوهن ۵۱ ساله در دادگاهی در نیویورک بود. او متهم است که قوانین مالی کارزار انتخاباتی را نقض کرده است. کوهن در دادگاه بدون آن‌که از ترامپ نامی ببرد پرداخت‌های غیرقانونی به دو زن برای جلوگیری از آسیب رساندن به مبارزات انتخاباتی «یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری» را پذیرفت. این دو زن مدعی رابطه جنسی با ترامپ هستند و می‌خواستند در آستانه انتخابات روایت خود را در رسانه‌ها فاش کنند. با پذیرش این اتهام از سوی کوهن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای نخستین بار به جرایم شخصی نزدیک می‌شود که می‌تواند محکومیت او را به همراه داشته باشد. ترامپ در مورد پرونده کوهن اظهارنظر نکرده است. حکم مایکل کوهن ۱۲ دسامبر / ۲۱ آذر صادر خواهد شد.

پروازهای خروجی #فرودگاه_مهرآباد به دلیل نقص فنی و شرایط نامناسب جوی مختل شد

پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد به دلیل نقص فنی و نامناسب بودن شرایط جوی دچار اختلال شده و تعدادی از پروازهای این فرودگاه یا کنسل شده یا قرار است با تأخیرهای چند ساعته انجام شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسافران ناراضی‌اند. آن‌ها با اشاره به افزایش قیمت بلیت‌های پروازهای داخلی، ایرلاین‌ها را متهم می‌کنند که به جای ارتقای کیفیت خدمات در تناسب با قیمت بلیت‌ها، فقط در پی کسب درآمدند.

#احمد_خاتمی، خطیب نماز عید قربان در #تهران: جنگ نمی‌شود، #آمریکا دنبال دیکتاتوری مذاکره است. #فساد_سیستمی، دروغ و جنگ روانی دشمن است.

به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله احمد خاتمی، خطیب نماز عید قربان در بخشی از سخنانش درباره احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران گفت: «هزینه جنگ برای آمریکا یک هیولاست. آنها می‌دانند که اگر کمترین آسیبی به این کشور و این نظام وارد شود نه تنها آمریکا که هم‌پیمان این کشور در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی هم هدف قرار خواهد گرفت.» خاتمی درباره پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران گفت: «آمریکایی‌ها می‌گویند که در جریان مذاکره ما هر چه می‌گوییم شما قبول کنید. حال آنکه این دیگر نامش مذاکره نیست بلکه دیکتاتوری مذاکره است.» خطیب نماز عید قربان فساد اقتصادی در ایران را ناچیز و بی‌اهمیت جلوه داد و گفت: «در بحث مبارزه با فساد نباید حق پاک‌دست‌ها ضایع شود. بنابراین نباید به بهانه مقابله با فساد، تعبیر فساد سیستمی کرد و با بزرگ‌نمایی فساد، نظام را متهم به فساد سیستمی کرد. فساد سیستمی یک دروغ است و متهم کردن نظام به آن، نقش‌آفرینی در جنگ روانی دشمن و نوعی فساد است.»

#الکساندر_فومین معاون وزیر دفاع #روسیه: #مسکو توسعه همکاری نظامی، دفاعی و ضد تروریسم با ایران را «با توجه به قوانین بین‌الملل» حفظ خواهد کرد

الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه در دیدار و گفت‌وگو با قاسم تقی‌زاده، معاون وزیر دفاع ایران اعلام کرده که مسکو توسعه همکاری نظامی، دفاعی و ضد تروریسم با ایران را «با توجه به قوانین بین‌الملل» حفظ خواهد کرد. معاون وزیر دفاع روسیه بدون آنکه از همکاری نظامی روسیه با ایران در سوریه به طور مشخص نام ببرد، گفت: «در برخی مناطق، ما به صورت مشترک تلاش‌هایی را در زمینه مبارزه با تروریسم داریم که البته اقدامی صحیح و توجیه‌پذیر است.» سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در تلاش است اجلاسی را با حضور فرانسه، آلمان و ترکیه و روسیه درباره سوریه و بدون حضور ایران برگزار کند. آلمان با احتیاط از این پیشنهاد استقبال کرده است. معاون وزیر دفاع ایران نیز در این دیدار تاکید کرد که از پیشرفت‌ها در زمینه همکاری دفاعی میان دو کشور خرسنده بوه و همکاری میان روسیه و ایران نه تنها در عرصه دو جانبه بلکه در عرصه منطقه‌ای و بین المللی توسعه یافته است.

توئیتر و فیسبوک صدها حساب مرتبط با ایران را به دلیل فعالیت‌های تبلیغی برای جمهوری اسلامی حذف کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز در پی انتشار گزارش شرکت امنیت سایبری «فایر آی» از فعالیت تبلیغاتی طرفداران جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی، فیسبوک و توئیتر ده‌ها گروه و حساب کاربری ایرانیان را مسدود کرده‌اند. فیسبوک ۶۵۲ صفحه و گروه را که تبلیغاتی علیه اسرائیل و عربستان سعودی انجام می‌دادند و همچنین از فلسطینی‌ها و از توافق هسته‌ای دفاع می‌کردند، مسدود کرده است. بخش ایمنی شبکه اجتماعی توئیتر هم اعلام کرد که ۲۸۴ حساب کابری را که دست به اقدامات «مخدوش‌سازی هماهنگ» می‌زدند، مسدود کرده است. توئیتر می‌گوید منشأ بسیاری از این حساب‌های کاربری در ایران بوده است.