ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#میتسوتاکیس، نخست‌وزیر #یونان: نفتکش #آدریان_دریا در حال حرکت به سمت یونان نیست

نخست‌وزیر یونان که برای گفت‌وگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حاشیه برگزاری نشست گروه ۷ در پاریس به سر می‌برد، پنجشنبه ۳۱ مرداد/ ۲۲ اوت در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس ۲۴ اعلام کرد نفتکش «آدریان دریا» در حال حرکت به سمت بنادر یونان نیست. کریاکوس میتسوتاکیس گفت: «این کشتی [آدریان دریا] به سمت یونان حرکت نمی‌کند. ما تاکنون از این کشتی درخواستی برای پهلو گرفتن در بنادر یونانی دریافت نکرده‌ایم.» وزارت خارجه آمریکا هشدار داده که نفتکش حامل نفت خام ایران قصد دارد با انتقال نفت به سوریه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک کند و ایالات متحده آمریکا نیز سپاه پاسداران را سازمان تروریستی می‌داند. بنابراین هرگونه کمک به این نفتکش به معنای کمک به یک سازمان تروریستی خارجی به شمار می‌آید. میلیتادیس وارویتسیوتیس، معاون وزیر خارجه یونان روز گذشته اعلام کرد که آتن به هیچ وجه ارسال نفت به سوریه توسط نفتکش «آدریان دریا» را تسهیل نخواهد کرد.

#ببرک_ارغند، نویسنده نامدار افغان در تبعید هلند درگذشت

به گزارش رسانه‌های افغانستان، ببرک ارغند از نویسندگان سرشناس این کشور در اثر پیامدهای ابتلا به بیماری قلبی در بیمارستانی در هلند چشم بر جهان ما فروبست. ارغند هنگام مرگ ۷۰ سال داشت. ببرک ارغند، عضو اتحادیه نویسندگان و عضو اتحادیه روزنامه‌نگاران افغانستان بود. او مدیر مسئول هفته‌نامه «درفش جوانان»، مجله فرهنگی «وطن» و مجله «زراعت» بود. از او داستان‌های کوتاه و رمان‌هایی باقی مانده است. رمان‌های «پهلوان مراد و اسپی که اصیل نبود» و «سفر پرندگان بی‌بال» او در افغانستان خوانندگان زیادی دارند. ارغند در سال‌های جنگ داخلی جلای وطن کرد و به هلند پناه برد. او رمان «پهلوان مراد و اسپی که اصیل نبود» از آثار ماندگارش را در تبعید نوشته است.

رئیس سازمان مدیریت استان #تهران: هزینه #مسکن در #تهران ۱۰ درصد بیشتر از سایر نقاط ایران است

نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران پنجشنبه ۳۱ مرداد به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «خانوارهای استان تهران به طور متوسط ۱۰,۵ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی ۱۵,۵ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند. با توجه به اعداد مربوط به تورم نقطه به نقطه، تنها سه استان تهران، چهار محال و بختیاری و لرستان بالاتر از میانگین کل کشور بوده‌اند. در حقیقت نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ۲۲,۶ درصد است. اطلاع مذکور در استان تهران ۰,۳۳ (درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی ۷,۸ (درصد) کمترین عدد را نشان می دهد.»

مدیر غله #گنبد_کاووس که با کمک همدستانش گندم را با انواع نخاله‌ها و با فضولات حیوانات مخلوط و روانه سیلوهای دولتی می‌کرد بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رئیس کل دادگستری استان گلستان از بازداشت مدیر غله گنبد کاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان خبر داد. هادی هاشمیان پنجشنبه ۳۱ مرداد گفت: «این افراد نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می‌کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند.» به گفته رئیس کل دادگستری استان گلستان این فساد در یک ماه گذشته و به صورت شبکه‌ای ‌انجام شده است و تاکنون ٢۰۰ تن از این گندم‌های آلوده در ۱۴ کامیون شناسایی و ٩ نفر دستگیر شدند. به گفته این مقام مسئول علاوه بر این «یک مرغداری که در آن هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی بود و کار ِ ترکیب این فضولات با گندم در آن انجام می‌شد» شناسایی و مالک آن هم دستگیر شده است.

#دانشگاه_تهران با استخدام ظریف موافقت کرد

محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران گفت که هیئت جذب #دانشگاه_تهران با درخواست محمد جواد ظریف برای استخدام در هیئت علمی این دانشگاه موافقت کرده است. به گزارش اعتمادآنلاین، محمود نیلی تاکید کرد که «فضا به شدت رقابتی است و ما هیچ شخصی را صرفا به خاطر اینکه مسئول است، جذب یا اخراج نمی‌کنیم.» نیلی گفته است که روند استخدام در دانشگاه تهران بر اساس رزومه علمی متقاضیان صورت می‌گیرد. در مورد ظریف نیز او فعالیت‌های علمی او را دلیل موافقت هیئت جذب با استخدام او دانسته است. محمد جواد ظریف در حال حاضر استاد مدعو دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. در کارنامه او، سمت‌هایی از جمله وزارت امور خارجه و نمایندگی ایران در سازمان ملل بر فعالیت‌های علمی‌اش چیره است. جواد ظریف از ۱۷ سالگی در ایالات متحده تحصیل کرده، و همه مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه‌های این کشور به دست آورده است. او در سال ۱۹۸۸ موفق به دریافت دکترای حقوق و روابط بین‌الملل از دانشگاه دنور شد.

#شهلا_جهانبین، از امضا کنندگان نامه ۱۴نفره فعالان مدنی بازداشت شد

شهلا جهانبین، همسر عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده و فعال مدنی ساکن مشهد، چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۹۸ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل دو دستگاه تلفن همراه متعلق به خانم جهانبین را نیز با خود برده‌اند. عباس واحدیان شاهرودی روز یکشنبه ۲۷ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. یک منبع نزدیک به خانواده شهلا جهانبین ضمن تایید این خبر گفته: «بازداشت خانم جهانبین حدود ساعت ۱۸ روز چهارشنبه توسط ۵ تن از مامورین اداره اطلاعات در منزل ایشان صورت گرفته است. مامورین در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل دو تلفن همراه متعلق به ایشان را نیز با خود بردند.» از دلایل بازداشت و محل نگهداری شهلا جهانبین اطلاع دقیقی در دست نیست.

#عبدالله_حمدوک، نخست وزیر جدید #سودان سوگند یاد کرد

عبدالله حمدوک شامگاه چهارشنبه ۳۰ مرداد/ ۲۱ اوت به عنوان نخست وزیر دوره انتقالی سه سال و سه ماهه در سودان سوگند یاد کرد. حمدوک در نطقی که به این مناسبت ایراد کرد گفت اولویت او ایجاد صلح، مبارزه با فساد، اصلاح نهادهای دولتی و ایجاد دولت قانون و شفافیت است. نخست‌وزیر دوره انتقالی گفت: «هدف ما این است که حکومت بر سودان چگونه باشد نه اینکه چه کسی بر سودان حکومت می‌کند.» حمدوک گفت: «من نخست وزیر همه سودان هستم و برای ایجاد توافق بین همه سودانی‌ها تلاش خواهم کرد.» ائتلاف اصلی معترضان سودانی حمدوک را برای تخست‌وزیری پیشنهاد داده بودند. او اقتصاددان است و مدتی درس ازمان ملل متحد مشغول به کار بود.