نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس ایران برای خروج خودکار از #برجام با فعال‌شدن #مکانیزم_ماشه

جمعی از نمایندگان مجلس ایران با تدوین طرحی دوفوریتی خواستار خروج خودکار ایران از برجام در صورت فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور شده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران ایران گزارش داده این طرح را ۴۹ نماینده امضا و تقدیم هیات رئیسه مجلس کرده‌اند تا پس از اعلام وصول برای بررسی ببشتر به کمیسیون مربوطه، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ارجاع شود. آمریکا به رغم مخالفت کشورهای اروپایی، از روز جمعه ۲۱/۳۱ مرداد اوت مکانیزم ماشه را فعال اعلام کرده است. این مکانیزم یک مهلت ۳۰ روزه دارد. همزمان، رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی خبر داده که برای دیدار با مقامات ایرانی درباره مسائل اساسی در حوزه پادمان روز دوشنبه ۲۴ اوت/ سوم شهریور به تهران سفر خواهد کرد. این سفر به دعوت ایران صورت گرفته است.

بیش از ۱۲ هزار داوطلب در #کنکور زبان غایب بودند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش ایران از غیبت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کنکور زبان خبر داد. به گزارش خبرگزاری دولتی ایسنا، به نقل از فاطمه زرین آمیزی، نزدیک به ۱۶۲ هزار نفر کارت ورود به جلسه امتحان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی را که امروز شنبه اول شهریور برگزار می‌شد، دریافت کرده بودند. اکثر شرکت‌کنندگان کنکور زبان در ایران بر اساس علاقه‌مندی و در کنار شرکت در آزمون سایر گروه‌های آموزشی در این امتحان شرکت می‌کنند. با پایان یافتن کنکور زبان پرونده برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه در سال ۱۳۹۹ بسته شد. برگزاری کنکور در این برهه زمانی که شیوع دوباره کرونا در ایران هر روزه موجب بیماری صدها نفر و مرگ ده‌ها تن دیگر می‌شود، با انتقادهای زیادی همراه بود. کنکور سراسری پیش از این دوباره به تعویق افتاده بود اما ستاد ملی مقابله با کرونا با تعویق دوباره کنکور مخالفت کرد. به این ترتیب کنکور سراسری از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد با برگزاری کنکور هنر آغاز شد و امروز شنبه اول شهریور با برگزاری کنکور زبان‌های خارجی بسته می‌شود. فاطمه زرین آمیزی پیش‌تر اعلام کرده بود ۸۵ نفر از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ «به طور قطعی» به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. سخنگوی سازمان سنجش کشور گفته است که از دانشجویان برای رفع نواقص و مشکلات حوزه‌های برگزای کنکور ۹۹ نظیر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظرسنجی می‌کند.

#مهدی_محمودیان به پنج سال حبس و دو سال محرومیت اجتماعی محکوم شد

مهدی محمودیان، فعال حقوق بشر، عضو حزب اتحاد ملت و از اعضای انجمن دفاع از حقوق زندانیان روز شنبه، یکم شهریورماه، با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر، از محکومیت خود به پنج سال حبس و دو سال محرومیت اجتماعی خبر داده است. بر پایه این توئیت، این حکم به‌دنبال شکایت وزارت اطلاعات از این فعال حقوق بشر و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شده است. حمودیان در تشریح جزییات حکم خود نوشته: «۴سال بخاطرفراخوان روشن کردن شمع به یاد قربانیان انهدام #هواپیمای_اوکراینی توسط موشک‌های سپاه و یک سال به‌خاطر گفتن #آدم_نکشید به نهادهای امنیتی و نظامی در #آبان۹۸» این فعال حقوق بشر آخرین بار روز ۱۹ آذرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. او همچنین پیش از این و در اواخر شهریور ۱۳۸۸ و در جریان رویدادهای حاصل از انتخابات ریاست جمهوری در همان سال، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت شد که به‌دنبال آن توسط دادگاه انقلاب تهران و بدون حضور وکیلش به اتهام «تبانی علیه نظام» به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. سین نورانی‌نژاد، سخن‌گوی حزب اتحاد ملت اما روز شنبه با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر، یکی از دلایل صدور حکم حبس علیه محمودیان را امضای بیانیه‌ای موسوم به «۷۷ نفر» عنوان کرده است. بیانیه ۷۷ نفر در دی‌ماه ۹۸ از سوی ۷۷ نفر از فعالان سیاسی اصلاح طلب ایران به جهت دفاع از حق اعتراض، محکومیت کاربرد خشونت توسط حکومت و برخورد قانونی با عاملان شلیک به مردم در پی اعتراضات آبان ۱۳۹۸ صادر شده بود.

#کدخدایی: کسی که دو یا سه بار #رد_صلاحیت شده خودش و ما را به زحمت نیندازد

عباسعلی کدخدایی سخنگو و از اعضای شورای نگهبان بار دیگر اعلام کرده که افرادی که قبلا رد صلاحیت شده‌اند، تایید صلاحیت نخواهند شد. او گفته است: «افراد می‌توانند طبق قانون می‌توانند برای انتخابات ثبت‌نام کنند ما هم بررسی‌ها را خواهیم داشت و ابایی هم از این نداریم که پس از بررسی‌ها بگوییم صلاحیتشان تأیید نشد، اما توصیه می‌کنیم کسی که دو سه بار آمده و تأیید نشده، دیگر خودش و ما را به‌زحمت نیندازد.» کدخدایی روز دوشنبه ۲۰ مرداد هم درباره انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در ایران گفته بود: شورای نگهبان هنوز درگیر انتخابات نشده است و در این زمینه ورود نکرده و اقدامی نیز نکرده است. او گفت از جهات قانونی افراد می‌توانند در هر زمان ثبت نام کنند اما می‌توان توصیه کرد افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند، دیگر ثبت نام نکنند. سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه فردی در یک دوره انتخابات تایید صلاحیت و در دوره دیگری رد صلاحیت می‌شود، گفته بود: «درباره صلاحیت افراد در شورای نگهبان رای گیری می‌شود؛ یک دوره شاید تشخیص دهند که فردی رجل سیاسی است و در دوره دیگری شاید این تشخیص را ندهند. موارد رد صلاحیت را به خود افراد اعلام کردیم و ای کاش قانون این اجازه را می داد که نسبت به افرادی که ادعاهایی را مطرح می کنند، به صورت شفاف مواردشان را اعلام کنیم.» در آخرین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به پیروزی حسن روحانی ختم شد، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق ایران نیز کاندیدا شده بود اما شورای نگهبان صلاحیت او را تایید نکرد.