نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#پمپئو: برای «بازدارندگی» و «دفاع» سرباز به منطقه خلیج فارس می‌فرستیم

مایک پمپئو، وزیر امورخارجه ایالات متحده آمریکا یکشنبه ۲۲ سپتامبر/۳۱ شهریور اعلام کرد هدف آمریکا جلوگیری از وقوع جنگ است و اعزام سربازان جدید به منطقه خلیج فارس به قصد «بازدارندگی و دفاع» انجام شده است. پمپئو در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: «ماموریت ما جلوگیری از جنگ است. همانطور که وزیر دفاع روز جمعه اعلام کرد ما نیروهای بیشتری را در منطقه مستقر می‌کنیم و هدف ما بازدارندگی و دفاع است. واشنگتن از ابزارهای خود برای تحذیر تهران استفاده می‌کند و اگر این ابزارها همچنان موثر واقع نشوند، اطمینان دارم رئیس جمهوری در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهد داد و رهبران ایران این را به خوبی متوجه شده‌اند». تنش بین ایران و آمریکا پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان وارد مرحله تازه‌ای شده است. با وجود این‌که جمهوری اسلامی دست داشتن در تمامی حملات را رد می‌کند، آمریکا ایران را مسئول این حملات می‌داند و قصد دارد سربازان و تسلیحات بیشتری را در منطقه و به‌ویژه در عربستان مستقر کند.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: قوه قضائیه یا اجازه بازدید نمایندگان از زندان‌ها را نمی‌دهد یا بازدیدها مشروط و تشریفاتی‌ است

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره بازدید نمایندگان مجلس از زندان‌ها گفت: قوه قضاییه هر زمان که ما درخواست دادیم از زندان‌ها بازدید کنیم، یا مخالفت کرد یا اینکه موافقت مشروط داشت. به عنوان نمونه اخیرا به زندان اوین رفتیم و به جای اینکه همه بندها را ببینیم تنها اجازه دادند از یک بند مختصر بازدید کنیم، در واقع صرفاً یک کار تشریفاتی انجام شد. کاظمی در مصاحبه با روزنامه «اعتماد آنلاین» درباره طرح الحاق سازمان‌ زندان‌ها به وزارت کشور گفت: «سازمان زندان‌ها پاسخگو نیست اما با طرح انفکاک سازمان زندان‌ها از قوه‌ قضاییه و الحاق آن به وزارت کشور پاسخگو نمی‌شود. باید یک ساز و کار قانونی نظارتی ایجاد شود. مشکل زندان‌ها این نیست که زیرمجموعه قوه قضاییه باشد یا دولت. مشکل این است که ما در هر زندانی بیشتر از چند برابر ظرفیت آنها زندانی نگه می‌داریم. مشکل نحوه اداره سازمان زندان‌ها نیست بلکه مشکل بر سر مسائل مالی، مشکلات اقتصادی جامعه و بیماری است که سرریز همه این بیماری‌ها به سمت قوه قضاییه و زندان است. باید برای پایین آمدن آمار زندانی‌ها جامعه را اصلاح کرد. اداره زندان‌ها را به هر نهاد، وزارتخانه و سازمانی بدهیم، با این وضعیت، همین می‌ماند که هست».

شمار مشترکان اینترنت در ایران طی سه ماه ۳ میلیون تن کاهش یافته است

شمار مشترکان اینترنت پرسرعت در ایران در سه ماه نخست امسال (۱۳۹۸) در مقایسه با پایان سال گذشته حدود سه میلیون تن کاهش یافت. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شمار مشترکان اینترنت «پهن باد» در پایان فصل بهار امسال را بیش از ۷۱ میلیون مشترک گزارش کرد. شمار مشترکان در اسفند سال قبل ۷۴ میلیون مشترک اعلام شده بود. کاهش شمار مشترکان ضریب نفوذ اینترنت را از ۹۰,۷ درصد در اسفند سال گذشته به ۸۵,۶ درصد در پایان بهار امسال تنزل یافته است.

۷۴ درصد #مهاجران #افغانستانی در ایران و پاکستان کمتر از ۲۴ سال سن دارند

سیدحسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان یکشنبه ۳۱ شهریور در مجلس نمایندگان این کشور شمار مهاجران افغانستانی در سراسر جهان را شش میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد. به گفته او ۸۰ درصد این مهاجران در ایران و پاکستان زندگی می‌کنند و از این میزان ۷۴ درصد کمتر از ۲۴ سال سن دارند و هرگز افغانستان را ندیده‌اند. براساس اعلام مقام‌های دولتی ایران، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار مهاجر افغانستانی به صورت «قانونی» در ایران زندگی می‌کنند. آمار مهاجران افغانستانی بدون اقامت در ایران حدود سه میلیون نفر گزارش شده است. معاون امنیتی وزیر کشور ایران اسفند سال گذشته از بازگشت ۷۴۰ هزار مهاجر افغانستانی ساکن در ایران به کشورشان خبر داده بود.عالمی بلخی گفت که در جریان پنج سال حکومت «وحدت ملی» حدود ۴ میلیون تن از مهاجران به افغانستان بازگشتند. او شمار افغانستانی‌هایی که از سال ۲۰۰۲ به بعد به افغانستان بازگشته‌اند را ۱۰ میلیون تن اعلام کرد.

یک «هواپیمای ناشناس» به پادگان #حشد_شعبی در استان #الانبار #عراق حمله کرد

منابع خبری عراق از حمله هواپیمای ناشناس به یکی از مواضع نیروهای «حشد شعبی» در استان انبار عراق خبر دادند. براساس گزارش منتشر شده، حمله مذکور در اطراف پادگان المرصنات وابسته به نیروهای حشد شعبی در الانبار صورت گرفته است و هیچ تلفات جانی نداشته است. خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) هم به نقل از «منابع عراقی» حمله به یکی از پادگان‌های حشد شعبی در غرب استان الانبار را تائید کرد. ایرنا مدعی شد که احتمالا این حمله هم از سوی اسرائیل صورت گرفته است. اسرائیل طی ماه‌های گذشته بارها مواضع حشد شعبی در عراق و سوریه را هدف حمله قرار داده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: شیوع #آدم‌ربایی و #کودک‌ربایی یک هشدار جدی برای مسئولان است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمدرضا بادامچی، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از افزایش کودک‌ربایی در ماه‌های اخیر خبر داد و خواهان ورود مسئولان از جمله کمیسیون اجتماعی مجلس به این موضوع شد. محمدرضا بادامچی گفت آدم‌ربایی و کودک‌ربایی به‌رغم مجازات سنگینی که برای آن وجود دارد در ماه‌ها و روزهای گذشته شیوع پیدا کرده است و این باید یک هشدار جدی برای مسئولان قلمداد شود. بادامچی بحران‌های اقتصادی و سیاسی را دو عامل موثر در شیوع کودک‌ربایی دانست، اما بدون اشاره به نقش دستگاه‌های دولتی و حکومتی در ایجاد این بحران‌ها، «فقر و تربیت نادرست خانواده‌ها» را دخیل دانست و گفت: «وقتی جامعه از لحاظ مادی دچار فقر می‌شود خانواده‌های گرفتار فقر که نتوانستند آموزه‌های تربیتی درستی را به فرزندانشان داشته باشند با مشکل مواجه شده و به رفتارهایی همچون گروگان‌گیری و کودک‌ربایی آن هم در ازای گرفتن پول روی می‌آورند. اگر این موضوعات را جدی نگیریم ممکن است شیوع پیدا کند لذا وظیفه همه دستگاه‌های مربوطه و مسئولان اقدام برای بهبود شرایط است. در گام اول باید حرف مردم را بشنویم تا از شیوع اینگونه حوادث جلوگیری شود».

#بانک_مرکزی: هر #زائر_اربعین می‌تواند تا ۱۰۰ یورو #ارز بگیرد

بر اساس اطلاعیه جدید #بانک_مرکزی، زائرانی که قصد سفر به کشور #عراق برای انجام مراسم #اربعین دارند، می‌توانند حداکثر مبلغ ۱۰۰ یورو یا معادل این مبلغ به سایر ارزها به ‌نرخ #بازار_ثانویه_ارز از صرافی‌های مجاز و بانک‌های منتخب ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و پارسیان دریافت کنند. روابط عمومی بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفته است این ارز در راستای «تسهیل شرایط سفر زائران عتبات عالیات» در ایام منتهی به اربعین با توجه به هماهنگی‌های به ‌عمل‌ آمده با بانک‌های منتخب و صرافی‌های مجاز ارائه می‌شود. در مبنای سیاست‌های ارزی دولت که از بهار سال گذشته به اجرا درآمده، #ارز_مسافرتی با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان و با محدودیت سقف هزار یورو ارائه می‌شود، اما با توجه به اینکه قیمت ارز در بازار غیررسمی به مرور افزایش یافت و یورو تا بیش از ۱۳ هزار تومان پیش رفت، این اختلاف قیمت موجب ایجاد رانت در این بخش شده و برخی معتقدند دلیلی ندارد که بانک مرکزی ارز موجود را صرف پرداخت به #مسافران_اربعین کند. ‎

«یک خانواده تهرانی چهار نفره سالانه ۱۲۰۰ دلار معادل ۱۴ میلیون تومان از #آلودگی_هوا متضرر می‌شود»

بهزاد اشجعی، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی یکشنبه ۳۱ شهریور/۲۲ سپتامبر که در بسیاری از کشورهای جهان «روز جهانی بدون خودرو» خوانده می‌شود، اعلام کرد آلودگی هوای تهران سالانه ۱۴ میلیون تومان به هر خانواده‌ ضرر می‌زند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی در توضیح این مسئله به آمارهای بانک جهانی اشاره کرد و گفت: «بنا به گزارش بانک جهانی، آلودگی هوا سالانه ۲.۶ میلیارد دلار به تهرانی‌ها خسارت وارد می‌کند. سرانه این عدد، حدود ۳۰۰ دلار برای هر نفر در سال است. به عبارت ساده‌تر به یک خانواده تهرانی چهار نفره سالی ۱۲۰۰ دلار معادل حدود ۱۴ میلیون تومان ضرر ناشی از آلودگی هوا وارد می‌شود». او درباره آلودگی هوای تهران گفت: «در تهران به ازای هر ۱۰ نفر چهار خودرو وجود دارد، درحالیکه این عدد برای شهرهایی مثل توکیو، لس‌آنجلس، وین و ... دو برابر است. اما این شهرها مثل تهران مشکل ترافیک و آلودگی هوا ندارند». به گفته اشجعی ایران به لحاظ سرانه خودرو به نسبت جمعیت، در رتبه هفتاد و یکم دنیا قرار دارد اما بیشتر شهرهای کشور به ویژه تهران با کمبود ناوگان عمومی مواجه هستند.

نماینده #زاهدان: #اهل_سنت در #تهران در هفت خانه #نماز_جمعه برگزار می‌کنند

#علیم_یارمحمدی، نماینده زاهدان در مجلس از اختصاص هفت خانه برای برگزاری نماز جمعه یک میلیون نفر اهل تسنن در تهران خبر داد. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، یار محمدی با اشاره به پیگیری نهادهای امنیتی و اطلاعاتی برای اختصاص دادن چند مکان به منظور برگزاری نماز جمعه اهل تسنن در تهران گفت این نهادها در حال پیگیری موضوع هستند و او هم به صورت جداگانه پیگیر این مساله است. او در ادامه گفت: «در حال حاضر در هفت منطقه، در خانه‌ها نماز جمعه اهل تسنن با حدود ۱۰۰-۱۵۰ نفر برگزار می‌شود. اغلب هم افرادی هستند که به نقاط مشخص شده نزدیک هستند.» یار‌محمدی همچنین گفت: «ما پیگیر تعیین یک نقطه‌ اساسی هستیم که بزرگ و گسترده باشد و بتوانیم مراسم‌های یک میلیون نفر اهل تسنن در تهران را در آن برگزار کنیم.» اهل سنت در ایران پس از شیعیان به عنوان دومین گروه پرجمعیت‌ مذهبی شناخته می‌شوند. بر اساس آمارها هم اکنون نزدیک به هشت و نیم درصد از جمعیت کل کشور سنی مذهب هستند، اما نقش و جایگاه آنان در مدیریت کشور نزدیک به صفر است. #حسن_روحانی بهمن ماه سال گذشته در سخنرانی خود در بندر لنگه گفته بود ملاک دولت در انتخاب مدیران شایسته‌سالاری است و شیعه یا سنی بودن در انتصابات دخیل نیست، اما با وجود این گفته‌ها، اکثر مناطق سنی‌نشین در ایران از تبعیض در حوزه اشتغال و عدم توزیع عادلانه امکانات رنج می‌برند. از سوی دیگر در اصل ۱۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی به صراحت تاکید شده است حق دستیابی به پست ریاست جمهوری تنها در اختیار پیروان مذهب رسمی کشور یعنی تشیع است. در ایران اما تنها اهل سنت نیستند که به دلیل وجود قوانین تبعیض‌آمیز به سود پیروان مذهب تشیع، آزار و اذیت می‌شود بلکه حقوق اقلیت‌های مذهبی دیگر همچون پیروان آیین بهاییت نیز پایمال می‌شود. قانون اساسی جمهوری اسلامی یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان را به رسمیت می‌شناسد.

اهالی روستای سیل‌زده #تازه‌آباد_آق‌قلا همچنان در بحران مانده‌اند

اهالی روستای #تازه_آباد از توابع شهرستان #آق‌قلا در #استان_گلستان که روستایشان در #سیل فروردین ماه امسال دچار خسارت شدید شد، به دلیل ارائه نشدن امکانات و تسهیلات وعده داده شده، همچنان در بحران عواقب ناشی از وقوع سیل به سر می‌برند. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، برخی سیل‌زدگان روستای تازه‌آباد هنوز نتوانسته‌اند تسهیلات بانکی و لوازم برقی وعده داده شده را دریافت کنند. به دستور رئیس بنیاد مسکن مقرر شده است برای بازسازی خانه‌های روستایی که پس از سیل تخریب شده بودند به هر خانوار ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود. اهالی این روستا اما می‌گویند این مبلغ بلاعوض برای بازسازی خانه‌هایشان کافی نیست. روستای تازه‌آباد شهرستان آق‌قلا در جریان سیل اخیر شمال کشور دچار آسیب جدی شده است و بسیاری از خانه‌های این روستا نیاز به تخریب کامل و ساخت دوباره دارند. همچنین بسیاری از وسایل زندگی ساکنان نیز آسیب دیده و غیرقابل استفاده شده است. بر اساس خبرهای رسیده از این روستا، اهالی برای پرداخت اقساط وام ۴۰ میلیونی که بنیاد مسکن با احتساب سود و بهره به آنها داده است، مجبور هستند چند برابر معمول کار کنند. هم اکنون بسیاری از اهالی این روستا به دلیل خسارت‌های ناشی از سیل از کمبود لوازم ابتدایی همچون یخچال و اجاق گاز در تنگنا قرار دارند. به گفته اهالی، بازسازی این روستا به پیمانکاران خصوصی واگذار شده است و همین مساله باعث شده برخی اهالی به دلیل گران بودن قیمت مصالح و نیز نگرانی از عقب افتادن اقساط بانکی نتوانند خانه‌های خود را بازسازی کنند. #حسن_صادقلو، استاندار سابق #گلستان پیشتر گفته بود در روزهای وقوع سیل #اسحاق_جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار علاوه بر آگاه شدن از وضعیت مناطق سیل زده استان، خواستار رسیدگی حداکثری به مردم و مناطق آسیب‌دیده با بسیج همه امکانات شده. در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷، سازمان هواشناسی هشدارهایی درباره خطر وقوع سیل در استان‌های شمالی ایران به خصوص مازندران و گلستان داد. اخطارهایی که گفته می‌شود توسط مسئولان جدی گرفته نشدند و اگر جدی گرفته می‌شدند، امکان داشت از بروز خسارت‌ها جلوگیری شود.

#وزیر_نفت ایران افزایش #قیمت_بنزین را تکذیب کرد

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۳۱ شهریور افزایش احتمالی قیمت بنزین را تکذیب کرد و گفت: هیچ قراری برای افزایش قیمت بنزین گذاشته نشده است. این اظهارات در واکنش به مصوبه شورای اقتصاد ایران مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بیان شد. زنگنه اما گفت که این مصوبه صحت ندارد و قانون اجازه افزایش قیمت بنزین را به وزارت نفت نمی‌دهد. برپایه گزارش رسانه‌های ایران، شورای اقتصاد در آخرین جلسه با دریافت حق‌الزحمه توسط جایگاه‌داران توزیع سوخت و حامل‌های انرژی موافقت کرده است. همین مصوبه موجب گمانه‌زنی در باره افزایش احتمالی قیمت حامل‌های انرژی و به ویژه بنزین شد. پیش از این نیز مجلس شورای اسلامی در نظر داشت قیمت حامل‌های انرژی را به منظور جبران کسری بودجه افزایش دهد اما اکثریت نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

رئیس #دیوان_عالی_کشور: #نجفی قاتل است اما دیوان در نوع #قتل تردید کرده است

#احمد_مرتضوی_مقدم، رئیس #دیوان_عالی_کشور در توضیح دلیل نقض حکم پرونده قتل #میترا_استاد به دست #محمدعلی_نجفی، شهردار اسبق تهران گفت که دیوان عالی محمدعلی نجفی را قاتل مرحومه میترا استاد می‌داند، اما در نوع قتل تردید کرده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرتضوی مقدم با اشاره به دو جنبه خصوصی و عمومی پرونده محمدعلی نجفی در دادگاه گفت: «پرونده‌های قتل دو جنبه خصوصی و عمومی دارند و جنبه خصوصی این پرونده تمام شده است و اولیای دم رضایت دادند اما اکنون باید جنبه عمومی جرم تعیین تکلیف شود.» مرتضوی مقدم در ادامه گفت که اگر قتل عمد باشد تا ۱۰ سال مجازات دارد و اگر غیرعمد باشد، در مجازات تخفیف داده می‌شود: «ما باید نوع قتل را مشخص کنیم تا جنبه عمومی جرم را بتوانیم رای بدهیم.» به گفته او یک سری ابهام‌ها و نقص‌ها در پرونده نجفی وجود دارد که باید برطرف شود. براساس اظهارات این مقام ارشد قضایی، مهم‌ترین ابهام موجود در پرونده نجفی مربوط به گلوله‌ای‌ است که در بدن مقتول کشف شده است: «اکنون این شائبه مطرح است که شاید گلوله به دیوار خورده و کمانه کرده و سپس به بدن مقتوله برگشته باشد که اگر این اثبات شود، قتل غیر عمد محسوب شده و به لحاظ مجازات جنبه عمومی جرم تخفیف داده می‌شود.» مرتضوی مقدم با اعلام اینکه رسیدگی به این پرونده از سوی دادگاه ناقص انجام شده، گفت دیوان عالی در عمدی بودن این قتل تردید دارد. او موضوع رسیدگی به این پرونده از سوی دیوان عالی کشور را بی‌ارتباط با جنبه خصوصی پرونده و حکم #قصاص دانست و گفت تصمیم‌گیری دیوان عالی در خصوص جنبه عمومی جرم است. حکم پرونده محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، متهم به قتل همسرش، میترا استاد روز گذشته ۳۰ شهریور ماه از سوی دیوان عالی کشور نقض شد. دادگاه در سه جلسه به پرونده این متهم رسیدگی کرده بود که در نهایت روز هشتم مرداد ماه، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه از صدور رأی قصاص برای این پرونده و ابلاغ آن به طرفین خبر داده بود. ‎ خانواده استاد اما از قصاص گذشت کردند.

گروه «#حکومت_اسلامی» مسئولیت انفجار مینی‌بوس در جاده نزدیک #کربلا را برعهده گرفت

گروه موسوم به #حکومت_اسلامی مسئولیت انفجار مینی‌بوسی در نزدیکی شهر #کربلا را بر عهده گرفت. در این حمله تروریستی در شامگاه جمعه ۲۰ سپتامبر/ ۲۹ شهریور، ۱۲ نفر کشته و پنج نفر نیز زخمی شدند. خبرگزاری فرات عراق پیشتر گفته بود نیروهای امنیتی عامل حمله را بازداشت کرده‌اند. #عادل_عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای که روز شنبه ۲۱ سپتامبر/ ۳۰ شهریور صادر کرد، از دستگیری مظنون این بمبگذاری خبر داد اما جزییات بیشتری درباره هویت او ارائه نکرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حمله‌ای که شامگاه جمعه ۲۰ سپتامبر/ ۲۹ شهریور رخ داد، بزرگ‌ترین حمله علیه غیرنظامیان از زمان شکست گروه دولت اسلامی (موسوم به داعش) در سال ۲۰۱۷ بود. هسته‌های مخفی داعش هنوز حملاتی پراکنده در سراسر عراق انجام می‌دهند. کم‌تر از دو هفته پیش نیز در کربلا بیش از ۳۰ نفر بر اثر ازدحام زائران حرم امام سوم شیعیان کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. هر ساله همزمان با روز اربعین هزاران زائر برای انجام مراسم مذهبی وارد کربلا می‌شوند. دولت عراق ویزا را برای زائران ایرانی حذف کرده است و از این رو پیش‌بینی می‌شود سه میلیون ایرانی در این مراسم شرکت کنند. ‎

سخنگوی #شورای_نگهبان: در برخی انتخابات‌ها #حاکمیت_پول به راحتی قابل لمس است

#عباسعلی_کدخدایی، سخنگوی #شورای_نگهبان با اشاره به اینکه در #قانون_انتخابات مساله #شفافیت_مالی لحاظ نشده، گفت در برخی از انتخابات‌ها #حاکمیت_پول و #پول‌سالاری به راحتی قابل لمس است. کدخدایی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر اینکه حاکمیت پول در برخی انتخابات‌ها مدام افزایش هم پیدا کرده، گفت: «از گوشه و کنار می‌شنویم فلان فرد چند میلیارد و چند صد میلیون برای #انتخابات هزینه کرده است اما قانونی برای شفافیت هزینه‌ها‌ی انتخابات و همین‌طور محل تامین این هزینه‌ها وجود ندارد.» اسفند ماه سال ۱۳۹۳، #عبدالرضا_رحمانی_فضلی، #وزیر_کشور، برای اولین بار از پول‌هایی گفت که توسط #قاچاقچیان و شبکه‌های #مواد_مخدر وارد ستاد‌های انتخاباتی برخی نامزدها می‌شود. او از این پول‌های مشکوک تحت عنوان #پول_کثیف یاد کرد. رحمانی فضلی اواسط شهریور ماه سال جاری هم در سفر به #قزوین در جمع خبرنگاران درباره نظارت برای جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات گفت: «در این زمینه قانون لازم را در لایحه جامعی که به مجلس تقدیم کردیم پیش‌بینی کرده بودیم که همه هزینه‌ها از مبدأ تا مقصد در بحث انتخابات، حتماً باید بر اساس یک نظام مالی و حسابداری صورت بگیرد که این لایحه هنوز تصویب نشده است اما امیدواریم این اتفاق بیفتد.» ‎

فرد متهم به #تجاوز و #آزار_جنسی دختر ۱۲ ساله در #کرمانشاه دستگیر شد

در پی شکایت خانواده یک دختر ۱۲ ساله مبنی بر مورد تجاوز قرار گرفتن فرزندشان، فرد متهم دستگیر شد. به گزارش خبرگزاری هرانا، مادر این کودک در حین بازگشت از سر کار با صحنه تجاوز مرد همسایه به دخترش مواجه می‌شود و به سرعت با پلیس تماس می‌گیرد. با تایید تجاوز توسط پزشکی قانونی، این مرد بازداشت و این پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است. #مهوش_معادی‌نژاد، روان‌شناس دختری که مورد این تجاوز قرار گرفته، درباره وضعیت روحی او گفته است که این دختر به طور کامل فرو ریخته و به ویژه به خاطر اینکه از سوی برخی از بستگان هم مورد شماتت مداوم قرار گرفته، طی این مدت چند بار اقدام به #خودکشی کرده است. حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در بهمن ماه سال گذشته در ارتباط با آمار #کودک_آزاری در کشور اعلام کرده بود در سال ۹۷ حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی (شماره ۱۲۳) از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی بوده است.