نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فدراسیون جهانی #جودو محرومیت جودوی ایران را دائمی کرد

در پی فشارهای جمهوری اسلامی بر #سعید_ملایی قهرمان جودوی ایران بر او و خانواده‌اش برای رویارو نشدن با رقیب اسرائیلی در مسابقات جهانی، فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد که تا زمانی‌که فدراسیون ایران مسابقه ندادن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی را نپذیرد اجازه شرکت در هیچ مسابقه‌ و فعالیت‌ اجتماعی را نخواهد داشت. کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو، فدراسیون ایران را متهم به زیر پا گذاشتن منشور المپیک و کدهای اخلاقی کمیته جهانی المپیک کرده است. فدراسیون جودو ایران ۲۱ روز فرصت دارد نسبت به این حکم اعتراض کند. سعید ملایی، بهترین جودوکار ایرانی در رنکینگ فدراسیون جهانی، در مسابقات جودوی قهرمانی ۲۰۱۹ جهان در توکیو با این علم که نباید در فینال مسابقات با رقیب اسرائیلی رو‌به‌رو شود، ناچار شد نتیجه را در نیمه‌نهایی به ماتیاس کاسی از بلژیک واگذار کند. او با روحیه‌ای پایین در رده‌بندی نیز به رقیب گرجستانی باخت تا هیچ مدالی نگیرد. ملایی تنها شرکت‌کننده ایران در مسابقات جهانی جودو در ژاپن بود. در پی این رویداد فدراسیون جهانی جودو از ملایی پشتیبانی کرد. ماریوس ویزر، رئیس این فدراسیون نیز ابراز امیدواری کرد که ملایی در تیم پناهندگان و زیر پرچم کمیته جهانی المپیک در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ شرکت کند. سعید ملایی پس از این رویداد با روادید دو ساله به آلمان رفت.

دولت فرانسه ۵۰۰ مجوز #صدور_تسلیحات به #ترکیه را تعلیق کرد

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که ۵۰۰ مجوز صادرات سلاح این کشور به ترکیه تعلیق شد. به‌گفته پارلی، صادرات تسلیحات فرانسه به ترکیه در سال به طور میانگین ۵۰ میلیون یورو است. ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز این موضوع را تأیید کرد و آن را تصمیم جمعی اعضای اتحادیه اروپا دانست. وزیر دفاع فرانسه مبادلات تجاری پاریس و آنکارا زیاد ندانست و افزود تعلیق مجوز صدور تسلیحات بر اقتصاد فرانسه تأثیر چندانی نمی‌گذارد. ترکیه در یک دهه گذشته معادل ۶۰۰ میلیون یورو خرید تسلیحات از فرانسه شفارش داده است. فشار در زمینه تسلیحاتی از جمله پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه به اعضای اتحادیه اروپا به‌منظور پایان دادن به حملات ترکیه به شمال سوریه بود.

شمار کشته‌شدگان ناآرامی‌های #شیلی به ۱۵ نفر رسید

طبق آمار رسمی شمار کشته‌شدگان در ناآرامی‌های روزهای اخیر در شیلی به ۱۵ نفر رسیده است. وزارت کشور شیلی اعلام کرد که بیشتر قربانیان در سانتیاگو، پایتخت این کشور بودند. در همین حال این وزارتخانه می‌گوید که سطح کلی خشونت رو به کاهش است. وزارت کشور شیلی اما افزود در سانتیاگو و در چند شهر دیگر این کشور آمریکای جنوبی، وضعیت فوق‌العاده و ممنوعیت عبور و مرور شبانه همچنان برقرار است. تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت بلیط مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی به دلیل افزایش هزینه سوخت و کاهش ارزش پول ملی، عامل بروز اعتراضات خیابانی اخیر در شیلی است. بالا بودن هزینه‌های زندگی، بسیاری از مردم شیلی را خواهان اصلاحات مالیاتی، قوانین کار و سیستم تأمین اجتماعی کرده است. اعتراضات خیابانی بیش از یک هفته است که در شیلی جریان دارد. بیشتر معترضان جوانان و دانشجویان هستند.

اینترفکس:‌ دختر سفیر ایران در مسکو، و نوه #علی_یونسی وزیر سابق اطلاعات، #خودکشی کرد

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، به نقل از یک منبع آگاه، دختر سفیر ایران صبح سه‌شنبه ۲۲ اکتبر/۳۰ مهر در مسکو خودکشی کرد. عارفه سنایی، ۲۸ ساله، دختر #مهدی_سنایی سفیر ایران در مسکو، و نوه #علی_یونسی، وزیر اطلاعات دولت خاتمی بود. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانال تلگرامی خود مرگ او را تایید کرد، اما علت آن را «سکته مغزی» دانست. عارفه سنایی، دانش‌آموخته رشته معماری در لندن، در صفحه‌اش در لینکداین خود را طراح جلد «زن معاصر» در «تهران‌تایمز» معرفی کرده است. خبرگزاری اینترفکس به نقل از منبع آگاه خود خبر داد که عارفه سنایی دچار افسردگی بوده است. یک شبکه تلویزیون محلی روسیه نیز خبر داد که او خود را از پنجره طبقه نهم به بیرون پرتاب کرده است؛ خبری که سفارت جمهوری اسلامی آن را تکذیب کرد. اینترفکس نیز در جدیدترین خبر خود از این حادثه با ارجاع به هیأت نمایندگی جمهوری اسلامی در روسیه، علت مرگ را سکته اعلام کرد.

رئیس #سازمان_بهزیستی: ۱۱۰۰ نفر از مدیران #بهزیستی صاحب مراکز غیردولتی و موسسات وابسته به این سازمان هستند

وحید قبادی‌دانا‌، رئیس #سازمان_بهزیستی از موراد متعدد نقض بخشنامه «منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض» در سازمان بهزیستی ایران خبر داد. به گفته قبادی‌دانا، «امروز ۱۱۰۰ نفر از مدیران در سازمان بهزیستی مراکز غیردولتی یا موسسات مختلف وابسته یا همکار با بهزیستی دارند. به نحوی این افراد خودشان با خودشان همکاری می‌کردند» قبادی دانا افزود که این افراد باید برای «رفع منافع متعارض» بین موسسات خود یکی را انتخاب کنند. رئیس‌ سازمان بهزیستی مهلت ارائه شده به مدیران برای این انتخاب را سه ماه اعلام کرد، و گفت این مدیران یا باید موسسات خود را به خیریه‌هایی که پیشتر مجوز احداث مراکز را دارند، واگذار کنند، و یا پست مدیریت در بهزیستی را رها کنند. او گفت که روسای سابق بهزیستی قوانین را «قابل تغییر» می‌دانستند و می‌توانستند «بخشنامه را لغو کنند»، یا «آن را در عمل پیاده نکنند.» رئیس سازمان بهزیستی در عین حال افزود که رئیس‌های سابق این سازمان تخلف نکرده اند، و عدم اجرای بخشنامه مزبور خلاف قانون و مقررات کشور نیست، و از طرف دیگر تعهد به آن صرفا ابزاری برای پیشگیری از فساد محسوب می‌شود.

سخنگوی #قوه_قضائیه در واکنش به خبر #شنود_دفتر_ریاست‌جمهوری در پرونده #حسین_فریدون: ۱۰ قاضی روی پرونده کار کرده اند

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی #قوه_قضائیه سه‌شنبه ۳۰ مهر از عملکرد قوه قضائیه در بازداشت حسین فریدون، برادر رئیس‌ جمهوری اسلامی دفاع کرد. اسماعیلی در واکنش به اعتراض #حسین_فریدون به شنود دفتر ریاست‌جمهوری گفت که «حکم پرونده صادر و در حال اجراست. در فرایند قضایی داشتن نسبت خانوادگی با اشخاص و مقامات و تشکیلات و احزاب رسمی و قانونی کشور نه امتیاز است و نه مانع برای رسیدگی قضایی.» سخنگوی قوه قضائیه گفت که در مراحل مختلف رسیدگی به اتهامات حسین فریدون، برادر حسن روحانی، حدود «۱۰ قاضی روی آن کار کرده اند»، و بنابراین رای صادرشده «فارغ از هرگونه شائبه» است. حسین فریدون چهارشنبه ۲۴ مهر لحظاتی پیش از ورود به زندان اوین اتهام‌ها علیه خود را رد کرده بود و گفته بود که پرونده علیه او «مستند به شنود غیرقانونی، از جمله شنود از دفتر رییس جمهور است». سخنگوی قوه قضائیه سه‌شنبه تصریح کرد که پرونده فریدون «متهمان متعدد داشته» و برای هفت نفر از آنها رای دادگاه بدوی صادر شده که از این میان پنج نفر محکوم شده و برای دو نفر حکم برائت صادر شده است. در دادگاه تجدید نظر، یک نفر از محکومان اولیه حکم برائت گرفت، و چهار تن دیگر بار دیگر محکوم شده اند. از این چهار تن، دو نفر حکمشان تایید، حکم یک نفر تعلیق، و حکم حسین فریدون تقلیل داده شد. اسماعیلی در آخر افزود که برخی متهمان پرونده هنوز محاکمه نشده اند و پرونده آنها هنوز در دادسرا است. حسین فریدون که به جرم رشوه‌خواری به پنج سال زندان و پرداخت ۳۱ میلیارد تومان محکوم شد، هفته گذشته برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. فریدون روز یکشنبه تنها پس از چند روز از انتقال به اوین، به مرخصی اعزام شد. این در حالی است که بسیاری از زندانیان ماهها بدون رسیدگی به پرونده‌شان در بازداشت به سر می‌برند، و از موهبت مرخصی نیز به ندرت برخوردار می‌شوند. با این حال، سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرده است که نسبت خانوادگی با اشخاص و مقامات در نظام قضائی ایران «امتیاز» نیست.

رئیس اتاق بازرگانی تهران: هر ایرانی سالی ۱۶ میلیون تومان #یارانه پنهان می‌گیرد

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که سهم هر ایرانی از یارانه پنهان سالانه ۱۶ میلیون تومان است «در حالی که این پول در چرخه اقتصاد کشور نیست و یارانه غیرعادلانه، غیرهدفمند و فسادانگیز را توزیع می‌کند». به‌گفته خوانساری، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه آشکار و پنهان پرداخت می‌شود. رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن بیان این‌که طبق قانون برنامه ششم قرار بر این بود که وزارت امور اقتصادی و داراریی در پایان شهریورماه گزارشی از شاخص رقابت پذیری در اقتصاد ایران را ارائه دهد، گفت: «هنوز ما مطلع نیستیم که آیا این گزارش آماده شده یا خیر، اما هفته گذشته مجمع جهانی اقتصاد، گزارش رقابت‌پذیری را برای سال ۲۰۱۹ اعلام کرده که بر اساس آن از ۱۱۲ مضمون و ۱۰۳ شاخص، رتبه ایران با ۱۰ درجه کاهش به ۹۹ رسیده و بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، رشد ایران منفی ۹,۵ درصد می‌شود». او تأکید کرد که در صورت تداوم محدودیت‌های ناشی از صادرات نفت کماکان رکود تورمی استمرار خواهد داشت.

خروج یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از ایران برای خرید ملک در #ترکیه

مسعود بنابیان رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز از افزایش ۴۵ درصدی سفر به ترکیه در در ۶ ماه اول سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت در یک سال و نیم اخیر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید ملک در ترکیه از ایران خارج شده است. بنابیان گفت: «در یک سال و نیم اخیر که قانون ۲۵۰ هزار دلار خرید ملک یا سپرده بانکی یک میلیون دلاری در این کشور (ترکیه) اجرا شده است، نزدیک ۲۶۸ هزار نفر اقامت ترکیه را گرفتند که به‌طور متوسط اگر هر خانواده را ۴ نفر در نظر بگیریم نزدیک به ۶۰ هزار خانواده در این کشور ملک خریداری کرده‌اند». او افزود: «با وجود دلار ۱۱ هزار تومانی اما باز هم تفریحات و اقامت در این کشور بسیار ارزان‌تر از ایران است ضمن آن‌که علاوه بر تفریح بحث خرید مخصوصاً پوشاک نیز مطرح است. تولیدات این کشور ۵۰ درصد ارزان‌تر از پوشاک داخلی است ضمن آن‌که کیفیت و طراحی به مراتب بهتر است.» به‌گفته بنابیان، با توجه به کاهش ۵۰ درصدی ارزش لیر ترکیه خریداران این ملک‌ها ۵۰ درصد ضرر کرده‌اند ضمن آنکه تا ۳ سال نیز نمی‌توانند ملک را بفروشند از طرف دیگر اقتصاد این کشور ثبات اروپا را ندارد و میزان بدهی خارجی این کشور به ۴۵ میلیارد دلار رسیده است اما با این شرایط هنوز هم برخی افراد برای گرفتن اقامت و پاسپورت ترکیه تلاش می‌کنند. مردادماه گذشته مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که در نیمه نخست سال ۲۰۱۹، تعداد کل خانه‌های فروخته شده در ترکیه معادل ۵۰۵هزار و ۷۹۶ واحد بوده که از این تعداد، ۱۹هزار و ۹۵۲ واحد خانه را اتباع خارجی خریده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است. اتباع عراقی با خرید ۴۲۹ خانه بزرگ ترین گروه خریدار مسکن ترکیه بوده‌اند و ایرانی‌ها با ۴۱۵ واحد، روس‌ها با ۱۹۰ واحد، آلمانی‌ها با ۱۲۶ واحد، انگلیسی‌ها با ۱۱۳ واحد و کویتی‌ها با ۱۱۲ واحد به ترتیب دومین تا ششمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده‌اند.