ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کارگران #شهرداری_کرمانشاه در اعتراض به معوقات مزدی تجمع کردند

در کرمانشاه کارگران شهرداری منطقه ۷ این شهر پنجشنبه یکم آذر برای دومین روز پیاپی در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهایشان دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. حامد لعل‌بخشی سرپرست شهرداری کرمانشاه ۲۲ آبان امسال قول داد ه بود که دستمزد مرداد و شهریور کارگران طی یک هفته پرداخت شود. کارگران شهرداری کرمانشاه مانند بسیاری دیگر از کارگران شهرداری‌ها با قرارداد موقت و به واسطه شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی اشتغال دارند. دستمزد کارگران شهرداری منطقه ۷ کرمانشاه از مرداد امسال پرداخت نشده است. کارگران شهرداری‌ها در نقاط مختلف ایران از آغاز سال‌جاری بارها در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدها اعتصاب و تجمع کردند.

سخنگوی وزارت خارجه #روسیه می‌گوید مبادلات تجاری مسکو و تهران در برابر تأثیرگذاری‌های خارجی مصون است

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از مصونیت همکاری‌های تجاری ـ اقتصادی مسکو و تهران در برابر تأثیرگذاری‌های خارجی خبر داد. به‌گزارش اسپوتنیک، زاخاروا گفت: «مسکو و تهران به‌طور برنامه‌ریزی شده و مدت‌ها قبل از توافق هسته‌ای با ایران برای تأمین امنیت روابط اقتصادی خود در برابر تأثیرگذاری‌های خارجی کار کرده و این کار ادامه دارد.» به‌گفته او تأمین کانال‌های مطمئن و حفاظت‌شده برای ارسال پیام‌های مالی و همچنین افزایش سهم پرداخت‌های متقابل به واحدهای پول ملی، از جمله عناصر اصلی در مبادلات تجاری دو کشور است. زاخاروا از پیروی سیستم پرداختی سوئیفت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و قطع ارتباط آن با شماری از بانک‌ها و سازمان‌های اعتباری ایران از جمله بانک مرکزی و نظام بانکی ایران اظهار تأسف کرد و افزود: «انفعال ساختارهای اروپایی تعجب‌آور است که بار دیگر اجازه دادند تحریم‌های برون مرزی یک‌جانبه بر کار یک ساختار کاملاً مالی واقع در قلمرو قضایی بلژیک تأثیر بگذارد.» مؤسسات مالی در سراسر جهان از سوئیفت جهت تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می‌کنند. استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا ۲ نوامبر / ۱۱ آبان اعلام کرد که اگر سیستم سوئیفت ارتباطات خود با ایران را حفظ کند مورد تحریم قرار خواهد گرفت و به این سیستم اطلاع داده شده که باید ارتباط خود با بانک‌های ایرانی تحت تحریم را قطع کند.

توافقنامه همکاری نیروهای امنیتی ایران در #کردستان و #اقلیم_کردستان عراق در نوار مرزی دو کشور، در #سلیمانیه امضا شد

کیومرث شیخی فرمانده مرزبانی استان #کردستان و شیرکو عبدالله فرمانده منطقه مرزی شماره یک عراق (اقلیم کردستان) توافقنامه‌ای به‌منظور همکاری‌های امنیتی بیشتر در نوار مرزی دو منطقه امضا کردند. این توافقنامه پس از مذاکرات دو روزه در سلیمانیه امضا شد. شیرکو عبدالله از گردهمایی فرماندهان مرزبانی استان‌های همجوار دو کشور در دوره‌های شش ماهه (دو بار در سال) برای بررسی توافقنامه مذکور خبر داد. به‌گفته او اداره مرزی #اقلیم_کردستان_عراق زیر مجموعه منطقه مرزی شماره یک است و استان‌های همجوار این منطقه در ایران، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه هستند. منطقه مرزی ایران با اقلیم کردستان عراق یک سوم مرز یک‌هزار و ۴۵۰ کیلومتری ایران و عراق را شامل می‌شود. با وجود سه گذرگاه مرزی رسمی بین ایران و اقلیم کردستان عراق ۵ گذرگاه غیررسمی از سوی مردم منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

#دانمارک صدور سلاح به #عربستان سعودی را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه دانمارک پنجشنبه 22 نوامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دانمارک به دلیل پرونده قتل خاشقچی و جنگ یمن، فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را به حالت تعلیق درآورده است. اندرس ساموئلسن در این بیانیه یادآوری کرده که تصمیم به توقف صدور سلاح به عربستان سعودی در گفت‌وگو با کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتخاذ شده. علاوه بر تعلیق مجوز عقد قرارداد‌های جدید برای فروش سلاح به عربستان، فروش فناوری‌های با کاردبرد دوگانه که هم می‌تواند کارکرد نظامی و هم غیرنظامی داشته باشند، نیز شامل این تعلیق می‌شوند. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ماه گذشته گفته بود که دولت آلمان تا اطلاع ثانوی قرارداد‌های جدید فروش تسلیحات به عربستان را تأئید نخواهد کرد. فرانسه و بریتانیا اما همچنان به صدور سلاح به عربستان سعودی ادامه می‌دهند. در نشست صلح یمن در پاریس که دو هفته قبل برگزار شد، ۵۰ نفر از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار توقف فروش سلاح به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات متحده عربی شدند. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا از اغاز مذاکرات صلح یمن در اوایل دسامبر سال جاری خبر داده است.

تولید خودرو در ایران ۴۰ درصد کاهش یافت

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تولید انواع خودروهای سواری در صنایع خودروسازی ایران در مهر سال جاری ۴۰ درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش در مهر سال جاری در مجموع در صنایع خودروسازی ایران ۷۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه خودرو تولید شده. در مهر سال گذشته خودروسازان داخلی ۱۲۸ هزار و ۸۳۸ دستگاه خودرو تولید کرده بودند. به این ترتیب تولید خودرو ایرانی ۴۰ درصد کاهش یافته. ایران خودرو و سایپا حدود ۴۰ درصد افت تولید داشته‌اند. خودروسازی مدیران با ۵۴ درصد کاهش تولید در جایگاه دوم و خودروسازان بم و شرکت کارمینا با ۷۰ درصد افت تولید در رده سوم افت تولید قرار دارند. تولید خودرو در کرمان موتور حدوداً ۱۷ درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی هوافضای #سپاه: آمریکایی‌ها در منطقه تکان بخورند می‌زنیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران شامگاه چهارشنبه ۳۰ آبان در مصاحبه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی با اشاره به پایگاه‌های آمریکا در منطقه گفت: «پایگاه‌های العدید و‌ ظفره کمتر از ۳۰۰ کیلومتر و پایگاه قندهار ۴۰۰ کیلومتر با ما فاصله دارند. این پایگاه‌ها‌ گوشت زیر دندان ما هستند و تکان بخورند آنها را می‌زنیم.» میرعلی حاجی‌زاده در ادامه این تهدیدات افزود: «همین شرایط در دریا هم هست. امروز به موشک‌های دریایی رسیدیم که برد ۷۰۰ کیلومتری داریم که قابل استفاده در دریای عمان است و ناوهای هواپیمابر آمریکا برای ما یک سیبل هستند.» سپاه پاسداران اعلام کرده که برنامه موشکی‌اش دفاعی است. یکی از دلایل خروج آمریکا از برجام این است که در توافق هسته‌ای نظارت بر نامه موشکی سپاه لحاظ نشده. به همین سبب رئیس جمهوری آمریکا برجام را یک توافق ناقص می‌داند. در همان حال اتحادیه اروپا معتقد است که برنامه موشکی سپاه و همچنین نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه را می‌بایست از برنامه هسته‌ای ایران تفکیک کرد. روز گذشته وزیر انرژی اسرائیل گفته بود ایران تنها کشوری در منطقه است که اسرائیل را تهدید می‌کند.