ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انجمن صنفی #روزنامه‌نگاران_استان_تهران: رسانه‌های داخلی خبرهای اعتراضات را لابلای صفحات خود پنهان می‌کنند

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران جمعه یکنم آذر با انتشار بیانیه‌ای سیاست‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران را «بحران‌زا و ضد منافع ملی» و‌ نسبت به اعمال محدودیت بیشتر‌‌ بر رسانه‌های داخلی هشدار داد. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در این بیانیه با انتقاد از بی‌تفاوتی رسانه‌های داخلی نسبت به وقایع در اعتراضات سراسری آبان ۹۸ نوشت: «اخبار را آن‌چنان در لابلای صفحات دفن می‌کنند که از دید مخاطب به سانسور و لاپوشانی حقیقت متهم می‌شوند.» انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در پایان این بیانیه از نهادهای متولی سیاست‌های رسانه‌ای در ایران خواسته است که «با رفتار خود بیش از این تیشه به ریشه رسانه‌های داخلی و ثبات و امنیت جامعه نزنند.»

#کارگران #راه‌آهن_اراک علی‌رغم اعتراض‌هایشان هنوز سه ماه #حقوق_معوقه دارند

کارگران پیمانی خطوط ابنیه فنی #راه_آهن_اراک سه ماه #حقوق_معوقه دارند. پس از اعتراضات اخیر #کارگران، کارفرما در هفته دوم آبان حقوق مردادماه آنان را پرداخته است. مشکل دیگر کارگران عدم پرداخت حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی است که سبب شده کارگران و خانواده‌های آنان نتوانند از خدمات درمانی اندک سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند. بیش از شش هزار کارگر خطوط ابنیه فنی راه آهن در سراسر ایران از طریق شرکت‌های پیمانکاری که بزرگترین آن‌ها تراورس است در سراسر ایران به کار مشغولند و بارها به نداشتن تامین شغلی، شرایط نامناسب کار و تعویق پرداخت مزدها اعتراض کرده‌اند.

#اعتراضات گسترده در چندین شهر #کلمبیا علیه نابرابری اقتصادی و فساد

دامنه اعتراضات در کشورهای آمریکای لاتین به کلمبیا نیز گسترش یافت. هزاران نفر در چندین شهر این کشور علیه دولت دست به تظاهرات زدند. این اعتراضات به درگیری با پلیس کشیده شد و معترضان با پرتاب سنگ به مقابله با مأموران امنیتی برآمدند. آن‌ها همچنین موانعی با آتش درست کردند ایستگاه‌های اتوبوس و مغازه‌ها را ویران کردند. پلیس از گاز اشک آور و ماشین‌های آب‌پاش برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد. شهردار شهر کالی قانون منع عبوز و مرور را به‌اجرا گذاشت. براساس برآوردهای مقامات، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز در سراسر کشور شرکت کردند. آن‌ها از نابرابری‌های اقتصادی، خشونت علیه مردم بومی و فعالان و همچنین فساد انتقاد دارند. سندیکاهای کارگران، کشاورزان و دانشجویان، دولت را متهم می‌کنند که با کاهش بودجه مستمری‌بگیری، افزایش سن بازنشستگی و به خدمت گرفتن افراد جوان با کمتر از میانگین دستمزدها، سیاست نئولیبرالی در پیش گرفته است. ایوان دوکه، رئیس جمهوری کلمبیا گفته است که به خواسته‌های مردم گوش فرا می‌دهد و می‌خواهد گفت‌وگوی اجتماعی را عمیق‌تر کند.

پلیس #هرمزگان حمله به مقر #سپاه پاسداران در #بندرعباس را تکذیب کرد

معاون فرماندهی انتظامی استان هرمزگان اعلام کرد که در بندرعباس تجمع اعتراضی برگزار نشده است. سرهنگ سعید شفیعی جمعه یکم آذر در مصاحبه با ایسنا گفت: «کلیپی که در فضای مجازی تحت عنوان پرتاب ترقه به در اماکن نظامی در بندرعباس منتشر شده، صحت ندارد.» شامگاه گذشته (پنجشنبه ۳۰ آبان) در شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر شده که نشان می‌دهد گروهی از معترضان به مقر سپاه پاسداران حمله کرده‌اند. معاون فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در ادامه این مصاحبه تأکید کرد: «اخبار و تصاویر ساختگی منتشره در برخی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بالاخص شبکه‌های معاند به هیچ عنوان صحت ندارد و هیچگونه تجمع غیرقانونی و ناآرامی در شهرستان بندرعباس و استان هرمزگان گزارش نشده و هیچگونه مشکل امنیتی نداشته‌ایم.» شفیعی تهدید کرد که عاملان انتشار خبرهای جعلی به صورت ویژه در دستور کار پلیس استان قرار دارد.

دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی #اتحادیه‌های_کارگری خواهان پایان دادن به غارت کارگران ایرانی و آزادی تشکل‌های کارگری شد

شارون بارو، دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری با اشاره به اعتراضات آبان ۹۸ که در واکنش به قیمت بنزین آغاز شد اما به زودی خاستگاه آن به اعتراض به بی‌عدالتی و تبعیض تغییر کرد گفت این وضعیت نشان می‌دهد که «نظام غارت» باید تغییر کند. بارو یادآوری کرد که سرخوردگی‌های اجتماعی و نگرانی‌های معیشتی مردم با توجه به دستمزدهای کم، با خشونت دولتی و سرکوب تشکل‌های کارگری حل نمی‌شود. دبیرکل اتحادیه‌های کارگری با اشاره به تظاهرات در شیلی و ایران و سیاست‌های مشابه دولت‌های این دو کشور در برخورد با معترضان گفت که به جای برخوردهای خشونت‌بار، حداقل دستمزد باید افزایش یابد و آزادی تشکل‌یابی به رسمیت شناخته شود.

#حسام‌الدین_آشنا، مشاور رسانه‌ای #روحانی با مقایسه #اعتراضات_آبان_۹۸ با عملیات #فروغ_جاویدان در سال ۶۷ هشدار داد که #مرصاد دیگری در راه است، کنایه‌ای از احتمال اعدام‌های گسترده در زندان‌ها

حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای حسن روحانی با انتشار پیامی در توییتر اعتراضات آبان ۹۸ را با عملیات نظامی مجاهدین خلق ایران در سال ۱۳۶۷ مقایسه کرد و نوشت: «خیال کردند عملیات فروغ جاودان ۲ را کلید زده‌اند ولی حالا به خوبی فهمیدند که در واقع عملیات مرصاد ۲ کلید خورده‌ است.» بعد از این عملیات کشتار زندانیان سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی آغاز شد. ابراهیم رئيسی، قوه قضاییه در آن سال‌ها یکی از اعضای هیات مسئول اعدام‌ها بود که به «هیات مرگ» شهرت یافته است. سردار سالار آبنوش، فرمانده عملیات بسیج در سخنانی کم‌سابقه از اعتراضات آبان ۹۸ به عنوان یک جنگ جهانی تمام‌عیار علیه نظام یاد کرد. در روزهای گذشته هم حسین شریعتمداری، در دو سرمقاله در روزنامه کیهان معترضان را «بغی» نامیده بود و گفته بود که آن‌ها باید به دار آویخته شوند.