ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#امیرحسین_قاضی‌زاده، نماینده #مجلس: انتشار فیلم از نمایندگان اشاعه #فحشا و عادی‌سازی توهین به نمایندگان است

#امیرحسین_قاضی‌زاده، عضو هیات رئیسه #مجلس در واکنش به انتشار فیلم‌های منتشر شده از #محمدباسط_درازهی، #نماینده_سراوان و جلسه غیرعلنی مجلس گفت: «هم دست به دوربین بودن مردم و تقطیع فیلم‌ها و هم از کوره در رفتن نمایندگان باعث ایجاد چنین وضعیتی می‌شود. انتشار چنین ویدئوهایی اشاعه فحشا و عادی‌سازی توهین به نمایندگان است. دیوار مجلس و نمایندگان از همه کوتاه‌تر است. یعنی با نمایندگان مظلوم راحت‌تر می‌توان برخورد کرد ضمن آنکه با بد و بیراه گفتن به نمایندگان به جایی بر نمی‌خورد و کسی را هم ندارند از آنها دفاع کنند، اما فقط کافی است کسی درباره یک رئیس جمهوری چپ بگوید. سریع شکایت ‌می‌کنند و فرد را به دادگاه می‌کشند و به قول معروف پدرش را هم در می‌آورند» به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده‌بان ایران، او درباره صحبت‌های احمد جنتی که خواستار تشکیل دوره آموزش اخلاق برای نمایندگان شده بود نیز گفت: «شورای نگهبان در شکل‌گیری این ماجرا بی‌تاثیر نیست. دلیل آن هم همین موضوع است که نظارت را حداقلی تعریف کرده است؛ در حالی که هیچ‌ کجای قانون ننوشته است این نظارت باید حداقلی باشد. خود شورای نگهبان در این سالها در اثر فشارها تبدیل شده است به دستگاهی که نظارت حداقلی دارد. البته من نمی‌دانم کسی با یک دوره آموزشی، اخلاق پیدا می‌کند؟ شاید بتوان گفت با یک دوره آموزشی کسی علمی پیدا کند اما بعید است اخلاق پیدا کند. در ارزیابی افراد که قرار است مسوولیتی به آنها داده شود باید از بعد روان‌شناسی هم مورد ارزیابی قرار بگیرند به این معنا که آیا این فرد خلق مناسب برای پذیرفتن مسوولیت نمایندگی، وزارت یا ریاست‌جمهوری را دارد یا خیر؟»

#ظریف: سعودی‌ها به دنبال ضربه زدن به ما هستند

وزیر امور خارجه #ایران در گفت‌و‌گو با هفته‌نامه لوپوئن فرانسه درباره رابطه ایران با #عربستان_سعودی، آزمایش‌های موشکی ایران و سیاست ایران در قبال #اسرائیل گفت‌و‌گو کرده است. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این گفت‌و‌گوی #محمدجواد_ظریف را با تیتر «ما کی گفتیم که اسرائیل را نابود می‌کنیم؟» منتشر کرده است. به گزارش ایسنا، ظریف گفته است ما هیچ‌وقت به دنبال حذف هیچ کشوری نبوده‌ایم و این سعودی‌ها هستند که به دنبال صدمه زدن به ما هستند اما چون موفق نمی‌شوند، ما را به توسعه‌طلبی متهم می‌کنند: «مشکل منطقه ما عربستان سعودی است. عربستان تلاش دارد با حمایت آمریکا، فرانسه و انگلیس، ایران را از خاورمیانه محو کند یا حداقل منزوی نماید. عربستان در هر جایی که اقدامی را انجام می‌دهد، فقط با انگیزه خصومت با ایران است، در حالی که این سیاست هیچ نتیجه‌ای نداده است.» به گفته وزیر امور خارجه ایران، آنچه بر سر منطقه آمده است نه نتیجه اقدامات ایران که نتیجه آن اقدامات ریاض است.

رئیس #انجمن_داروسازان #خراسان_رضوی: #دارو هست،‌ #پول و #قدرت_خرید نیست

رئیس #انجمن_داروسازان استان #خراسان_رضوی اعلام کرد در حال حاضر داروخانه‌ها، شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های توزیعی دارو در این استان، همگی با مشکل #گردش_مالی و #نقدینگی روبه‌رو هستند. به‌ گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، #علیرضا_شهریاری گفت: «شرکت‌های توزیع دارو پیش‌تر داروها را با شرایط بازپرداخت طولانی‌مدت به داروخانه‌ها می‌فروختند، اما هم‌اکنون زمان بازپرداخت‌ها را کوتاه کرده‌اند و داروها را با بازپرداخت‌های یک تا حداکثر سه‌ماهه به داروخانه‌ها می‌فروشند که این مسئله مشکلات زیادی را برای همه داروخانه‌ها ایجاد کرده است. چک‌های داروخانه‌داران در حال برگشت‌ خوردن است و قدرت خرید داروخانه‌ها کاهش پیدا کرده است. دارو هست، اما داروخانه‌ها قدرت خرید از شرکت‌های دارویی ندارند. شرکت‌های دارویی نیز می‌گویند به دلیل اینکه چک‌ها برگشت خورده است، نمی‌توانیم دارو بفروشیم». او همچنین از تاخیر چندماهه شرکت‌های بیمه در پرداخت به داروخانه‌ها خبر داد و گفت اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، قادر به «مهار» همکاران خود نخواهد بود: «اکثر شرکت‌های بیمه مانند بنیاد شهید و جانبازان، خدمات درمانی و تأمین اجتماعی ماه‌هاست پرداختی به داروخانه‌ها انجام نداده‌اند. بیمه خدمات درمانی حق اسفند ۹۶ داروخانه‌ها را پرداخت نکرده و حتی بدهی بهمن سال گذشته ۱۰۰ داروخانه نیز پرداخت نشده و حدود ۶ ماه نیز در پرداخت‌ها عقب هستند. تأمین اجتماعی نیز تا اردیبهشت را پرداخت کرده، اما خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذر پرداخت نشده است. داروخانه‌داران هشدار داده‌اند که اگر مشکلات ما حل نشود در مقابل تأمین اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌ای تجمع می‌کنیم؛ ما دیگر نمی‌توانیم همکاران خود را مهار کنیم».

رئیس میز #هند وزارت امور خارجه ایران: هند به‌دنبال ادامه خرید #نفت_ایران است

رئیس میز #هند وزارت امور خارجه #ایران گفته است این کشور تا پایان زمان معافیت‌ها به خرید حداکثری #نفت_ایران مطابق سقف تعیین شده ادامه خواهد داد و پس از پایان این معافیت‌ها راهکارهای جدیدی برای خط خرید نفت ایران اتخاذ خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، بنی ‌اسدی گفته است: «هند به نفت ما نیاز دارد و برخی از پالایشگاه‌های این کشور با نفت ایران کوک شده‌اند و برای آنها سرمایه‌گذاری زیادی شده و اگر بخواهند آن را تغییر دهند متحمل هزینه‌های گزافی خواهند شد. ضمن آنکه این کشور از قدیم به نفت ایران وابسته بوده و مایل است به خرید نفت از ایران ادامه بدهد». او همچنین در باره نحوه تسویه پول نفت گفت که هند بخشی از پرداخت‌ها را به روپیه انجام خواهد داد: «حساب ایران در یوکو بانک برای این امر اختصاص داده شده است و ۵۰ درصد پول نفت به صورت روپیه ۵۰ درصد دیگر به یورو پرداخت خواهد شد». هند نیز از جمله کشورهایی‌ست که به دنبال بازگشت تحریم‌های نفتی و گازی آمریکا علیه ایران، معافیت ۱۸۰ روزه دریافت کردند. بنی اسدی همچنین گفته است بانک پاسارگاد به‌عنوان محل انجام مناسبات مالی ایران و هند شعبه خود را در بمبئی افتتاح خواهد کرد: «این شعبه به همراه یوکو بانک کارهای مالی دو کشور را انجام خواهد داد».

رئیس کمیسیون صنایع و معادن #مجلس: اگر در #کنترل_بازار دو نفر را درست و حسابی #شلاق بزنیم و دو نفر را به موقع #اعدام کنیم، برای بقیه #درس_عبرت می‌شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز شنبه اول دی درباره کنترل و تنظیم بازار گفت #قوه_قضاییه برخلاف #دولت نقش موثری در #کنترل_بازار داشته است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، #عزیز_اکبریان گفته است: «اگر در کنترل بازار دو نفر را درست و حسابی #شلاق بزنیم، دو نفر را به موقع #اعدام کنیم، برای بقیه درس عبرت می‌شود. قوه قضاییه کارهای خوبی را در این بخش شروع کرده که امیدواریم ختم به خیر شود. در مجموع قسمتی از کار کنترل بازار در اختیار قوه قضاییه و قسمتی هم در اختیار قانون‌گذاری و نظارت مجلس است اما در بخش دولتی تجربه ۱۰ ساله من در مجلس نشان می‌دهد که دولت‌ها در این مدت بیش از دو سه لایحه هم برای این موضوع به #مجلس نیاورده‌اند». او در مورد اصلاحات لایحه بودجه نیز خواستار این شد که پنج درصد از بودجه مربوط به هزینه‌های دفاعی که در لایحه ۹۸ کاهش پیدا کرده است، اصلاح شود: «ما در کشور دزدی، رانت‌خواری و گرانی داریم و اگر در این شرایط #امنیت هم نداشته باشیم همه چیز دچار مشکل می‌شود. اگر حادثه اهواز تکرار شود برای ما غیر قابل جبران است. بنابراین لازم است دولت این موضوع را اصلاح کند».

تصادف #اتوبوس_مدرسه در #نپال منجر به کشته شدن ۲۳ نفر شد

تصادف یک #اتوبوس_مدرسه در #نپال باعث کشته شدن دست‌کم ۲۳ نفر شد. این اتوبوس حامل شماری از دانش‌آموزان نپالی بوده که همراه با معلمان خود به سفری علمی می‌رفتند. بیشتر قربانیان این سانحه از میان دانش‌آموزان بوده‌اند. مقام‌های محلی علت وقوع تصادف را سرعت بیش از حد اتوبوس اعلام کرده‌اند.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به خروج #نیروهای_آمریکایی از #سوریه و #افغانستان: ورود و حضورشان از ابتدا اشتباه و تنش‌زا بود

سخنگوی وزارت امور خارجه #ایران در واکنش به انتشار خبر خروج #نیروهای_آمریکایی از #سوریه گفت ورود و حضور این نیروها در منطقه از ابتدا اقدامی اشتباه و تنش‌زا بوده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، #بهرام_قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اعلام خروج نیروهای آمریکایی از منطقه گفت: «اصولا ورود و حضور نیروهای آمریکایی در منطقه از ابتدا اقدامی اشتباه، غیر منطقی، تنش‌زا و التهاب‌آفرین بوده و همواره از عوامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه به شمار می‌رود.» به گفته قاسمی بررسی دقیق تاریخ تحولات منطقه در دهه‌های اخیر و تا امروز نیز نشان می‌دهد «حضور عنصر خارجی با بهانه‌های مختلف در این منطقه مهم و حساس جز تنش و ناامنی و تشدید اختلافات ثمری نداشته است.» دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در روزهای اخیر دستور خروج ۷ هزار نفر از نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را صادر کرد. او همچنین به وزارت دفاع این کشور دستور داد برای خروج فوری از شما سوریه آماده شوند.

مدیر و معلم دبستان #اسوه_حسنه #زاهدان و دو کارشناس در رابطه با #آتش‌سوزی و جان باختن چهار #دانش‌آموز این مدرسه بازداشت شدند

#دادستان_زاهدان از بازداشت چهار نفر در رابطه با پرونده #آتش‌سوزی در مدرسه #اسوه_حسنه زاهدان خبر داد. در این حادثه چهار دانش‌آموز جان باختند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌#علی_موحدی‌راد روز شنبه اول دی اعلام کرد علاوه بر مدیر و معلم این مدرسه، دو کارشناس آموزش و پرورش که در ماه‌های اخیر از این مدرسه بازدید کرده‌اند نیز بازداشت شده‌اند. به گفته موحدی‌راد این مدرسه بدون اطلاع آموزش و پرورش نسبت به جابه‌جایی مکان اقدام کرده است. مدرسه دخترانه اسوه حسنه غیرانتفاعی است و ۶۷ دانش‌آموز دختر دارد که ۶۰ نفر از آن‌ها در مقطع پیش‌دبستانی و ۷ نفر در مقطع کلاس اول هستند. در حادثه آتش‌سوزی در این مدرسه چهار دانش‌آموز به دلیل شدت سوختگی جان باختند. پس از این حادثه مسئولان تلاش می‌کنند نشان دهند که این بار تدابیر لازم در پیش‌گیری چنین حوادثی را در پیش خواهند گرفت.

زخمی شدن یک #محیط‌بان در درگیری با #شکارچیان_غیرمجاز در شهرستان #گیلانغرب

یک محیط‌بان یگان حفاظت #محیط‌‌_زیست شهرستان گیلانغرب در استان #کرمانشاه در درگیری با شکارچیان غیرمجاز از ناحیه دست و پا زخمی شد. به گزارش خبرگزاری مهر، پس از آنکه محیط‌بانان در هنگام گشت‌زنی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شهرستان گیلانغرب متوجه یک گروه شکارچی غیرمجاز شدند، برای جلوگیری از فرار آن‌ها مقابل خودرویشان ایستادند و خودروی آن‌ها با یکی از محیط‌بانان برخورد کرد. این محیط‌بان که از ناحیه دست و پا آسیب دیده است به بیمارستان منتقل شده است. بنا بر اعلام سازمان محیط‌زیست استان کرمانشاه این موضوع از طریق مقامات قضایی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط در حال پیگیری است.