ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت اطلاعات از #محمود_صادقی، نماینده تهران در #مجلس شورای اسلامی شکایت کرده است

محمد جواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ، یکشنبه یکم دی گفت که وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی از محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی شکایت کرده است. صادقی پیش از این در حساب کاربری توییتر خود نوشته بود؛«پیرو انتشار خبری به نقل از سخنگوی هیأت نظارت مبنی بر شکایت وزارت اطلاعات از اینجانب، موضوع را پیگیری کردم؛ معلوم شد وزارت اطلاعات از من شکایت نکرده، بلکه به رییس مجلس نامه‌ نوشته است. از محتوای نامه اطلاع ندارم. انتظار می‌رود سخنگو اظهارات خود را اصلاح کند». جمالی اما گفت که وزیر اطلاعات در نامه‌ای که بیستم آذر به دفتر رئیس مجلس واصل شده است، از آقای صادقی شکایت کرده و خواستار بررسی موضوع در هیئت نظارت شده است. به گفته او، وزیر اطلاعات از هیئت نظارت بر نمایندگان خواسته است تا روند فعالیت‌های آقای صادقی را پیگیری کند و از حرکت‌های خلاف منافع ملی جلوگیری شود.

ماموران پلیس #آرش_گنجی، منشی هیئت دبیران #کانون_نویسندگان را بازداشت کردند

برپایه گزارش کانون نویسندگان ایران، آرش گنجی، منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران صبح یکشنبه در خانه خود بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد. مامورانی که برای بازداشت آقای گنجی به منزل او رفتند، خود را ماموران «پلیس امنیت» معرفی کردند. براساس اعلام کانون نویسندگان، این ماموران خانه آرش گنجی را «تفتیش و بعضی لوازم و مدارک او را ضبط کردند.»

دادستان کل جمهوری اسلامی بدون بیان آمار مشخص گفت: در جریان #اعتراضات_آبان شمار زیادی از ماموران پلیس کشته و مجروح شدند

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران یکشنبه یکم دی در مراسم معارفه دادستان جدید استان البرز، مدعی شد که در جریان اعتراضات آبان «تعداد زیادی از کارکنان نیروی انتظامی زخمی یا شهید شدند». او بدون اینکه آمار مشخصی از کشته‌شدگان اعلام کند، گفت که «بیشترین خسارت به نیروی انتظامی وارد شد». دادستان جمهوری اسلامی ایران به مانند دیگر مقام‌های ارشد حکومتی، اعتراضات را به آنچه که «اغتشاشگران» خواند، نسبت داد و اعتراضات چند روزه آبان را به «میدان جنگ» تشبیه کرد. او سپس از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواست «به مردم بگویند که از اغتشاشگران چقدر اسلحه سرد و گرم کشف شده است». منتظری در ادامه اما خلاف اظهارات پیشین خود دامنه اعتراضات را «محدود» و «تنها در هشت استان» عنوان کرد و از دادستان‌های سراسر کشور دستور داد:«با افرادی که نظم عمومی را به مخاطره می‌‌اندازند و می‌خواهند ‌ایجاد نا‌امنی کنند برخورد کرده و اجازه نفس کشیدن ندهند». اعتراض‌های آبان در ۲۵ آبان و پس از افزایش سه برابری نرخ بنزین در بیش از یکصد شهر ایران برای چند روز ادامه یافت و با خشونت پلیس سرکوب شد. براساس گزارش نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر در ایران در جریان این اعتراضات حداقل ۳۲۹ تن کشته و هشت هزار تن دستگیر شدند. حداقل ۱۷ تن از کشته شدگان کودک بودند. برخی منابع خبری اما شمار کشته‌شدگان را نزدیک به یک‌هزار نفر و بازداشت شدگان را حداقل ۱۰ هزار تن گزارش کرده‌اند.

مرکز آمار #نرخ_تورم رسمی را ۴۰ درصد اعلام کرد

مرکز آمار ایران یکشنبه یکم دی نرخ تورم رسمی برای آذر امسال را ۴۰ درصد اعلام کرد و مدعی شد؛ نرخ تورم نقطه به نقطه افزایش و تورم سالانه کاهش یافته است. براساس این گزارش نرخ تورم نقطه به نقطه در آذر امسال به ۲۷,۸ درصد رسید که نسبت به آبان امسال هشت دهم درصد افزایش را نشان می‌دهد. براساس نتایج این گزارش، خانوارها در آذر امسال برای کالا و خدمات یکسان ۲۷,۸ درصد بیشتر از آذر یکسال قبل هزینه کردند. مرکز آمار در حالی میزان افزایش نرخ تورم در یک ماه گذشته (آذر) را حدود هشت دهم درصد گزارش کرده که افزایش نرخ بنزین در روزهای پایانی آبان، موجب افزایش قیمت بسیاری از کالاها شد. این مرکز نرخ تورم سالانه در آذر را هم ۴۰ درصد گزارش کرد که نسبت به آبان امسال ۱,۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. نرخ تورم رسمی که هر ماه از سوی مرکز آمار اعلام می‎شود، کمتر از نرخ تورم واقعی در ایران است.

کمیسیون مستقل انتخابات #افغانستان #محمد_اشرف_غنی را پیروز انتخابات اعلام کرد

به گزارش روزنامه هشت صبح افغانستان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان صبح یکشنبه یکم دی محمد اشرف غنی را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. براساس این گزارش اشرف غنی توانسته بیش از پنجاه درصد (۵۰,۶۴ درصد) آرا را کسب کند. عبدالله عبدالله معاون اجرایی و رقیب اصلی غنی که ۳۹,۵۲ درصد آرا را به دست آورده است اعلام کرد؛ نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

#آنفولانزا در سه ماه گذشته جان ۱۰۶ تن را در ایران گرفت

به گفته حسین عرفانیان، رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی یک هفته گذشته آنفولانزا جان هفت تن دیگر را در ایران گرفت تا شمار قربانیان این ویروس از اول مهر ما تا کنون به ۱۰۶ نفر رسید. او یکشنبه یکم دی به خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا)، گفت: هفته گذشته در مجموع تعداد سه هزار و ۳۵۴ نفر مبتلا به بیماری های تنفسی در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد ۸۲ نفر به آنفلوانزا مبتلا بودند و از این افراد هفت نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. به گفته او دو نفر از موارد فوتی در استان تهران و دو نفر در آذربایجان غربی بودند و هر یک از استانهای آذربایجان شرقی، لرستان و مازندران یک نفر مرگ ناشی از ابتلا به آنفلوانزا داشتند. عرفانیان مدعی شد که ایران توانسته «همه‌گیری» آنفولانزا را با اقدامات ویژه کنترل کند. او در باره این اقدامات اما توضیحی نداد. از زمان آغاز موج آنفولانزا در ایران گزارش‌هایی مبنی بر کمبود دارو و واکسن منتشر شده است، او اما بدون اینکه در باره وضعیت تامین داروی مورد نیاز برای کنترل و درمان بیماران توضیحی بدهد، گفت: موج اپیدمی آنفلوانزا در حال فروکش است و بعد از این تعداد موارد این بیماری کمتر می‌شود.