ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#دادگاه_حقوق بشر_اروپا خواهان آزادی صلاح‌الدین #دمیرتاش سیاستمدار کُرد در ترکیه شد

دادگاه حقوق بشر اروپا با صدور حکمی خواستار آزادی فوری صلاح‌الدین دمیرتاش، سیاستمدار طرفدار کُردها و رهبر پیشین حزب دموکراتیک خلق‌ها از زندان ترکیه شد. دادگاه استراسبورگ از جمله حکم داده است که حق آزادی بیان و حق آزادی و امنیت در مورد دمیرتاش نقض شده است. دادگاه حقوق بشر اروپا همچنین گفته است که ترکیه باید ۶۰ هزار یورو نیز به دمیرتاش خسارت پرداخت کند. دمیرتاش در ۱۴ آبان ۱۳۹۵ / ۴ نوامبر ۲۰۱۶ با موج بازداشت سران و اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها دستگیر شد. او متهم به عضویت در یک سازمان تروریستی است. از نظر دادگاه حقوق بشر اروپا هدف مقام‌های ترکیه از دستگیری دمیرتاش محدود کردن مباحث سیاسی بود. دادگاه استراسبورگ پیش از این نیز دستور آزادی این سیاستمدار را صادر کرده بود ترکیه اما این حکم را اجرا نکرد، اگرچه این کشور به‌عنوان عضوی از شورای اروپا باید از این حکم پیروی می‌کرد.

مرگ سه #کارگر در زنجان و دزفول در اثر #حوادث_کار

دو #کارگر کارخانه تولید خوراک دام در #دزفول و یک #کارگر_ساختمانی در #زنجان در نتیجه #حوادث_ناشی_از_کار جان خود را از دست دادند. حادثه کار دزفول، عصر روز دوشنبه یکم دی در یک واحد صنعتی خوراک دام واقع در شهرک صنعتی شماره یک دزفول روی داد. دو کارگر ۳۴ و ۴۶ ساله شاغل در کارخانه‌ای که نام آن اعلام نشده است هنگام کار، به داخل مخزن سیلوی سویا سقوط کردند. جسد دو کارگر ساعتها زیر آوار سویا باقی ماند. در حادثه کار در زنجان، یک کارگر ساختمانی حین کار در یک ساختمان نیمه کاره به درون چاه آسانسور سقوط کرد و به شدت مصدوم شد. این کارگر که ۴۵ سال داشت، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. ایران به لحاظ نبود حداقل‌های استاندار ایمنی محیط کار از نا‌امن‌ترین کشورها برای کارگران است و حوادث کار منجر به نقص عضو و مرگ کارگران در آن بالاست. در ماه‌های اخیر حوادث کار افزایش یافته و تنها در کمتر از دو هفته بیش از ۴۰ کارگر تنها در حوادث جاده‌ای مجروح شده و دستکم چهار کارگر جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت:‌ با مرگ ۱۸۷ بیمار کووید-۱۹ دیگر، شمار رسمی قربانیان ویروس #کرونا در ایران از مرز ۵۴ هزار نفر گذشت

شمار رسمی قربانیان ویروس کرونا در ایران از مرز ۵۴ هزار نفر گذشت. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه‌شنبه ۲ دی/۲۲ دسامبر از ابتلای ۶ هزار و ۲۰۸ نفر دیگر به ویروس کرونا و مرگ ۱۸۷ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در شبانه‌روز گذشته خبر داد. براساس گزارش سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۴۳ نفر رسیده و از این تعداد ۵۴ هزار و سه نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمارهای واقعی تا سه برابر آمارهای رسمی برآورد می‌شوند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت از موارد جدید ثبت شده، ۹۱۵ نفر بستری شده‌اند. همچنان ۵ هزار و ۴۶۷ بیمار کووید-۱۹ نیز در سراسر ایران در مرحله حاد بیماری و تحت مراقبت قرار دارند. وزارت بهداشت همانند روزهای اخیر مدعی شد هیچ شهری در ایران در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار ندارد، اما وضعیت همچنان در ۲۰۵ شهرستان، نارنجی و در ۲۴۳ شهرستان، زرد است.