ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی زلنسکی را تهدید کرد: صبر راهبردی ما نامحدود نخواهد بود

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پنج‌شنبه یکم دی در نشست خبری خود به سخنان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در کنگره آمریکا واکنش نشان داد و گفت: «یک بار دیگر تأکید می‌گردد که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی برای استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.» کنعانی افزود: «آقای زلنسکی بداند که صبر راهبردی ایران در قبال اتهامات بی‌اساس نامحدود نخواهد بود. ایشان بهتر است از سرنوشت برخی رهبران کشورها که به حمایت آمریکا دلخوش کردند، عبرت بگیرد.» ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که روز چهارشنبه وارد واشنگتن شد، در سخنرانی خود در کنگره آمریکا، درباره ارسال پهپاد از ایران به روسیه گفت: « روسیه در سیاست نسل‌کشی‌ خود، متحدی پیدا کرده و آن ایران است. پهپادهای مرگبار ایرانی که صدها فروند آن به روسیه فرستاده شده، تهدیدی برای زیرساخت‌های حیاتی ما شده‌اند. چنین است که یک تروریست، تروریست دیگری را یاری می‌دهد.» پیش از این آمریکا و اتحادیه اروپا گفته بودند که تمامی شواهد حاکی از آن است که ایران به روسیه پهپاد داده و روسیه از این پهپادها در جنگ اوکراین استفاده کرده است. به همین دلیل آمریکا و اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر تحریم‌هایی را علیه شرکت‌ها، افراد و نیروی هوافضای سپاه پاسداران وضع کردند.

بازهم سپردن پروژه‌های کلان به سپاه پاسداران: قرارگاه خاتم‌الانبیاء پل خلیج فارس را می‌سازد

افشار فتح‌الهی، مدیرعامل منطقه آزاد قشم اعلام کرد که قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران پل خلیج فارس را می‌سازد. به‌گفته فتح‌الهی، پل خلیج فارس یک «پروژه ملی و بین‌المللی» در منطقه و «بسیار مهم» برای توسعه تجارت منطقه است. او افزود این پروژه‌ ۹ سال بلاتکلیف بود و برای احیای دوباره به کار سنگینی نیاز دارد که در این زمینه با قرارگاه خاتم‌الانبیاء به‌عنوان پیمانکار توافق شد و با پرداخت «بخشی از پیش‌پرداخت‌های ریالی آن» شروع پروژه اعلام خواهد شد. قرارگاه خاتم‌الانبیاء یکی از نهادهای نظامی سپاه پاسداران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ تأسیس شد. این قرارگاه رفته‌رفته به حوزه اقتصاد پا گذاشت و ثروت بسیار اندوخت. پروژه‌های نفتی و پتروشیمی عظیمی همچون سه فاز پارس جنوبی و پالایشگاه بزرگ نفت ستاره خلیج فارس، سدسازی‌های بی‌شماری همچون سد گتوند علیا بر رودخانه کارون و سد کرخه، کشیدن راه‌آهن مانند راه آهن گرگان به آق قلا و متروسازی، تونل‌سازی‌ها و متروکشی‌ها و پروژه‌های مخابراتی تنها بخشی کوچک از فعالیت‌های اقتصادی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران است.

کمیته مالیاتی مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ در سال ۲۰۲۰ هیچ مالیاتی پرداخت نکرده است

براساس ارقام مالیاتی منتشرشده توسط کمیته ویژه امور مالیاتی مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین این کشور در آخرین سال ریاست جمهوری خود هیچ مالیاتی پرداخت نکرده و از زیان گسترده مالی خود خبر داده است. اسناد این کمیته به‌رهبری دموکرات‌ها نشان می‌دهند که درآمد ترامپ و بدهی مالیاتی او در طول چهار سال حضورش در کاخ سفید به‌شدت نوسان داشته است. در سال ۲۰۲۰ او و همسرش زیان ۴,۸ میلیون دلاری گزارش کردند و مالیات بر درآمد خالص پرداخت نکردند. در واقع قیمت املاک و مستغلات ترامپ تنها روی کاغذ وجود دارند و بهای واقعی آن بالاتر از این ارقام هستند. ترامپ برای به حداقل رساندن مالیات‌های خود از این «دوگانگی» استفاده کرده است. او و همسرش ملانیا در طول هر چهار سال به‌گونه‌ای مالیات پرداخته‌اند که توانسته‌اند مالیات بر درآمد خود را به حداقل برسانند. این کمیته قانونی بودن برخی از این حداقل‌رسانی‌ها، از جمله یک مبلغ ۹۱۶ میلیون دلاری را مورد تردید قرار داد و اعضای کمیته گفتند که اظهارنامه مالیاتی در جزئیات کمبودهایی دارد. ارقام سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نشان می‌دهند که ترامپ از سال تحلیف خود به بعد سود داشته است و در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مجموع یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار مالیات پرداخت کرده است. ترامپ در طول نامزدی ریاست جمهوری و کارزار انتخاباتی خود از علنی کردن اظهارنامه مالیاتی خود پرهیز کرد، این در حالی است که همه نامزدهای اصلی ریاست جمهوری چندین دهه این کار را انجام داده‌اند. استیون چونگ، سخنگوی ترامپ با بیان این‌که انتشار این اسناد انگیزه سیاسی دارد گفت: «اگر این بی‌عدالتی در مورد ترامپ رخ دهد، می‌تواند بدون دلیل برای همه آمریکایی‌ها نیز اتفاق بیفتد.»

یک دختر ۱۵ ساله در سوسنگرد «برای امتناع از ازدواج اجباری» دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد

بنا بر گزارش «هرانا»، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱، یک دختر نوجوان ۱۵ ساله ساکن سوسنگرد، برای «امتناع از ازدواج اجباری» از طریق حلق‌آویز کردن دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد. «هرانا» هویت این دختر نوجوان را زینب حریزی مزرعه اعلام کرده است. یک منبع آگاه در این خصوص به هرانا گفته است: «این دختر نوجوان به دلیل مخالفت با ازدواج اجباری با پسرعموی خود توسط پدر و برادرش مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. سپس زمانی که در منزل تنها بود، از طریق حلق‌آویز کردن دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.» فقر، ناموس‌پرستی و کاهش امید اجتماعی از عوامل اصلی خودکشی در ایران هستند. ازدواج اجباری و کودک‌همسری هم از دیگر عوامل وقوع خودکشی است. بنا به گزارش‌ها، سهم نوجوانان ایران از خودکشی‌های سالانه کشور به بیش از ۷ درصد رسیده است اگرچه آمار دقیقی از خودکشی کودکان در ایران وجود ندارد. بنا به پژوهش‌های انجمن دفاع از حقوق کودک، بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، خبر خودکشی بیش از ۲۵۰ کودک رسانه‌ای شده است. آمار واقعی بیش از این‌هاست. ۴۸ درصد خودکشی‌ها در میان پسران و ۵۲ درصد در میان دختران بوده. ۴۵ درصد در بازه سنی ۹ تا ۱۴ سال و ۵۵ درصد بین ۱۵ تا ۱۸ سال. مهم‌ترین عوامل این خودکشی‌ها نیز بنا به این پژوهش درگیری با خانواده (۲۸ درصد)، مشکلات آموزشی (۲۶ درصد)،‌ ازدواج اجباری (۲۰ درصد)، تجاوز جنسی (۸ درصد)، فقر (۸ درصد) و ... عنوان شده بود.