ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه #فرانسه می‌گوید #کانال_ویژه_مالی با ایران در روزهای آینده راه‌اندازی خواهد شد

رویترز گزارش داد که ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه چهارشنبه ۲۳ ژانویه / ۳ بهمن گفته است که «ساز و کار ویژه مالی» برای تسهیل مبادلات مالی بدون دلار با ایران و مقابله با تحریم‌های آمریکا می‌بایست در روزهای آینده راه‌اندازی شود. لودریان این خبر را در برابر کمیسیون سیاست خارجی پارلمان فرانسه اعلام کرد. «ساز و کار ویژه مالی» (SPV) بر پایه مبادله تهاتری (پایاپای) نفت در برابر کالا و خدمات و جایگزینی یورو با دلار در این معاملات قرار دارد. کشورهای اروپایی قول داده‌اند که در سال آینده میلادی این ساز و کار ویژه را به‌ اجرا در آورند اما به دلیل پیامدهای تحریم‌های آمریکا هیچ کشوری حاضر نشده بود که میزبان آن شود. «ساز و کار ویژه مالی» (SPV) بر پایه مبادله تهاتری (پایاپای) نفت در برابر کالا و خدمات و جایگزینی یورو با دلار در این معاملات قرار دارد. کشورهای اروپایی قول داده‌اند که در سال آینده میلادی این ساز و کار ویژه را به‌ اجرا در آورند اما به دلیل پیامدهای تحریم‌های آمریکا هیچ کشوری حاضر نشده است که میزبان آن شود. وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا که دوشنبه ۲۱ ژانویه / اول بهمن در نشست شورای امور خارجه اروپا در بروکسل شرکت کرده بودند، نتوانستند در مورد برنامه دقیق ساز و کار ویژه مالی ایران و اروپا تصمیم بگیرند.

#نیروهای_دموکراتیک_سوریه یک روستا در #دیرالزور را از دست #داعش آزاد کردند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد که نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلاف متشکل از کردها و عرب‌ها که واشنگتن از آن‌ها حمایت می‌کند، «بغوض»، یکی از روستاهایی را که «دولت اسلامی» (داعش) در شرق سوریه تصرف کرده بود به‌طور کامل تسخیر كردند. نیروهای دموکراتیک سوریه در ماه سپتامبر گذشته حملات خود به آخرین سنگر گروه داعش در استان دیرالزور، واقع در شرق این کشور را با پشتیبانی هوایی ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا آغاز کردند.از آن زمان تاکنون به‌رغم ضدحملات و اقدامات تروریستی داعش این نیروها موفق شده‌اند که بخش بزرگی از مناطق تحت کنترل داعش در این قسمت را آزاد کنند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزوده است که اکنون داعش تنها دو روستا و برخی از زمین‌های کشاورزی در این منطقه را در اختیار دارد. عملیات در روستای بغوض برای پاکسازی کامل آن ادامه دارد.

#رهبر_جمهوری_اسلامی: هیچگاه به #برنامه‌های_علمی_غرب اعتماد نکنید

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ۳ بهمن در دیدار با مسئولان و محققان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، وزیر علوم، رؤسا و اساتید دانشگاه‌های مرتبط گفت «شتاب حرکت علمی کشور نباید کاهش یابد و یا متوقف شود.» خامنه‌ای در ادامه سخنانش از مسئولان و محققان و استادان دانشگاه خواست «هیچگاه به برنامه‌ها و توصیه‌های غربی‌ها» اعتماد نکنند، به این دلیل که به گفته او «کشورهای غربی که امروز بیشترین پیشرفت‌ها را در زمینه علوم جدید دارند، بیشترین جنایات را نیز در طول تاریخ بر ضد ملت‌ها مرتکب شده‌اند.» رهبر جمهوری اسلامی سپس «یک راهبرد بومی» را در پژوهش‌های علمی پیشنهاد داد: «در مسیر شناخت علومی که با استدلال و منطق سر و کار دارد، باید به گونه‌ای حرکت کرد که زمینه معرفت بیشتر خداوند حاصل شود.» این یک پیشنهاد قدیمی و بیانگر این معناست: علم باید در خدمت تحکیم و اقتدار سلطه کسانی قرار گیرد که مشتاقانه از فناوری بهره می‌گیرند. همزمان با سخنان خامنه‌ای، امیر حاتمی، وزیر دفاع اعلام کرد که دومین ماهواره ایران به زودی به فضا پرتاب می‌شود. ماهواره نخست با نام پیام در مدار قرار نگرفت و در اقیانوس هند سقوط کرد.

#وزیر_دفاع: دومین #ماهواره_ایران به زودی به فضا پرتاب می‌شود

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دومین ماهواره ایران در سال جاری در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب به فضا پرتاب خواهد شد. سه‌شنبه ۲۵ دی/ ۱۵ ژانویه محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که ماهواره‌بر سیمرغ به فضا پرتاب شد اما بعد از طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و «پیام» در مدار قرار نگرفت. رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفته بود ماهواره پیام در مدار اصلی قرار گرفته و به همین سبب بعد از انحراف از مدار منفجر نشده، بلکه در اقیانوس هند سقوط کرده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا چند ساعت بعد از اعلام پرتاب ماهواره پیام با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که این اقدام ایران تهدیدی برای اروپا و آمریکا به شمار می‌‌آید. گنس ون درمول سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نیز برنامه موشکی ایران را «منبعی برای نگرانی جامعه بین‌الملل» دانست.

#وزیر_ارتباطات: #رزمایش_قطع_اینترنت لغو شد

وزیر ارتباطات با انتشار پیامی در توییتر از لغو رزمایش قطع اینترنت در ایران خبر داد. محمد جواد آذری جهرمی اعلام کرد شرکت سداد که قرار بود این رزمایش را برگزار کند «صلاحیت الزام شرکت‌ها به انتقال سرورها به داخل کشور را ندارد.» شرکت پرداخت الکترونیک سداد، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی، در نامه‌ای به مشترکان خود اعلام کرده بود که ۷ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۲ «رزمایش قطع اینترنت» برگزار می‌شود. بر اساس این نامه که در خبرگزاری تسنیم منتشر شده بود، قرار بود در این مدت «تمام پذیرندگان دارای سرور خارج از کشور» از دسترس خارج شوند. سازمان پدافند غیر عامل ایران دستور برگزاری این رزمایش را داده بود. وزیر ارتباطات روز گذشته در انتقاد از نام این رزمایش نوشته بود: «عبارت رزمایش قطع اینترنت یکی از فجیع‌ترین عباراتی بود که برای ضایع کردن یک موضوع بسیار مهم مثل بررسی تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی کشور، به کار برده شد.»

یاشار_سلطانی به پنج سال زندان محکوم شد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی، یاشار سلطانی، مدیر مسئول سایت معمارنیوز را به اتهام «نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی» به تحمل دو سال حبس، به اتهام «افترا نسبت به شرکت عمران تک لار» به یک سال حبس و همچنین به اتهام «تهدید نسبت به شرکت تک لار»به دو سال حبس و در مجموع به پنج سال حبس محکوم کرد. علاوه بر این سلطانی به مدت دو سال به «محرومیت در عضویت احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی، فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات و خروج از کشور نیز محکوم شد. به گفته سید صادق کاشانی، وکیل یاشار سلطانی حکم دادگاه «غیر قطعی و قابل تجدید نظر» است. یاشار سلطانی به «جمع‌آوری و انتشار اطلاعات طبقه‌بندی‌شده مربوط به سازمان بازرسی کل کشور» نیز متهم است. دادگاه هنوز به پرونده رسیدگی نکرده. یاشار سلطانی در ماجرای «خانه‌های نجومی» و خبر سوءاستفاده شهرداری تهران از پارک لویزان در جریان مراسم عروسی دختر قالیباف بازداشت شده بود. ۷۰۰ روزنامه‌نگار با انتشار بیانیه‌ای از رئیس قوه قضائیه خواهان آزادی او شده بودند.

#لیلا_میرغفاری، #دختر_خیابان_انقلاب به دو سال زندان محکوم شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد که لیلا میرغفاری یکی از دختران خیابان انقلاب به دو سال زندان محکوم شد. محمد حسین آقاسی، وکیل خدیجه (لیلا) میرغفاری به خبرگزاری ایرنا گفت دادگاه انقلاب موکل او را به خاطر کشف حجاب در انظار عمومی به ۵۰ هزار تومن جریمه نقدی و به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس محکوم کرد. پیش از این محمد حسین آقاسی به خبرگزاری هرانا گفته بود که لیلا میرغفاری هنگام محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشاءالله احمدزاده با اشاره به عکس علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به دیوار دادگاه «در رابطه با کمک‌های مالى به لبنان و سوریه انتقاد خود را مطرح کرده» است. دادگاه این امر را «توهین به رهبری» درک کرده. محمد حسین آقاسی به ایرنا گفت موکل او در دادگاه انقلاب مانتو و شلوار جین به تن داشت اما از او خواستند چادر به سر کند. لیلا میرغفاری اما از پذیرش چادر سر باز زد و مأموران حفاظت با او درگیر شدند. به همین سبب لیلا میرغفاری به «تمرد» از دستور مأموران و همچنین «تشویق مردم به بی‌حجابی و فحشا» نیز متهم شده بود که از آن اتهام‌ها تبرئه شده است.

#علی_لاریجانی پیش‌بینی فروش ۱،۵ میلیون بشکه #نفت در روز را عاقلانه دانست

#علی_لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: «این‌که #صادرات_نفت ۱،۵میلیون بشکه در روز در سال ۹۸ در نظر گرفته شد، کار عاقلانه‌ای بوده است.» او افزود «آمریکایی‌ها در آن‌چه برای به صفر رساندن فروش #نفت ما می‌خواستند موفق نشدند و شکست خوردند.» علی لاریجانی همچنین همه مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را مربوط به تحریم‌های آمریکا ندانست. طبق جدیدترین گزارش ماهانه #اوپک تولید نفت ایران در دسامبر سال ۲۰۱۸ به دو میلیون و ۷۶۹ هزار بشکه در روز رسید که ۱۵۹ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید دو میلیون و ۹۲۸ هزار بشکه در روز در ماه نوامبر ۲۰۱۸، کاهش داشت.

یک #مرجع_تقلید: در اثر بی‌عملی مسئولان سر و صدای مردم بلند شده

سید محمد علوی گرگانی، یکی از مراجع تقلید شیعه در دیدار با اعضای هیات‌ رئیسه‌ کمیسیون اقتصادی مجلس در انتقاد از «بی‌عملی» مسئولان گفت: «سر و صدای مردم بلند شده و کمتر بخش اقتصادی در کشور وجود دارد که مردم از آن رضایت داشته‌ باشند. کاری کنید مردم احساس کنند نان‌ سر سفره‌شان است.» به گزارش خبرگزاری ایسنا این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش در دیدار با نمایندگان مجلس گفت: «مردم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند سال‌هاست قسط می‌دهیم و زیر بار آن کمرمان شکسته‌ است و هنوز هم اقساط‌مان تمام نشده‌ است. برای بدهکارها و نیازمندان فکری کنید تا بتوانند نفسی بکشند.»

رئیس دادگستری #استان_البرز: وضع بد اقتصادی باعث افزایش پرونده‌های قضایی شده است

رئیس کل دادگستری استان البرز در آخرین نشست شورای معاونان دادگستری استان البرز در سال ۹۷ که چهارشنبه ۳ بهمن با حضور مسئولان قضایی استان و معاونان رئیس کل برگزار شد اعلام کرد که در اثر وضع بد اقتصادی، تعداد پرونده‌های قضایی افزایش یافته است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) احمد فاضلیان در این نشست گفت: «آمار ورودی پرونده به شورای حل اختلاف، دادسراها و محاکم استان در ۱۰ ماهه امسال افزایش یافته. این اتفاق نشان می‌دهد که بین مشکلات اقتصادی و روند افزایش پرونده‌های قضایی ارتباط مستقیمی برقرار است.»

#مکارم_شیرازی : سخنان #روحانی درباره #حجاب و #فضای_مجازی زننده بود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه سخنان اخیر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران درباره حجاب و فضای مجازی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «جناب رئیس‌جمهور دو جمله درباره مسئله حجاب و فضای مجازی گفتند که متأسفانه هر دو زننده بود.» او حجاب را جزو «مسائل ضروری» دانست و افزود: «رئیس جمهوری که قسم خورده است که ارزش‌های اسلامی را حفظ کند، باید به قسم خود پایبند باشد (...) شما رئیس‌جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس‌جمهور کشور دموکراتیک سکولار.» مکارم شیرازی فضای مجازی را نیز مورد انتقاد قرار داد و از «مفاسد» آن گفت و افزود: «رئیس‌جمهور در سخنان خود می‌گوید "وقتی مردم همه چیز را خواستند، نباید جلوی خواست آنان را گرفت" که در پاسخ باید گفت اگر مردم همه چیز را می‌فهمند، پس درب دادگستری و تعزیرات را هم ببندید؛ یقیناً یک عده خطاکار در کشور وجود دارند که باید جلوی آنان را گرفت.» روحانی دوشنبه یکم بهمن در نشست وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کسانی را که خواهان محدودسازی کامل و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هستند مورد انتقاد قرار داد و گفت: «ما فکر می‌کنیم یک اختیاراتی از آسمان داریم که می‌توانیم بر زمینیان هر فرمانی را صادر کنیم، چنین موردی وجود ندارد. (…) فن‌آوری‌های نوین منافع زیاد و خطرات محدودی دارد و ما نمی‌توانیم زندگی مردم را از تحولات فن‌آوری و ارتباطی جدا کنیم.» او در مورد حجاب هم گفت: «حجاب در قرآن برای حمایت از زنان است ولی ما کاری کردیم که گویی حجاب چماقی بر سر زنان است.»

هزاران نفر از آخرین سنگر #داعش در شرق #سوریه خارج شده‌اند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید از آغاز این هفته حدود پنج هزار نفر از آخرین سنگر گروه «دولت اسلامی» (داعش) در #دیرالزور #سوریه خارج شده‌اند. به‌گزارش این نهاد مستقر در بریتانیا، از میان این تعداد ۴۷۰ نفر از نیروهای داعش‌اند. بیشتر غیرنظامیان خانواده‌های اعضای #داعش هستند که این منطقه‌ی واقع در شرق سوریه را با کامیون‌هایی ترک کرده‌اند که «نیروهای دموکراتیک سوریه» در اختیار آن‌ها گذاشته است. «نیروهای دموکراتیک سوریه» متشکل از شبه‌نظامیان کرد و عرب از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی با حمایت نیروهای آمریکایی حمله به این منطقه را آغاز کردند تا داعشی‌ها را از آن خارج کنند.