ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان: ۱۳ نفر در ارتباط با حادثه تروریستی محور خاش-زاهدان بازداشت شدند

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفته است در ارتباط با حادثه تروریستی محور خاش-زاهدان، تا به حال ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند. روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان روز شنبه چهارم اسفند با اعلام این خبر از قول ابراهیم حمیدی، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده دستگیرشدگان گفته است در چند روز گذشته چندین دستگیری داشتیم که «بعضی از آنان متهم، برخی مظنون و برخی نیز ارتباط‌شان با حادثه کاملا مشخص است که در حال حاضر پرونده قضایی آنان در حال پیگیری است.» به گفته رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان، پس از انجام تحقیقات لازم، درباره دستگیرشدگان این حادثه صحبت خواهد شد. حمیدی درباره زنان بازداشت شده در ارتباط با این حادثه نیز گفته است: «در رابطه با خانم‌های دستگیر شده در ارتباط با حادثه تروریستی محور خاش-زاهدان نیز باید اشاره کنم که تحقیقات لازم انجام گرفته و یکی از آنان در حال حاضر آزاد شده است.» شمار دقیق بازداشت‌شدگان زن در ارتباط با این ماجرا اما مشخص نیست. به گفته ابراهیم حمیدی، تحقیقات روی این پرونده «با جدیت» ادامه دارد و «تا دستگیری تمامی عوامل تاثیرگذار در پرونده و برچیده شدن تروریست‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.» بر اساس روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در حمله انتحاری روز ۲۴ بهمن در محور خاش-زاهدان به اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره صورت گرفت، دست‌کم ۲۷ نفر کشته و ۱۳ نفر مجروح شدند.

رسانه‌های داخلی در #ایران: هواناوهای #نیروی_دریایی در رزمایش ولایت ۹۷ موشک «کروز» شلیک کردند

هواناوهای یگان هوادریای نیروی دریایی روز شنبه چهارم اسفند در ادامه دومین روز از مرحله سوم رزمایش ولایت ۹۷، در کنار انجام ماموریت‌های ذاتی (حمل و نقل سریع نیروها در مناطق مختلف عملیاتی)، موشک کروز سطح به سطح نیز شلیک کردند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این موشک توانسته است هدف مورد نظر را در فاصله دور با موفقیت مورد اصابت قرار دهد. یگان‌های هواناو نیروی دریایی ارتش در سال‌های اخیر به سامانه‌های موشک‌انداز مجهز شده‌اند. خبرگزاری مهر نوشته است: «متخصصان جوان نیروی دریایی ارتش با ابتکار و دانش توانستند برای اولین بار هواناوهایی که تاکنون فقط ماموریت جابه‌جایی نیروها را بر عهده داشتند به سامانه‌های پرتاپ موشک مجهز کرده و در این رزمایش با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده پرتاب کنند.» جمهوری اسلامی به دلیل برنامه‌های موشکی‌اش از سوی ایالات متحده و اروپا تحت فشار است. واشنگتن و بروکسل بارها از تهران خواسته‌اند برنامه موشکی خود را کنار بگذارد.

جانشین فرمانده کل سپاه: #مذاکره و سازش بازی در میدان دشمن است

#حسین_سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه گفته باید #جنگ با دشمن را در میدان خاتمه داد و سپس سراغ مذاکره رفت. سلامی «مذاکره و سازش و تعامل را بازی در میدان دشمن خوانده و گفته: «مقاومت وحدت آفرین است و ما را به نتیجه می‌رساند ما در مقاومت به دشمن امتیاز نمی‌دهیم ‌اما در سازش مجبور به دادن امتیاز هستیم.» او مذاکره را تحقیر و کوچک شدن در مقابل دشمن خوانده که ثمری ندارد. سلامی همچنین گفته: «این را همه بدانند دفاعی بودن ما فقط در سطح عالی جنگ است تیر اول را شلیک نمی‌کنیم اما اگر کسی بخواهد تهاجم کند او را رها نمی‌کنیم؛ گرچه آغاز جنگ با دشمن است اما پایانش با ماست.»

رییس سازمان انرژی اتمی ایران: اف‌ای‌تی‌اف نمی‌خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن‌بست ایجاد شود

یک روز پس از آن که گروه ویژه اقدام مالی، اف‌ای‌تی‌اف، تعلیق ایران از فهرست سیاه را برای چهار ماه دیگر تمدید کرد، علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت این اقدام نشان می‌دهد طرف مقابل نمی‌خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن‌بست ایجاد شود: «متقابلا نیز این موضوع در ایران بررسی می‌شود و هر آنچه به نفع منافع ملی باشد تصمیم‌گیری خواهد شد.» صالحی صبح روز شنبه چهارم اسفند در حاشیه بازدید از نمایشگاه سرآمدان فن‌آوری و صنعت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدام متقابل ایران در برابر تعلل اعضای برجام در عمل به تعهداتشان گفت: «تصمیمات ما در رابطه با برجام حساب شده هستند و در این زمینه بر اساس احساسات تصمیم‌گیری نمی‌کنیم.» او گفت رهبر جمهوری اسلامی خیلی واضح موضع جمهوری اسلامی را بیان کرده است و تهران با رصد اقدامات، تصمیماتی حساب شده اتخاذ می‌کند: «اگر هیأت نظارت بر برجام و رهبری به این نتیجه برسند که حضور ما در برجام دیگر مفید نیست، دستورات لازم را صادر خواهند کرد. ما لحظه‌ای تصمیم نمی‌گیریم، بلکه بر اساس حقایق و رصد دقیق تحولات عمل می‌کنیم.»

مجلس در بررسی جزییات لایحه بودجه ۹۸، #زائران_اربعین را از پرداخت #عوارض_خروج_از_کشور معاف کرد

نمایندگان مجلس روز شنبه چهارم اسفند در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، در مصوبه‌ای #زائران_اربعین را از پرداخت #عوارض_خروج_از_کشور معاف کردند. بر اساس این مصوبه، به شرط تایید شورای نگهبان، آن دسته از زائران اربعین که از تاریخ ۲۴ شهریور ماه سال ۹۸ تا ۱۲ آبان‌ سال ۹۸ ایران را از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق ترک کنند، از پرداخت عوارض خروج معاف خواهند بود. عوارض خروج از کشور در سال ۹۷ برای سفر حج تمتع و حج عمره از کلیه مرزهای کشور برای بار اول مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، برای بار دوم مبلغ یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد، مبلغ دو میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده بود. همچنین عوارض خروج از کشور برای سایر سفرهای خارجی نیز بدین ترتیب است: عوارض خروج از کشور برای سایر سفرهای خارجی از کلیه مرزهای کشور برای بار اول در سال ۱۳۹۷، مبلغ دو میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، برای بار دوم، مبلغ سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد، مبلغ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تعیین گردیده است. زائرین اربعین اما در سال ۱۳۹۷ هم از پرداخت عوارض خروج معاف بودند.

خصوصی‌سازی #صنعت_نفت: «امکان واگذاری ۷۰درصد وظایف دولت به بخش خصوصی»

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا)، حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در سومین «کنگره اکتشاف و تولید» بر لزوم حضور پررنگ بخش خصوصی در صنعت نفت تاکید کرد. او گفت: «بخش خصوصی می‌تواند ۶۰ تا ۷۰ درصد مسئولیت دولت را در شرایط کنونی کشور عهده‌دار شود.» به گفته حمید بورد، خصوصی‌سازی در صنعت نفت در سال‌های اخیر مشهودتر شده است به طوری که «حدود یک دهه پیش هیچ شرکت بخش خصوصی‌ای در بخش حفاری فعال نبود اما امروز پنج شرکت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند.» مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری برای پروژه‌های نگه‌داشت و تولید در صنعت نفت خبر داد و گفت چهار پروژه نگه‌داشت و تولید توسط شرکت نفت فلات قاره به مدیرعاملی او انجام می‌شود. تمرکز سومین کنگره اکتشاف و تولید که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود بر معرفی «استارتاپ‌های فن‌آورانه در صنعت نفت» است. بورد گفت در این کنگره «۱۵ استارتاپ فن‌آورانه صنعت نفت معرفی می‌شوند.» رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت نیز که در این همایش حضور داشت از ورود استارتاپ‌ها به صنعت نفت استقبال کرد و گفت «فعالیت‌های استارتاپی» تضمین‌کننده توسعه‌ پرشتاب صنعت نفت خواهد بود. جوادی «اصلاح حکم‌رانی» را در «توجه به بخش خصوصی» دانست و گفت بخش خصوصی فرصت‌های خوبی برای صنعت نفت فراهم می‌کند.

حمله #پلیس به #مالباختگان موسسه مالی و اعتباری #ثامن

#مالباختگان موسسه مالی و اعتباری #ثامن قصد داشتند روز شنبه چهارم اسفند تجمع اعتراضی برگزار کنند که با واکنش نیروهای امنیتی و پلیس روبه‌رو شدند. معترضان مقابل #بانک_مرکزی در #تهران جمع شده بودند که ماموران با آنان درگیر شدند. ویدئوهایی درباره این تجمع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در یکی از آنها گفته می‌شود این مالباختگان تنها پولشان را می‌خواهند. موسسه مالی و اعتباری #ثامن‌الحجج از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد و تعداد شعبه‌های خود در سراسر کشور را به ۵۵۰ شعبه رساند، اما بانک مرکزی در مرداد ۹۴ اعلام کرد این موسسه «غیر مجاز» است. تجمعات اعتراضی مالباختگان این موسسه ماه‌هاست ادامه دارد اما تا کنون به نتیجه مطلوب نرسیده است. در خرداد سال ۹۶ نیز ماموران پلیس با مالباختگان موسسه ثامن برخورد کردند اما رئیس پلیس تهران، مهاجمان به تجمع کنندگان را «سرخود» خواند.

بازداشت مدیرعامل سابق #بانک_سرمایه

#علی_بخشایش، مدیرعامل سابق #بانک_سرمایه با قرار بازداشت موقت، راهی بازداشتگاه شد. رسانه‌های داخلی در ایران گزارش کردند که بر اساس کیفرخواست صادر شده برای سه عضو پیشین هیات مدیره بانک سرمایه، علی بخشایش به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت متهم است. بر اساس همین کیفرخواست #پرویز_کاظمی، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ و ۸۵ نیز به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت متهم است. #محمدرضا_توسلی، عضو سابق حقوقی بانک سرمایه نیز به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت متهم است. روز سه‌شنبه ۹ بهمن، #قاضی_مسعودی‌مقام، قاضی رسیدگی کننده به این پرونده در پایان چهارمین جلسه دادگاه ضمن اعلام ختم رسیدگی به این پرونده، از افزایش میزان وثیقه تعیین شده برای متهمان از ۳ به ۱۰ میلیارد تومان خبر داده و گفته بود قرارهای کیفری متهمان تشدید می‌شود و در صورت تودیع آزاد و در غیر این صورت بازداشت می‌شوند. سه متهم این پرونده پیشتر وثیقه تعیین شده به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان شده را تامین کرده بودند.

مجلس تصویب کرد: ‌ #آستان_قدس_رضوی، #ستاد_اجرایی_فرمان_امام‌ و بنگاه‌های اقتصادی #نیروهای_مسلح #مالیات بدهند

مجلس #ایران در جلسه روز شنبه چهارم اسفند ماه خود آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام‌ و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح را ملزم به پرداخت مالیات کرد. این نهادها که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شوند، تا به حال از پرداخت مالیات معاف بوده‌اند. اجرایی شدن این مصوبه اما منوط به تایید شورای نگهبان است. مهدی پازوکی، اقتصاددان، به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است این اقدام مجلس کاری مثبت است. او درآمدهای مالیاتی را سالم‌ترین درآمدهای هر دولتی توصیف کرده است. تصویب این مصوبه در حالی‌ست که بعد از تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس، بسیاری از کارشناسان نسبت به احتمال عدم تحقق درآمدهای مالیاتی و کسری بودجه هشدار داده بودند. به نوشته ایسنا، در حالی که نمایندگان در روزهای گذشته کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ را تصویب کردند، با مصوبه امروز «عملا نشان دادند عزم‌شان برای تغییر در جزییات بودجه سال آینده جدی است.»

#پاکستان از #سازمان_ملل خواست وضعیت نازل امنیتی در مرز #هند را جدی بگیرد

به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، وزیر امور خارجه پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل خواست توجه خود را به تهدید نظامی هند معطوف کند. در پی حمله انتحاری هفته گذشته در کشمیر هند که منجر به کشته‌ شدن ۴۰ نفر از نظامیان این کشور شد، تنش در روابط پاکستان و هند تشدید شده است. مسئولیت این حمله را گروه اسلام‌گرای «جیش محمد» که در پاکستان مستقر است برعهده گرفته. شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، روز جمعه ۲۲ فوریه/ ۳ اسفند در نامه‌ای به شورای امنیت هشدار داد وضعیت امنیتی در منطقه به شدت نازل شده و هند تهدید کرده است علیه پاکستان متوسل به نیروی نظامی خواهد شد. پاکستان پیشتر دخالت این کشور در حمله به نظامیان هند را انکار کرده است. دو کشور قدرتمند هسته‌ای از زمان آغاز شورش کشمیر در سال ۱۹۸۹ بر سر این منطقه اختلافاتی دارند و هر کدام از آنها بخش‌هایی از آن را در کنترل دارند. با این حال حمله اخیر شدیدترین حمله به نیروهای نظامی هند از آن زمان تا کنون است. هند که اکثریت جمعیت آن هندوست، پاکستان را به آموزش و تسلیح شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در کشمیر، با اکثریت مسلمان، متهم کرده است. برخی گروه‌های اسلام‌گرا در کشمیر از سوی پاکستان حمایت می‌شوند اما گروه‌های کشمیری مخالفی نیز وجود دارند که خواهان استقلال کشمیر هستند و برخی از آنها دست به بمب‌گذاری و ترور می‌زنند. دولت‌های پاکستان و هند هر دو بارها در سرکوب معترضان کشمیری و فعالان آنها مشارکت کرده‌اند.

محرومیت #سعید_شیرزاد، #زندانی_سیاسی محبوس در #زندان_رجایی‌شهر از #حق_درمان

#سعید_شیرزاد، #زندانی_سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر (گوهردشت) از حق درمان محروم مانده است. فاطمه شیرزاد، خواهر سعید شیرزاد در صفحه اینستاگرام خود نوشته است بیش از سه ماه است از اعزام برادرش به بیمارستان برای درمان دردهای کلیوی‌اش جلوگیری می‌شود و در این مدت کلیه سمت راست او تا ۲۵درصد کوچک شده است. بر اساس اطلاع فاطمه شیرزاد، کلیه سمت چپ سعید شیرزاد هم دارای کیست است اما در این مدت با وجود نظر پزشکی مبنی بر انجام آزمایشات تکمیلی و مراجعه به متخصص اورولوژی، هنوز هیچ‌گونه رسیدگی‌ای به وضعیت پزشکی این زندانی سیاسی نشده است. سعید شیرزاد به دلیل دیسک کمر نیاز فوری به فیزیوتراپی دارد اما با وجود تایید و دستور پزشکی قانونی، مقامات زندان تاکنون از اعزام او به بیمارستان جلوگیری کرده‌اند. سعید شیرزاد، محبوس در زندان رجایی‌شهر، دو سال پیش در اعتصاب غذای دسته جمعی زندانیان سیاسی که حدود ۵۰ روز به طول انجامید شرکت کرد. او از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد و در حالی که درمان، حق تمامی زندانیان است اما مقامات زندان با محروم کردن این زندانی و دیگر زندانیان از درمان، دست به شکنجه آنان می‌زنند.

کمال خرازی، وزیر امور خارجه اسبق جمهوری اسلامی: کمربندها را سفت ببندیم تا دشمنان نومید شوند

وزیر امور خارجه اسبق جمهوری اسلامی درباره فشارهای ایالات متحده آمریکا به اتحادیه اروپا و میزان تحمل اروپایی‌ها در برابر این فشارها گفته است تحمل اروپایی‌ها در برابر این فشارها و تهدیدها اندک است؛ چنانچه تاکنون هم همین‌گونه بوده و اروپا به بهانه‌های مختلف وظایف خود در قبال ایران را به شکل و اندازه کافی انجام نداده است. کمال خرازی در پاسخ به این سوال خبرگزاری کار ایران (ایلنا) که آیا ساز و کار مالی ویژه اتحادیه اروپا (اینستکس) می‌تواند نیازهای ایران را تامین کند نیز گفته است: «خود اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند این ساز و کار فعلا در خصوص مسائلی مانند غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و کشاورزی است و بعدها اگر بتوانند آن را توسعه می‌دهند.» این مشاور رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به صحبت‌های آیت‌الله علی خامنه‌ای درباره امید نبستن به اروپایی‌ها گفته است کشور باید بر اساس توانمندی‌ها و امکاناتی که در مملکت وجود دارد، اداره شود. خرازی همچنین سیاست دولت ترامپ بعد از کنفرانس ورشو برای تشدید فشارها بر ایران را تاکنون بی‌نتیجه دانسته و گفته است اگر باز هم فشار بیاورند، بی‌نتیجه خواهد بود، «به شرط اینکه ما متحد باشیم و کمربندها را سفت ببندیم تا آنها نامید شوند.»